Pred početak velikosrpske agresije i Domovinskoga osloboditeljskoga rata, većina od dvjestotinjak plovnih jedinica prve hrvatske brodarske kompanije “Dunavskoga Lloyda” sklanjana je u prisavske i druge zimovnike. Čak i pod mosne konstrukcije poput staroga Galdovačkog mosta pod kojim je sigurnost pronašao brod potiskivač “Sloga”. Od tada do danas, brodovlje “Dunavskoga Lloyda”, utemeljena 1952,, doživjelo je havariju nestanka s riječnih magistrala.bivše države i Europe.
Prisjećajući se nestanka dvostoljetne plovidbene tradicije Savom, Siščani spominju tisuću konjskih snaga dvaju motora reprezentativna tegljača “Biokova”, koji su dugo vremena bili izloženi čekali obnovu u galdovačkom savskom “Brodoremontu”. Nakon duga čekanja i predratne psihoze, “Biokovo” je ostalo bez pogonske utrobe. Njegova je ljuska ponuđena i predana gradskoj upravi Siska za turističke namjene, pa je
brod renoviran i usidren na lijevoj obali Kupe, uz najstariju zidanicu gradske jezgre i brojna skladišta žitarica, Uz južno pročelje Maloga kaptola izloženi su dijelovi brodske opreme, vitla i “kašike” bagera namijenjenih čišćenju riječnih korita.
Poput “Lojdove” vrijedne flote, na žalost, slično je prošla i ona nestala “Hidroputa” s matičnom lukom Siska. (J.F.) T
Još nema komentara
Uskoči u raspravuNema komentara!
Počnite s raspravom.