NAJNOVIJE NA PORTALU

SLOVENSKI PREMIJER SE ODBIO RUKOVATI S TODORIĆEM

SLOVENSKI PREMIJER SE ODBIO RUKOVATI S TODORIĆEM

3. veljače, 2015.

ivica todoric

Ivica Todorić, vlasnik koncerna Agrokor i najmoćniji biznismen u Hrvatskoj i regiji, šest godina pokušavao je kupiti slovenski trgovački lanac Mercator, a kako priznaje u najnovijem intervjuu za ljubljanski poslovni list Finance, bilo je to za njega najdulje preuzimanje u karijeri. Todorić rijetko, možda jednom u nekoliko godina, pristane na intervju u hrvatskim medijima, no zbog osjetljivosti slovenske javnosti u kojoj je postojao silan animozitet prema ideji da njegov koncern kupi Mercator, ipak je spreman na iznimku. S novinarkom Petrom Sovdat razgovarao je u subotu prijepodne u Ljubljani i to u sjedištu Mercatora, a nije se libio ni pozirati na kasi tog trgovačkog lanca.

Upravo na pitanje zašto su ga se toliko bojali u Sloveniji, Ivica Todorić odgovara: ‘Problem su privatizacije iz devedesetih, zbog čega danas postoji otpor ne samo kod nas, nego i u Mađarskoj, Poljskoj. Ne bih rekao samo da su protiv Agrokora ili Ivice Todorića. Ljudi su protiv svega. Čim se nešto počne događati – protiv su. Agrokoru su se protivili jer je bio konkurent. Nedavno sam bio na nogometnoj utakmici u Mariboru – to vam je isto kao rivalstvo među klubovima, ako želite, kao između Maribora i Olimpije.’

A upravo je nedavno na utakmici lige prvaka u Mariboru došlo do malog skandala – premijer Miro Cerar odbio se rukovati s Ivicom Todorićem. Na pitanje što se točno dogodilo, Todorić je prvo izbjegavao odgovor, ali na inzistiranje novinarke je rekao:

‘Ja sam poslovni čovjek, radim 24 sata dnevno. I normalno da mi je važno što slovenski premijer misli o Agrokoru, kako gleda na nas. Sa svime što sam čuo i pročitao o tome sam zadovoljan, sve je bilo korektno i profesionalno… Premijer Cerar je na funkciji kratko pa ne bi bilo ni normalno da se srećemo, a vjerojatno se boji hoćemo li ispuniti postavljene ciljeve, koje vaša vlada od nas očekuje oko Mercatora. Ne, nismo se rukovali ni bili u kontaktu i nije mi to čudno. Mislim da se profesionalno ponio.’

O tome, pak, kako sada nakon preuzimanja gleda na Mercator i je li ga nešto iznenadilo unutar kompanije – pozitivno ili negativno, Todorić je rekao da je preuzimanje Mercatora za njega jedna velika europska priča i da su u toj kompaniji od preuzimanja krenuli intenzivno s poslom.

‘Nismo bili iznenađeni onim što smo zatekli u Mercatoru. U kratkom roku napravili smo velike stvari. Mercator je ranije djelovao na pet tržišta, a sada na tri. Konzum je slabija Mercatorova tržišta – Hrvatsku i BiH – preuzeo na sebe, dok je Mercator preuzeo Konzumovu maloprodaju u Srbiji. Želimo veći i moćniji Mercator pa smo s njega skinuli ono što ga je opterećivalo.’

O tome, pak, ima li kulturoloških razlika između Agrokora i Mercatora, Todorić kaže kako kompanije nisu jako različite.

‘Razlika je trenutno u razumijevanju u kakvoj smo situaciji, što je naša konkurencija i kako ona radi. Kad dođete u Agrokor, tu se radi od jutra do večeri, ovisno o zadacima. U našem sjedištu u Zagrebu nezamislivo je da ideš u pet sati doma jer je toliko posla i tolika odgovornost’, kaže.

Prvi čovjek Agrokora priznaje da njegova najljuća konkurencija – diskontni lanci Lidl i Hofer – odlično posluje, ali i napominje da je njegov koncern u prednosti na ovim prostorima jer bolje poznaje okruženje.

‘Ne mogu nas preteći. Naši prehrambeni proizvodi, od sladoleda do vode, bore se s velikima već dvadeset godina, a nisu nam uzeli ni jedan posto prostora, nego upravo suprotno – mi smo ga povećali. Nismo bolji od Nestlea, ali smo lokalno uspješniji’, ističe.

Zanimljivo je i da Todorić kaže kako od ukupno prodanog sladoleda u Konzumu, samo sedam posto otpada na Ledo.

Todorić je uz smijeh rekao da s polica nije izbacio ni jednog slovenskog dobavljača, već su, štoviše, nekima od njih otvorili još više prodajnog prostora u regiji. Kaže i da, primjerice, ‘ni kilogram govedine iz PIK-a Vrbovec neće prodati u Sloveniji’. T

1 Comment so far

Uskoči u raspravu
  1. Aromica
    #1 Aromica 4 veljače, 2015, 08:02

    Jedna Merkatorova prdavaonica u Zagrebu brzopoterzno je pretvorena u Konzum. Nisam zadovoljna. Više nema robnih marki koje sam rado kupovala, a na pitanje gdje ih mogu nabaviti nisam dobila odgovor Osim toga neke se stvari reklamiraju na TV a u dućanu ih nema. Zašto tako?

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code