ŠUTU TREBA UPOTRIJEBITI ZA SANACIJU POLJSKIH PUTEVA NA BANOVINI

ŠUTU TREBA UPOTRIJEBITI ZA SANACIJU POLJSKIH PUTEVA NA BANOVINI

3. veljače, 2021.

 

 

Moj je prijedlog, stoga, da se pri Stožeru obnove potresom stradaloga područja Banovine osnuje ekipa ili više njih za razvrstavanje neškodljiva građevinskoga otpada na mjestu nastanka i njegovo razvoženje i ugrađivanje na loše seoske ili pak u dotrajale poljske i šumske putove. Time bi se izravno polučila prometna prohodnost do udaljenih naselja Banovine. Uza suradnju stanovnika ruralnih naselja stradalih u potresu, komisiji i stožeru za razvrstavanje i ugradnju neškodljiva građevinskoga materijala trebao bi još geodet koji bi očitavanjem  geodetske karte pronalazio planske putove katastarskih općina

Napisao: Josip Frković

Nesretan zbog teških posljedica katastrofalnog potresa na područjima zavičajne Banovine, odnosno Siska, Petrinje i Gline i što  još neko vrijeme mora mirovati oporavljajući se od  opasnoga korona virusa, dipl. ing. šumarstva i sisački odlikovani dragovoljac Domovinskoga rata, Rafael Slijepčević (75), drži da bi svojim dugogodišnjim graditeljskim iskustvom mogao pomoći poduzećima i volonterima koji pri sanaciji stanja na stradalom području sisačko-moslavačkom području muku muče s teško prohodnim prometnicama. O čemu se zapravo radi, domoljubni Slijepčević objasnio je portalu “tjedno.hr“.

-Registrirani sam šumovlasnik i vlasnik OPG-a. Posjedujem šumsko imanje površine veće od 200 hektara u komadu koje sam mukotrpno stvorio zadnjih tridesetak godina. Kroz taj napor stvaranja, opremanja i usavršavanja, došao sam do mnogih korisnih saznanja. Nešto od toga korisnoga, dozvolite, predstavio bih u budućoj korisnoj primjeni, poglavito u trenutnim uvjetima nacionalne prirodne katastrofe.

Na mom šumskom imanju dva ili tri desetljeća ranije nije bilo ni jednoga metra prohodnog makadamskoga puta, kojim bi moglo proći teretno ili poljoprivredno vozilo, pa sam kupio stari kiper-kamion i njime počeo s divljih deponija prikupljati koristan građevinski neškodljiv otpad – ciglu, crijep, kamen, šljunak itd. U razdoblju od trideset godina napravio sam kroz moje šumsko imanje 10 kilometara dobre, prohodne ceste, kojom mogu prometovati i osobni automobili.

Banovci ostaju u zavičaju

Moj je prijedlog, stoga, da se pri Stožeru obnove potresom stradaloga područja Banovine osnuje ekipa ili više njih za razvrstavanje neškodljiva građevinskoga otpada na mjestu nastanka i njegovo razvoženje i ugrađivanje na loše seoske ili pak u dotrajale poljske i šumske putove. Time bi se izravno polučila prometna prohodnost do udaljenih naselja Banovine. Uza suradnju stanovnika ruralnih naselja stradalih u potresu, komisiji i stožeru za razvrstavanje i ugradnju neškodljiva građevinskoga materijala trebao bi još geodet koji bi očitavanjem  geodetske karte pronalazio planske putove katastarskih općina. Razvrstavanje otpada morali bi uz pomoć utovarivača raditi dvojica volontera. Cijeli postupak ne bi, međutim, trebao biti ništa skuplji niti sporiji od odvoza toga otpada na neke potpuno nove deponije. Time bismo dobili kilometre kvalitetnih putova, koji bi žitelje udaljenih sela Banovine iza obnove stambenih i gospodarskih objekata zadržali na imanjima njihovih roditelja i pradjedova. Ovakav je zahvat u praksi potvrđen.

Tisuće kubika loma

Ja sam u tri desetljeća prikupljanja i razvrstavanja građevinskoga otpada ugradio bar 3000 kubnih metara, te time dio Siska oslobodio smeća i izgradio 10 kilometara puta. Prometnice koja u novogradnji po kilometru košta najmanje 200.000 kuna. Kad se oporavim od posljedica smrtonosne korona infekcije, spreman sam moj domoljubni prilog brzoj i efikasnoj obnovi stradalih područja dati neposrednim sudjelovanjem na terenu ili pak korisnim savjetima. T

 

Još nema komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code