KORUGA: BRILJANTNA ANA MARIA PATIÑO-OSORIO ZADIVILA PUBLIKU I SIMFONIČARE HRT-a

KORUGA: BRILJANTNA ANA MARIA PATIÑO-OSORIO ZADIVILA PUBLIKU I SIMFONIČARE HRT-a

24. svibnja, 2025.

 

Piše: Igor Koruga

Neizvjesnosti nije bilo niti ove sezone, barem ne u Majstorskom ciklusu 2024/2025 Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije u kojem su na svakom od dosadašnjih deset koncerata nastupile iznenađujuće kvalitetne solističke zvijezde poput ruske violinistice Viktorije Mullove (1959), lihtenštajnske violinistice Sare Domjanić (1997), francuskog pijanista Lucasa Debarguea (1990), talijanskog violončelista Enrica Dinda (1965), našeg mladog i prominentnog pijanista Jana Nikovića (2001), vrsne sopranistice Evelin Novak (1985), rumunjske pijanistice Marije Radutu (1984), argentinskog pijanističkog virtuoza Nelsona Goernera (1969), iskusnih članova Zagrebačkog kvarteta saksofona, trubača Vedrana Kocelja (1977) i doista čudesne mlade kolumbijske dirigentice Ane Marije Patiño-Osorio (1995), dodao bih, prošlogodišnje dobitnice druge nagrade, nagrade publike i nagrade omladinskog žirija na natjecanju za mlade dirigente Malko u Kopenhagenu. I upravo je ona svojim nastupom osobito zadivila svakog slušatelja s bazičnim sluhom i osjećajem za glazbu u poluispunjenoj Velikoj koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski, ovoga četvrtka 22. svibnja 2025. godine od 19:30 sati, na predzadnjem, desetom koncertu iz Majstorskog ciklusa SO HRT-a.

Virtuozno umrežene Mozartove divote

Njezino majstorstvo zaiskrilo je na samome početku tumačenja uvertire Mozartove Čarobne frule, KV 620, najljepše opere u povijesti koja se hranila egzotičnim fascinacijama i masonstvom, a koja je velik dio svoje simbolike i ritual(stv)a naslijedilo od drevne egipatske kulture. Odmah, u prvim taktovima, bilo je jasno da će se Patiño-Osorio vrlo teško izvući iz preglednosti i detaljnosti sporog uvodnog Adagia, svojstvenog samo najvećim dirigentima koji su u narednom Allegru, isključivo nesmiljenom i gotovo nadljudskom disciplinom, uspijevali izdržati kaleidoskopsku mjenu i ravnotežu kanonskih dijelova sonatne ekspozicije, razvoja, rekapitulacije i kode. Bilo je jasno i to da je za nečujan prijelaz na ugodniji (življi) tempo, kakav je s lakoćom i neprimjetnošću postigla kolumbijska umjetnica, postojao tehnički savjet/trik za koji je trebala znatna odvažnost, samouvjerenost i odlučnost na kockarsku igru. A tada je nastupila prava rekreacija Mozartovih zaigranih misli, oslikana fanfarama, komičnom gudačkom temom, njezinom provedbom, fugom i, nakon svih dobro poznatih, virtuozno umreženih divota, opetovanim (trostrukim) puhačkim unisonom.

Savršena interpretacija Dvořákove Osme

Možda je koji korak naprijed bio prisutan u idućem složenom razjašnjavanju četverostavačne Dvořákove Osme simfonije u G-duru, op. 88, ali nipošto preko mjere koja bi u cjelokupnom smislu narušila jedinstvenu viziju i savršenu glazbenu interpretaciju učenog i duboko promišljenog rukopisa. Uzorno se istaknula i glavna uloga violončela s tolikom melodijskom težinom da se stekao njihov nužni narativni dojam, pogotovo u komunikaciji sa svim ostalim orkestralnim skupinama. Stoga su rani taktovi bili puni dvosmislenosti koja je proganjala simfoniju i njezin prvi, najrazrađeniji i najkompleksniji stavak (Allegro con brio) koji je Dvořák ikada napisao. Sljedeći Adagio bio je u velikoj mjeri Nachtmusik, ili jasna počast sporome stavku (Marcia funebre: Adagio assai) Beethovenove Treće simfonije u Es-duru, Eroice, op. 55, u središtu koje se našla i epizoda Maggiore, izgrađena oko dječje pjesme, sadržane u duši simfonije. Potom je nastupila i očekivana živost prisutna do samoga kraja i finala (Allegro ma non troppo), sastavljenog od niza vehementnih varijacija na drugu pak dječju melodiju, poznatu iz uvodnog stavka, te niza varijacija predvođenih violončelima, na izvorni tematski materijal.

Pop-koncert

Stoga, zaključno i u svakom smislu nepristrano, valja reći da je dirigentica Ana Maria Patiño-Osorio tim dvjema briljantnim izvedbama doista očarala publiku i prezadovoljne članove orkestra, možda ipak za nijansu više od spretnog i nadahnutog solista, trubača Vedrana Kocelja, dominantnog i s druge strane najzaslužnijeg za promociju Kuljerićevog Pop-koncerta za trubu  i orkestar. Riječ je bila o glazbenom ujedinjenju komadića pop-vokabulara i njihove reciklaže u umjetničko koncertno ruho. Neke tehnike Kuljerićeva recikliranja i transponiranja bile su možda prenaivne, ili ne posve jasne, no u svemu tome svakako je dostajalo atraktivnosti i zanosa. T

2 komentara

Uskoči u raspravu
  1. run 3
    #1 run 3 28 svibnja, 2025, 15:22

    The Run 3 community is still very active, sharing records and playing tips.

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. J88
    #2 J88 25 svibnja, 2025, 06:58

    J88 là nhà cái hàng đầu tại Việt Nam với kho game đa dạng: đá gà, thể thao, nổ hũ, xổ số… Giao diện thân thiện, nạp rút tiện lợi. Tham gia J88 ngay để nhận ưu đãi và giải trí cực đã!

    Odgovorite na ovaj komentar

Kliknite ovdje ako želite odustati od odgovora.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code