U cijeloj toj „filmskoj mafiji“ poglavito je zanimljiva uloga notornog Jurice Pavičića, koji jedan dan u jednim dnevnim novinama redovno piše kolumnu, a drugi netko od njegovih kolega „kolumnu“ o njegovim „pomzbog“ romanima, novelama i tv serijama! Za ovog „filmskog“ i inog kritičara, u čijem pisanju manje-više nikada nije jasno što je „kritičaru“ važno, s kime i čime se zapravo želi baviti, i zašto, vlasnik Alka filma kaže da nije dobio ni kune dotacije za svoj film „Ljubavni život domobrana“ samo zato što je o tom filmu Pavičić napisao da „ništa ne valja“
Napisao > Mladen Pavković
Da i u hrvatskom filmu djeluje „mafija“, otkrio je u razgovoru za jedne dnevne novine (Jutarnji list, 24.2.2019.) Jozo Patljak, vlasnik Alka filma, nezavisni producent s 18 igranih filmova – „Ta divna stvorenja“, „Josef“, „Fine mrtve djevojke“, „Osmi povjerenik“….
Među ostalim je izjavio da se u Hrvatskoj od proizvodnje filmova ne može živjeti, ako niste uhljebljeni u nekoj od državnih institucija, da kad primjerice Amerikanci dolaze snimati kod nas ne mogu iznajmiti tehniku koja im treba, već sve moraju „dovući“ sa sobom tako da im mi samo iznajmljujemo lokacije, da u školama ne djeluju fotoklubovi, da imamo filmski sustav koji ne favorizira kvalitetu, da svi žele zaustaviti nezavisnu produkciju, da neki direktori filma za statiranje tri magarca u tri dana plaćaju vlasniku magarca sedam tisuća kuna, dok u isto vrijeme ljudi koji statiraju dobiju po sto, da u našoj zemlji samo dva „prozorčića“ odlučuju o hrvatskoj kinematografiji- to su ljudi na HRT-u i jedan čovjek u HAVC-u.
Patljak kaže da ako nemate prolaz u ta dva mjesta, ne možete raditi ni nezavisni ni zavisni film.
Za filmski festival u Puli uvjeren je da je izgubio svaki smisao, jer se tamo nekada čekalo tko će pobijediti, a da se sada već unaprijed zna pobjednik!
Thompson u pulskoj Areni
A što je tek na ovom festivalu doživio s filmom „Josef“? To je film o smrti Josipa Broza Tita u kojem u jednoj epizodnoj ulozi igra i Marko Perković Thompson, koji je radio i glazbu za film.
„Iako je Thompson došao s glazbom, nisam znao da ne smije u pulsku Arenu. Iskreno, nisam ni znao o čemu se radi. I što je najgore, napustio nas je i HDZ. Ministarstvo kulture mi je okrenulo leđa nakon toga filma, mojim filmovima nije dodijeljena nijedna Arena, iako je film „Josef“ remek-djelo, ali u Puli nije smio dobiti nijednu nagradu. Hribar (HAVC) mi je izravno rekao da ako za film hoću nagradu, izbacim Thompsona. Čak mi je rekao i da sam ustaško kopile!“
Međutim, u cijeloj toj „filmskoj mafiji“ poglavito je zanimljiva uloga notornog Jurice Pavičića, koji jedan dan u jednim dnevnim novinama redovno piše kolumnu, a drugi netko od njegovih kolega „kolumnu“ o njegovim „pomzbog“ romanima, novelama i tv serijama!
Za ovog „filmskog“ i inog kritičara, u čijem pisanju manje-više nikada nije jasno što je „kritičaru“ važno, s kime i čime se zapravo želi baviti, i zašto, vlasnik Alka filma kaže da nije dobio ni kune dotacije za svoj film „Ljubavni život domobrana“ samo zato što je o tom filmu Pavičić napisao da „ništa ne valja“!
Cajkama otvaraju vrata
Nu, nismo znali i ovo: „Pavičić je čovjek koji odlučuje već 20 godina što valja ili ne valja u hrvatskom filmu. Kada on kaže da film ne valja, onda taj film ne valja“ – pojasnio je Patljak.
I onda se čudom čudimo što oni koji žele snimati igrane i dokumentarne filmove o svetom hrvatskom obrambenom Domovinskome ratu ne mogu dobiti prijeko potrebna državna sredstva.
Pa, iz dugogodišnjeg djelovanja Pavičića posve je jasno da „Domovinski rat i Hrvatska ne valjaju“, a kako se njegovo „veličanstveno pero“ vjerojatno pita i za to, onda imamo to što imamo, mada ima još nekoliko pavičića koji pljuju i bljuju po drugima, a svoja „umjetnička djela“ ne vide!
Thompson ni uz filmsku glazbu ne može u pulsku Arenu, a raznim istočnim „cajkama“ ta se vrata sama otvaraju.
E, i u tome je „uloga i značaj“ pavičića, hribara i političkog i inog vodstva u Puli. Tamo je izgleda jedino dobro došla „ustaška kuna“, ali ne i hrvatsko domoljublje.
Svaka im čast, mora se priznati, -pravi su majstori! T
Još nema komentara
Uskoči u raspravuNema komentara!
Počnite s raspravom.