PRAVNICI HŽ-a NIKAD NISU DOBILI NI JEDAN SUDSKI SPOR

PRAVNICI HŽ-a NIKAD NISU DOBILI NI JEDAN SUDSKI SPOR

3. siječnja, 2013.

 

hz prometnik znak cx vk

Još jedno otvoreno pismo radnika HŽ-a s ispravnim diplomama

S prvim danom ove godine u mirovinu su otišla dva pravnika Hrvatskih željenica (s nikada položenim pravosudnim ispitom) Viktor Budimir i Mato Radojković koji su svoji radni vijek odradili potkopavajući svojim nemoralom i neznanjem naše poduzeće uz još desetke svojih sljedbenika – uvjetno rečeno pravnih stručnjak HŽ-a, primajući mito da bi gubili parnice protiv HŽ-a, te su za svoj nerad okruljeni svim izgubljenim parnicama koje su ikada vodili.

Slucaj Dragutina Marasa u parnici protiv HZ-a iz 1989. godine naši „izvrsni pravnici“ su od tužbenog zatjeva na iznos od 5,5 kuna glavnice (Općinski sud Zagreb) do danas doveli na dug zbog kamata koji iznosi vise od 336 milijuna kuna i ništa nisu sve godine poduzeli. Otišli su mirno u mirovinu a  nama samo zbog ove parnice prijeti bankrot.

Slučaj u sporu protiv Nike Margića iz 2000. godine (Općinski sud u Zagrebu) doveli su od iznosa od 61 tisuce kuna danas s kamatama na iznos od 727 milijuna kuna. Ništa nisu napravili u korist HŽ-a svih ovih godina osim gomilanja kamata. Sve glasnije optužbe da su primali mito od odvjetničkih kuća  suprotne strane u parnici da stvari „zataškavaju“ te proceduralno opstruiratju s njihovim odlaskom u mirovinu postaju sve jasnije, a nitko ne poduzima ništa. Te iste odvjetničke kuće danas prisiljavaj HŽ da koristi njihove usluge kroz razlicite lobije zbog nesposobnih „pravnika“ koje imamo.

MILIJUNSKE ŠTETE

Zbog njihovog nemara u Hrvatskim Željeznicama danas radi veliki broj ljudi bez potrebne kvalifikcije, stručne spreme, s lažnim svjedodžbama, diplomama, a da nikada niti jedan spor i reviziju nisu poveli iako su kao pravnici to morali. Većina takvih radnika je nakon osnovne škole išla na kojekakve tečajeve upitne obrazovne vrijednosti ili ih pak nisu niti pohađali ali su ihodili potvrde o edukaciji i na temelju toga dobivali SSS pa čak i VŠS zvanja. Danas ih ima s takvom dokumentacijom i u samom vrhu upravljačke strukture HŽ-a, te većinskih sindikata koji djeluju u HŽ-u.

Kao primjer izdvajamo kako je HŽ Cargo je tužen 2010 godine i izgubio je sudski postupak jer je raspoređeni radnik obavljao djelatnosti za koje nije zadovoljavao propisanu stručnu spremu.  Predsjednik Uprave Carga tada je bio Zlatko Rogožar te je uspio ovaj skandal sakriti od javnosti i ništa nije poduzeo da se ovaj veliki problem u našem sustavu zbog kojega pate svi iskreni i s urednom dokumentacijom radnici – istjera na čistac.  Nije ni čudo da je HŽ izgubio ovaj sudski proces jer je pravna služba izgubila sve sudske procese u povijesti HŽ-a, s obzriom  da niti jedan pravnik u HŽ-u ne zadovoljava propisane stručne uvjete za svoja radna mjesta (npr. Pravosudni ispit)

Ministar Dončić je nedavno izjavo kako je HŽ bio u proteklim godinama poput socijalne ustavnove kao neki hospicij, a mi se slažemo s mišljenjem ministra i smatramo da je 100 posto u pravu. Upravo to želimo i mi dokazati.

Jer – upravljačke su strukture HŽ-a na čelu s Zlatkom Rogožarom, visokim dužnosnikom u HŽ sustavu, nekada predsjednikom uprave HŽ Holdinga zataškavaju i zataškale su obilje lažnih diploma njihovih pulena, koji im danas čuvaju leđa, a HŽ vode u propast.

NEPOTPUNA OSNOVNA ŠKOLA

Prema procjenama, kako smo uspjeli doznati iz odjela ljudskih resursa HZ-a, čak 5 posto zaposlenika u HŽ je s nepotpunom osnovnom školom, dok se strahuje da je broj onih s lažnim svjedodžbama i diplomama dvostruko veći.

Sada se provodi restrukturiranje u HŽ-u i izrađuje lista radnika koji su proglašeni tehnološkim viškom. Želimo upozoriti da je u društvima HŽ-a 2700 radnika proglašeno tehnološkim viškom a među njima nema ni jednog koji je završio samo osmogodišnju školu ili ie završio  nekoliko razreda osnovne škole. Nemogućim nam se čini da ovo restrukturiranje „preživi“ oko 1500 radnika koji ne ispunjavanju niti minimalne uvjete za bilo koja radna mjesta u HŽ-u (Infrastruktura 900 radnika, Cargo 350, putnički prijevoz 200…)

Osim toga u pitanju su krivotovrene diplome, radnici koji nisu obrazovani po verificiranim programima. Viši inspektor Vladimir Žufika, odsjek za nadzor u području zaštite na radu Područna jedinica Zagreb je u periodu od 2007. godine obavio nekoliko inspekcijskih nadzora u HŽ-u i izdao rješenja o uklanjanju radnika iz radnog procesa te je protiv odgovornih u HŽ-u pokretao i prekšajni postupak na Prekršajnom sudu u Zagrebu. Nitko se iz HŽ-ovih društava do sada nije želio baviti ovim problemom, a niti je itko odgovarao za izgubljene sudske procese.

Danas radnici svoje nesređene dokumente o školovanju pravdaju kako su nestali u ratu, izgorjeli u kućama, stanovima, školama, fakuteltetima kako ih ne bi morali pravdati i upisati u radnu knjižicu kao jedini dokaz njihovog školovanja….

Podržavamo upravu Carga koja je nakon dva desetljeća konačno donijela odluku o reviziji po kojoj svi zaposlenici HŽ Carga i ovisnih društava moraju državnom tijelu ovlaštenom za upis u radnu knjižicu predočiti originalni dokument o završenom školovanju i upisati iste u radne knjižice.  Rezultati su već vidljivi – jer je raskinut već jedan ugovor o radu obzirom da je jedan radnik u Cargu imao krivotvorenu diplomu. U proteklih nekoliko godina u Hrvatskim željeznicama je bilo sličnih slučajeva ali niti jedan djelatnik HŽ-a nije dobio otkaz (provjerite na internetu slučaj Dražena Drka iz 2009. koji je čak bio i član NO-a, predmet završio i u DORH-u. Drk nikada nije dobio otkaz, a niti je njegov slučaj pokrenuo rezvizije  o krivotovrenim diplomama i svih stručnih sprema u HŽ sustavu), a oni koji su prijavljivali nepravilnosti su šikanirani, pa čak i dobivali prijetnje smrću. Trenutačno kolaju priče kako je u HŽ-u sada 200-tinjak lažnih diploma  i zbog toga svi sindikati ali i udruge branitelja Domovinskog rata u HŽ-u insizitiraju da istjeraju kukolj iz svog žita, od najnižih radničkih struktura do najviših funkcija u HŽ-u.

STROJOVOĐE KRADU NAFTU 

Danas je u HZ zaposleno 20-tak pravnika. Koliko bezakonje u našem sustavu vlada govori i podatak da sindikat SIHŽ tužio HZ Infrastrukturu d.o.o. i tri sindikata i dobio sudski spor težak 150 milijuna kuna i time ugrozio ostanak željeznice na ovim protorima zbog propusta pravne službe. Zašto HŽ uopće plaća svoje pravnike – neradnike.

HŽ (Infrastruktura, HŽ PP, Cargo) je danas sudionik sudskih procesa u visokorizičnim predmetima koji nose rizik gubitaka sudskih sporova u iznosu od 1,1 milijarde kuna.

Osim navedenog niti jedan djelatnik HŽ-a koji je uhvaćen u krađi, u otuđivanju imovine HŽ-a i protiv kojega je pokrenut postupak nije dobio otkaz ugovora o radu (primjerice kada su strojovođe krale naftu oštecujući naše poduzeće za desetke milijuna kuna)

Naši pravnici sve su to znali i ništa nisu poduzeli iako su imali i imaju plaće od 15 tisuća kuna koje malo tko ima na hrvatskom tržištu rada. Danas su dvojica glavnih kreatora takvih propusta otišli u mirovinu, a mi ostajemo s njihovim nemoralom i propustima da se borimo za opstanak svojih radnih mjesta ne imajući novaca za plaće.

Ogorčeni obrazovani radnici HŽ-a T

Još nema komentara

Uskoči u raspravu
  1. SSKH ZG ceste
    #1 SSKH ZG ceste 7 siječnja, 2013, 12:23

    Pa kod nas su dotična dvojica koje smo naveli i došla partijskom linijom kao i onaj koji ih je doveo jer se samo tako u Zg Holding na takva radna mjesta može i doći

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. ZORO
    #2 ZORO 7 siječnja, 2013, 11:34

    Svi su se okomili na prozvanu dvojicu pravnika, niste se možda zapitali da su možda upravo oni žrtve uhljebljenih političkih direktora koji ne mare za ništa drugo nego svoju fotelju. Možda su baš ti pravnici čista obraza,barem jedan od njih, koji nisu htjeli igrati prljavu igru pa su se maknuli dok nije kasno. Umjesto da se na takva odgovorna mjesta postavljaju stručni ljudi kod nas još uvijek ide po partijskom pravcu. Njih ne zanima dugoročni boljitak,nego samo da je sve ok dok su oni u fotelji iako to škodi okolini.Akad dođe voda do grla onda brzo treba naći janajd za klanje. Svaka medalja ima dvije strane.

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. SSKH ZG ceste
    #3 SSKH ZG ceste 7 siječnja, 2013, 10:52

    Zašto tako veliki stručnjak nije ostao direktor u HŽ Cargu, nego je digao sidro, vjerojatno postoji dobar razlog. Zg ceste su stvorene za uhljebljavanje kadrova. Tako npr. Krešimir Kranjčec je doveden kao šef nabave na tri mjeseca u ZG ceste, a nakon toga je postao predsjednik uprave Gredelja. Znamo kako je Gredelj poslije njega završio….

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. HŽ-ovac
    #4 HŽ-ovac 7 siječnja, 2013, 10:43

    Šteta da se ti obrazovani radnci HŽ-a nisu potpisali.
    No valja ih podsjetiti da HŽ-a već odavno nema. Prema ovom pismu može se zaključiti da se radi o obrazovanim radnicima HŽ Carga koji su dosta toga naveli no ništa konkretno.

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. SSKH ZG ceste
    #5 SSKH ZG ceste 7 siječnja, 2013, 10:11

    Voditelj podružnice Zagrebačke ceste je Viktora Budimira(piše u tekstu da je u mirovini, dakle nije) upravo zaposlio u Holdingu u Zagrebačkim cestama kao rukovoditelja pravne i kadrovske službe na sličnu plaću da nered koji je sličan kao i u HŽ još pogorša kako stvari stoje. Lijepo je vlast uhljebila svoj “stručni kadar”, zato i je ovakva situacija u državi jer treba spasiti i zaposliti svu rodbinu, prijatelje i kumove koji u životu nisu ništa radili osim ….

    Odgovorite na ovaj komentar

Kliknite ovdje ako želite odustati od odgovora.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code