KORUGA: SENZACIONALNI TALIJANSKI TRIO ANTARES NA POKLON ZAGREBU

KORUGA: SENZACIONALNI TALIJANSKI TRIO ANTARES NA POKLON ZAGREBU

25. ožujka, 2025.

 

Piše: Igor Koruga

U razmaku od samo nekoliko sati proteklog su se vikenda u Maloj koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog zbile dvije izvrsne glazbene priredbe. Prva, priređena u subotu 22. ožujka 2025. od 19 sati, ticala se Zagrebačkih solista, njihove 71. sezone 2024/2025, šestog koncerta u nizu i gostujućeg francuskog violončelista Marca Coppeya (1969) od kojeg se unaprijed moglo očekivati mnogo, čak i u ulozi dirigenta u kojoj se istaknuo podnijevši zapravo opsežni, uzorno skladani, ali ipak prezasićeni Gudački kvintet u F-duru, WAB 112, Antona Brucknera (1824-1896), u obradi za sastav od četrnaest sjajnih i nadahnutih gudača.

Glavna Coppeyeva misao

Stoga je bitno zanimljiviji bio onaj dio koncerta u kojem je Coppey nastupio kao solist i glavni tumač poletnog Koncerta za violončelo u D-duru, Hob.VIIb:2, Josepha Haydna (1732-1809), i osvježavajuće fantazije Souvenir de Spa, op. 2, violončelista Adriena-Francoisa Servaisa (1807-1866). Nesebično podržan bivšim kolegama, belgijski je umjetnik s lakoćom stvorio prekrasan zvuk, jasnoću interpretacije i dojam briljantnosti s kojim je uspio doprijeti do neznatnih dijelova skladateljskih duša. U fantaziji možda intenzivnije, zbog proširenih epizodnih struktura s kontrastnim raspoloženjima i osobinama romantike, usuglašenim s instrumentom, no bez veće dubine. Međutim, iz pak najljepše, koncertne priče Josepha Haydna, Coppey je uspio izvući i štoviše naglasiti ono jedino bitno: ljepotu, vedrinu i radost u srcima svih oko sebe. Njegovu glavnu misao i posve organsku interpretaciju, lišenu nepogrešivosti i portretiranja minijatura van konteksta, bilo je divno slijediti, ukorak s brojnim gudačkim dionicama koje je najvjerojatnije znao napamet.

Upečatljivi pijanist Cesare Pezzi

Dodatka nije bilo, na žalost publike koja se u približnom broju očekivala i sutradan, 23. ožujka od 20 sati, na unaprijed rasprodanom koncertu talijanskog komornog sastava Trio Antares. Točnije, za tu su se priredbu, u organizaciji Dvorane Lisinski i Talijanskog instituta za kulturu u Zagrebu, unaprijed podijelile besplatne ulaznice. Uspjeh je nažalost bio polovičan, zacijelo zbog neznanja i neinformiranosti potencijalnih posjetitelja. Naime, i sam sam se iznenadio i začudio čim sam čuo uvodni Andante s varijacijama i Scherzo, za glasovirski trio, op. 18a, K 184, Ferruccia Busonija (1866-1924). Prvo mi je pažnju okupirala klavirska dionica, odnosno nevjerojatno upečatljivi pijanist Cesare Pezzi (1989) koji je sa svojim natprosječno reljefnim, čvrstim, ali i dinamički istančanim zvukom te bezgrešnim osjećajem za ritam i vrijeme podsjećao na najveće svjetske pijaniste. I to na nekoliko njih, posve različitih i sažetih u nepostojeći stilski amalgam. Takvog Pezzija srećom su na pozornici pratili istinski virtuozi, violinist Paolo Andreoli (1980) i violončelistica Margherita Succio (2001), koji su se propisno nametnuli u izvedbi Sicilijane i Burleske, op. 23b, talijanskog klavirskog čuda od djeteta, Alfreda Casella (1883-1947).

Sastav umjetničkih divova

U tom njegovom ranom skladateljskom radu bili su usporedno portretirani dijelovi talijanske glazbene ostavštine, francuskog impresionizma i Stravinskijevog barbarskog primitivizma. Neortodoksni klavirsko-gudački slog obilovao je i uzbudljivim paralelnim akordima, superponiranim harmonijama, marcato sekvencama i basovskim motivima koji su dodatno naglašavali perkusivne osobine klavira. No, u toj silovitoj igri spretno su se uspjeli odvojiti glavni sastojci skladateljevog multinacionalnog recepta: Sicilijana i Burleska. Spretnost je obilježila i izvedbu najljepšeg i najkvalitetnijeg raspoređenog djela, Trija za violinu, violončelo i glasovir u d-molu, br. 1, op. 49, Felixa Mendelssohna Bartholdyja (1809-1847), također žanrovski nekonvencionalnog i veoma teškog za sviranje. Blistavu uvodnu temu violončelistica je možda mogla iznijeti vrlo ležerno i romantično da u pozadini nije bilo uzburkanih Pezzijevih akorda i nadolazećih klavirskih figuracija, arpeggia i sličnih zagasitih mrmljanja koja su pratila i drugu melodiju, nalik pjesmi. Ta druga tema obilježila je sredinu stavka, vrhunac kontrapunkta i povratak uvodnoj temi na violončelu. Briljantnost Mendelssohnovog pisma nastavila se u dirljivoj (Andante con moto tranquillo) ¨Pjesmi bez riječi¨, između dominirajućeg klavira i najčešće violine u pratnji. Klavir je prednjačio i u zanosnom, točkastom Scherzu (Leggiero e vivace), najbujnijoj motivskoj igri među izvođačima, te u neopisivom Finalu (Allegro assai appassionato) s početnom tihom temom, gotovo neprimjetnom nakon onakvog Scherza. Neobičan stavak uspješno je kombinirao virtuozne i lirske elemente do samoga kraja, okrunjenog fluidnom ravnotežom svih mogućih zvonkih polariteta. Moguć je bio i dodatak senzacionalnog Trija Antares, sastava umjetničkih divova, pijanista Cesarea Pezzija, violinista Paola Andreolija i violončelistice Margherite Succio, uobličen u uvodnu Romancu iz Fantasiestücke, op. 88, Roberta Schumanna (1810-1856). T

 

1 Comment so far

Uskoči u raspravu
  1. Gđa. Dejana Ivica
    #1 Gđa. Dejana Ivica 23 listopada, 2025, 02:44

    OPIPLJIVE INFORMACIJE O BOŽIĆNOM KREDITU ZA PLANIRANJE…
    Ovo nije normalna objava koju svakodnevno vidite na internetu gdje ljudi daju lažne izjave i lažne informacije o ogromnoj financijskoj pomoći.. Svjestan sam da su mnogi od vas prevareni i da su lažni agenti iskoristili one koji traže kredite. Neću ovo nazvati normalnim iskazom, nazvat ću ovo situacijom u kojoj sam živi svjedok kako možete dobiti svoj kredit kada ispunjavate uvjete tvrtke. Zaista nije važno imate li dobru kreditnu ocjenu ili odobrenje vlade, sve što vam treba je važeća osobna iskaznica i važeći IBAN broj kako biste mogli podnijeti zahtjev za kredit s kamatnom stopom od 3%. Minimalni iznos je 1000 eura, a maksimalni iznos koji se može posuditi je 100.000.000 eura. Dajem vam 100% jamstvo da možete dobiti svoj kredit putem ove pouzdane i poštene tvrtke, posluju 24 sata online i daju kredite svim građanima Europe i izvan Europe. Poslali su mi dokument koji je provjeren i testiran kao valjan prije nego što sam dobio kredit, stoga pozivam sve kojima je potreban kredit da ih posjete ili kontaktiraju putem
    E-pošte: [email protected]
    WhatsApp za Europu: +385915608706
    WhatsApp za SAD: +1 (717) 826-3251
    Nakon što ih kontaktirate, obavijestite ih da vam je gđa. Dejana Ivica iz Zagreba dala informacije. Vidjeti znači vjerovati i zahvalit ćete mi kasnije kada dobijete kredit od njih. Dao sam obećanje da ću nakon što dobijem kredit od njih, objaviti dobru vijest svima online. Ako imate prijatelje ili rodbinu, uključujući kolege, možete im reći za ovu ponudu i da se događa ovog BOŽIĆNOG VRIJEME

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code