SEZONA JE PODBACILA

SEZONA JE PODBACILA

11. kolovoza, 2013.

 

SLIKA 1

Darko Lorencin i Meri Matešić skrivaju prave podatke

 

Napisao: Franjo Dobrović

Iako službene statistike govore o solidnoj turističkoj sezoni, na terenu je situacija prilično tužna. Duž hrvatske obale restorani i caffe barovi su poluprazni a puno je i praznih hotelskih soba i apartmana. Najveći pad turističkog prometa osjeća se u Istri i na Kvarneru. Informacije s terena govore da je sezona izuzetno loša. Problem je višeslojan a krivci mnogobrojni i poznati stručnoj javnosti.

 Posljednji zajednički medijski brifing hrvatskog ministra turizma Darka Lorencina i njegove desne ruke Meri Matešić – direktorice HTZ-a, govore u prilog tezi da isti doživljavaju hrvatske građane kao maloumne osobe. Dakle, iako podaci Ministarstva turizma i HTZ-a govore o rastu turističkog prihoda, realna dobit s obzirom na rast rashoda i druge faktore zasad je velika nepoznanica.

Već smo odavno naviknuti na friziranje statistika koje provodi ova Vlada ne bi li ublažila katastrofalne rezultate svojih nesposobnih ministara i pomoćnog osoblja, tako da nas ovakvo što uistinu više ne može iznenaditi. Njihova namjera je namještanje statističkih brojki u nadi da narod neće razumjeti iskrivljene i podmetnute brojke u obradi i prezentaciji turističkih podataka. Turistički duo Lorencin – Matešić se hvali postocima i plusom u turizmu, a realno, nezaposlenost je porasla, što se nikada u Hrvatskoj nije dogodilo za ljetno – turističkih mjeseci. To je prvi i jako značajan indikator ozbiljnog alarma ne samo u turizmu već i šire.

MAZANJE OČIJU

Kao prvo treba svakako navesti nekoliko ključnih činjenica koje govore da prezentirano polugodišnje stanje turističkih pokazatelja za 2013. godinu od strane Meri Matešić i Darka Lorencina ne odgovara istini. Nažalost, istina je sasvim drugačija.

Dugi niz godina hrvatski turizam je zapomagao i tražio smanjivanje stope PDV-a kao razlog konkurentnosti i bolje pozicioniranosti na međunarodnom, ali i na domaćem tržištu. Napokon, od 1. siječnja 2013. godine smanjen je PDV s velikih 25 na malih 10 posto. Međutim, taj poveći državni popust nije prenesen na krajnjeg kupca, tj. na turiste, već su ga povlašteni turistički porezni obveznici zadržali za sebe bez ikakvog tržišnog učinka i koristi za nacionalni turizam.

Drugo, stupanjem na snagu fiskalizacije u turističkom sektoru i to posebno od turističkih agencija do ugostitelja i najmodavaca apartmana stvorili su se uvjeti za korektniju turističku sliku prihoda i rashoda u turizmu. Naime, otprije se znalo da na blagajnama Jadrolinije, hotela i drugih većih turističkih poslovnih subjekata nema ili ima vrlo malo „gotovinskog muljanja“, već je to bila financijska privilegija tzv. privatnog sektora koji se najviše odnosio na iznajmljivače apartmana, kafiće i ostale sudionike u bogatom turističkom kolaču. Ilustrirat ćemo ovaj detalj jednim primjerom. Naime, ovogodišnjom analizom poslovanja hrvatskih turističkih agencija konstatirano je da tijekom siječnja ove godine u vrijeme zimskih praznika kontinentalna Hrvatska nije putovala na zimovanje u dosadašnjoj mjeri zbog izuzetno galopirajuće recesije, već su to u velikoj većini slučajeva bili hrvatski građani s mora, dakle iznajmljivači i ostali sektor naslonjen očito na turizam s „cashom“ u džepu kao dodatnim brutto prihodom.

Treće, do kraja lipnja 2013. godine  legalizacijom bespravno izgrađenih objekata našla se na popisu iznajmljivača apartmana i soba dodatna brojka od preko 50 tisuća objekata koja do sada nije bila evidentirana što u praksi znači barem 200 tisuća novih kreveta koji su sada u funkciji i pod direktnom internetskom pratnjom ministarstva financija. Dakle, sada se mogu iznajmljivati i nelegalno sagrađeni objekti. Preciznije,  nelegalni iznajmljivači su dobili priliku da svoje dosadašnje ilegalne kapacitete legalno stave na tržište i ishode privremenu dozvolu za iznajmljivanje koja im vrijedi do 2016. godine.

Četvrto, od 1. srpnja 2013. godine svi državljani EU mogu iznajmljivati svoje objekte u Hrvatskoj, što  već i koriste, a grube procjene govore da je oko 100 tisuća objekata za odmor u vlasništvu stranaca te se i tu osjeća povećanje od minimalno 400 tisuća kreveta.

U odnosu na lanjsku rekordnu turističku godinu izfabriciranu u tzv. „sivoj“ zoni, to su bitne novine koje su naši državni turistički djelatnici svjesno ispustili kako bi iskrivili činjenično stanje i prikrili poražavajuće ovogodišnje turističke rezultate. Iza njihovih medijski intenzivno prezentiranih brojki niz je detalja koji oslikavaju kakva je ustvari ovogodišnja sezona i koliko je zaista novog turističkog prometa. Činom seciranja rezultata po jadranskim turističkim regijama prikrili su stvarne podatke, te hrvatsku ali i međunarodnu javnost doveli u zabludu. Uspoređujući lanjske i ovogodišnje turističke statističke pokazatelje, tandem Matešić – Lorencin je relativno financijski discipliniranu Istru i Primorje s nižim i realnim ovogodišnjim turističkim pokazateljima „umočio“ zajedno s naglim umjetnim povećanjem turista u privatnom sektoru i to naročito u Dalmaciji, bazirane na statistici novopridošle fiskalizacije i tako dobili ukupni fiktivni prirast na razini države. To nažalost nisu novi turisti već oni koji prošle godine nisu bili prikazani, dakle državi financijski i statistički nevidljivi i s kojima je promet, gle čuda, ovog ljeta neobjašnjivo skočio. U tom „hopa-cupa“ premetanju brojki ubačen je i grad Zagreb radi ukupno bolje turističke krvne slike.

Uloga grada Zagreba u cjelokupnim turističkim pokazateljima Hrvatske je vrlo velika. Međutim, to što velik broj stranih gostiju dolazi u naš glavni grad nije neizostavno zasluga zagrebačkog turističkog ureda već leži u inicijativi i organizaciji kružnih putovanja stranih agencija i touroperatora po EU metropolama gdje je i Zagreb posljednjih godina dobio posebno mjesto. Nažalost, nema direktnih dolazaka u Zagreb i odlazaka iz Zagreba. Ono po čemu će se tek moći cijeniti umješnost turističkog poslovanja grada Zagreba i njegovog managementa bit će u segmentu poslovnog tj. kongresnog turizma. Ali sve dok Zagrebu nedostaje ozbiljan kongresni centar navedeno možemo promatrati u domeni lijepih poslovnih želja.

SLIKA 2

KRADLJIVICA DRUŠTVENOG UGLEDA

Izgleda da direktorica HTZ-a ima bolje posložen osobni (čitaj privatni) PR nego cjelokupno hrvatsko ministarstvo turizma. Nakon što su je djelomično politika i neki nezavisni mediji nedavno žestoko i opravdano opanjkali zbog nesposobnosti i očitog neznanja, Matešićka je osvanula u vrlo kratkom roku na gotovo svim najtiražnijim novinskim naslovnicama i TV emisijama bljezgareći turističke frazetine iz srednjoškolskih udžbenika.

Kao zaključak toj silnoj medijskoj agresiji naše prve dame HTZ-a nameće se vrlo jednostavno pitanje: Ne troši li ona putem pojedinih PR agencija možda državni novac ubran od turističke takse i drugih turističkih prihoda kao sredstvo plaćanja svog dobrog lika i djela u medijima? Prema nezavisnim izvorima unutar HTZ-a čak nekoliko PR službi zadnjih tjedana pokušava popeglati narušenu medijsku sliku direktorice Meri Matešić. Kao zaključak se nameće i drugo pitanje: Je li Meri Matešić kradljivica društvenog ugleda na način da, možda, plaćajući twitteraše ili bloggere iz blagajne HTZ-a koji noću klikaju i premeću zanimljive članke o HTZ-u i njenoj čelnici na prve pozicije pretraživača Google, te time stvaraju lažnu sliku o uspješnosti poslovanja i donošenja strateških odluka turističke kamarile na državnoj sisi.

Kao posebnu zanimljivost u posljednjim tjednu srpnja navodimo brisanje negativnih sadržaja na internetu koji je spominju, a brisanje ide toliko daleko da su pobrisani čak i pretraživači na Googleu. Takav pokušaj informatičkog internetskog piratstva zabilježen je dosad samo u slučaju gradonačelnika Dubrovnika, Andre Vlahušića, koji je posljednjih mjeseci obilazio informatičare tražeći način kako da pobriše negativne napise o sebi objavljene na internetskim portalima, te Sandre Herman iz Belica, zaposlenice TZ Međimurja, nesuđene pomoćnice ministra turizma i Čačićeve tajanstvene, zasad neevidentirane, suputnice iz Chryslera s bespuća mađarskih autocesta. Posebnu zanimljivost čini i podatak da je direktorica HTZ-a usred ljetnog državnog turističkog brodoloma našla slobodnog vremena za obilazak Sandre Herman i međimurskog turističkog ureda. Srodne duše ili nešto treće…

SLIKA 3

TVITOMANIJA HTZ-a

Matešićkin intervju internetskom portalu www.blogeri.hr najavio je već u studenom 2012. godine marketinško prestrojavanje HTZ-a u nepoznato. Izjavila je tada kako vjeruje da će sva stečena iskustva moći primijeniti u nekim aktivnostima!? Također tada izjavljuje kako će najveći izazov svakako biti „zaokret“ u načinu rada i promidžbe hrvatskog turizma, posebno kroz korištenje novih tehnologija i društvenih mreža, kroz poticaj i suradnju s regionalnim turističkim zajednicama, te DMO i DMC na stvaranju turizma doživljaja i razvoju marketing brandova. Njezin plan predviđa znatno veći proračun za on-line oglašavanje u odnosu na prethodne godine (rast od 145%). U sklopu toga Matešić predviđa više sredstava za internetsko oglašavanje i usput izjavljuje: „Novine koje uvodimo u on-line marketingu jesu kreiranje virtualne marketinške kampanje te stimuliranje dolazaka blogera u Hrvatsku, uz već postojeća putovanja “klasičnih” novinara.“ Nažalost, kao rezultat takvog krivog promišljanja ove godine, je drastična promjena promocijskih nastupa hrvatskog turizma, sve je uloženo na on-line oglašavanje, a gotovo ništa na off-line.

Turistički marketing kao veliki koktel party HTZ-ovih bloggera i twitteraša u društvenim medijima imao je svoje predstavljanje tijekom svibnja u Novom Vinodolskom. Na turističkom informatičkom skupu u Novom Vinodolskom prva PR palica dubrovačkog golfa, Krešimir Macan, održao je pred široko otvorenim očima i zapanjenom Meri Matešić predavanje „Kako postići da se Vaš sadržaj na Googleu nađe prvi, te kako dobrom Facebook kampanjom iskoristiti alat nad kojim sami imate kontrolu“.

Među zanimljivijim likovima koji su ostavili svoj otisak na tom četverodnevnom turističkom bloggerskom skupu bio je i prvi propali gostioničar predsjedničkih dvora, Marko Rakar.

Naime, od 8. do 12. svibnja 2013. godine Novi Spa hotels & resort u Novom Vinodolskom  bio je domaćin  tzv. „Tvitomaniji“ – najvećoj regionalnoj konferenciji o društvenim mrežama na kojoj se okupilo više od šesto gostiju s mnogobrojnim predavačima. Inače, Novi Spa hotels & resort u Novom Vinodolskom u većinskom je vlasništvu najpoznatijeg ljubitelja  frizure „fudbalerke“ u Hrvata, Brune Orešara i srpskog tenisača Bobe Živojinovića, supruga Lepe Brene.

Nekako paralelno s twittanjem za vrijeme večernje škole Meri Matešić i usred najveće krize od osamostaljenja Hrvatske i sve veće galopirajuće recesije, Vlada Republike Hrvatske se istovremeno hvali istraživačkim projektom „Twiplomacy“ koji je utvrdio da među petstotinjak profila svjetskih državnih tijela Hrvatska vlada ulazi među najaktivnije twitteraše. Dakle, Vlada Republike Hrvatske vodi najviše razgovora s drugim twitter korisnicima tj. vrlo aktivno „twitta“. Što drugo radi dok twitta, nije nam poznato. Nadalje, kako se navodi, Vlada RH u prosjeku ‘twitta’ tridesettri puta dnevno. Jednako kao i u HTZ-ovoj twittomaniji, u svojoj bizarnoj objavi „kruha i igara“ – Vlada se hvali poput nezrelih pučkoškolaca kako je na društvenoj mreži Twitter po aktivnosti zauzela treće mjesto, odmah iza Dominikanske Republike i Venezuele, ali daleko ispred SAD-a ili zemalja EU-a.

Kao summa summarum nameće se jednostavan zaključak kako na čelu HTZ-a kao turističkog tijela Ministarstva turizma Republike Hrvatske sjedi kriva osoba bez jasnih vizija i operativnog znanja koja neodoljivo podsjeća na prvu osobu propalog Adriatica.neta, Marka Vojkovića. Puno priče, malo rezultata, sigurna plaća, putovanja i noćenje u hotelima svih svjetskih metropola. Prema očiglednom ovogodišnjem turističkom fijasku, stječe se dojam kako se njih oboje u životu nisu vrući hladne vode napili, a prema njima Hrvatska danas izgleda kao dosadna turistička zemlja, što ona sigurno nije. Hrvatska je definitivno Florida Europe, ali oni koji bi toj istoj Europi to slikovito trebali znati pojasniti ne vide dalje od svog twitter zaslona na mobilnom telefonu.

MERI MATEŠIĆ RASPOLAŽE S 300 MILIJUNA KUNA

Ni u „Planu 21“ Kukuriku koalicije nema nekog posebnog turističkog plana. Kako saznajemo, trenutno najveći problem je što, nažalost i Vlada Republike Hrvatske i ministarstvo turizma ne zna kako dalje. U sadašnjoj vladi imamo uglavnom nedodirljive političare od kojih neki istaknuti pojedinci nikada nisu radili i stvarali već su produkt političkog sustava izraslog na dodjeli novca iz proračuna.

Međutim, na godišnjem proračunu HTZ-a s kojim raspolaže Meri Matešić od gotovo 300 milijuna kuna, pozavidio bi mu i značajniji EU bankar. U današnjoj teškoj financijskoj situaciji to je golem novac. Metiljavci iz HTZ-a ne znaju cijeniti niti jednu zarađenu kunu jer se osobno nisu preznojili na radu već im je funkcija samo da te teško stečene kune nemilosrdno troše. Općenito, smjerom u kojem je turizam u Hrvatskoj krenuo, odnosno njegova vrlo loša ovogodišnja realizacija i neizvjesno sutra, mnoge sugovornike i turističke djelatnike ne ostavljaju ravnodušnim.

U Udruzi ugostiteljstva i turizma Hrvatske udruge poslodavaca su malo oprezniji u izjavama i navode kako u ovoj sezoni ima dosta dvojbenih podataka i nejasnih pokazatelja zbog čega će se realnije ocjene moći dati tek po završetku kalendarske godine. 

Za razvoj dosadašnjih ali i budućih turističkih pokazatelja dosta je bitan podatak da je operativni marketing-plan turizma za 2013. godinu za potrebe Glavnog ureda HTZ-a napravila konzultantska kuća Horwath Consulting i THR. Iz dosadašnjih turističkih rezultata ispada da su „stručnjaci“ Horwatha i THR-a previše teoretičari, a premalo praktičari. Dugogodišnji direktor Horwath Consultinga je Miroslav Dragičević, nekadašnji socijalistički ravnatelj Instituta za turizam koji je tamo ostao upamćen više po sklonostima za komercijalu nego za znanost. Kao očito nepoznavanje struke nejasno je ostalo do danas njegovo ulagivanje propalom turističkom sustavu Adriatica.net na čijem je čelu predsjednikov knjigovođa Marko Vojković. Kao novokomponirani trio fantastikus hrvatskog turizma stručna javnost često navodi Krešimira Kučka iz Croatia Airlinesa, Meri Matešić iz HTZ-a i Marka Vojkovića iz Adriatica-neta.

Meri Matešić je također koristila infrastrukturu i pojedince Ministarstva vanjskih i europskih poslova RH kao kanal besplatne promidžbe i mjesto osobne promocije. Nije nam poznato kako je MVEP uz personal  svojih nesposobnih pojedinaca pod nazivom tzv. gospodarske diplomacije pridodao i neke iz  sustava HTZ-a. Ovdje treba spomenuti i detalj koji se dogodio prilikom prošlogodišnjeg imenovanja predstavnika HTZ-a u Tokiju i Ljubljani i koji je prošao na štetu pojedinaca i struke. Farsa imenovanja tih dvoje predstavnika riješena je zahvaljujući nacionalnosti njihovih supruga budući su obje iz domicilnih zemalja a ne sposobnošću odabranog kadra.

Dosad ostaje nejasnim zašto uz relativno snažan i profesionalno osposobljen Institut za turizam Republike Hrvatske na čijem je čelu danas dr. Sanda Weber, HTZ i Ministarstvo turizma dugi niz godina opstruiraju, te poslove operative i strateških promišljanja daju nekim drugim konzultantskim tvrtkama. Zapostavljenom u turističkim aktivnostima se smatra i UHPA (Udruga hrvatskih putničkih agencija).

BESPUĆA TURISTIČKE ZBILJNOSTI

Koji raspad sistema vlada u turističkom sektoru govori i podatak da nekad vodeća hrvatska turistička agencija Atlas nije od 1. srpnja 2013. do objave ovog teksta ispostavila niti jednu fakturu svojim agentima jer ne znaju kako obračunati novi porez koji se primjenjuje ulaskom Hrvatske u EU. Da turistička slika s hrvatske privatizacijske razglednice bude potpunija, nekoć veliki dubrovački Atlas danas djeluje iz prigradskog hangara Todorićeve hladnjače na zagrebačkom Žitnjaku.

Na popisu tih turističkih bespuća moramo navesti i podatak da su mnogi svjetionici državne tvrtke Plovput iz Splita dodijeljeni na vrlo dvojben način i putem ugovora koji traže hitnu reviziju. Osim toga, bogata turistička ponuda i ključevi mnogih svjetionika Plovputa dugi su niz godina bili u rukama tajnica i direktora podružnica te hrvatske pomorske tvrtke koji su nemilosrdno koristili te arhitektonske bisere Mediterana kao besplatno mjesto za svoj godišnji odmor. Istim pristupom trebalo bi istražiti i korupcijski alat i metode kojim je Plovput dodijelio mnoge svjetionike Adriatica.netu, zatim svjetionik na otoku Viru Zdenku Mičiću – „mentoru“ Meri Matešić, kao i svjetionik Voščicu na otoku Krku vlasniku pečenjare iz Njivica.

Također, mnogi turistički radnici postavljaju otvoreno pitanje postoji li zakonsko uporište za trošenje državnog novca putem blagajne HTZ-a i lokalnih turističkih zajednica putem kojim se plaćaju strani niskobudžetni avio prijevoznici u relativno visokim paušalnim iznosima i temeljem koje svrhe plaćanja, iako se vrlo dobro zna da je država ukinula subvencije po tom pitanju. Trenutni poslovni uzlet riječkog i zadarskog aerodroma može se gledati i u tom kontekstu.

No da nije baš sve tako crno pobrinuo se Festival Terraneo, koji je postao marketinški jači od dugogodišnjih turističkih brandova poput onog HTZ-ovog, budući je u roku od samo tri godine postao jedan od 10 najznačajnijih ljetnih glazbenih festivala. Da je tome tako, naš portal je precizno nagovijestio još prve godine tog međunarodnog festivala.

APOKALIPTIČNI FERRAGOSTO

Uz međunarodni potop i domaće turističko tržište u konstantnom je padu svih sedam mjeseci ove godine. Veliki broj privatnih iznajmljivača od Savudrije do rta Kobila je imao katastrofalnu predsezonu, mnogi su bilježili i 50 posto manje domaćih gostiju u odnosu na lanjske pokazatelje.

Osim pada broja domaćih gostiju i domaćih organizatora putovanja, činjenica je da se iz Hrvatske polako povlače i strani turoperatori koji sa sobom nose značajne količine putnika na godišnjoj razini.

Uz već odslušanu oproštajnu rusku balalajku ni njemačko kao ni talijansko tržište ne daju puno optimizma ovogodišnjim očekivanim turističkim brojkama. Naime, očito preskupa Hrvatska Nijemce je natjerala na ljetovanje u Grčku i Tursku, a zbog recesije Talijani ostaju u velikoj mjeri kod svojih kuća. Očekuje se turistički pad s tih tržišta od 10 pa čak do 20 posto na godišnjim projekcijama. Inače, Meri Matešić je na svom gostovanju na berlinskoj turističkom sajmu ITB, početkom ožujka 2013. godine, istaknula važnost njemačkog tržišta za hrvatski turizam i upoznala sudionike na press konferenciji s procjenama kako će Nijemci ove godine putovati više u Hrvatsku na odmor nego prijašnjih godina. Nažalost, te procjene pokazale su se netočnima.

Kako ni ljetna žetva pšenice ili jesenska berba grožđa, tako ni glavna turistička sezona nema alternative ni zamjenskog godišnjeg doba. Ono što je izgubljeno više se ne može povratiti. To ostaje kao hladna činjenica u trenucima kada padaju odluke zašto i kome unutar tog konglomerata zvanog HTZ i Ministarstvo turizma RH uručiti izvanredni otkaz. Ovo posebno napominjemo jer slušajući Matešić ili Lorencina naivna javnost bi mogla ponovno progutati udicu iz njihove PR radionice. Kažu da se dobar glas daleko čuje, a loš još dalje. I to staromodnim off-line putem. Dakle, bez twittanja…T

21 komentar

Uskoči u raspravu
  1. Ina
    #1 Ina 13 rujna, 2013, 11:30

    [quote name=”SVJETIONICAR”]Istraga koju su Državno odvjetništvo i policija pokrenuli protiv čelništva Adriatica.net i EPH-a oko privatizacije i malverzacija udjelima u Adriatici.net zastala je nakon posljednjih parlamentarnih izbora i taj predmet danas skuplja prašinu u ladici glavnog tužitelja Mladena Bajića. Adriatica.net mimo turističkog ima razgranati nekretninski biznis kroz tajno suvlasništvo u Farkaševoj tvrtci Allegheny Financial, s kojom se Marko Vojković već upuštao u neobične transakcije i koja je dosad više puta intervenirala na mig EPH kako bi se spašavali propali turistički projekti. Stoga i ne čudi da je vlasnik grilla s plaže u Njivicama sa završena tri razreda osnovne škole dobio koncesijski ugovor za svjetionik Voscica sa splitskim Plovputom (Adriatica.net za 10 svjetionika) i usput neobjašnjivih 7 ekskluzivnih stranica u Pavićevoj Gloriji prije nekoliko godina. Detalje treba pitati urednika Glorije…[/quote]

    U Plovputu je velika frka zbog ovoga.

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. Šime
    #2 Šime 9 rujna, 2013, 20:20

    Hrvatski turizam je jedna obična improvizacija. Sve točno stoji. Broj gostiju se “povećao” samo zato jer su ih privatni iznajmljivači napokon počeli sve prijavljivati, a prije to nisu radili. Sad inspekcija stalno kruži okolo pa ih je strah zbog visokih kazni natjerao na prijavljivanje gostiju.

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. SVJETIONICAR
    #3 SVJETIONICAR 7 rujna, 2013, 07:50

    [quote name=”a”]Buduci da prica bulic-rucner ne staje zasto ne pokrenete onu mičić-matešić…

    jebežljiv taj turizam[/quote]

    O TOM TURISTICKOM ZADARSKOM FUKODROMU SVI SVE ZNAJU I NIJE POTREBNO TROSITI RIJECI NA TO

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. SVJETIONICAR
    #4 SVJETIONICAR 7 rujna, 2013, 07:46

    Istraga koju su Državno odvjetništvo i policija pokrenuli protiv čelništva Adriatica.net i EPH-a oko privatizacije i malverzacija udjelima u Adriatici.net zastala je nakon posljednjih parlamentarnih izbora i taj predmet danas skuplja prašinu u ladici glavnog tužitelja Mladena Bajića. Adriatica.net mimo turističkog ima razgranati nekretninski biznis kroz tajno suvlasništvo u Farkaševoj tvrtci Allegheny Financial, s kojom se Marko Vojković već upuštao u neobične transakcije i koja je dosad više puta intervenirala na mig EPH kako bi se spašavali propali turistički projekti. Stoga i ne čudi da je vlasnik grilla s plaže u Njivicama sa završena tri razreda osnovne škole dobio koncesijski ugovor za svjetionik Voscica sa splitskim Plovputom (Adriatica.net za 10 svjetionika) i usput neobjašnjivih 7 ekskluzivnih stranica u Pavićevoj Gloriji prije nekoliko godina. Detalje treba pitati urednika Glorije…

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. a
    #5 a 1 rujna, 2013, 16:17

    Buduci da prica bulic-rucner ne staje zasto ne pokrenete onu mičić-matešić…

    jebežljiv taj turizam

    Odgovorite na ovaj komentar
  6. učim plesat reggae
    #6 učim plesat reggae 30 kolovoza, 2013, 13:49

    Na plenarnoj sjednici Glavne skupštine Svjetske turističke organizacije (UNWTO) koja se održava u Zambiji i Zimbabveu, Hrvatska je izabrana za novu članicu Izvršnog vijeća Glavne skupštine UNWTO-a za razdoblje sljedeće četiri godine.

    Odgovorite na ovaj komentar
  7. Valter
    #7 Valter 22 kolovoza, 2013, 08:38

    samo potpune budale i ekonomske neznalice mogu smatrati turizam strateškom granom, zadnja država koja je imala takvu koncepciju je haiti, a to je sad jedna od najbjednijih država na svijetu. samo industrija čini razliku između razvijene zemlje i bijede, turizam ima smisla samo kao sporedni sektor pri razvijenoj industriji.jedini razlog zašto se turizam ikad protežirao jest mit komunističkih neradnika o super zaradi s malo rada i truda..fama o turizmu je jedna velika laž, ali laž koja je uspješno uništila radnu etiku u velikom dijelu zemlje.

    Odgovorite na ovaj komentar
  8. treći tajnik
    #8 treći tajnik 16 kolovoza, 2013, 14:26

    [quote name=”pomoćnik ministrice”]pa što pametna jasna iz ministarstva vanjskih poslova radi u društvu s ove dvije tuke? mora da su i nju iskoristile..[/quote]

    nije j. samo pametna nego i jako zgodna!!

    Odgovorite na ovaj komentar
  9. Lučonoša
    #9 Lučonoša 15 kolovoza, 2013, 09:22

    Ako je suditi prema izvještajima njemačkih medija iz hrvatskih turističkih destinacija, građani trenutno najmoćnije države u Europi, ubuduće će zaobilaziti Hrvatsku u “širokom luku”. Njemački mediji pišu o paprenim cijenama na hrvatskoj obali, ali i o moralnim lekcijama turistima.

    Odgovorite na ovaj komentar
  10. krumpirova zlatica
    #10 krumpirova zlatica 14 kolovoza, 2013, 15:03

    [quote name=”leptir”]meni se cini upravo suprotno- da netko odradjuje prljavi PR protiv Matesic.[/quote]

    L.,dovodim u sumnju tvoju razinu inteligencije, obrazovanja i poneku ljudsku kvalitetu.

    Odgovorite na ovaj komentar
  11. pomoćnik ministrice
    #11 pomoćnik ministrice 14 kolovoza, 2013, 14:44

    pa što pametna jasna iz ministarstva vanjskih poslova radi u društvu s ove dvije tuke? mora da su i nju iskoristile..

    Odgovorite na ovaj komentar
  12. tako je to
    #12 tako je to 14 kolovoza, 2013, 00:07

    Sezonski učinak na euro slabi jer se turistička sezona ove godine puno brže primiče kraju, a jačanju eura pridonijelo je i posvemašnje razduživanje građana, poduzeća i banaka. Zaključak : zbog manjeg priljeva deviza od turista euro vrtoglavo ide prema 7,6 kuna.

    Odgovorite na ovaj komentar
  13. lulu
    #13 lulu 13 kolovoza, 2013, 11:42

    Čitam danas podatke Hzz da je porast zaposlenih u turističkim zanimanjima u prvih sedam mjeseci ove godine 17,4% u odnosu na lani.
    Ako nema gostiju, otkud ovaj rast? Ili vam možda i HZZ laže?
    Ima gostiju, ima…

    Odgovorite na ovaj komentar
  14. no tengo dinero
    #14 no tengo dinero 13 kolovoza, 2013, 08:08

    nije nikakva tajna da su mnogi razvikani klubovi i barovi po jadranu svih ovih godina tijekom ljeta angažirali mlade informatičare iz hrvatske koji su im svaku noć nakon što gosti odu kompjuterski „deletali“ ogroman promet u kasama i softwerski preslagivali pc kase na smješno male iznose a za taj posao su im gazde plaćale oko 2000 eura mjesečno, mizeran smještaj i hranu za familiju tako da novonastali porezni slučaj na hvaru s carpe diemom u kojem se „slučajno“ ugasio tablet i haciendom u vodicama ne treba nikoga posebno iznenaditi

    Odgovorite na ovaj komentar
  15. leptir
    #15 leptir 12 kolovoza, 2013, 15:12

    meni se cini upravo suprotno- da netko odradjuje prljavi PR protiv Matesic.

    Odgovorite na ovaj komentar
  16. speedway boy
    #16 speedway boy 12 kolovoza, 2013, 13:25

    [quote name=”TTS”]Pa kaj niste napisali koja je od ovih lepih puca Čačićeva?[/quote]

    pa ova masna plavuša s kratkom kosom na posljednjoj slici

    Odgovorite na ovaj komentar
  17. TTS
    #17 TTS 12 kolovoza, 2013, 08:39

    Pa kaj niste napisali koja je od ovih lepih puca Čačićeva?

    Odgovorite na ovaj komentar

Kliknite ovdje ako želite odustati od odgovora.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code