GLAZBENI SALON GVOZDANOVIĆ

GLAZBENI SALON GVOZDANOVIĆ

23. svibnja, 2013.
Print Friendly, PDF & Email

 

Piše: Igor Koruga

Nedavno je izdan i javnosti svečano predstavljen vrijedan DVD zapis – Glazbeni salon Gvozdanović (DVD ORF 410). Na njemu su se – slikom i zvukom – ovjekovječila tri od pet donatorskih koncerata na kojima su se, od ožujka do prosinca 2011. godine, pomno odabranim opusima predstavili vodeći hrvatski glazbeni umjetnici: kontratenor Max Emanuel Cenčić, pijanistica Martina Filjak, mezzosopranistica Renata Pokupić, violončelistica Monika Leskovar i gitarist Petrit Çeku.

Ideja i podrška

Zahtjevan umjetnički projekt, vezan (i) uz potporu obnove zagrebačke palače Gvozdanović – raritetne građanske ambijentalne cjeline s početka 20. stoljeća, potaknuo je poznati radijski voditelj, glazbeni znalac i publicist, Zlatko Madžar, suglasno podržan Hrvatskom radiotelevizijom, Gradskim poglavarstvom Grada Zagreba, Gradskim uredom za obrazovanje, kulturu i šport te Muzejom za umjetnost i obrt kojem je, uzgred, 1967. godine, dobrotom gospođe Anke Gvozdanović (1887-1968), donirana palača – kao muzej s pripadajućom Zbirkom umjetnina – te time povjerena na stalnu brigu i čuvanje.

U osnovnom izborniku diskografskog izdanja ponuđena je mogućnost odabira cjelovitih snimaka koncerata Martine Filjak, Monike Leskovar s međunarodno uvaženom zagrebačkom pijanisticom Ivanom Švarc Grende te Petrita Çekua s Gitarskim triom Elogio u kojem, pored Çekua, zasad muziciraju Portugalac Pedro Ribeiro Rodrigues i Zagrepčanin Tomislav Vukušić.

S početka ili kraja

Perfektna izvedba Mozartove Sonate za klavir u B-duru, KV 333, razvidjela je, u prvoj snimci i na vrlo rezolutan način, jedan od razloga svjetskog uzleta Martine Filjak koja se (pod)jednako vješto i spretno snašla u, tehnički promatrano, posve drugačijim izvedbama Lisztove Balade br. 2 u h-molu, S181/R16, i peterostavačnog Schumannovog Bečkog karnevala, op. 26. Ljubitelje random opcija možda će najprije snaći uživanje u izvedbama Beethovenove Sonate za klavir i violončelo u A-duru, op. 69, i Papandopulove trostavačne Rapsodije concertante u kojima se iskazala izvanserijska umjetnička suradnja Monike Leskovar i Ivane Švarc Grende, ugođena još 1994. godine te otad obilježena nizom zapaženih nastupa diljem Europe i nekolicinom odličnih studijskih snimaka. Pobornici obrnutog redoslijeda gledanja naići će namjerno na najatraktivniji i programski najraznovrsniji nastup, snimljen u mjesecu studenom već spomenute godine. Od En Los Trigalesa Joaquina Rodriga i četverostavačne Sonate Romantique Manuela Marije Poncea u solističkoj izvedbi Petrita Çekua, koji, opet uzgred, u najvećim glazbenim središtima Zapadne Europe i Sjeverne Amerike biva apostrofiran kao jedan od ponajboljih svjetskih gitarista današnjice, do de Fallina Tri plesa iz baleta Trorogi šešir i dodatna Tri Dvořákova slavenska plesa, iz opusa 46 i 72, svih šest u aranžmanu Darka Petrinjaka za Gitarski trio Elogio. Vedro ugođeni (gitarski) trio na poslijetku je publici izašao u susret i sa skladbom Paula Belinattija, Baião de Gude.

Jednako tako, na poslijetku ili kraju, ovih je proljetnih dana, kako rekoh, tvrtka Orfej otisnula DVD Glazbeni salon Gvozdanović, svojevrsni epilog ekskluzivnog kulturno-umjetničkog ciklusa u čijoj je realizaciji, treba naglasiti, sudjelovala i tvrtka Euro-Unit/Yamaha Music Hrvatska, i to besplatnim ustupanjem vrhunskih koncertnih glazbala iz svoje bogate prodajne ponude. T

 

Još nema komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

<