KAKO JE REFERENDUM ISPAO NEZAKONIT I NELEGTIMAN

KAKO JE REFERENDUM ISPAO NEZAKONIT I NELEGTIMAN

28. siječnja, 2012.

 

eukontenjer

Promijenjen ustav, ali  ne i zakon
Karikature: Dado Kovačević

Piše: Josip Miljak

Referendum o pristupanju ili nepristupanju  Hrvatske u Europsku Uniju, nije samo nelegitiman jer se na njega odazvao mali broj hrvatskih državljana, nego je i protuzakonit s više osnova. Naime još je 2010. u lipnju hadezevska eurofilska vlast, uz ucjene SDSS-a i SDP-a, promijenila hrvatski Ustav, i ugradila u njega odredbu po kojoj je za odluku o suverenitetu Države, potrebna većinska odluka birača koji su izašli na referendum, a ne kao prije da je za pravovaljanu odluku potrebna natpolovična većina od svih upisanih birača. Ucjena kroatofobičnog  SDSS-a sastojala se u tomu da im se omogući dvostruko pravo glasa, kandidiranje u svim izbornim jedinicama i unaprjeđenje ranije odredbe za dvanaestu jedinicu u kojoj bi Srbi imali pravo na najmanje tri zastupnika u Saboru. Sve su to od lakoumnog HDZ-a i dobili, ali je Ustavni sud po Prijedlogu Hrvatske čiste stranke prava i drugih, u srpnju 2011. ukinuo odredbu o dvostrukom pravu glasa za Srbe, dok je sve drugo, iako protuustavno ostalo na snazi. Srbi su to pravo konzumirali na prošlim izborima, predloživši svoju listu u devetoj izbornoj jedinici. SDP je pak svoju ucjenu usmjerio ka Hrvatima iz iseljeništva i BiH, za koje je u Ustav ugrađena odredba od samo tri zastupnika, ukidanje glasačkih mjesta osim u veleposlanstvima i konzulatima, čime ja praktično fizički onemogućeno glasovanje velikoj većini u jedanaestoj jedinici koja broji 412.000 birača. Kao što vidimo da je vrlo lako postići konsenzus političkih snaga u Saboru (namjerno izostavljeno – različitih), kada se Hrvatima trebaju uskratiti neka prava, a ista povećati Srbima.

 

NEVJEROJATAN ŠLAMPERAJ

Nevjerojatna agilnost i energija u ovim smicalicama, koje su prethodile promjeni Ustava, izostala je kasnije jer nije postojao neki očiti antihrvatski motiv koji je nevjerojatno jako pogonsko gorivo bivših i aktualnih saborskih i vladinih aktera. Voluntaristički komunistički čip, koji krasi većinu političara, odigrao je ključnu ulogu u nevjerojatnom  šlamperaju i previdu koji se dogodio. Ustavni Zakon o provedbi Ustava Republike Hrvatske, NN br. 121/10, striktno i nedvosmisleno propisuje da se promjene Ustava ne mogu direktno primjenjivati, nego je potrebno uskladiti Zakone s njima i to u roku od šest mjeseci. Oktroirana premijerka Kosor, zabavljena izborom broševa i opijena vlastitom planetarnom važnošću i komentiranjem svega i svačega, za to nije imala vremena, a unaprijed određena pobjednička garnitura Milanović – Pusić, je zbog žurbe da se Hrvatskoj što prije i na krilima njihove izborne pobjede, oduzme i ovo malo suvereniteta, to propustila učiniti, a nije npr. propustila promijeniti Zakon da Zlatko Komdina istovremeno može biti ministar i župan. To nam kazuje, da se nepogrješivo postupa kada je nešto u njihovu privatnom interesu, a zaboravlja se nešto što je od presudne važnosti za narod. Ali srećom ovaj put, taj njihov previd će nas, ako smo imalo pravna država, barem kratkoročno spasiti od raspadajuće Unije.
Dakle Zakon o referendumu nije promijenjen i nije usklađen s ustavnim promjenama, kako to propisuje Ustavni zakon za provedbu Ustava. Referendum je održan po važećem starom Zakonu članak 6. stavak 2., po kojemu je na referendumu odluka pravovaljana ako na njega izađe natpolovična većina upisanih birača. Na ovaj referendum je izašlo 43,58% birača, što nam kazuje da nije zadovoljena zakonska forma o izlaznosti od 50% plus jedan birač, i time je referendum propao i njegova odluka je sasvim neobvezujuća i ništavna. Ono što je najzanimljivije, sve da je odaziv bio i iznad 50%, referendum bi opet propao, jer se Zakon nije uskladio s ustavnim promjenama, a time je Zakon protuustavan i nevažeći.

DIP OBMANJUJE JAVNOST

Možebitni motiv za „zaboravljivost“ vlasti krije se u tomu da bi po novom Zakonu o referendumu, a osobito državnom referendumu, morala biti ravnopravno osigurana financijska sredstva za kampanje, onima koji su za ili onima protiv, morala bi biti provedena transparentna javna rasprava, osigurana dostupnost svih podataka, osigurano ravnopravno promatranje referenduma i sudjelovanje u radu komisije koja utvrđuje konačne rezultate. Ustavnom  je sudu  Hrvatska čista stranka prava 24. siječnja 2012. putem Državnog izbornog povjerenstva, podnijela Prijedlog za poništenje referenduma, kojega je DIP proglasio pravovaljanim i time je predsjednik Branko Hrvatin počinio kazneno djelo obmane, širenja lažnih i uznemirujućih vijesti, zlouporabe položaja i ovlasti te kazneno djelo propusta. Prijedlog se kod Ustavnog suda vodi pod brojem; U – VII R – 474/2012., a rješavanje se očekuje 30. siječnja 2012. U ponedjeljak ćemo znati, ne je li referendum pravovaljan, nego je li Hrvatska pravna država ili je voluntaristička žabokrečina nelustrirane političke kaste, koja nije vrijedna da bude na mjestima na koja je izabrana. T

4 komentara

Uskoči u raspravu
  1. Amadeus
    #1 Amadeus 6 veljače, 2012, 04:46

    Voliobih da se pokaze nelegalnost, Ali se bojim kako je premalo pravnih strucnjaka za takav ishod.

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. Đurđica Mrkajić
    #2 Đurđica Mrkajić 31 siječnja, 2012, 09:53

    Like!

    Odgovorite na ovaj komentar

Kliknite ovdje ako želite odustati od odgovora.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code