IMALA JE LOŠE REZULTATE I U BRITANIJI

IMALA JE LOŠE REZULTATE I U BRITANIJI

28. srpnja, 2013.

meri-matesic

Kako je bivša recepcionarka Meri Matešić uništila turističku sezonu

 

Piše: Mihovil Tomić

Posljednji statistički pokazatelji, objavljeni sredinom srpnja, praktično u srcu turističke sezone, prema kojima je u Hrvatsku u prva dva tjedna najjačeg turističkog mjeseca u godini ušlo oko 400.000 manje osobnih vozila nego u isto vrijeme lani, bili su alarm ne samo za turističke djelatnike nego i za cijelu hrvatsku javnost. Prve reakcije, s obzirom na najavu Vlade RH o mogućem davanju autocesta u dugogodišnju koncesiju, smjerale su na moguće umjetno smanjenje broja vozila na našim autocestama kao mogući povod lakšeg pridobivanja javnosti za taj pravno-financijski upitan poslovni potez, ali se u danima koji su uslijedili ipak uvidjelo da plaže, restorani i mnoge hotelske sobe zjape prazni na istočnoj strani Jadrana. Nakon te kakofonične vijesti ipak se konstatiralo da nedostaju hotelski gosti.

Budući da u svakom automobilu putuju prosječno tri osobe, vrlo je lako izračunati da u ovom trenutku, barem što se tiče dolazaka vlastitim prijevozom, na Jadranu nedostaje više od milijun gostiju. Konkurencija jeftinijih zemalja na Mediteranu odvela je velik dio turističkih gostiju iz EU na njihove obale i otoke. Ono što tek slijedi nikomeu ne daje previše razloga za optimizam jer, prema vijestima iz turističkih agencija, ali i hotelijera, prodaja ide relativno loše, a u svemu što je nekoć bilo prepuno domaćih gostiju sada ih je drastično manje ili ih više uopće nema.

METODA POKUŠAJA I POGREŠAKA

Prošle godine pisali smo o dvojbenim poslovnim kompetencijam tada novoizabrane čelnice HTZ-a Meri Matešić, s obzirom na njezine dotadašnje poslovne rezultate. Već tada smo isticali da ni njezin mandat na mjestu direktorice HTZ-a u Londonu nije smio biti produžen  zbog vrlo loših rezultata s britanskog tržišta prošlih godina. Broj putnika iz Irske i Britanije posljednjih godina bio je u stalnom padu, što vrlo jasno pokazuje da Meri Matešić ne poznaje i ne kontrolira ukazane joj poslovne zadatke na razini državne turističke politike. Međutim, ona je skočila čak stepenicu dalje i postala glavnom direktoricom ureda HTZ-a u Zagrebu. Prema turističkim izvorima i mišljenju profesionalaca iz struke, bilo je pitanje dana kad će se njezini iznimno loši lokalni poslovni rezultati preliti i na državnu razinu.

Prema nekim izvorima iz SDP-a, upravo Kukuriku politika promovira tzv. najskuplju političku metodu – metodu pokušaja i pogrešaka. Prema tajnim napucima nove vlasti, koji su operacionalizirani odmah nakon posljednjih izbora, SDP i koalicijski partneri su se odlučili na vrlo rizično davanje povjerenja i vrlo važnih poslovnih funkcija osobama koje u ovim kriznim vremenima nisu mogle jamčiti rast svojih sektora i prosperitet općih i društvenih resursa. Oko premijera Zorana Milanovića prevladalo je mišljenje da se svakom novopostavljenom rukovoditelju da od šest mjeseci do godine dana, a ako kandidat ne „zakukuriče“, bit će zamijenjen novim. Upravo je u tome tajna poslovnog zastoja cijele Hrvatske, koja nikako da se izvuče iz gliba i krene polako uzlaznim putem. Loši ovogodišnji rezultati u turizmu samo su jedan od dokaza tog propalog modela na cjelokupnoj državnoj razini.

Na tom tragu treba promatrati i posljednje imenovanje anemičnog ministra turizma – Darka Lorencina, povučenog iz treće lige IDS-a, koji je gotovo neprimjetan na svojoj funkciji. O operativnosti njegova ministarstva bolje je i ne govoriti, jer je tek nakon ulaska Hrvatske u EU počeo popravljati štetu na ruskom tržištu zbog problema s vizama, kao da se to mjesecima prije nije znalo. Stoga i nije čudo što je najveći ruski touroperator otkazao sve avionske polaske u Hrvatsku usred ovogodišnje turističke sezone unatoč otvaranju petnaestak viznih centara u Rusiji u posljednjih mjesec dana. Zbog loših ovogodišnjih turističih rezultata Lorencin je napao i metereologe. Da stvar bude tragikomičnija, takav traljavi ministar turizma je i formalni šef Meri Matešić, a HTZ glavno operativno tijelo Ministarstva turizma. HTZ i njegova čelnica bili su predmet oštrih kritika nekih članova saborskih odbora za finacije i turizam na sjednicama prije nekoliko tjedana.

KRIVA MARKETINŠKA STRATEGIJA DOLAZI NA NAPLATU

Nakon što je bivša recepcionarka došla na vodeće mjesto Hrvatske turističke zajednice, primjetni su i neki bitni pomaci u marketinškoj obradi inozemnih tržišta, i to u pristupu obradi i prezentaciji našeg turizma u medijima i na turističkim sajmovima. Kako pokazuju neka istraživanja, štetnim se pokazalo HTZ-ovo rezanje troškova za dosadašnje tradicionalne kanale oglašavanja – novine i brošure, kako bi se pojačao internetski segment. Međutim, kako zasad stvari stoje, čini se da internet nije jedino sredstvo komunikacije s inozemnim tržištima, kao što ni mladi vikend plesači na Zrću nisu jedini gosti na Jadranu.

Jednu od nekoliko dosadašnjih javnih kritika na račun državnih turističkih dužnosnika izrekla je Katarina Hauptfeld, vlasnica agencije „Katarina Line“ iz Opatije, koja u svojoj floti ima 40-ak brodova: „Pojačano on-line oglašavanje hrvatskog turizma, na štetu tradicionalnih kanala, uz izmijenjene uvjete modela udruženog oglašavanja koje je ove godine bilo rezervirano samo za predsezonu, dva su značajna razloga zbog kojih dio brodova opatijske agencije ‘Katarina Line’ usred sezone stoji na vezu umjesto da voze turiste. Nakon nekoliko odličnih godina s konstantnim rastom 2013. godinu godinu ‘Katarina Line’ gotovo sigurno će završiti s minusom, i to zbog lošeg marketinškog plana Hrvatske turističke zajednice. Iako je ovogodišnjim programom udruženog oglašavanja dobar dio domaćih agencija, uključujući i našu, ostao bez potpora Hrvatske turističke zajednice namijenjenih promociji, to je tek manji problem. Veći je problem smanjeni promet baš zbog slabije promocije za glavnu sezonu.”

Vlasnica agencije „Katarina Line“ smatra da je novac za oglašavanje trebalo rasporediti na više medija, a ne oslanjati se samo na jedan. I ostali turistički djelatnici zabrinuti su zbog manjih brojki u ovogodišnjoj turističkoj sezoni, a posebno zbog situacije s talijanskim gostima, koja je zabrinjavajuće loša, a poznato je da su gosti iz Italije uvijek financijski i statistički izvlačili mjesec kolovoz.

SVAKA PETA KUNA U TURIZMU

Prema grubim statističkim podacima, svaka peta kuna u Hrvatskoj zaradi se od turizma. Nekoliko pogrešnih ili očito zakašnjelih ovogodišnjih poteza u turizmu, poput onih iz Ministarstva turizma ili HTZ-a, može drastično poremetiti financijsku likvidnost Hrvatske. Vize za ruske, turske, ukrajinske i sve druge dalekoistočne goste, uz nesnalaženje najodgovornijih turističkih predstavnika, već su prouzročile minuse u predsezonskom turističkom prometu, a ozbiljno prijete i ukupnom turističkom učinku ove godine.

Svim glavnim promašajima unutar turističkih struktura treba dodati i popratne. Primijećeno je i nesnalaženje novog direktora Jadrolinije, koji je doslovno pao s neba i iz privatnog sektota u prvu morsku fotelju Jadranskog mora, zatim poslovno rasulo pred početak turističke sezone u Croatia Airlinesu, smjenu direktora ACI-ja usred sezone, svakodnevno ispadanje vagona HŽ-a iz tračnica, izlijetanje i lomovi poklopaca oborinskih šahtova na autocestama…

Čini se da se u novom turističkom prostoru i vremenu jedini dobro snašao bivši direktor HTZ-a Niko Bulić, koji je nakon prošlogodišnjih teških medijskih afera iskoristio kombinaciju bolovanja i godišnjih odmora i svojim čestim posjetima središnjici HDZ-a na Trgu žrtava fašizma u Zagrebu izlobirao svoje novo, politički vrlo upitno djelovanje u Dubrovniku.T

18 komentara

Uskoči u raspravu
  1. BUMBAR
    #1 BUMBAR 8 kolovoza, 2013, 13:17

    JE LI LEPTIRICA SANDRA HERMAN IZ BELICA?

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. leptirica
    #2 leptirica 8 kolovoza, 2013, 12:53

    Kad bi novinari odgovarali na sudu za ono što pišu, pazili bi što pišu. Bezobrazluk je otišao toliko daleko da i objavljene činjenice (podaci) iskrivljuju, a što da onda očekujemo od zlih jezika.
    Jad.

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. Google
    #3 Google 4 kolovoza, 2013, 00:05

    Je li ovo klasični sukob interesa? Slaven Reljić, tajnik Hrvatske udruga profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT) i paralelno s time direktor agencije VenEvent, novo je kadrovsko „pojačanje“ u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice???

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. Galeb
    #4 Galeb 1 kolovoza, 2013, 16:27

    Statistika je u zavodu za staistiku. Zzzzzzzzzzzzzzzzzz ajde dalje zujat…

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. Willy
    #5 Willy 1 kolovoza, 2013, 10:49

    Jedina reorganizacija HTZ koja ima smisla je njeno potpuno ukidanje u svim segmentima, državnim i lokalnim. Bilo kada – zimi, ljeti, jučer, danas…

    Odgovorite na ovaj komentar
  6. Zzzzzz
    #6 Zzzzzz 31 srpnja, 2013, 17:43

    A gdje su statistike koje dokazuju da je imala lose rezultate u Bitaniji, prosim? Nekakav navod “po rezultatima Zavoda za statistiku objavljenim tada i tada razvidno je to i to” ne bi bio na odmet.
    A odlicno je i da je jedna osoba odgovorna za “losu sezonu” po broju automobila na cesti zbog marketinskog plana koji je sastavljan prije nego je ta osoba dosla na funkciju. Izvrsno!
    Izvrsnost broj dva je navodenje imena ljudi koji, evo kladim se, nisu kao mama i sin zaposleni u ovih proteklih mjeseci? Ali ne, nek je vratit Niku, vjerojatno Sanadera pa i Ostojica – eto morla za 5, naprosto neobicno da je morao otici – pa bi sve procvjetalo!
    I da, Opatijo bajna, zaista steta sto se promice predsezona! Mozda da se daju poticaji za srpanj i kolovoz, to bi bio potez!
    Veterniar je ovdije jedini pametan!

    Odgovorite na ovaj komentar
  7. forumasica
    #7 forumasica 31 srpnja, 2013, 17:27

    I ovo je novinarstvo?! Koliko iskompleksiranih i ljubomornih ljudi u ovoj drzavi ima, koji valjda nemaju svoga posla, to je cudo! Novinari bi trebali biti cinjenicni, objektivni i informativni. Tuga, tuga.

    Odgovorite na ovaj komentar
  8. Ruka ruku mije
    #8 Ruka ruku mije 31 srpnja, 2013, 11:32

    Prije usvajanja HTZ-ove nove sistematizacije pojavile su se informacije kako je Gordana Borojević svoje dosadašnje mjesto pomoćnice direktorice prepustila svom sinu Igoru Borojeviću, voditelju Službe za predstavništva u inozemstvu, dok se kao pomoćnica spominje i prijateljica direktorice, Renata Deželjin, voditeljica Službe za studijska putovanja i odnose s javnošću.

    Odgovorite na ovaj komentar
  9. cash & carry
    #9 cash & carry 31 srpnja, 2013, 11:04

    navodno je revizija i porezna nasla da je niko bulic ani rucner isplatio 5 milja kuna za gudanje po htzovim kulturnim domjencima!!!

    Odgovorite na ovaj komentar
  10. PJERINO
    #10 PJERINO 31 srpnja, 2013, 09:45

    Zadrani pričaju da je karijeru u HTZ-u započela preko madraca. U glavnoj ulozi je navodno neki turistički nastrojen hadezeovac Zdenko Mičić, a zločeste glasine kažu da ima glavu ko u mačka!

    Odgovorite na ovaj komentar
  11. tužna swingerica
    #11 tužna swingerica 30 srpnja, 2013, 13:15

    [quote name=”swinger”]Važno je za reći da je Meri Matešić izabrana za direktoricu HTZ-a nakon što je bivšeg ministra turizma Veljka Ostojića odbilo barem pet, šest ljudi.[/quote]
    Problem s tobožnjom hordom svingera eskalirao je s idejom ruskih investitora da na početku Punte križa otvore klub za odrasle.Pri Trgovačkom sudu u Rijeci Rusi su u veljači osnovali tvrtku „Tanka linija“.Početkom ovog ljeta,trebao je s radom početi njihov bar s ležaljkama za parove s baldahinima,što je nekima bio znak da se otvara svingerski beach bar.To je očito revoltiralo Grad Rovinj i Turističku zajednicu koji su odlučili uvesti ćudoređe na plažu Punta križa.Rusima je bar zabranjen. Inspekcija je zapečatila objekt,zaustavila izgradnju i naložila rušenje.Umjesto svingerskog beach bara, sada je tamo samo gomila građevinskog materijala koji svjedoči o neuspjehu ruske investicije. Ruski investitori prema nekim informacijama spremaju tužbu spram Grada Rovinja i TZ Rovinja radi naknade štete.

    Odgovorite na ovaj komentar
  12. Rafo
    #12 Rafo 30 srpnja, 2013, 08:20

    Interesantno je da zemlja koja se zaklinje u turizam nema razvojnu strategiju tog istog turizma. Investitori su prepušteni sami sebi, svojim ambicijama i političkim vezama. Stručnjake za turizam imamo, ali očito ne na pravim mjestima (npr.ministrica Pave Župan je bila kadar iz Atlasove garaže). HTZ rasipa novce na bijednu promociju turizma ove države već godinama, i da Jaca kao premijerka nije dreknula da joj je jedna ženska guzica u spotu HTZ-a neprihvatljiva nitko se ne bi ni pitao a što u stvari radi HTZ?

    Odgovorite na ovaj komentar
  13. swinger
    #13 swinger 29 srpnja, 2013, 10:51

    Važno je za reći da je Meri Matešić izabrana za direktoricu HTZ-a nakon što je bivšeg ministra turizma Veljka Ostojića odbilo barem pet, šest ljudi.

    Odgovorite na ovaj komentar
  14. veterinar
    #14 veterinar 28 srpnja, 2013, 17:09

    Evo još jedne lijepe promotivne vijesti za hrvatski turizam. Pas labrador nakon što se okupao u moru izašao je na šetnicu tik uz zadarsku rivu uslijed čega ga je stresla i ubila struja iz podne rasvjete. Vlasnica psa je prošla malo bolje jer ju je struja samo stresla… Bolje od toga su samo dinamitaši koji eksplozivnim štapinima nedaleko Zadra u velebitskom kanalu uz ribe ubijaju i ronioce.

    Odgovorite na ovaj komentar

Kliknite ovdje ako želite odustati od odgovora.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code