KVALITETNO DISKOGRAFSKO IZDANJE “MY DJANGO FAMILY”

KVALITETNO DISKOGRAFSKO IZDANJE “MY DJANGO FAMILY”

24. siječnja, 2015.

kolumna-metamuzika-LN

Piše:Igor Koruga

Kao i svaka druga, i siječanjska se koncertna pauza u mnogočemu postavila kao nužna, ili barem dobrodošla. Vrijeme za predah od konvencionalne blagdanske vreve i sveopće gužve – unutar i oko nas, a konačno, i one oko manje-više predvidljivih predsjedničkih izbora i stožernog konsolidiranja vodećih političkih stranaka uoči nekakvih idućih izbora – poželjno je bilo iskoristiti za obiteljsko druženje, neobavezno putovanje, druženje s dobrom knjigom, instrumentom, ili pak sa zanimljivim nosačem zvuka. Onima koji su bili skloniji slušanju glazbe ovih je dana podišla izdavačka kuća Menart, s gospodinom Brankom Komljenovićem na čelu, pustivši u prodaju treći album gitarista Damira Kukuruzovića i njegovog pratećeg Django Group kvarteta. Materijal pod imenom ¨My Django Family¨ oko Božića je bio i uživo predstavljen na malom nastupu za medije u sisačkom (i Kukuruzovićevom) Siscia Jazz Clubu. Po običaju, u studiju je sisački miljenik publike odlučio ugostiti sveukupno vrhunske glazbenike poput Josefa Wawaua Adlera (1967) iz Njemačke i Raphaëla Faÿsa (1959) iz Francuske.

Bluzerski instinkt Vlatka Stefanovskog

Živahnu pratnju Kukuruzovića i njegovog Django Groupa, tj. tipično ozračje tradicionalnih (Joseph, Joseph) i standardnih gipsy swing skladbi (Lulu Swing, Swing 48 i Minor Blues), u potpunosti su, svako na svoj način, iskoristili Adler i Faÿs, ponajprije za prezentaciju svojih odmjerenih i precizno ugođenih virtuoznih sola, uklopljenih u naizgled slučajno konstruirane improvizacijske modele. Osim najboljih iz žanra, Kukuruzović je u dvije skladbe ugostio i ¨regionalne¨ umjetnike iz Slovenije i Makedonije, točnije, Zorana Predina (1958) i Vlatka Stefanovskog (1957), koji su već na neki način obilježili njegovo glazbeno stasanje. Predinova pjesma ¨Uzmi me¨, ovih je dana, svojim sugestivnim naslovom, blago ironičnim tekstom i tipičnim lačnofrancovskim harmonijskim skokovima, izašla kao prvi singl, a u nekoliko je navrata bila emitirana i u obliku dinamičnog videospota, valja spomenuti, u cijelosti snimljenog u već spomenutom sisačkom jazz klubu. Reinhardtova je, pak, umjerena skladba, ¨Heavy Artillery¨, savršeno legla Vlatku Stefanovskom, koji se, angažirano i s nepogrešivim bluzerskim instinktom, izvrsno pronašao u poduljem, možda najuvjerljivijem solu na albumu.

Emancipacija i sjedinjenje

Izvrsne linije odsvirao je i sam Kukuruzović, nesumnjivo glavni protagonist ovog kvalitetnog diskografskog izdanja, mada u pomalo izoliranom modusu uskrate, valjda u korist šire publike. U ipak neočekivanoj suradnji s Predinom i Stefanovskim, Siščanin je u svojoj karijeri otišao možda najdalje; napravivši nešto za sebe (i, naravno, za publiku), pomislilo bi se izvan tradicionalnog gipsy jazz okvira, što po meni, iskreno govoreći, i ne bi bio posve neispravan slučaj. Međutim, s druge strane gledajući, Kukuruzović je na taj način postigao i inovativni (samo)razvoj stogodišnjeg gipsy-swinga, rekao bih, u gotovo paradoksalnom međudjelovanju različito senzibiliziranih i autentičnih umjetnika. Po tendenciji su se, prirodno, pojedine neovisne sviračke forme u potpunosti emancipirale, ali istovremeno i sjedinile, stvorivši novi, odgovarajući (gipsy swing) izričaj, dakako, u čast Djanga Reinhardta.

Izazovan projekt

S violinistom Brunom Urlićem, gitaristom Goranom Grguračem, basistom Ivom Sankovićem i bubnjarom Nenadom Novalićem, Kukuruzović bi u skorije vrijeme mogao snimiti i u cijelosti samostalni album. U prilog toj tezi idu izvrsne obrade skladbi ¨Je Suis Seul Ce Soir¨, Paula Duranda, iz Woody Allenovog filma ¨Ponoć u Parizu¨ i ¨Clair de Lune¨, Josepha Kosme, na samome kraju albuma. Uostalom, nakon svih dosadašnjih poznanstava i uspješnih suradnji s najboljim svjetskim gitaristima, violinistima, harmonikašima i skladateljima te nakon brojnih, vrlo uspješnih nastupa u zemlji i svijetu, kompetentni je Kukuruzović i zaslužio tako zahtjevan i izazovan projekt. Sudeći po naklonjenom izdavaču, na eventualni se ishod ne bi trebalo dugo čekati. T

2 komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code