Piše: Jasna Babić
„U svom burnom životu zagrebački građevinski poduzetnik Tomo Horvatinčić doživio je mnoge osobne brodolome, ali niti jedan ga nije toliko uzdrmao kao stravična pomorska nesreća koja mu se dogodila u utorak oko podneva dvije nautičke milje južno od Primoštena kod otočića Maslinovik“, tako vodeće žensko izdanje EPH prezentira činjenicu da je vremešni Horvatinčić, konzumirajući mladenačke ljetne čari, za sobom ostavio dvoje mrtvih Talijana, uz trapavi pokušaj bijega s lica mjesta.
Nježna floskula „mnogi životni brodolomi“ odnosi se valjda na vrlo srodne prometne nesreće , koje je značajno mlađi Horvatinčić izveo na kopnu u 20.st. Kao cijena njegovoga silovitoga kretanja prema hrvatskom kapitalizmu 21. st. na tom Horvatinčićevom početku ostala su pionirska dva trupla. Tada je bio poznat kao ugostitelj iz Babilona, već po nazivu restorana predestiniran za buduće pothvate imperijalnih razmjera, samo modernije arhitekture, od urbanih vila, do podzemnih garaža. Posljednji neostvareni san ima proporcije nebodera u gradu Zagrebu, bezuvjetno i svakako višeg od stotinu katova.
Žrtve graditeljske djelatnosti toga lokalnoga Babilonca nikada nisu ni pobrojane, kamo li identificirane, kao što nitko ne spominje robove koji su živi iscijeđeni u babilonske spomenike. Horvatinčić je, naime, nakon pionirskih cestovnih leševa ušao u kategoriju domaćih poslodavaca. Kako bi rekla bezazlena i ljupka Premijerka, riječ je o kategoriji kojoj se ima pripisati otvaranje radnih mjesta i izvlačenje Hrvatske iz ropske krize prema novom ciklusu pomlađene robovlasničke vitalnosti. Nekoć automobil, danas gliser, uz ostalo, krunski su dokaz Horvatinčićeve poslovne produktivnosti, savršeno usklađene s vladajućim političkim nazivima.
No, kako živimo u vremenima slabašne likvidnosti, ali napredujućega transporta i mobilnosti, važno je pamtiti da se Tomo Horvatinčić, prije Babilona, zatekao na politički najpodobnijem mjestu za landranje po kopnu i moru: radio je u socijalističkom SUP-u – u međuvremenu prekrštenom u MUP – na izdavanju vozačkih dozvola. Po svemu sudeći, bilo je dovoljno da samom sebi napiše garanciju da je osposobljen za upravljanje onim automobilima koji su, kao nešto živo, vitalno, likvidirali prve Horvatinčićeve žrtve. Tko bi tada pomislio da će jedan osrednje pismeni ćato SUP-a, preko ugostiteljskog probavnog trakta, dospjeti u kategoriju “poslodavac“, sastavljenu od popularnih tajkuna koji grade novi hrvatski svijet. I da će ženske novine oplakivati jednu takvu sudbinu.
Naime, ona fraza „stravična prometna nesreća“, naciji bi trebala sugerirati da je Horvatinčić žrtva objektivnih okolnosti, nametnute i podmetnute zle kobi, nekog slijepog usuda – žrtva jedva manje grozomorna od dvoje mrtvih Talijana. Tako se iz faze auto-fetišizma prešlo u tragediju u Posejdonovom carstvu. Zato ženski list još nježnije veli da se prometna nesreća „mu dogodila“ ili da se njemu dogodila. Nastavlja se s intonacijom istražno-policijske birokracija njegovih starih kolega iz SUP-a, današnjega MUP-a, koji događaj definiraju otprilike ovako:„ pomorska prometna nesreća sa smrtonosnim posljedicama“.
Premda je istražno-policijska konstatacija nešto bliža osobnoj Horvatinčićevoj odgovornosti od ženskih novina, još uvijek pruža dovoljno prostora da se za sve okrivi gliser, živahna prijevozna stvarca, koja je đipnula izvan ljudske kontrole, urotivši se protiv svoga ponosnoga vlasnika i vozača s onim kopnenim vozilima iz Horvatinčićeve mladosti. Zločesti gliser nije se pokorio Tomi Horvatinčića, nije htio slušati, ni približno onako smjerno kao zagrebački gradonačelnik koji je sredio sve dozvole za Cvjetni trg.
Ali kao trofej svih trofeja, u brodici, brzoj poput metka, nalazila se suputnica. Dok ovoga puta EPH ne koristi svoj stalni dotok policijskih informacija da doznamo njezino svjedočenje, riječ je o ključnoj figuri priče: ona, značajno mlađa dama, trebala je ostati zadivljena vremešnim tajkunom koji adolescentski jurca po sinjemu moru, nesumnjivo s urednom dozvolom.
Utoliko je Horvatinčićeva mala statistika od četiri nasumična ubojstva doista dostojna EPH-ovoga izdanja baš zgodno definiranog kao ženske novine.
Još nema komentara
Uskoči u raspravuNegdje je pisalo da je mlada dama iz potpalublja djelatnica Hypice,ali ne iz Klagenfurta nego iz Zagreba.
Steta sto nema fotke mlade dame iz gornje price …