NAJNOVIJE NA PORTALU

STYRIA KUPUJE NOVI LIST

STYRIA KUPUJE NOVI LIST

15. ožujka, 2015.

novi-list
Pregovori su započeli krajem prošle godine

Napisao: Dražen Stjepandić

Fotografija:www.rijecani.com

Riječki Novi list bi uskoro ponovno trebao promijeniti vlasnika. Iz pouzdanih izvora u Večernjaku doznali smo da se ovih dana u strogoj tajnosti završava posao započet krajem prošle godine.

Po svemu sudeći novi vlasnik Novog lista trebao bi postati Stiyria Internacional vlasnici zagrebačkih dnevnika Večernji list i 24 sata, tjednika 24 Express, Max…

Ukupni iznos ovog posla nije nam poznat, ali poslovni pregovori se privodi kraju, pa će još jedna velika redakcija promijeniti vlasnika.
Nakon što je kontraverzni Robert Ježić u dobro znanim okolnostima prije nekoliko godina prodao Novi list Albertu Faggianu, vlasniku Glasa Istre ponovno se šuška o promjeni vlasničke strukture riječkog dnevnika.

Stalni pad prihoda

 

Prihodi Novom listu godinama padaju i već nekoliko godina posluju s gubitkom.

Prve novine pod nazivom “Novi list” je 1900. godine pokrenuo Frano Supilo. Kasnije je ime dopunjeno u “Riečki Novi list”. List se ugasio 1915. godine. Nikola Polić pokreće “Primorski Novi list” 1923., no godinu dana kasnije zabranjen mu je rad. Iste godine osvanuo je “Novi list”, no zabranjen je nakon prvog broja. Od 1925. izlazi “Sušački Novi list”, s prekidima do 1932. godine.

Prvog ožujka 1947., sa sutrašnjim datumom, počeo je izlaziti “Riječki list”. Godine 1954. dobiva sadašnje ime. Od 1965. redakcija se nalazi u sadašnjoj zgradi u Zvonimirovoj ulici.

Novi list se danas tiska u prosječnoj nakladi u oko šezdesetak tisuća primjeraka, a u Hrvatskoj se izuzetno dobrim omjerom prodanih primjeraka i remitende smatra svaki odnos ispod 50 posto.

 

Naklade dnevnih izdanja

 

Prema javno dostupnim i objavljenim podacima osim 24sata, nijedan drugi dnevni list ne posluje s dobiti. 24sata je u 2013. je povećao prihode za 7,4 posto na 260,5 milijuna kuna, a prema podacima portala Poslovna Hrvatska, ostvario je i dobit od 15,8 milijuna kuna.

Daleko je to od najboljih vremena kada je dobit bila i viša od 50 milijuna kuna, ali ako se uzme u obzir to da su 2012. završili s minusom od 1,3 milijuna kuna, može se reći da je iza 24sata vrlo uspješna godina, objavio je Tportal.

Večernji list, također u vlasništvu austrijske Styrije, nastavio je s negativnim trendom kad se gledaju prihodi koji su u konstantnom padu od početka krize. Lani je Večernjak prihodovao 202 milijuna kuna (-4 posto), a prije četiri godine ta je brojka bila veća za čak 87 milijuna kuna. Zahvaljujući snažnom rezanju poslovnih rashoda za 27,8 milijuna kuna, Večernji list prošlu je godinu završio s neto dobiti od 3,9 milijuna kuna, a godinu ranije bio u gubitku 15,6 milijuna kuna.

Tvrtka EPH Media, izdavač Jutarnjeg lista, Globusa i Forbesa, 2013. je imala osjetan pad prihoda te je poslovala s gubitkom. Od 2010., prodaja novina i oglasa sve je manja. Po dostupnim podacima iz 2013. godine, prihodi su bili 178,2 milijuna kuna (-11,7 posto), a gubitak je iznosio 4,9 milijuna kuna.

Krajem srpnja 2013., nad EPH-om je otvoren postupak predstečajne nagodbe. Vjerovnici su prihvatili plan restrukturiranja i sad se čeka potpisivanje ugovora. Kad se to desi, većinski vlasnik EPH-a postat će, o čemu je tportal pisao, odvjetnik Marijan Hanžeković koji je otkupio 90 posto udjela koji je u EPH-u imala banka Hypo.

Slobodna Dalmacija u sve je većim problemima. Lanjski prihod od 131,2 milijuna kuna gotovo je za 100 milijuna kuna manji nego što je ostvareno 2009. U odnosu na 2012., prihod je pao za sedam posto, a rashodi se povećali za čak 60,6 milijuna kuna (%2B46 posto) što je dovelo do rekordnog gubitka od 81 milijun kuna.

Uprava Slobodne Dalmacije u konsolidiranom financijskom izvješću navodi kako je gubitak rezultat otpisa potraživanja u predstečajnoj nagodbi prema društvima grupe EPH, troška izgubljenog sudskog spora s Jadrantekstilom i usklađivanja vrijednosti zgrade u Splitu na adresi Hrvatske ratne mornarice 4.

Kad je riječ o tiražama, podataci tvrtke ABC Hrvatska, agencije koja procjenjuje tiraže tiskovina u suradnji s izdavačima, agencijama i oglašivačima, od dnevnih listova prate naklade 24sata, Jutarnjeg lista i Večernjeg lista.

24sata prije dvije godine imala su prosječnu nakladu od oko 130.000 prodanih primjeraka, a sad je ona ispod 110.000. Jutarnji list sa oko 60.000 pao je ispod 50.000, a Večernji list sa 65.000 na oko 60.000 prodanih primjeraka dnevno. T

6 komentara

Uskoči u raspravu
  1. Fiume
    #1 Fiume 21 ožujka, 2015, 15:59

    gluposti u tekstu. o svemu novinar pise ali o novom listu tek dvije recenice. kakve li je skole taj zavrsio ili od drveca ne vidi sumu.

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. sandokan
    #2 sandokan 20 ožujka, 2015, 08:06

    uhićenjem linića past će “skiper” robert ježić a državni proračun dobiti će 5 milijuna eura

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. Otkaz
    #3 Otkaz 18 ožujka, 2015, 09:56

    Ako ta prokleta austrijska Stirija kupi Novi list, najebat će novinari. Letit će na ulicu novinari, padat će otkazi kao što se dogodili u Večernjem listu. Teško onom komu je gazda Austrijanac. To su davno dokazali kad su smakli Zrinske Frankopane. Trebalo je u vrijeme privatizacije zabranit Austrijskim lopovima da išta kupuju u Ahrvatskoj. Oni su navikli pljačak Hrvate stoljećima. Kako to nisu prokužili Hrvati kad su im dopustilii da kupuju hrvatske npovine i bacaju ljude u bijedu ostavljajući ih bez posla, a profit ide u tu prokletu Austriju.

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. lokarda
    #4 lokarda 16 ožujka, 2015, 15:16

    Hoće li kupac u miraz dobiti i Roberta Ježića?

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code