I INDIJANCI SU MOGLI DOZVATI KIŠU

I INDIJANCI SU MOGLI DOZVATI KIŠU

1. svibnja, 2024.

 

Indijanski bubanj je oduvijek služio kao sredstvo i alat za podizanje razine svijesti i spajanje s prirodom na jednoj dubljoj razini. Osim sviranja ritmova radi se i otvaranje Medicine Wheel-a. Medicine Wheel je jedan stari ritual i simbol Sjeverno -Američkih Indijanaca koji je sami temelj njihove duhovnosti. To je osvještavanje svetih smjerova (Jug, Zapad, Sjever, Istok) i njihovih pripadajućih energija koje djeluju konstantno na nas i naš život. Rad s Medicine Wheel-om je jednostavno prepoznavanje i osvještavanje tih energija i njihovo svjesno korištenje u svakodnevnom životu

Napisao: Nikola Šimić Tonin

Čitam u čudu:

Ogromni pljuskovi koji su uzrokovali velike poplave u gradu u Ujedinjenim Arapskim Emiratima pripisani su procesu koji potiče padaline. Stručnjaci su se bacili u analizu pojave koja je izazvala totalni kaos u Dubaiju. Geoinžinjering?

Što je sijanje oblaka i je li uzrokovalo rekordne padaline u Dubaiju? Rekordna količina oborina izazvala ‘apsolutni kaos’ u Dubaiju u utorak. Zatvorene su škole, obustavljeni letovi, a ljudi su svoje poslove obavljali od kuće. Naime, grad je natopilo više od 14 cm kiše. Radi se o najobilnijim padalinama tamo od početka bilježenja 1949. godine, objavila je državna novinska agencija WAM.

Dok se ljudi u Dubaiju i dalje suočavaju s poremećajima koje su u funkcioniranju grada izazvali pljuskovi, neki su sugerirali da je kišu mogla uzrokovati praksa poznata pod nazivom ‘sijanje oblaka’. Skynews objavio je analizu tog procesa te ispitao je li isti odgovoran za mokri utorak u Dubaiju.

Šamanisti po vjeri

Tragom svega navedenoga pade mi na pamet kako su Indijanci dozivali kišu, u čemu su prednjačili Araukanci:

Araukanci su po vjeri šamanisti. Šamanizmom su se bavili homoseksualci (takozvani šamani-berdaši, poznati su nam i kod sjevernoameričkih Indijanaca IllinoisSioux i drugih), isti je slučaj kod Čukča s Čukotskog poluotoka. Danas je kod Araukanaca šamanizam u rukama žena. Žene-šamani poznate su kod njih pod imenom ‘machi’. Izbor za šamana obično pada na osobu na kojoj se naglo ispoljila neka bolest, ona pada ‘kao mrtva’, a kada se povrati, izjavljuje ‘da je machi’. Neofiti koji se spremaju da budu šamani, moraju sa svojim učiteljima zajedno gaziti preko vatre. Prema Rosalesu (u njegovoj Historia…de Chile) stoji da su njihovi šamani viđeni kako si vade oči i čupaju nos i zamjenjuju ih sa svojim učenikom. Njihovi šamani izvodili su još neka čuda, sve navodno bez tragova krvi i bola. Poznavaoci njihovog šamanizma su R. P. Housse, kao i Alfred Métraux. Kod Araukanaca je prevladavalo vjerovanje u čaroliju, gatanje, u udobrovoljavanje nesklonih nadnaravnih bića. Njihovi šamani liječili su bolesti i dozivali kišu. Uzrok bolesti je prodor nekog stranog tijela (kod kalifornijskih Karoka to je ‘pain’ koji je ušao u meso), ili možda kakav zloduh ili gubitak duše. Šamanu je zadak da to izliječi, i on je za to osposobljen.

E sad dolazimo do priče o tome kako je Šime uništio turističku sezonu u Zadru. Tko je Šime?

Šime iz Zadra

Dr Šime Gregov, kao još jedan liječnik u Zadru, certificirani je učitelj transcedentalne meditacije i liječnik opće medicine u Zadru od 2000. Transcedentalnom meditacijom se bavi od 1998. godine a 2010. je završio tečaj u Limi, Peru, za TM učitelja i od tada podučava meditaciju u Zadru. Oduvijek ga je zanimao holistički pristup zdravlju i odnos duha i tijela odnosno svijesti i fiziologije te upravo kroz ovo znanje mu se potpuno otvorile te spoznaje i odnos čovjeka i svemira. Ovo potpuno znanje kako iskustvenoj tako i na intelektualnoj razini razumijevanja istražuje i primjenjuje na području medicine, sporta, muzike i menadžmenta te uči ljude kako da na najnenaporniji i najprirodniji način bez ikakvog stresa i naprezanja ostvare svoje talente i postignuća.

E taj rečeni Šime okupi oko sebe skupinu svojih sljedbenika u tradicionalnim indijanskim nošnjama i ukrasima za nastup na Zadarskom trgu, Forum, pred početak turističke sezone, Indijansko bubnjanje u krugu. O kom reče par riječi u uvodu okupljenoj masi ljudi:

– Indijansko bubnjanje u krugu je bubnjanje kojemu nije cilj savršenstvo glazbenog izričaja, već povezivanje s grupom, povezivanje s planetom zemljom i energijama prirode. Kroz indijanske ritmove na njihovim tradicionalnim bubnjevima dolazimo u stanje opuštenosti i promijenjenog stanja svijesti koje je idealno za osvještavanje i spajanje sa sobom na svim razinama. Dok grupa bubnja i drži osnovni ritam, s vremenom taj ritam oživi i počinje pomalo mijenjati formu. Dok na kraju ne postane savršen spoj svih sudionika grupe i povezanosti jedni s drugima na dubljoj i intuitivnoj razini. To je meditacija u pokretu kroz zvuk koja svoje korijene vuče iz prapovijesti ljudi. Indijanski bubanj je oduvijek služio kao sredstvo i alat za podizanje razine svijesti i spajanje s prirodom na jednoj dubljoj razini. Osim sviranja ritmova radi se i otvaranje Medicine Wheel-a. Medicine Wheel je jedan stari ritual i simbol Sjeverno -Američkih Indijanaca koji je sami temelj njihove duhovnosti. To je osvještavanje svetih smjerova (Jug, Zapad, Sjever, Istok) i njihovih pripadajućih energija koje djeluju konstantno na nas i naš život. Rad s Medicine Wheel-om je jednostavno prepoznavanje i osvještavanje tih energija i njihovo svjesno korištenje u svakodnevnom životu što iz mog osobnog iskustva dovodi do jednog lijepog usklađivanja s planetom zemljom, prirodom i njezinim ciklusima te samim sobom. Medicine Wheel služi kao baza nakon koje dolazi bubnjanje u grupi i intuitivno istraživanje ritmova na Indijanskim bubnjevima.

I zabubnja, i zatanca Šimina mnogobrojna skupina. Zvjezdan upekao. Na nebu ni oblačka. Sunce žeže. Pečnica. Znoj se cijedi niz izvođače. Teće im niz nos ko niz most kiša. A oni plešu i bubnjaju kao da nisu dio te stvarnosti. Tog dana. Foruma, u transu. Okuplja se sve više i više svijeta. Toliko da nemaš više gdje na Forumu metnuti nogu. Stati… Nakon sat vremena bubnjanja. Zaškuri. Spoiše se nebo i zemlja. Prst pred nosom se ne vidi. Okupljeni sa strepnjom gledaju u nebo. Temperatura značajno pade. Val hladnoće ledi kosti. Cvokoću zubi. Sijevaju munje. Udaraju gromovi. A oni i dalje u transu bubnjaju i plešu. Prevrnu se nebo. Potop. Bujice oborinske vode. Zadar je grad koji teče. Potop Zadra epski razmjera. A oni i dalje tancaju i udaraju u bubnjeve, sve dok ih pristigli vatrogasci ne ukloniše s trga. Dva puna tjedna se ne razvedri nad Zadrom.

Treba li uopće reći da dr. Šimina plesno bubnjačka skupina više nigdje niti na jednom gradskome trgu ne nastupi, od tog dana kad Šime uništi turističku sezonu u Zadru. T

Još nema komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code