Piše: Igor Koruga
Na samom početku godine najčešće se postavlja pitanje kada će započeti koncertna sezona prekinuta prigodnim koncertima uoči Božića i Nove godine, zasluženim odmorima glazbenika i akademskom stankom. A odgovor još češće dođe naglo i sveobuhvatno, u smislu da svi jurnu na pozornice unutar svega nekoliko dana. Među prvima ondje su zablistali Zagrebački solisti, po tko zna koji put s razmjerno kvalitetnim, ali i estetski ugođenim programskim rasporedom koji je privukao toliki broj poklonika da je koncert, održan kao četvrti u 71. sezoni 2024/2025, u subotu 18. siječnja 2025. od 19 sati u Malom Lisinskom, bio nekoliko tjedana unaprijed rasprodan. Naime, osim što je kao gostujući solist bio najavljen i predstavljen naš u svijetu proslavljeni gitarist Petrit Çeku (1985), osvajač prvih nagrada na brojnim međunarodnim natjecanjima od kojih se obično izdvajaju Christopher Parkening u Malibuu (SAD), Schadt u Allentownu (SAD), Maurizio Biasini u Bologni (I) te natjecanje Michele Pittaluga u Alessandriji (I), večer je sadržavala i tri odista zanosna glazbena komada, dok je u međuvremenu bilo izlagano obljetničko monografijsko izdanje: Zagrebački solisti – 70 godina. Bogato opremljenu i uređenu knjigu pratile su ukusno dizajnirane torbe i majice koje su naišle na prijem i simpatije svih zainteresiranih za promotivnu kupnju.
Obazriv prema ansamblu
Ostatak nas zadovoljio se samo s koncertom koji je započeo sa Second Corcentinom za gitaru i gudački kvartet u D-duru, hrvatskog skladatelja i gitarista Ivana Padovca (1800-1873), izvorno napisanom za gitaru i gudački kvartet s virtuoznom solističkom dionicom. Padovec se inače povijesno spominje (i) kao jedan od osnivača glazbenog društva u Zagrebu (kasnije Hrvatskog glazbenog zavoda) te jedan od prvih članova odmah osnovanog društvenog orkestra, samo što se nije točno utvrdilo je li u to vrijeme pripadao neplaćenim volonterima, ili pak plaćenim profesionalcima. Kako bilo, njegov je majstorski Concertino u orkestralnoj prilagodbi Darka Petrinjaka (1954) bio iznesen s potrebnom dozom gracioznosti i dubokih emocija, u stavačnim mjenama brzo-sporo-brzo, idealnim za melankolično, lirično i beskrajno toplo muziciranje Petrita Çekua. Gitarist svjetske klase bio je također obazriv prema ansamblu s kojim je lako pronašao umjetničku sredinu i ravnovjesje obogaćeno suptilnim gudačkim zvukom i svjetlucavim solo dionicama. Svjetlo koje je odisalo više Çekuovim mirom nego uzbuđenjem obasjalo je i drugu u nizu, Sonatu u a-molu, D. 821, ¨Arpeggione¨, za gitaru i gudače (obrada Petrit Çeku), austrijskog skladatelja Franza Schuberta (1797-1828), u ovom slučaju izvorno napisanu za arpeggione, 10-žičani gudački instrument nalik gitari i/li violončelu. Protočan prvi stavak s nježnom melodijom i briljantnim virtuoznim odlomcima bio je najopširniji i nimalo jednostavan za izvođenje, makar zbog odluke o početnom tempu (Allegro moderato), a bio je svakako opširniji od sljedećeg zadržanog legatnog Adagia u E-duru i nakon toga živahnog učinka kotrljajuće barkarole na gitari (Allegretto) koja je tek oponašala pune akorde arpeggionea.
Naglašeni Mendelssohnov oktet
Očekivani BIS bio je Bach, vjerojatno posvećen Tonku Niniću (1934-2024), uoči uljudne pauze i drugoga dijela u kojem se uspješno predočio možda najinovativniji i najneočekivaniji doprinos svojedobnom repertoaru gudačkog kvarteta, četverostavačni Gudački oktet u Es-duru, op. 20, njemačkog skladatelja i pijanista Felixa Mendelssohna (1809-1847). Za pisanje tog okteta Mendelssohn je navodno bio inspiriran Dvostrukim kvartetom u d-molu, op. 65, njemačkog kolege Louisa Spohra (1784-1859), koji je bio praizveden dvije godine ranije. Osam uistinu samostalnih dionica Zagrebački su solisti shvatili poslovično ozbiljno, naglasivši ukupnu zvučnu sliku prema skladateljevoj opasci u kojoj je pisalo da ¨…svi instrumenti moraju svirati u orkestralnom simfonijskom stilu…¨ te da ¨…piano i forte dinamike trebaju biti naglašenije i snažnije nego što je to uobičajeno u sličnim djelima…¨. To je vjerojatno bio razlog što se rijetkima u publici činilo da je oktet bio odsviran prežustro, ili preenergično, na sreću onoj istoj manjini koja se na koncu usuglasila s većinom u spontanom i dugom pljesku kojem je zauzvrat bio dodatno odsviran ljupki Andante iz Mendelssohnove Pete simfonije u D-duru/d-molu, ¨Reformacij(sk)e¨, op. 107. T

1 Comment so far
Uskoči u raspravuOPIPLJIVE INFORMACIJE O BOŽIĆNOM KREDITU ZA PLANIRANJE…
Ovo nije normalna objava koju svakodnevno vidite na internetu gdje ljudi daju lažne izjave i lažne informacije o ogromnoj financijskoj pomoći.. Svjestan sam da su mnogi od vas prevareni i da su lažni agenti iskoristili one koji traže kredite. Neću ovo nazvati normalnim iskazom, nazvat ću ovo situacijom u kojoj sam živi svjedok kako možete dobiti svoj kredit kada ispunjavate uvjete tvrtke. Zaista nije važno imate li dobru kreditnu ocjenu ili odobrenje vlade, sve što vam treba je važeća osobna iskaznica i važeći IBAN broj kako biste mogli podnijeti zahtjev za kredit s kamatnom stopom od 3%. Minimalni iznos je 1000 eura, a maksimalni iznos koji se može posuditi je 100.000.000 eura. Dajem vam 100% jamstvo da možete dobiti svoj kredit putem ove pouzdane i poštene tvrtke, posluju 24 sata online i daju kredite svim građanima Europe i izvan Europe. Poslali su mi dokument koji je provjeren i testiran kao valjan prije nego što sam dobio kredit, stoga pozivam sve kojima je potreban kredit da ih posjete ili kontaktiraju putem
E-pošte: [email protected]
WhatsApp za Europu: +385915608706
WhatsApp za SAD: +1 (717) 826-3251
Nakon što ih kontaktirate, obavijestite ih da vam je gđa. Dejana Ivica iz Zagreba dala informacije. Vidjeti znači vjerovati i zahvalit ćete mi kasnije kada dobijete kredit od njih. Dao sam obećanje da ću nakon što dobijem kredit od njih, objaviti dobru vijest svima online. Ako imate prijatelje ili rodbinu, uključujući kolege, možete im reći za ovu ponudu i da se događa ovog BOŽIĆNOG VRIJEME