Lokalna TV Net iz Kutine oživljava hrvatsko novinarstvo
Piše: Jasna Babić
Moriz von Seefred, 38-godišnjak u naponu bioloških potencijala, preuzeo je funkciju direktora u tjedniku Nacional odlukom svoga oca, predstavnika zadnjega vlasnika nakon ubojstva Ive Pukanića. Prije toga, tata je svome sinu na upravljanje povjerio nekakvom švicarsku farmu svinja, koja je propala u godini-dvije. Kao drugu šansu, Moriz von Seegfred dobio je, eto, zadaću da vlada ovdašnjim tjednikom, značajnom za povijest domaćega novinarstva, usto solidno pozicioniranom na tržištu.
Nikada nije naučio jezik, gnušao se osobnih kontakata s lokalnim domorocima, odbijajući čak svako poznanstvo na Markovom trgu. Kada je postalo jasno da Nacional ponavlja sudbinu svinjske farme, njegov otac, pred članovima redakcije, sinu je postavio pitanje s pedagoškim cinizmom: „Jesi li svjestan da bi dobio otkaz da nisi moj sin?“ Ali plava krv nije voda. Zato ne treba sumnjati da će sin dobijati nove šanse za menadžersku poziciju dokgod je tata biološki živ.
STOJEDINICA BEZ POLITIČKIH TEMA
Epizoda oslikava internu generacijsku dramu jedne švicarske obitelji, zakićene titulom njemačkih aristokrata, koji su za uvijek ostali u bliskim vezama s preostalim Habsburgovcima. Ali se posljedice te drame nisu izlile u njihovu zavičajnu kloaku, nego na hrvatski teren, rezerviran za duhovni, politički, idejni i upravljački otpad. Kao sitni simptom, priča je značajna za svekoliku hrvatsku medijsko-političku scenu: da uzroci njezinoga ubrzanoga odumiranja nastaju negdje drugdje, uostalom, kao i vladajuće figure na Markovom trgu.
Na isti način, uzroke nestanaka Vjesnika i Foruma, najavu likivdacije Poslovnoga dnevnika, eliminaciju političkih tema iz programa zagrebačke „stojedinice“ valja tražiti po kulaoarima europske poduzetničke neposobnosti koja je promovirana u ideal hrvatske političke birokracije.
KORUPCIJSKO SMEĆE
Zanimljive su ambicije male komercijalne televizije NeT, koja je
ovoga proljeća iz privatnoga fundusa spitskoga gradonačelnika Željka Keruma kupila TV-Dalmaciju. U tom trenutku puno lakše se vidjela propast jednoga privatno-posjedničkoga carstva nego planovi kupca. Tek sada, nad serijom medijskih razvalina možemo biti sigurni: riječ je o dalekosežnijim ambicija TV-kuće koja je svoj život započela u Kutini 1996., bez većih ambicija. No, recentna faza situacije koja je, mic po mic, modelirana od završetka rata, regionalni poslovni rezon naprosto tjera na novu strategiju. Prestali su, naime, zadnji metri prostora koji još nije kontanimiran uvezenim korporacijskim smećem; u Hrvatsku dolazi sve agresivnije, kako se smanjuje kupovna moć europskih potrošača: ili će se mala TV-kuća u njemu ugušiti ili će se pokrenuti prema vlastitom prostornom i temetakom širenju.
„Mreža tv je zajednički projekt umreženja NeT-a i Televizije Dalmacija i to je naš odgovor u borbi protiv recesije i konkurencije“, izjavljuje Zoran Kovačić, direktor NeT-a, odnosno najnovije Mreže TV, koja ovih dana kreće u veliku pustolovinu. Pustolovina se sastiji, pak, u planu izokretanja vladajuća tendencija: dok je Markov trg stvorio savršene uvjete da politički mediji služe potrošačkom sljepilu nacije, koja se upravo koprca u porezima i kamatama, Zoran Kovačić najavljuje tranziciju svoje komercijalne televizije u politički-proizvodni alat.
TUPAVA I ŽUTA ZABAVA
„No prije svega Mreža TV je potreba da se hrvatskom gledateljstvu prestane servirati tupava i žuta zabava kakvu serviraju pojedine tv kuće te da se uhvatimo u koštac sa stvarnim problemima i tjeskobama prosječnog hrvatskog gledatelja. Mreža TV je prva vlasnički povezana mreža televizija koja ne pretendira da bude broj jedan po gledanosti u RH ali pretendira da bude televizija kojoj će gledatelji najviše vjerovati“, kaže Kovačić, računajući na presotalu zdravu pamet auditorija u Dalamciji i dijelu hrvatskoga kontinenta.
Što se tiče novinara, tu je presotalo malo zdrave pameti. Dok na kocki nisu više njihove plaće, nego opsatanak donedavno časne profesije, oni raspravljaju čiji je izdavač manji korporacijski lopov, tko je lijevi, tko desni. HND šuti, brinući za socijalne statuse sve brojenih novinara koji dobivaju otkaze. Na Markovom Trgu presretni su kada dobiju minute javne TV za svoje kampanje mjerenja krvnoga tlaka i cjepljenja protiv izmišljenih infekcija.
Posve zasluženo, novinari i političari danas dijele istovjetni prezir javnosti.
Hoće li zamisao Mreže – TV nešto u tome izmijeniti? Da doživimo taj čudesan trenutak, ideje bi se trebala dogoditi prije nego se s Markovoga trga instaliraju kakve zakonske restrikcija ili prije nego se ukaže korporacijska ponuda koju njezini vlasnici neće moći odbiti.
1 Comment so far
Uskoči u raspravuNema komentara!
Počnite s raspravom.