HOĆE LI GRAĐANI PLATITI IZDVAJANJE ZET-a IZ HOLDINGA?

HOĆE LI GRAĐANI PLATITI IZDVAJANJE ZET-a IZ HOLDINGA?

24. studenoga, 2017.

 

 

Svjedočili smo prije četiri godine potpunom fijasku restrukturiranja, budući da nije dobivena suglasnost imatelja obveznica. Gradska uprava je to možda zaboravila, ali mi i građani nismo.

Prije dvije godine, uprava Zagrebačkog holdinga odabrala je savjetnika koji je trebao u roku od 6 mjeseci predložiti najprihvatljiviji model operativnog restrukturiranja. Prošle su dvije godine, nikada ništa nije prezentirano javnosti, iako se to više puta tražilo

Tekst: Tomislav Stojak, predsjednik GO HNS-a Zagreb

Prema ustaljenom običaju, pred kraj godine otvara se tema restrukturiranja Zagrebačkog holdinga, izdvajanja pojedinih podružnica, a sve pod izlikom kvalitetnijeg poslovanja, bolje usluge, nižih cijena i zadržavanja radnih mjesta.

Najmanje četiri godine slušamo istu priču, najmanje četiri godine ništa se ne događa jer Gradska uprava i uprava Holdinga ne znaju što zapravo žele i na koji način bi se moglo poboljšati njihovo poslovanje.

Potpuni fijasko

Svjedočili smo prije četiri godine potpunom fijasku restrukturiranja, budući da nije dobivena suglasnost imatelja obveznica. Gradska uprava je to možda zaboravila, ali mi i građani nismo.

Prije dvije godine, uprava Zagrebačkog holdinga odabrala je savjetnika koji je trebao u roku od 6 mjeseci predložiti najprihvatljiviji model operativnog restrukturiranja. Prošle su dvije godine, nikada ništa nije prezentirano javnosti, iako se to više puta tražilo.

Sada se pojavljuju dodatno angažirani savjetnici koji nešto predlažu, a da ne znamo odgovore niti na jedno važno pitanje:

1. Kolika su ukupna dugovanja ZET-a i Velesajma i kome su sve dužni?

2. Ako se ide na izdvajanje, hoće li ta dugovanja direktno platiti građani iz proračuna?

3. Hoće li građani Zagreba svake godine i nadalje plaćati subvencije za ZET u iznosu od 500 do 700 milijuna kuna?

4. Kako će se izdvajanje odraziti na kvalitetu i konačnu cijenu usluge prijevoza za građane? Hoće li prijevoz ZET-om poskupjeti, hoće li se pojedine linije ukidati? 

5. Hoće li izdvajanje pridonijeti tome da se u predstojećem razdoblju konačno izgradi koji kilometar nove tramvajske pruge u Zagrebu?

6. Ako se ZET i Velesajam izdvoje, pa i nadalje budu uzrokovali velike gubitke, je li to prvi korak do njihove moguće prodaje?

Puno, jako puno pitanja na koja gradonačelnik i uprava Holdinga trebaju prije bilo čega dati jasne odgovore, precizne analize i izračune!

Trebamo ozbiljnu politiku

Jer, dobro je da se unutar Holdinga o ovoj temi razgovara sa socijalnim partnerima, ali konačnu odluku mora donijeti politika, Gradska skupština Grada Zagreba. A ona mora biti odgovorna!

Kako bi se uopće mogla donijeti odluka koja će brinuti o potrebama Zagrepčana, podloga za nju mora biti stručna, jasna i precizna, utemeljena na stvarnim brojkama i analizama, a ne na “odokativnim” procjenama Gradske uprave koje nakon nekoliko mjeseci (primjer polu-satne karte za 4 kune) uzrokuju ZET-u dodatne gubitke od nekoliko desetaka milijuna kuna! Građanima moraju biti dostupne sve relevantne informacije kako bi Gradska skupština mogla u njihovom interesu donijeti najkvalitetniju odluku.

Ako ne bude tako, s pravom se onda možemo pitati – tko je zapravo savjetnik za takve poteze? Angažirani i plaćeni savjetnici ili neki drugi, “kućni” savjetnici?

Mi svi trebamo ozbiljnu, a ne “odokativnu” politiku gradonačelniče! T

1 Comment so far

Uskoči u raspravu
  1. Anonimno
    #1 Anonimno 24 studenoga, 2017, 19:16

    Svi savjetnici su jako dobro plaćeni gdje god bili…za cijenu pitajte one koji ih angažiraju, a za otpremnine one koji im potpisuju Ugovore….Za radnika ih boli đoka….oni na otpremnine u većini firmi nemaju pravo. zato kad”padnu” sa stolca postaju UHLJEBI….Tko bi drugi platio cijenu takvih igrica nek obični građani koji pune proračun.
    Zato je sad BANDITOS angažiran i više od 24 sata dnevno….HAHA

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code