Hrvatske autoceste prvenstveno su vlasništvo građana, jer Hrvati već desetljećima plaćaju preskupu cestarinu, PDV, godišnju naknadu za uporabu javnih cesta pri registraciji, trošarine i čak 60 lipa iz svake litre goriva za gradnju tih autocesta.
Namjera prodaje već izgrađenih dionica autocesta na polustoljetnu koncesiju jasno pokazuje kako se u Kukuriku koaliciji ne namjeravaju baviti rješavanjem ekonomskih problema, već je to bježanje od odgovornosti, jednokratna rasprodaja imovine stvorene u prošlosti i zaduživanje budućih generacija koja ima za cilj isključivo opstanak na vlasti.
Razdoblje od 50 godina govori kako nema ekonomske računice u ovoj najavljenoj de facto prodaji, jer Vlada poput kakvog ovisnika želi doći do bilo kakvih sredstava, pa i manjih od onih koje smo uložili u autoceste.
Budući će vlasnik sasvim sigurno otpustiti brojne zaposlenike, uvesti automatsku naplatu cestarine i visinu cestarina povećati, što će naravno povećati profitabilnost. Ali to smo mogli i sami napraviti. Ovako će sav profit ići drugome, a država će dodatno izgubiti na konkurentnosti zbog skupljih, ali i lošije održavanih cesta. Stoga jasno možemo reći da se radi o nesposobnosti vođenja vlastite države jer gledajući makroekonomski i politički postavlja se pitanje zašto netko drugi može upravljati, održavati i zarađivati na našim autocestama, a mi ne možemo?
Vodeći računa o svim budućim generacijama HDZ se odlučno suprotstavlja takvom načinu upravljanja imovinom građana, jer niti jedna vlada nije dobila mandat da rasprodaje nacionalno blago.
Pozivamo stoga Vladu da na vrijeme odustane od ove sulude ideje, jer Hrvatska treba strateške partnere, treba strane investicije primjerice za gradnju nizinske pruge Rijeka-Zagreb, a ne za otkup nacionalnog blaga po planiranom modelu „pošto poto – bud zašto“. Trebamo partnere koji su spremni uložiti u koncesije za izgradnju novih vrijednosti, kao pretpostavka novom zapošljavanju.
Tajnik Nacionalnog odbora za gospodarstvo
Goran Soldo
1 Comment so far
Uskoči u raspravuNema komentara!
Počnite s raspravom.