BRUNO ISAKOVIĆ NA FESTIVALU PRVIH

BRUNO ISAKOVIĆ NA FESTIVALU PRVIH

30. rujna, 2018.

U dvorišnom prostoru AKC Medike održao se performans/instalacija Brune Isakovića u sklopu programa 16. Festivala prvih, a u produkciji udruge Domino i Festivala prvih (Studio Artless). Tijekom performansa autor je ritualizirano dijelio knjigu Michel Foucaulta Povijest seksualnosti: Volja za znanjem 1. dio, Briga o sebi 2. dio, Upotreba zadovoljstva 3. dio.

Isaković je ovaj participativan performans naziva «performansom kolektivne odgovornosti», te je u tu svrhu odaslao poziv za sudjelovanjem kulturnim i obrazovnim institucijama, političkim strankama, izvršnoj vlasti na državnoj i lokalnoj razini, ali i široj javnosti. Zainteresirane strane bile su pozvane su da tijekom ili prije izvedbe preuzmu 750 primjeraka knjiga “Povijest seksualnosti I, II, III” Michela Foucaulta.

Od političkih stranaka jedino se zagrebački HNS odnosno skupštinski zastupnik Tomislav Stojak odazvao pozivu te kupnjom 6 kompleta knjiga podržao autorovu incijativu da ukaže na rezultate kulturne politike koja je dovela do rasipanja knjižarske mreže, poraznih statistika prodaje knjiga i općeg nepovoljnog stanja u sektoru izdavaštva.

Naslov koji je motiv ove izvedbe smatra se najznačajnijim djelom Michela Foucaulta, prethodnika i utemeljitelja queer teorije. Glavni oslonac Foucaultovog pristupa analizi društva jest seksualnost, kao prirodna karakteristika ljudskog življenja koja se na Zapadu snažno potiskuje, posebice od XVII. st. do danas.

Festival prvih pokrenuo je multimedijalni umjetnik Željko Zorica (1957. – 2013.) postavivši ga kao smotru dostignuća stvaratelja različitih umjetničkih i neumjetničkih profila. FP svake godine proglašava središnju temu. Dosadašnje teme bile su: reklamokracija, GMO i biotehnologije, dominacije, mine, društvena odgovornost kapitala, mediji i prava djeteta, besplatno obrazovanje, poslovi sa Suncem, nepoznata mjesta u hrvatskoj umjetnosti 70-ih i 80-ih, nada, društvo razočaranja, depresija, solidarnost, pravo na (po)grešku i izmišljanje tradicije. Pokretanje Festivala prvih 2003. godine bilo je važno kako bi se otvorio prostor na javnoj sceni u zatvorenoj sredini te omogućio inicijacijski trenutak onima koji dolaze i, još važnije, da bi se prisililo/privoljelo one umjetnike i sve ostale koji su već tu da se usude napustiti profesionalno i zanatski sređene manirističke dvorce svojeg javnog istupa. T

Još nema komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code