EMOTIVNI CIKLUSI IVANE JOVANOVIĆ TROSTMANN I VITRAJI MLADENA ŽUNIĆA

EMOTIVNI CIKLUSI IVANE JOVANOVIĆ TROSTMANN I VITRAJI MLADENA ŽUNIĆA

24. siječnja, 2018.

 

 

Poznato, ali samo jedno od mnogih lica Dubrovnika, slikarica bilježi u različitim kolorističkim inačicama, okružujući ga jednako takvim morem uz razlistalo bilje prepuno cvijeća, nama bliže, gotovo poneki cvijet možemo dodirnuti dok je arhitektura, daleko preko mora, ostala u daljini. Zidine grada natkrilile su i tajne i glasove i radost i bol i sreću i žalost, cijela je povijest prekrivena šutnjom, sve je nijemo i pijesak u klepsidri miruje.

Ivana Jovanović Trostmann nastavlja vrlo uspješno kontinuirano koloristički istraživanje

Napisao: Miroslav Pelikan

Dubrovačka umjetnica, akademska slikarica Ivana Jovanović Trostmann kontinuirano je sklona u svome atelijeru suočavati se s nizom motiva, tretirati ih s posebnim zanimanjem i slikati ih u uglavnom srednjim formatima u tehnici akrila na platnu, ponekad im se vraćajući i iznova tražeći nova likovna rješenja.

Tako je bilo i s njezinim omiljenim motivom, cvijeća u vazi, gdje katkada samo naslućujemo obrise poluvisoke vaze i raskriljenih stabljika sa cvjetovima što izviruju iz utrobe porculanskog tijela a doista se pred nama djelomično otvara krajobraz sa cvjetovima ili su to pak vrlo otmjene kompozicije s raskošnim buketima cvjetova, doimaju se često poput kraljevskih kruna, u finim vazama koje onako pomalo skrivene kriju nostalgičnu priču vlastita trajanja i življenja, a sve u neobičnom, vibrantnom, tajanstvenom, vrlo emotivnom odnosu cvijeta i porculana. Slike su to prepune fine, elegantne atmosfere.

Ne mogu ne spomenuti nefigurativnu kompoziciju buketa zamotanog u papir iz serije cvijeća u vazi ili samoga cvijeća, koloristički vrlo efektna slika, osjećaj zadovoljstva dok sam je promatrao samo je rastao, slika prepuna ponosa i strasti.

Istodobno, slikarica bilježi još jednom stazu optočenu biljem i cvijećem na padini, s dominantno crvenkastom bojom, očito, to je put kojim se hoda u susret svojoj sudbini ili se zauvijek prestaje suočavati s njom. Čini se kao da će crveno raslinje vrlo brzo, uskoro prekriti vijugavu stazu i zauvijek je sakriti.

Također slikarica rado tretira krajobrazni motiv uz značajnu nazočnost cvijetova, istaknutih boja, poput okvira slika, između kojih možemo vidjeti bijeli, sivkaste zidine Grada, vidjeti sivo, zeleno ili plavo more kako okružuje zidine. Sve miruje, niti daška vjetra, samo se može osjetiti fini miris cvijeća, tišina, i more miruje, spava, samo je dan budan.

Poznato, ali samo jedno od mnogih lica Dubrovnika, slikarica bilježi u različitim kolorističkim inačicama, okružujući ga jednako takvim morem uz razlistalo bilje prepuno cvijeća, nama bliže, gotovo poneki cvijet možemo dodirnuti dok je arhitektura, daleko preko mora, ostala u daljini.

Zidine grada natkrilile su i tajne i glasove i radost i bol i sreću i žalost, cijela je povijest prekrivena šutnjom, sve je nijemo i pijesak u klepsidri miruje.

Ivana Jovanović Trostmann nastavlja vrlo uspješno kontinuirano koloristički istraživanje, uz figurativno nefigurativni pristup, dodirujući svojim platnima mnoge motive, dotičući mnoštvo tema, razvijajući danomice svoju jedinstvenu kolorističku ekspresiju iznimno otmjeno naslikanih kompozicija, obilježenu elegantnom i profinjenom atmosferom,vaze a cvijećem, puta koji se privija uz brdo, do udaljenih slika Grada pored mora, koristeći vrlo vješto akril na platnu.

Vitraji Mladena Žunjića

Opus suvremenog hrvatskog likovnog umjetnika, slikara Mladena Žunjića, u posljednje je vrijeme obogaćen s nekoliko izdvojenih slika, koje čine zasebnu cjelinu u opusu autora, izdvajajući se svojim ponajprije specifičnim karakterom.

Slikar Mladen Žunjić nastavlja svoje bekompromisno likovno istraživanje, dajući koloru sve veći značaj ( ili mu dopuštajućui sve veću slobodu) na svojim uglavnom, velikim formatima u ulju i akrilu s većinom nefigurativnim motivima, koji se u različitim konotacijama provlače kao lajtmotiv od samoga početka njegovog likovnog angažmana.

Ovoga puta našu je pažnju privukao niz od nekoliko, naravno, većih formata, kombinacija ulja i akrila, niz koji neodovoljivo podsjeća na vitraje ( posebnim načinom oslikano staklo, najčešće na crkvenim prozorima, povezano olovnim okvirima), samo je u ovom slučaju, riječ o derivacijama koje je izveo slikar, unoseći u sklad i simbolizam klasičnog vitraja turbulenciju, koja je taj cijeli uokvireni svijet snažno protresla i stvorila novi sadržaj i odnos, boja, oblika i simbola.

Koloristička je usporedba ovoga niza slika s davnim vitrajima izrazita,doista moglo bi se reći kako je Žunjić vrlo uspješno i posve originalno konstruirao nekoliko vitraja današnjice uz vrlo nefigurativnu simboliku tema i motiva koje umjetnika zanimaju poštujući bogatstvo i značaj kolora.

Umjesto jasne poruke, nedvojbene simbolike, Žunjić se poslužio unutarnjom, gotovo razornom dinamikom odnosa boja, ploha i ograničenja površine platna i konstruirao zamršeni svijet otkrivenih ali i skrivenih značenja, jednako složene dubine.

Vrlo je zanimljiv ovaj niz Žunjićevih novih slika i nadasve koloristički lijep ali i privlačan artistički eksperiment umjetnika koji se kontinuirano suočava sa svakovrsnim likovnim izazovima, bez ikakva ustezanja, realizirajući opus, brojan i značajan.

Žunjićevo slikarstvo već je odavno okarakterizirano snažnim vibrantnim kolorom i velikom formatom platna uz mnoštvo poticajnih apstraktnih motiva .

Najnoviji ciklus, za sada nevelik, osebujan je, ističe ga iznimni kolor, vehementno nanešen, prirodan je i logičan nastavak umjetnikovog istraživačkog slikarstva. T

Još nema komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code