SAJAM KREATIVNIH INDUSTRIJA U RIJECI

SAJAM KREATIVNIH INDUSTRIJA U RIJECI

11. svibnja, 2015.

S lijeva Cukrov,Gruden, Cerar,Lipnik, Filipović, Kregar

Cerative StartUp od 7. do 9. svibnja

Priredio: Ivan Lucić

U Rijeci je u subotu 9. svibnja završilo međunarodno događanje Creative StartUp, što je krovni naziv za trodnevni prekogranični sajam kreativnih industrija, međunarodnu konferenciju te međunarodno javno prezentacijsko događanje. Riječ je o jednoj od ključnih aktivnosti u sklopu europskog projekta „Creative StartUp“ – IPA Hrvatska – Slovenija 2007. – 2013. na kojem je Grad Rijeka – organizator konferencije i sajma – vodeći partner. Kroz panel rasprave, na kojima sudjeluje 50-ak stručnjaka iz različitih područja kreativnih industrija, te aktualna predavanja, radionice i sajam proizvoda hrvatskih i slovenskih kreativaca, želja je predstaviti lokalne i regionalne poduzetnike iz domene kulturnih i kreativnih industrija, ali i utjecati na razvijanje svijesti o vrijednostima tog sektora.

Konferencija i sajam održali su se od 7. do 9. svibnja u gradskom prostoru u ulici Ivana Grohovca 1A (ex Bernardiju), a tijekom tri dana intenzivnog rada i druženja te dinamičan diskurs, naslovili su ključne teme, aktivnosti i moduse rada u digitalno doba, povezano s kreativnim industrijama: 3 D printing, coworking, remote work, primijenjeni dizajn, crowdfunding

Izložbeni sajam i konferencija otvoreni su u četvrtak, 7. svibnja, u 16 sati. Otvorili su ih ih gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, pročelnik Odjela gradske uprave za kulturu Ivan Šarar i voditeljica projekta Irena Kregar Šegota.

Vojko Obersnel kazao je da već sam ulazak u prostor konferencije i sajma, na adresi Ivana Grohovca 1A, govori o uspjehu projekta. Prostor je naime dobio nov izgled, nov sadržaj i namjenu – razvoj kreativnih industrija. „Drago mi je da ćemo postići ono što se željelo – senzibilizirati javnost na velik broj kreativaca u poduzetništvu, kojima svakako treba posvetiti više pažnje nego što je dosad bio slučaj“, kazao je Obersnel.

Ulaganje u budućnost

Ivan Šarar je podsjetio da je razvoj kreativnih industrija zacrtan i u strategiji te kulturnoj strategiji Grada Rijeke, odnosno da priča nije nova. „U ovom jednogodišnjem ciklusu trajanja projekta, osim što su se provodile projektne aktivnosti, paralelno smo komunicirali s pripadnicima lokalne scene kreativnih poduzetnika i sređivali prostor u kojem se danas nalazite. Nadamo se da će on biti dom regionalnih kreativaca, a uskoro ćemo raspisati i otvoreni poziv za one koji prostor žele razvijati“, najavio je pročelnik Odjela gradske uprave za kulturu.

Predstavili su se i partneri na projektu, Ernest Cukrov uime Riječke razvojne agencije Porin, Sanda Filipović uime Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Rijeka, Aidan Cerar kao predstavnik Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije, Veronika Gruden s Fakulteta za dizajn Ljubljana i Aleš Lipnik s Univerze na Primorskem – Znanstveno-raziskovalnog središča. Partner je i Akademija primijenjenih umjetnosti u Rijeci, koja u sklopu događanja provodi radionicu video mappinga.

Program je započeo panelom o coworkingu s moderatorom Matijom Raosom, a nastavio se predavanjem Luke Sučića Belera, koji je problematizirao nov način dijeljenja radnog prostora te nove forme i prilike grupnog financiranja djelatnosti.

Intenzivan program nastavio se 8. i 9. svibnja, od 11 do 20 sati. U petak 8. svibnja nastojalo se demistificirati 3D printanje, govorilo se o organizaciji glazbenih festivala uz paneliste Vedrana Menigu, Maria Grdošića i Matu Škugora te moderatora Edu Plovanića, potom će se raspravljalo o novom radnom modusu remote worka, problemu glazbe u digitalnom dobu te, generalno, izazovima i zabludama digitalnog doba.

U petak 8. svibnja predavanje je održala međunarodna gošća Kai Iwasaki iz konzultantske tvrtke „nove generacije“ Embassy: Digital Diplomacy, koja razvija održiva rješenja za tzv. „pametne gradove“, povezuje inovativne zajednice, te služi kao medijator između javnog, privatnog i kreativnog sektora.

U subotu 9. svibnja prvi panel ima je temu o odgovornosti digitalnih medija u sferi kreativnih industrija, s primjerima portala Vizkultura, Pogledaj.to i Muzika.hr, nastavljen je s panelom o ulozi manifestacija koje se bave promocijom kreativnih poduzetnika, zatim panelom o ulozi dizajna u suvremenom društvu te posljednjim panelom, o novom načinu grupnog financiranja (crowdfunding), koji će moderirati vodeći hrvatski crowdfunding stručnjak Hrvoje Hafner.

Predavanje tog, posljednjeg dana konferencije, održao je Ivo Špigel, istaknuti poduzetnik i suvlasnik jednog od prvih privatnih informatičkih poduzeća u Hrvatskoj, koji je govorio o značaju i izazovima pokretanja vlastitog posla.

Na panelima će, osim navedenih, najavljeni brojni sudionici kao što su Edi Budimilić, Vanja Cuculić, Damir Bralić, Ivana Borovnjak, Ivan Dorotić, Marko Prpić Zets, Ivan Šarar, Damir Đurović, Luka Piškorič, Roberto Vidović, Vuk Ćosić, Bobo Delić, Marko Bosiljkov, Berislav Marzalek, Tomo in der Muhlen i mnogi drugi.

Analiza sektora kreativnih industrija

Europski projekt „Creative StartUp“ – IPA Hrvatska – Slovenija 2007 – 2013 glavno uporište ima u nedovoljnoj iskorištenosti potencijala kreativnog sektora, pa mu je svrha utjecati na razvoj globalne konkurentnosti kreativnog poduzetništva koje nastaje na slovensko – hrvatskom pograničnom području.

Projekt traje do 16. lipnja 2015. a dosad su izvedene gotovo sve planirane projektne aktivnosti: izvršeno je mapiranje hrvatskih i slovenskih kreativnih biznisa (rezultati su objavljeni na web stranicama projekta), održani su motivacijski seminari, edukacijske radionice i stručni posjeti, mentorski rad s mladim kreativnim poduzetnicima i predstavljanje poduzetnika kreativaca na prekograničnom sajmu u Ljubljani, a zaživjela je i web stranica za informiranje i umrežavanje poduzetnika kreativaca (http://creative-startup.eu/).

U izradi je i SWOT analiza sektora kreativnih industrija te strateški dokument, zatim prijedlog sveučilišnog kurikuluma I-Arts (Interdisciplinary Arts) koji spaja umjetničke kolegije s ekonomskima, a uskoro će biti otisnuta i dva vodiča: Shop creative – višejezični vodič za „kreativnu“ kupnju u Rijeci, i Start-up: kako pokrenuti kreativni biznis.

Sveukupna je vrijednost projekta oko 400 tisuća eura od čega je Grad Rijeka na raspolaganju imao nešto više od 100 tisuća, uz obvezu sufinanciranja od 15 posto. Sredstva su namijenjena za upravljanje projektom, edukativne aktivnosti, promocijske aktivnosti te za izradu dokumenata.T

1 Comment so far

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code