Prvi dan proljeća uz orkestar Zagrebačke filharmonije vođen dirigentskom palicom svjetski poštovanog hrvatskog dirigenta Ivana Repušića i mlade talentirane violinistice Mai Suzuki.
Koncertnim programom prigodno je obilježan prvi dan proljeća, koji je oduvijek bio neiscrpno izvorište inspiracije i nadahnuća svih vrsta umjetnika. Ipak dvije od tri večernje skladbe zapravo su posveta proljeću, jer iz njih proizlazi i izvire snažna simbolika buđenja prirode i čovjeka u nastajanju, rastu, cvjetanju, sjaju i ljepoti, oslobađanju od „zimskih“ okova i optimizmu oslikanom u instrumentnim bojama i tonovima.
Proljeće zapravo je simfonijska suita Claudea Debussya, koja paletu proljetnih boja „uglazbljuje“ dočarava je pokazljivo kao paletu instrumentnih boja. Čuveno skladateljevo djelo Proljeće bilo je više nego sjajan uvod u koncertnu večer.
U nastavku je izveden Koncert za violinu i orkestar u e-molu skladatelja Mendelhsonn-Bartholdyja kad se ovom prigodom publici predstavila talentirana violinistica „u cvijetu mladosti“ Mai Suzuki, pobjednica 10. međunarodnog violonističkog natjecanja „Vaclav Huml“ (koje se svako četvrte godine) održava u Zagrebu – ujedno pronosi ime slavnog hrvatskog violinista češkog podrijetla Vaclava Humla.
Večer je završila poletnom i vedrom Proljetnom simfonijom punog naziva 1. simfonija u B-duru, skladatelja Roberta Schumanna. Skladateljeva namjera bila je načiniti energičnu, veselu i laganu simfoniju, koja će prenijeti gradaciju slika i osjećaja koje se u čovjeku javljaju s proljećem, satkanu slikama koje donosi proljeće u punom cvatu primjetne svježine mirisa i čežnje za obnavljanjem i rastom do osjećaja uzbuđenja i olakšanja zbog zime koja je pri kraju.
Ivan Raos
1 Comment so far
Uskoči u raspravuNema komentara!
Počnite s raspravom.