Službeno kažu da godinama „aktivno razmišljaju“ biciklističkim ophodnjama
Napisao: Damir Kramarić
Policajci koji ‘patroliraju’ na biciklima odavno su svakodnevna slika u velikoj većini gradova Europske Unije. Premda je Hrvatska već gotovo godinu dana u EU te premda se projekt ‘Policija na biciklima’ u Hrvatskoj najavljuje čitavu vječnost (10 godina), na ulicama većine naših gradova još nema biciklističkih ophodnji.
Umjesto jeftinijih, a građanima pristupačnijih plavaca na dva nečujna kotača, kod nas se i u jeku najžešće krize ne odustaje od skupih i zadimljenih motornih ophodnji.
Zašto i Hrvatska napokon ne uvede humanije, jeftinije i čišće policijske ohodnje na biciklima te u isto vrijeme smanji broj automobila i uštedi novac, upitali smo glasnogovornike Ministarstva unutarnjih poslova i Policijske uprave zagrebačke.
BICIKLISTIČKE OPHODNJE
I na naše iznenađenje, doznali smo da u Hrvatskoj odavno postoje biciklističke ophodnje, samo ih se, valjda, teško može zamijetiti.
-Ministarstvo unutarnjih poslova RH je krajem 2003. započelo s uvođenjem pilot projekta ‘Policijske biciklističke ophodnje’ u okviru Straregije djelovanja policije u zajednici. Policijske biciklističke ophodnje formirane su u pravilu od policijskih službenika kontakt-policajaca koji su angažirani na poslovima prevencije kaznenih djela i prekršaja kao i na proaktivnom djelovanju kako bi se otklonili čimbenici koji utječu na pojavu navedenih protupravnih djela. U RH trenutno su formirane biciklističke ophodnje u PU osječko-baranjskoj, varaždinskoj, koprivničko-križevačkoj, međimurskoj, šibensko-kninskoj, karlovačkoj i brodsko-posavskoj.
Također i predstavnici Policijske uprave zagrebačke aktivno razmatraju mogućnost uvođenja policijskih biciklističkih ophodnji na području grada Zagreba i Zagrebačke županije.
Temeljem dosadašnjih iskustava, uvođenjem biciklističkih ophodnji postignuta je kvalitetnija suradnja između građana i policije te su uočeni pozitivni učinci na prevenciji kaznenih djela i prekršaja – istaknuto je u nepotpisanom dopisu Službe za odnose s javnošću Ministarstva unutarnjih poslova.
PILOT PROJEKTI
Šturi nepotpisani odgovor dobili smo i od PU Zagrebačke. Oni su nas izvijestili
‘da Policijska uprava zagrebačka aktivno razmišlja o uvođenju policijskih biciklističkih ophodnji kako na području Grada Zagreba tako i na području Zagrebačke Županije’.
– Napominjemo da se policijske biciklističke ophodnje trenutno kao pilot-projekti provode u sedam Policijskih uprava, točnije u devet gradova na području Republike Hrvatske. Dosadašnjim praćenjem pilot-projekata policijskih biciklističkih ophodnji pokazalo se da se najveća efikasnost navedenih biciklističkih ophodnji postiže u zonama škola, parkova, bolnica, trgovačkih centara gdje je neprikladan ili nedozvoljen promet automobilima, kao i u područjima turističkih zona – naveli su djelatnici Odjela za odnose s javnošču Policijske uprave zagrebačke.
A koliko dugo u Zagrebu ‘aktivno razmišljaju’ o gašenju motora te izlasku plavo-bijelih biciklista na ulice Gornjeg i Donjeg grada, budući da ideja postoji čitavo desetljeće, nisu nam odgovorili.
Možemo samo pretpostaviti da smo presiromašni da bi štedjeli na prijevozu. Jer štednja je ipak navika bogatih. A budući da siromaštvo i glad sve jače guše Republiku Hrvatsku i dalje ćemo, po svemu sudeći, umjesto službenih bicikala i cijenom pristupačnih automobila, gledati kontigente limuzina koje mi plaćamo, a oni (u)voze.
Jedan takav baš je ovih dana stigao u Hrvatsku. Nisu se, kaže Jovanović, htjeli voziti u kočijama. Pa naručili polumilijunske jahte na kotačima. Za svakoga od njih, da ne bude jala.
4 komentara
Uskoči u raspravuNema komentara!
Počnite s raspravom.