GRIČKE VEČERI

GRIČKE VEČERI

11. srpnja, 2016.

Piše: Igor Koruga

Statistika govori da se stranci, unatoč ekstremnijim temperaturama i domaćim gostima koji u odnosu na godišnji prosjek u srpnju i kolovozu rijeđe posjećuju svoj glavni grad, u toplijem dijelu godine sve bolje osjećaju na zagrebačkim ulicama. Obnovljena pročelja zdanja na Kaptolu, na Gornjem i u Donjem gradu te sve brojniji hosteli i studio apartmani s tim podatkom donekle i koreliraju, međutim, u današnje je vrijeme bogata nematerijalna ponuda ipak presudna za pozitivniju turističku bilancu. Stoga bi trebalo, po enti put, istaknuti zapaženu ulogu srpanjskih (i kolovoških) kulturnih manifestacija koje svojom brojnošću i raznovrsnošću s uspjehom zamagljuju još uvijek prisutan manjak ljetnih događanja. Uzme li se kvaliteta kao mjerodavni parametar, među rijetkim festivalima prednjače Večeri na Griču koje su i protekloga tjedna uspjele oduševiti glazbene znalce u prostorima Galerije Klovićevih dvora i Crkve sv. Katarine. Priredba tjedna očekivano se odigrala u petak, 8. srpnja u 21 sat, u dvorima čuvenog hrvatskog slikara i minijaturista. Na njoj su se predstavili naši najbolji glazbenici mlađe generacije: violinist Marin Maras (1990) koji je već s petnaest godina, kao posebno nadaren, upisao Muzičku akademiju u Zagrebu u klasi Leonida Sorokowa, a danas predvodi Zagrebački (gudački) kvartet i Simfonijski orkestar u Liechtensteinu, uz pijanista Petra Klasana (1992), jednog od najdarovitijih u svojoj generaciji, negdašnjeg polaznika pripremnog studija na bečkom Univerzitetu za glazbu i izvedbenu umjetnost u klasi Noela Floresa, to jest baštinika zahtjevne pijanističko-umjetničke škole, suštinski vezane uz velikane poput Ludwiga van Beethovena, Carla Czernyja i Franza Liszta.

Ogled s Marasom

Duet glazbenika, izbrušen još na turneji po španjolskim Balearskim otocima, publici je podario zahtjevan i opsežan program sastavljen od trostavačne Beethovenove Sonate za glasovir i violinu u A-duru, br. 2, op. 12, četverostavačne Sonate za violinu i glasovir u d-molu, br. 3, op. 108, Johannesa Brahmsa, jednostavačne skladbe 22 per 2 in 2 za violinu i glasovir Dubravka Detonija, s kojom je uzgred rečeno Maras 2010. godine osvojio Nagradu Grada Samobora za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja na Međunarodnom natjecanju mladih umjetnika Ferdo Livadić, trostavačne Sonate za violinu, FP 119, Francisa Poulenca i jednostavačne Ravelove violinističke studije – Tzigane. U sveukupno prvoklasnoj, uvjerljivoj i gotovo dvosatnoj izvedbi, moglo se povrh brojnih izvedbenih zamki mnogo toga lijepoga doživjeti. Od besprijekornog volumena glasovirskog zvuka, oblikovanog izuzetnim pedaliranjem Petra Klasana, do odlučnog i uvjerljivog fraziranja Marina Marasa, konzistentnog u svakom slučaju i prilagođenog ¨suhoj¨ akustici Atrija Klovićevih dvora. Neovisno o tome je li bila riječ o šarmantnoj i uravnoteženoj, za Beethovena atipičnoj sonati, o Detonijevoj igri za violinu i klavir, ili o Poulencovoj glazbenoj posveti pjesniku i žrtvi Španjolskog građanskog rata, slušateljsku je pažnju plijenila posve ciljana prezentacija obojice glazbenika, po potrebi ushićena i zanosna, a po potrebi otkačena i rekao bih transcendentalna. Duboko utisnut pečat priredbi osigurala je završna skladba Tzigane, zapravo Ravelov majstorski ogled s violinističkim virtuozom, konkretno s Marasom, kojem je zahtjevna solistička dionica do vršne vrijednosti napregnula zavidnu sviračku koncentraciju.

Rijedak puhački sastav

Zapažen nastup na Gričkim večerima u isto je vrijeme, samo u utorak 5. srpnja u Crkvi sv. Katarine, ostvario i Kalamos kvintet. Naime, rijedak se puhački sastav odvažio na vrsno portretiranje djela Georga Friedricha Händela (1685-1759), Ivana Lukačića (1587-1648), José Maríe Sánchez-Verdúa (1968), Henryja Purcella (1659-1695), Luke Sorkočevića (1734-1789) i Jeana-Phillipea Rameaua (1683-1764). Općenito pozitivnom dojmu te su večeri doprinijele i odlične obrade članova sastava Bernarda Homana (1987) i Yaroslava Sadovyyja (1984), ali i popularnog nizozemskog saksofonista Raafa Hekkema, i to za obou (engleski rog), klarinet, (alt i sopran) saksofon, bas klarinet i fagot. T

1 Comment so far

Uskoči u raspravu
  1. Anonimno
    #1 Anonimno 23 srpnja, 2016, 13:47

    Punčka! Dva brizgavca prosim. Ampak hitro – bum skandal naredil. I k tome vojničko čevlje i moško srajco – čisto i bistro!

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code