Piše: Mihovil Tomić
Već dulje vrijeme hrvatska poslovna javnost i širi društveni slojevi upoznati su s glasinama o fantomskom vlasništvu nad našom nacionalnom aviokompanijom. Portal “Tjedno.com” je, istražujući te glasine, došao do fascinantnih saznanja o samoj Croatiji Airlines, ali i o drugim institucijama Republike Hrvatske.
Naime, naši insajderi u domaćoj zrakoplovnoj tvrtki ukazuju na činjenicu da temeljni kapital koji stvaraju zrakoplovi tipa Airbus, a i drugi, nisu u vlasništvu Vlade RH kao nominalnog i većinskog vlasnika Croatia Airlinesa, nego su u rukama drugih pravnih osoba, a spominje se Lufthansa kao tajni prikriveni ortak.
Mišetić je mjesto u Nadzornom odboru Lufthansina City Linea dobio zbog dobro obavljenog posla s leasingom zrakoplova. Šest zrakoplova Dash uzeto je na leasing od tvrtke Goal Verwaltungsgesellsachft u vlasništvu Lufthanse. I ostali ugovori i potezi Uprave sklopljeni s konkurentskim njemačkim avioprijevoznikom ukazuju na to, a naročito podatak da je bivši direktor Croatia Airlinesa u isto vrijeme sjedio na dvije stolice. Osim što je sjedio u Croatiji, sjedio je i u Nazornom odboru Lufthanse. Po mnogim analitičarima na štetu i propast Croatia Airlinesa.
Ivan Mišetić je sjedio i u nekoliko nadzornih odbora u poduzećima Brune Orešara. Eto, čovjeku se posrećilo, pa je sjedio u nadzornim odborima od Frankurta na Majni pa sve do Pučišća na Braču. Zanimljiv je podatak da je Mišetić Lufthansi također prepustio sve važnije Croatijine međunarodne linije, a postupak storniranih rezervacija u Croatiji Airlines sveo je, bez prava na odštetu, na tri dana pred polazak zrakoplova.
Jasno se pokazuje zašto je Croatia Airlines odustala od isplativih tržišta poput Rusije, Skandinavije i Velike Britanije i zašto hrvatski putnici, gdje god da polete, uglavnom moraju ići preko Frankfurta ili Münchena.
Stoga i ne čudi poziv zaposlenika Croatia Airlinesa USKOK-u za vrijeme prošlogodišnjeg štrajka pilota i stjuardesa koji su otvoreno pozivali tu pravosudnu jedinicu za progon kriminalaca da hitno uđe u Croatia Airlines i ispita poslovanje, što se do danas nije dogodilo.
ISTINA SKRIVENA NA KAJMANSKIM OTOCIMA
Sporni ugovori na koje ukazuju naši insajderi skrivaju nekoliko članaka ugovora i njihovih anexa, koji jasno ukazuju na vlasništvo zrakoplova domaće aviokompanije. Glasine koje kolaju čine bivšu i sadašnju Upravu vrlo nervoznom zbog straha, a i nade da nitko neće na njih svraćati pozornost. Kako su zrakoplovi registrirani na jednom od offshore otočja (Kaymann), biti će zanimljivo vidjeti hoće li Mladen Bajić, glavni državni odvjetnik RH, poslati nekoga da istraži sporne ugovore. Već je svoga zamjenika Josipa Ćulea slao u potragu za dokazima na afrički kontinent. Postavlja se niz pitanja zašto Lufthansa naprosto ne otkrije karte i javno kaže da je vlasnik hrvatske aviokompanije. Jedan od razloga jesu prvenstveno regulatori o okrupnjavanju vlasništva na europskom nebu i bojazan da im ta integracija možda neće biti odobrena.
Još jedna činjenica u tom spletu okolnosti bode oči. Banka kroz koju je provučen kredit za kupnju aviona jest Deutsche Bank, inače poslovna banka Lufthanse. Kad se sve to zbroji, nije teško posumnjati da je slučaj s domaćom zrakoplovnom kompanijom puno ozbiljniji nego što se naizgled čini iz naslova “Je li Lufhansa kupila Croatia Airlines?” Što ako je to sličan slučaj kao s Podravkom u kaznenom predmetu Spice? Opet je u pitanju ogromna količina novca svih građana Republike Hrvatske. Šuška se da je Croatiji Airlines zapravo uspjela operacija Spice, odnosno Podravka. Kompanija je dovedena u velike gubitke kao jedina na Mediteranu, gdje nema turističke zemlje čija je nacionalna aviokompanija u takvim poslovnim minusima. Prošlogodišnji gubitak Croatia Airlinesa dosegao je 160 milijuna kuna dok se u 2009. godini knjižio na preko 200 milijuna kuna, a ove godine do konca svibnja premašio je nevjerojatan iznos od 300 milijuna kuna, dakako bez anuiteta kredita za zrakoplove.
U Hrvatskoj se takvi gubici obično ciljano naprave. U uobičajenom, već mnogo puta viđenom nastavku priče Vlada RH plaća milijunske anuitete za kredite, a onda će netko to po već viđenom modelu otkupiti za jednu kunu. Ovoga puta skandal bi mogao biti i veći, jer ako je Lufthansa potajno preuzela Croatia Airlines, onda smo na tragu međunarodne korupcijske afere teške milijarde eura.
I HINA U SLUŽBI LUFTHANSE
Kojekavi medijski istupi o zajedničkim nastupima tih dviju tvrtki, zajedničkom servisiranju zrakoplova samo su bacanje prašine u oči hrvatskoj javnosti. Posebnu priču zaslužuje i državna novinska agencija Hina budući se cijelo vrijeme pojavljuje kao glavni informator Lufthansinih vijesti u Hrvatskoj. Dugi niz godina plasiraju se reklamne vijesti najvećega njemačkog zrakoplovnog koncerna.
Biti će zanimljivo vidjeti i ulogu svih članova Nadzornog odbora Croatia Airlinesa, među kojima svakako treba istaknuti ime Marije Čačić, supruge još poznatijeg i medijski eksponiranijeg Ratimira, koja od prvog dana, dakle od osnivanja kompanije, sjedi i prima naknade za fantomski nadzor. Još zanimljivija činjenica od ove jest ta da cijeli pravni posao u Croatia Airlinesu nadgleda odvjetničko društvo Žurić i partneri, odnosno Ratko Žurić, koji je ujedno i dioničar, a postao je poznat po tome što su u vrijeme vladavine njegova imenjaka Ratimira Čačića u periodu od 2000. do 2003. godine sve dionice i vlasnički udjeli tadašnjeg ministra bili pohranjeni u tom odvjetničkom uredu.
Da crni humor bude veći, iz naše zrakoplovne tvrtke ponosno ističu da će Svetog oca na povratku iz Zagreba za Rim prevesti Croatia Airlines. Očito je da ni Papa Ratzinger ne zna da ga je preko Jadrana prevezla njegova njemačka aviokompanija pod simpatičnim nazivom Lufthansa, čiji je trup aviona premazan slovima “Croatia Airlines”, kao što su premazane i oči hrvatskih građana koji su sve to platili.
Još nema komentara
Uskoči u raspravuOtkako je Žužul shvatio da, ako se želi i dalje baviti politikom kao zastupnik u Saboru, više neće smjeti biti niti član, a kamoli predsjednik NO Croatia Airlinesa, odlučio se za onu soluciju koja je dinamičnija – kako sam kaže, odnosno koja je profitabilnija. Moment odabira između politike i predsjedanja Nadzornim odborom Croatia Airlinesa ga je zatekao baš prilikom odluke o kupnji četiriju novih zrakoplova Dash Q400, “slučajno” kanadske tvrtke, Bomabardier. Žužula očito jako zanimaju besplatne karte i auto, naknade, beneficije i provizije. Kao predstavnik Vlade RH, nije se imao vremena okupirati problemom takvog poslovanja CA-a koje bi našu kompaniju postavilo na vlastite noge, kako država više ne bi morala izdvajati velika sredstva za nas.
Ivan Mišetič, direktno je odgovoran za likvidacije magistara Zorana Prpića i Zdenka Padjena u hrvatskom zrakoplovstvu! Besprizoran TIP taj Misetic. Nema SRCE. Samo imotski trgovački duh, iako je rođen u Kardeljevu! Vrlo rano se učlanio u PARTIJU, te postaje partijski sekretar SKJ na ekonomskom faksu! Kad je vidio da HDZ pobijeđuje, postao je HDZ. ODVRATAN LIK! Zadnji mu je biznis da skupo prodaje svoju suprugu! Tako joj je Mudrinić, isplatio preko 1 milijun kn odštete, iako je bila tehnološki višak! Pa je onda Mišetićev frend, Vukina, zaposlio u TISAK. Uz otpremninu, poslana na HRT, gdje je sada direktorica marketinga!! Zato je u mnogim Miseticevim medijskim istupima a narocito u jednom od posljednjih u gostovanju u Dnevniku 3 na HRT-u,urednik Miroslav Togonal, bio ukočen do bola i neprepoznatljivosti, dok je razgovarao s Icom Ulizicom!!
Temeljni razlog rasula CA sadržan je u potpuno sluganskom odnosu spram njemačke Lufthanse, a sluganstvo je uspostavljeno zahvaljujući isključivo ex direktoru Mišetiću. Lufthansa je Mišetića instalirala u predsjedništvo Udruge europskih avioprijevoznika,a on zauzvrat poslovanje CA potpuno podređuje interesima Lufthanse: letimo prema destinacijama koje odredi Lufthansa, letimo u terminima koje odredi njemačka firma, učlanjeni smo u Star Alliance (koju je osnovala i vodi Lufthansa),bespogovorno otvaramo tržište low cost kompanijama od kojih su one s najviše letova u Hrvatskoj, Germanwings i Eurowings, u vlasništvu Lufthanse.
Lufthansi je bilo dovoljno vrlo jeftino zadovoljiti osobne interese Mišetića,a da zauzvrat čitavu CA drži pod kontrolom. Sve to zbog interesa jednog čovjeka i uskog kruga političkih moćnika koji ga podržavaju i koji od te podrške imaju konkretan interes.
Ono što je problematično u kupnji Airbusa je činjenica da je CA još od 1992. koristila Boeing 737 da bi zahvaljujući Šarinićevoj igri i stavljanju Tuđmana pred svršen čin prešli na Airbus 1997. godine. S obzirom da smo već 5 godina letjeli Boeingom, pa prešli na Airbus, možeš misliti kako su Ameri doživjeli takav potez, s obzirom na pomoć koju su nam pružili u ratu i oslobađanju zemlje – nož u leđa. A pazi, tada se taman privodila kraju mirna reintegracija našeg Podunavlja. ‘beš mi sve ako to nije namjerno napravljeno kako bi se narušili odnosi SAD-Hrvatska. A da stvar bude gora,godinu dana ranije u Dubrovniku pogine američka delegacija na čelu sa Ron Brownom. Vrlo zanimljivo…
Lufthansa je pomalo ali sigurno progutala nasu CA i to na vrlo softiciran nacin.
Odkako su potpisani ugovori izmedju LH i CA o zajednickoj suradnji, odtad nasa Croatia Airlines tone. Sve destinacije su unistene, pogotovo njemacko trziste. Nikomu nije jasno kako Germanwings ( pripada Lufthansi) moze 3-4 puta tjedno i to gotovo uvijek s punim zrakoplovima letjeti na destinaciji Berlin-Zagreb, Berlin-Split i Berlin – Dubrovnik, a nasima se to kao uopce ne isplati!? Da su bas niskotirazni i jeftini i nisu! Postavili su red letenja i cijene za ljeto 2011.gdje nema povratne karte jeftinije od 180 Eur (npr. Split iz Berlina), i to ako je sada kupis, a kasnije ce biti i po 400 Eur. Iz Njemacke se nekad pored nasih destinacija preko Zagreba letjelo i za Sarajevo i Skopje, a sada nemamo vezu ni za Zagreb.CA tokom sezone imala po 2 direktna leta tjedno (Chartera) i za Split i Dubrovnik, a sada vec drugu godinu za redom su spali na po jedan let, ali zato lete Germanwings.
Zuzul je sada predsjednik NO Croatije Airlines s visokim naknadama i privilegijama – auto , familija se besplatno vozi u Ameriku i sl. Eto kako se namjestaju poslovi i naravno dijele protuzakonite provizije. Takodjer,javna je tajna da u Londonu od sada zatvorenog i likvidiranog “Bond Toursa” I.Misetic dobivao proviziju punih 10 godina tj jos od kada je postao komercijalni direktor Croatie Airlines. Srecom svi papiri jos postoje kao i registar trgovackih drustava u Londonu.Valjda se zna kako se trazi pravna pomoc u ovakvim situacijama putem medjunarodnih institucija. Pametnome dosta…
Znaci da na svaku izdanu kartu u Americi Croatia placa 17%(12% Newtorldu i 5% normalno agenciji) koja radi sve.Networld samo ubire pare i naravno uzme 12 % a ostalo s zakasnjenjem salje u Zagreb ili drugdje gdje odluce sefovi. Misetic je javno izjavio da je taj posao “Networldu” dao po nalogu tj. preporuci ex ministra Nike Bulica. Sada vam je jasno kako su povezani Bulic , Misetic i s njma Zuzul. Sve je ovo dogovoreno jos za vrijeme Olipmijade u Atlanti. Networl godisnje uzima oko 2 milijuna dolara i nista ne radi a u kompaniji na placi stari Djivoje , sin , brat i nevjesta. Znaci za 10 godina isparilo je “legalno “ iz Hrvatske 20 Miliujna dolara , a Croatia Airlines godinama biljezi gubitke koje placaju porezni obveznici RH. Krug mafije koja krade Hrvatsku je sirok i svi dobro kradu i jedan drugog stite. Kada „odcepite“ Zuzula onda isplivaju na vidjelo sva govna ove zemlje…
. I evo kako sve to odradjeno. Prvi kontakt iz Amerike s Croatiom je upsostavio Gosp Ivan Dezelic/potpredsjednik “Delta Airlines”a bio je i kod Tudjmana 2 putai vec je sve bilo dogovoreno za posao predstavljanja u Americi za samo 5%. Ovo se rusi zakulisnom igrom a u igru se ukljucuje Networld s N. Bulicem i I.Miseticem i angazira se bivseg direktora JAT-a u Americi ,Radu Milanovica, da napravi elaborat da Generalni Agent bude Networld u cemu po nalogu Bulica i uspjevaju, ali sada ce to Croatiu kostati “samo” 12% umjesto 5% sto je ponudjeno od” Delta Airlines”. Da ironija bude veca danas u Americi za rezerviranje aviokarata aviokompanije daju samo 3% ili cak maximalno po karti $50. Ono sto je jos zanimljivije je da agencije njih oko 15 koje prodaju Croatijine konekcije tj.letove iz Europe u suradnji s nekim kompanijama rade sve od rezervacije do ispisivanja karata i za to dobivaju 5 % provizije .
Zasto Zuzul i mnogi imaju to sto imaju..? Networld i Predstavnistvo Croatia Airlines u SAD ili kako je iz Hrvatske isparilo vise od 20 milijuna dolara ..Najprije je gosp N.Bulic za vrijeme ministrovanja sredio da Turisticki Ured Hrvatske pokloni Networldu za 1 mil $ godisnje.Nitko nikad nije vidio ni jednog oglasa.Para bez rada a nesto ode i u privatne dzepove. Nakon toga na redu je i Croatia Airlines. Gosp. Misetic zajedno s Bulicem opet daju Networldu dodatni posao, generalnog zastupanja u AMERICI da obavlaj posao kojim se “Networld ” nikada nije bavio.
A koje li tek tajne krije booking lista gostiju beckog hotela Bristol koji se nalazi nasuprot beckoj Operi a nedaleko je i omiljeni sushi restoran za osobe s zelucanim problemima…
Prica se da je iz C.Airlinesa preko Macekove PR marketinske agencije oprano u 2010.godini vise od 1 milijun Eura temeljem fantomskih faktura tj. fakturiranog ali neobavljenog posla.DJELATNICI CROATIA AIRLINESA ZAHTJEVAVJU DA SE ISTRAZE TE GLASINE…
Dalmacijom kolaju vrlo zanimljive glasine kako je sef C.Airlinesa tjednima krstario sa sefom Lufthanse po nasim otocima i to s kompletnim familijama.I tako desetak godina zaredom…Kako posada jedrenjaka prica to su bile bakanalije a kao dokaz tome jos uvijek leze na dnu mnogih skrivenih uvala ostaci oklopa mnogih jastoga i skampi koji su zrtvovani tom kvazi poslovnom drugarstvu.Zanima nas tko je to sve platio? Da li je i to placeno iz drzavnog proracuna RH?
Ha,ha,na koliko opera u EU i sirom svijeta je besplatno otputovao najveci ljubitelj opernog programa medju nasim ministrima i njegova kamarila?
Zaniljiv clanak… Biti ce zgodno vidjeti rasplet ovih teza ali jedna cinjenica je sigurna.Uprava na celu s Miseticem od 1997 do 2011.g.,dakle,punih 14 godina prosjecno je skurila 100 mil.kn godisnje,znaci ukupno svih godina 1.400.000.- kn.Sad vi izracunajte koliko je to vrtica,skola ili druge infrastukture u Lijepoj nasoj.Svaka cast onome tko mu je to omogucio!!!
E,moja Jaca, bit ce tu jos puno posla na poglavlju 23…
Nadam se da me nece ovi ili slicni optuziti da saqm dionicar
Ispod ovog napisa stoji reklama i kaze – ‘”letite u hrvatsku sa Flight Centre.” – tko zna mozda su i oni suvlasnici Croatia
airlines a Lufthansa je suvlasnik i vise avio kompanija koje sae bore za kojega vise putnika da bi oipstale na marketu. Neki to nebi dali croatiji airlines. Mizda bi im bilo draze da propane, za ko zna, ciju ljubav. Eto i ja malko osunljici vas. Vidite li kako je to lahko? puno lakse nego voditi neko poduzece i zaposliti nekoga da zaradi kruh.
veće bedstoće rekla-kazala, reciklaže drugih autora i teorija zavjere već dugo nisam pročitao na jedniom mjestu