OTVOREN JE NATJEČAJ ZA PRUGU DUGO SELO-KRIŽEVCI OD 1,5 MILIJARDI KUNA

OTVOREN JE NATJEČAJ ZA PRUGU DUGO SELO-KRIŽEVCI OD 1,5 MILIJARDI KUNA

28. kolovoza, 2015.

HZ-potpisivanje-pruga04_gos_260815
U pripremi su i natječaji za investicije u pruge Vinkovci – Vukovar i Zaprešić – Zabok

Tekst: HŽ Infrastruktura

U središnjici HŽ Infrastrukture 26. kolovoza 2015. potpisan je ugovor o izgradnji nove jednokolosiječne neelektrificirane željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno duljine 12,2 km. Vrijednost ovoga projekta iznosi 203,4 milijuna kuna, a projekt obuhvaća izvedbu i nadzor radova na izgradnji nove pruge. Temeljem ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava koji su u lipnju 2015. potpisali Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastruktura projekt se s 85 posto sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a preostalih 15 posto bit će financirano nacionalnim sredstvima.
Početak radova planiran je za jesen 2015., a svi radovi trebali bi biti dovršeni do kraja 2017.
Ugovor o izvođenju radova HŽ Infrastruktura potpisala je sa zajednicom ponuditelja koju čine španjolska Comsa i njemački Wiebe, dok je ugovor za provođenje nadzora nad radovima potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke SGS Adriatica i Investinženjering te švicarski SGS.
Premijer o prednostima putovanja željeznicom
Svečanost potpisivanja svojom nazočnošću uveličali su predsjednik Vlade RH Zoran Milanović, potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić te ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Predsjednik Vlade Milanović se u svom obraćanju okupljenima osvrnuo na komparativne ekološke prednosti željeznice u odnosu na cestovni prijevoz: „Opsjednutost automobilom ima svoju ekološku cijenu jer za svaki kilometar prijeđen automobilom, emisija ugljičnog dioksida je mnogo veća nego ona na željeznici. Ekologija i zaštita okoliša globalno su pitanje i tu nema granica. Mi u Hrvatskoj o tome moramo početi aktivno razmišljati, biti toga svjesni i tako živjeti. Za više desetaka tisuća stanovnika Bjelovara i okolice nije svejedno putuju li vlakom sat i 50 minuta ili sat vremena. Mi smo mala zemlja, rijetko naseljena, s koncentracijom stanovništva u nekoliko centara i nije realno očekivati da ljudi u velikim brojevima putuju iz Zagreba u Split željeznicom, pa ni u Rijeku, ali u gradove oko Zagreba da. Zato svaka čast na dobro odrađenom poslu. Idu i drugi projekti, tu su, samo što nisu, konkretno Dugo Selo – Križevci, dakle puno veće investicije. I ovih 30 milijuna eura koji se ulažu u ovih 12,5 kilometara pruge možda nisu najveća investicija u Hrvatskoj, ali su simobolički jako važne. Želim da budete uspješni u otkupu čestica, da budete dobri pregovarači, ali efikasni pregovarači, da posao bude završen u roku, a u kompetentnost i profesionalnost izvođača ne sumnjam.“

Nova stajališta i kolodvor Sveti Ivan Žabno

U ime HŽ Infrastrukture ugovore je potpisala predsjednica Uprave Renata Suša, koja je pritom istaknula: „Iznimno smo zadovoljni zaključenjem ovih ugovora i s nestrpljenjem očekujemo skorašnji početak radova. Izgradnja nove pruge omogućit će brže i kvalitetnije dnevne migracije prigradskim vlakovima, a putovanje od Bjelovara do Zagreba, koje sada traje otprilike 105 minuta, nakon izgradnje trajat će približno 60 minuta.
Osim nove pruge za nešto više od dvije godine dobit ćemo tri potpuno nova željeznička stajališta s nadstrešnicama i parkiralištima te obnovljenu zgradu stajališta Gradec i željezničkoga kolodvora Sveti Ivan Žabno, uz rekonstrukciju same kolodvorske zgrade.“
Ovom prigodom resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić naglašava kako je ova Vlada kao jedan od svojih prioriteta u prometnoj politici postavila razvoj željezničkog sektora kroz ulaganja u infrastrukturu i obnovu voznog parka nacionalnog prijevoznika. ”Logično je da se kao glavni izvor financiranja koriste upravo sredstva Europske unije iz kojih je Hrvatskoj za ulaganja u željeznice na raspolaganju 7,5 milijardi kuna. Danas, nakon gotovo 50 godina, gradimo nove kilometre pruge s ciljem bržeg povezivanja triju županija, Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Zagrebačke, s gradom Zagrebom. HŽ Infrastruktura je kao jedan od najvećih korisnika europskih sredstava dosad uspješno realizirala projekte u vrijednosti od gotovo milijardu kuna. Otvoren je natječaj za veliku investiciju Dugo Selo ‒ Križevci u vrijednosti 1,5 milijardu kuna, a u pripremi su i natječaji za investicije u pruge Vinkovci – Vukovar i Zaprešić – Zabok. Svi ti projekti imaju višestruku korist za naše građane, a njima omogućujemo i bolje usluge za naše gospodarstvo jer ovakve investicije potiču otvaranje novih radnih mjesta“, poručuje resorni ministar.

Početak budućih projekata

U ime izvođača radova konzorcija Comsa Wiebe nazočnima se obratio predsjednik Uprave tvrtke Comsa José Miarnau Montserrat: „U ime zajednice ponuditelja Comsa Wiebe želio bih zahvaliti što ste nam dali priliku da sudjelujemo u razvoju željezničke mreže u Hrvatskoj. Željeznička infrastruktura ključna je za rast svake zemlje jer pridonosi povećanju broja relacija te istodobno skraćuje udaljenosti između odredišta.
Izgradnja nove željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno znači početak budućih projekata koji će zasigurno poboljšati i razviti željezničku mrežu u Hrvatskoj usklađujući je s ostalom infrastrukturom u zemlji.
Sa svojim velikim međunarodnim iskustvom Comsa i Wiebe čvrsto su predani cilju da u svakom poslu koji rade isporuče kvalitetu i najbolju infrastrukturu.
Uvjeren sam da će ovaj projekt biti početak duge i uspješne suradnje s hrvatskim institucijama.
Ovom bih prilikom također želio reći da cijenim povjerenje koje nam je HŽ Infrastruktura ukazala time što je ovaj ugovor dodijelila zajednici ponuditelja Comsa Wiebe. Odlučni smo u tome da nastavimo sudjelovati u budućim projektima u Hrvatskoj.“
Zamjenik direktora tvrtke SGS Adriatica d.o.o Drago Goić obratio se u ime konzorcija nadzora radova: “Željeli bismo zahvaliti HŽ Infrastrukturi što je odabrala zajednicu ponuditelja SGS – Investinženjering kao partnera za ovaj važan projekt. Velika nam je  čast što ovom projektu možemo doprinijeti svojom stručnošću u nadzoru gradnje i što smo dio konzultantskog tima klijenta.
Mi u SGS-u, koji je svjetski predvodnik u području usluga tehničkog pregleda, verifikacija, ispitivanja i certificiranja, vjerujemo da će zajednica ponuditelja koja objedinjuje međunarodna i domaća znanja osigurati da se ciljevi projekta ostvare  i da se projekt izvrši na zadovoljstvo klijenta.  
Nadamo se da ćemo sudjelovanjem u ovome važnom željezničkom projektu postaviti temelje za buduće projekte i dugoročnu suradnju.
Još jednom vam zahvaljujemo na ukazanom povjerenju i sigurni smo da ćemo to povjerenje opravdati našom predanošću i ozbiljnim radom.“T

1 Comment so far

Uskoči u raspravu
  1. Vesna
    #1 Vesna 30 kolovoza, 2015, 10:00

    Prema već otprije poznatom SDP-ovom sloganu nazire se izlazak iz krize: “U tunelu usred mraka – sija zvijezda petokraka!”

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code