Piše: Igor Koruga
Povodom nedavnog preminuća skladatelja i dirigenta Petra Bergama (1930-2022), potomka starih splitskih, dubrovačkih, i sjevernotalijanskih obitelji, ljubitelja mediteranskog duhovnog prostora, ali i pedagogije, to jest, ustrajnog rada s mnogim domaćim i stranim glazbenim entuzijastima, u utorak je, 29. studenog od 20 sati, osmišljen hommage iznimne ljepote i veličine u posve odgovarajućem koncertnom prostoru zagrebačke Laube. Dakako, riječ je bila o Zboru HRT-a, ciklusu Sfumato i programu temeljenom na briljantnoj Bergamovoj zbirci madrigala Spiriti Eccellenti, nastaloj između 1993. i 1997. godine i nadahnutoj nostalgičnim, lirskim, sugestivnim, potresnim i ponekad ironičnim stihovima iz poetskog opusa čakavske pjesnikinje Marine Čapalije (1965). Zbirku napisanu striktno za djevojački zbor i obligatne instrumente u cijelosti su izvele pjevačice Zbora HRT-a, vokalno uz pomoć sopranskih solistica Monike Cerovčec i Natalije Kralj, i altovskih solistica Nikoline Virgej Pintar i Martine Borse te instrumentalno uz pomoć oboista Daria Golčića, trubača Vedrana Kocelja i Ivana Medija, Filipa Merčepa na zvonima, Šimuna Matišića na vibrafonu i čegrtaljki i Hrvoja Sekovanića na čegrtaljki, güiru i tamburinu.
Točka na i
Zamalo točno prema Gaussovoj krivulji bila je tumačena nijansirana dramatika svih sedam madrigala; dramatika umjerenog rasta u prva tri (Ničesa višje nima, Užala je užgat lumin, Evo ovod san stala), s mudro pozicioniranom oboom i zvonima, potom kulminacije u sljedeća dva (Tukli su mora jemali žen, Unesu te na vela vrata), s naglašenom oboom, ali i s trubama, čegrtaljkom, güirom, tamburinom, zvonima i vibrafonom, pa neprimjetne degradacije u šestom (Ižnjijali brodi na žalu), s izostavljenim tamburinom, i spokojnog zatišja u posljednjem (Nima ničesa, nima), sa sastavom i sadržajem s početka djela. Uz pomoć forme madrigala Bergamo se htio povezati i s višestoljetnom poviješću, sa skladateljima poput Cecchinija, Patricija, Skjavetića, Motovunjanina i Šibenčanina, ali i sa suvremenom praksom, odnosno s intervalskim igrama odnosnim na govornu fleksiju čakavštine, imitacijama, fugama, načelima kontrasta i reduciranjem suvišnog glazbenog materijala. Maestro Tomislav Fačini bio je, kao i uvijek, točka na i u povezivanju neobično privlačnih vokalnih linija, filigranskih zborskih struktura, uspona pjesničkih misli i skladateljskih sloboda te, u pravilu, vrlo precizno postavljenih instrumentalnih dionica. Opisavši, dakle, na takav, često i jednostavan način Bergamov svijet ćutilnog senzibiliteta, izvođači su (pod ravnanjem veličanstvenog dirigenta) zaslužili najizdašnije pohvale publike, zadovolj(e)ne i sa sjajnim izvedbama nešto eksperimentalnije skladbe More, za ženski zbor i (magnetofonsku) vrpcu, Igora Kuljerića (1938-2006) i obrade Les angélus (Clytusa Gottwalda) za ženski zbor a cappella, Claudea Debussyja (1862-1918). Zanimljiva je činjenica da su gradska zvona na neki način odredila i neobičnu zvučnost Debussyjeve skladbe, izvorno napisane za glas i klavir (Les cloches), u kojoj se zbog dvosmjernog prenošenja dionica pratnje i melodije, u nekim pasažima naprosto izgubila sama melodija.
Slobodan, ali sretan
Međutim, za razliku od brojnih Debussyjevih zvona, samo je jedna ptica uspjela odrediti naslov i osmi takt uvodnog stavka Gudačkog kvarteta u D-duru, ¨Ševa¨, op. 64, br. 5, Hob. III:63, Josepha Haydna (1732-1809), kojeg su na svom besplatnom koncertu izvan ciklusa iznijeli članovi Zagrebačkog kvarteta, jedan dan kasnije, u srijedu, 30. studenog, od 19:30 sati u KUC-u Travno. Na takav su se način naši ugledni gudači pokušali približiti novozagrebačkim stanovnicima, djeci, umirovljenicima plićeg džepa i svima onima kojima je udaljenost od centra grada i većine koncertnih prostora dosad bila uzrok nemogućnosti uživanja u živoj komornoj glazbi. Program je bio dodatno oplemenjen i s Gudačkim kvartetom u a-molu, op. 51, br. 2, Johannesa Brahmsa (1833-1897), na početku kojega su, pak, bile sučeljene dvije progresije: F-A-E, prema sintagmi Josepha Joachima (mađarskog violinista i skladatelja, bliskog Brahmsovog suradnika) ¨Frei aber einsam (slobodan, ali usamljen)¨, i F-A-F, prema Brahmsovom odgovoru ¨Frei aber froh (slobodan, ali sretan)¨. Poput Haydnovog, i Brahmsov je kvartet obilovao postupnim razradama, gracioznim motivima, uzburkanim odlomcima i majstorski provedenim fugama koje su izazvale tiho slušateljsko ushićenje u kazališnoj dvorani KUC-a. Stoga bi na koncu bilo dobro spomenuti i to da će primjer Zagrebačkog kvarteta, već 18. prosinca, slijediti sopranistica Valentina Fijačko Kobić, mezzosopranistica Helena Lucić Šego i orguljašica Josipa Leko koje će na koncertu Božić nam dolazi izvoditi domaće i strane božićne napjeve, ali i Bachovu Pastoralu u F-duru, BWV 590. T

2 komentara
Uskoči u raspravuHey, get ready in order to dive into the wildest ride along with our stash involving sizzling hot nude black women pictures. We’ve got a new treasure trove of a huge number of steamy shots featuring ebony goddesses in every their beauty. Whether you’re right after intense sex moments, solo teasing, or perhaps raw self-love moments, Naked African Housewife xxx pics delivers the merchandise. These fierce ladies are here to blow your brain, and you won’t desire to miss a single snap.
Find the hottest XXX images on the net at bignudetits.com/big-fake-tits-pics-nude/. Our extensive selection features women associated with all types, ready to strip down and show an individual what they’ve acquired. Whether you’re in to softcore or serious, we have the perfect photos to meet your own desires.