U HRVATSKOJ PADAJU, A U SRBIJI I NE LETE

U HRVATSKOJ PADAJU, A U SRBIJI I NE LETE

11. kolovoza, 2014.

 2013-05-28-13.00.43 Custom

Nemaju akumulatore

 

IZVOR:www.tangosix.rs

Kao što je poznato V i PVO Srbije već više od dva meseca nema dežurni lovački par zbog nedostataka akumulatora. U slučaju krajnje nužde avioni bi mogli da polete ali kako nisu u dežurstvu opravdano je pitanje njihove ispravnosti i brzine reakcije na eventualnu uzbunu.

Pre prizemljenja lovaca bilo je aktivno svega oko 6 aviona, dva MiG-a 21bis, jedan dvosed MiG-21UM, dva MiG-a 29B i jedan dvosed MiG-29UB. U dežurstvu su se do septembra prošle godine nalazili samo MiG-ovi 21bis a tada su u sistem PVO bila uključena i dva MiG-a 29, čiji su piloti dežurali naizmenično sa pilotima aviona MiG-21.

Višegodišnji problemi sa održavanjem i nabavkom delova za MiG-ove 29 dovodili su do toga da je flota često bila prizemljivana. Tako su prvo nedostajale gume, zatim piropatrone za izbacivasedišta da bi sve to kulminiralo pre više od dva meseca, prizemljivanjem kompletne lovačke avijacije zbog akumulatora.

ČETVRTI MIG 29 NE LETI ČETIRI GODINE

Istovremeno sa problemima operativne raspoloživosti MiG-ova 29 lovačka avijacija se suočila i sa smanjenjem broja aviona MiG-21. U proteklih nekoliko godina ’’ispalo’’ je nekoliko aviona kojima je istekao životni vek a prošle godine je na dva aviona vek produžen, na jednom avionu godinu dana a na drugom dve godine. To je urađeno uz saglasnost ruskih stručnjaka iz kompanije RSK MiG koji su tada pregledali 11 aviona MiG-21bis Izdelije 75A. Podsetimo, na Batajnici se nalazi 11 aviona MiG-21bis podvarijanteIzdelije 75B koji su proizvedeni u periodu od 1977. do 1979. godine a tu je i 11 aviona MiG-21bis Izdelije 75A godišta od 1979. do 1983. Životni vek aviona MiG-21bis je 30 godina ili 2400 sati naleta, dakle srpskim avionima je životni vek istekao u periodu 2007-2013. Što se tiče dvoseda na Batajnici se nalazi 7 dvoseda MiG-21UM proizvedenih od 1977. do 1986. a od toga su dva na remontu u Vazduhoplovnom Zavodu ’’Moma Stanojlović’’. Ovaj zavod sposoban je za remont i jednoseda i dvoseda ali je samo na dvosedima moguće produženje životnog veka.

Nakon pregleda i ocene stanja aviona MiG-21bis Izdelije 75A, Srbija se ipak nije odlučila za njihov remont i produženje veka, iako se može reći da ima aviona koji su u relativno dobrom stanju zbog malog naleta. Istovremeno nije ništa urađeno i na nabavci preko potrebnih akumulatora za lovce a ni na osposobljavanju četvtog MiG-a 29 koji ne leti već skoro 4 godine.

Do danas, na političkom i finansijskom planu nije urađeno ništa konkretno u pravcu nabavke novih višenamenskih borbenih aviona. Prošle godine državno rukovodstvo nekoliko puta je najavljivalo da smo zainteresovani za nabavku 6 ruskih borbenih aviona MiG-35, zatim je sve to utihnulo da bi ove godine ministar odbrane najavio mogučnost da se ovog meseca u Rusiji potpiše ugovor o robnom kreditu vrednom 1, 428 milijardi dolara za nabavku tehnike za V i PVO. Ipak o svemu ovome mora odlučiti kompletna Vlada koja je u cilju izlaska iz velike ekonomske krize započela reforme koja se pre svega ogledaju u smanjenju plata, povećanju poreza i najbitnije – štednji. Koliko je realno da država apsorbuje ovakav kredit pokazaćevreme ali gotovo da niko ozbiljan više ne veruje u tu mogućnost.

Ako se sadašnja situacija sa lovačkom avijacijom Srbije nastavi, kako bude prolazilo vremepostojaće sve veće šanse da se ona i ugasi. Za razliku od jučerašnjih izjava hrvatskih vazduhoplovnihstarešina njihove srpske kolege ni u jednoj javnoj izjavi nisu pokrenule mogućnost ukidanja pojedinih suvišnih flota, tipova letelica a o planovima optimizacije opreme i ljudstva da ne govorimo.

Slobodno se može reći da svojim nečinjenjem i nezainteresovanošću, državno rukovodstvo pokazuje veliki nemar i nebrigu prema svojim oružanim snagama. ViPVO je, podsetićemo, bilo jedino smisleno oružje u našem poslednjem ratu i najbrža opcija prilikom pomoći ugroženom civilnom stanovištvu.

Potreba za ovim, u moderno vremenajbitnijem, segmentu oružanih snaga postoji. Drastične odluke predstoje i zbog godina nečinjenja biće bolne i neprijatnije. Još samo da se nađe neko sa dovoljno hrabrosti da ih donese.

ZADNJI PAD MIGA U HRVATSKOJ

Iznad područija Donje Lomnice, kod mesta Velika Gorica, srušio lovački avion MiG-21bisD ev. broja 121 iz sastava hrvatskog ratnog vazduhoplovstva. Pilot pukovnik Stanko Hrženjak se uspešno katapultirao a iako je avion pao blizu naseljenog područija, iako su delovi padali blizu stambenih kuća, niko na zemlji nije povređen.

 Avion je prethodno bio u formaciji od 5 aviona MiG-21 koji su preletanjem iznad kninske tvrđave učestvovali u proslavi Dana pobede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja. Na konferenciji za novinare pilot je izneo informacije da je avionu nedaleko od aerodroma Pleso otkazao hidraulični sistem, da je krenuo na sletanje najkraćim mogućim načinom ali da se onda motor zapalio a kabina ispunila dimom. Kada je otkazao motor avion je bio na visini od 500 metara pri brzini od 400 kilometara na čas. Katapultirao se na visini od svega 200 metara a avion je pao na 300 metara od pilota. Prethodno taj dan nije bilo problema sa ovim avionom. Pukovnik Stanko Hrženjak je jedan od iskusnijih hrvatskih pilota sa stažom od 25 godina a što se tiče aviona, primerak ev. broja 121 je pre 11 godina bio na remontu u Rumuniji dok su mu prošle godine istekli svi resursi. Ipak, kako su dokupljeni avioni iz Ukrajine kasnili njemu je, kao i još jednom avionu izmenom pravilnika o vojnom vazduhoplovstvu, produžen resurs, po mnogima na ilegalan način i faktički ’’samo na papiru’’. Za desetak dana avion je trebao biti prizemljen i zvanično povučen iz naoružanja.

Podsetimo, Hrvatska se u nedostatku finansijskih sredstava za nabavku novih višenamenskihborbenih aviona, prošle godine odlučila da u Ukrajini remontuje 7 svojih MiG-ova 21 uz dokup još pet jednosedih aviona. Tih pet dokupljenih aviona su bivše alžirske letelice, zvanično su proizvedeni 1976. a imaju mali nalet, do 600 sati. Upravo je bilo predviđeno da se oni prvo isporuče jer su već bili remontovanipre par godina. Međutim, ovaj posao vredan17, 7 miliona evra se odužio zbog problema sa remontom i integracijom nove elektronske opreme, a iako je isporučeno svih 5 dopkupljenih aviona do danas je zvanično u naoružanje primljeno samo tri jednoseda kao i jedan dvosed. Problemi sa tim avionima nedvosmisleno postoje a upravo je na preletu od Plesa ka Zemuniku (deo aviona je učestvovao na Otvorenom danu baze) isti pilot imao kvar na stajnom trapu dokupljenog aviona. Eskadrila od 12 remontovanih MiG-ova 21 trebalo bi da reši problem kontrole vazdušnog prostora Hrvatske narednih 5-7 godina. Da li je vredelo i bilo isplativo izvršiti remont i dokup ovih vrlo starih aviona, pokazaće samo vreme. Komandant hrvatskih vazduhoplovnih snaga je juče izjavio da će Hrvatska 2016. morati da odluči da li će se borbena komponenta HRZ ugasiti ili će se ići dalje sa nabavkom novih ili polovnih savremenihvišenamenskih borbenih aviona. T

 

11 komentara

Uskoči u raspravu
  1. Guest
    #1 Guest 20 kolovoza, 2014, 20:29

    ARBANASI ……KOJI STE SVI REDOM NAMJERNO IZBJEGLI MOBILIZACIJU U ZNG no potali ste pjevači u kurcu i ministri lopovi…. u HR pod posebnom ste prismotrom u Hr još od 1989.po nalogu pok F.Tuđmana a što se mojih zaduženja tiče počev od imena FRANKO BAJLO iz Opatije sve do kvazi pjevača pijanaca zadarskih..UPS….JAGUAR CAR CRASH gdje moje ingerencije prestaju.Dakle nije nikakav problem isprazniti 2200 metaka rafalno u neku od arbanaskih krearura i to bez ikakove grižnje savijesti…nit prvi a nit zadnji …pozdrav iz groba …..ex UDBA likvidator pok.Branko Bijelić Rijeka.Policija u njegovome slučaju tapka još od 2004.godine HAHHAHAHAGHAHA……………………………………………………………………………………………………………………………………………SALVE DAL NDRANGHETTA……………!!!

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. Guest
    #2 Guest 20 kolovoza, 2014, 20:10

    KALMETTA SELJAČINO ARBANASKA KUNEM TI SE SVOJIM RODOM PLEMENITIM “VON”kojega su talijanski fašisti izvukli mojemu nonotu na vidjelo da ćeš nestati sa lica ove zemlje isto kao one šume i zemljišta koje si mi kao HDZ ministar pokrao u svoj đep pod krinkom HACa i PLINACROa……..a sada pati i čekaj NDRAGHETU ili MI5 ili MI6 ili KGB ili CIAe KALMETTA majmune pozdrav ti šalje ex UDBA likvidator i pozdrav iz groba šalje ti pok. Brano Bijelić iz Rijeke…….whitout ostali…uostalom pitaj šefa svoga arhivara predsjednika ….! ?

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. Guest
    #3 Guest 20 kolovoza, 2014, 20:01

    KALJMETTA ,bacam ti ješku jer KALJMETTA što prije mi ti pošalješ policiju na vrata i ja završim u zatvoru to prije ćeš ti sa complet family završiti na nekom zadarskom groblju.ISTINA založio sam jednu od svojih nekretnina u Opatiji da se tebe likvidira onda kada ja to budem fizički u nemogućnosti pa ti i tvoja family to dokazujte iz groba zadarskoga.KALMETTA nije pakao PAKAO već je pakao onda, ovdje na zemlji, kada znaš da ti netko poradi tvojih postupaka hoće izravnati račune.Uostalom KALJMETTA nagazim ja tebe svojim Jaguarom XJ6, ,zakočim ispred tebe kada juriš motorom ….I NEMA TE VIŠE I SAM SI KRIV…KALMETTA PRIPAZI NA JAGUARE…….!

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. Guest
    #4 Guest 20 kolovoza, 2014, 19:45

    KALMETTA ,imaš GPS lokator na automobilu i motoru no niti slučajno nitko ga neće naći jer između ostaloga stručnjak sam za UDBA likvidacije a po osnovi ex KOSa ratnoga vazduhoplovstva JNA i po osnovnoj struci elektonike.Nemaj misli da ćeš se izvući od moje osvete ,do sada se nitko nije izvukao a o tome pitaj Vinka Sindičića ,ostale ti neću nabrajati uostalom znaš i sam da ex UDBA likvidatori čine osnovicu HDZa uključivši i trenutnu vrhušku pojačanu NATO logistikom putem naše riječanke.KALMETTA bratić mi je u CIAe…..kunem ti se znam u sekundi gdje si i gdje varaš svoju suprugu……

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. Guest
    #5 Guest 20 kolovoza, 2014, 19:34

    KALMETTA majku ti arbanasku jebem ima neka NDRANGHETA u Calabriji,odi KALMETTA malo na izlet trajektom iz Zadra u Anconu ..uostalom odi KALMETTA u bilo koju od 20 talijanskih pokrajina ,odi bilo gdje između OMSKA,PARIZA,MONAKA ili ST,MONICE u USA Californija,kunem ti se Arbanasu Kaljmetta da ćeš mi na nekoj od tih relacija glavom platiti ono što si mi kao ministar HDZ.a pokrao,od onoga što niti Titova UDBA nije dirala. Pozdrav tebi KalJmetta od ex pilota JNA i osnivatelja stranke HDZ u gradu Opatiji kraljici turizma hrvatskoga,ponajviše od ex kontra obaveštajca suradnika pok.Franje Tuđmana…..KALMETA DOSTA MI TVOJE KRAĐE I NE ZAJEBAVAM SE ….

    Odgovorite na ovaj komentar
  6. Guest
    #6 Guest 20 kolovoza, 2014, 19:19

    Evo GUEST sam koji iz vlastitoga iskustva piše o ex Yugo ratnome vazduhoplovstvu ,o Alexandru Saši Radoviću i koječemu još no mogu pisati još i o svim ex Yugo UDBašima infiltriranim u današnju najvišu politiku RH .Ne bojim se nikoga i nigdje pogotovu ne ex HDZ ministra “” mora, zraka i zemlje”” druga koji je bio točioc goriva na benzinskim pumpama u gradu Zadru i tako postao HDZ ministar koji je tunele na AC piturao po nekoliko puta za svog mandata a mene je osobno oštetio direktno ili indirektno za par stotina tisuća Eura a isti se zove BOŽIDAR KALMETA.KALJMETA majku ti arbanasku jebem znaš…kupim Cessnu za 8 tisuća eura nakrcam je explozivom i daljinskim ti je usmjerim na tvoju kuću onda kada ti familija bude na okupu.KALMETTA imam JA 6 banki na svojoj grbači i mislim ozbiljno riješiti zaostatke A TEBE AKO NIŠTA DRUGO ČEKA 2200 METAKA i Thompson ali onaj pravi.

    Odgovorite na ovaj komentar
  7. Guest
    #7 Guest 20 kolovoza, 2014, 18:56

    >>>>>Dakle želim reći slijedeće a to je da mi kao Hrvatsko ratno zrakoplovstvo odn.VSOA još uvijek nismo dorasli,nikada i nećemo,propagandi ratnog vazduhoplovstva Republike Srbije koja nastavlja desetljeća tradicije stvarane po tajno lociranim akademijama ex JNA uključivši ovdje i kontraobaveštajnu akademiju u R. Srbiji,naravno grad neću nikada objelodaniti jer još uvijek sam pod zakletvom koje me nije oslobodio niti raspad ex Yuge.Ukratko ,želim reći da R.Srbija raspolaže sa puno više borbenih letelica o kojima javno ne želi a koje su 24 časa dnevno u stupnju borbene pripremljenosti no o kojima oni jednostavno ne žele informirati javnost.

    Odgovorite na ovaj komentar
  8. Guest
    #8 Guest 20 kolovoza, 2014, 18:46

    Evo gospodo da se oćitujem po ovome članku naime bivši sam pilot ex RV i PVO i pripadnik KOSa 5. armijske oblasti sa sjedištem u Zagrebu u ul.Maksimirskoj .Tijekom obuke prošao sam sve odjele tadašnjega ratnoga vazduhoplovstva uključivši i podzemnu kontrolu leta u Kerestincu.Iz sveg navedenog vrlo dobro mi je poznat način borbenog djelovanja ex avijacije kao i način rasporeda dežurnih eskadrila i aerodroma s tim u svezi i kvota kao te stanje borbenih aviona i helihoptera kojima je raspolagala avijacija ex Jugoslavije Dakle pri raspoadu bivše države avijacija je raspolagala sa 400 borbenih aviona i 200 helihoptera.dakle kada se zbroji sve avione i helihoptere koji su nakon raspada bivše države raspoređeni po republokama može se vrlo lako zaključiti da je polovica od navedene kvote pripala R.Srbiji >>>>>>>>

    Odgovorite na ovaj komentar
  9. mile
    #9 mile 19 kolovoza, 2014, 11:31

    nakon sabotaze oko popravka hrvatskih namigusa od strane vladajucih, nacuo sam da je u tijeku transfer vece kolicine love iz Hrvatske za pogon bratskih namigusa

    Odgovorite na ovaj komentar
  10. cekbre
    #10 cekbre 11 kolovoza, 2014, 14:21

    ma dragi moji Rvati no sikiriki, ce rvatski predsednik i premijerce da obezbedu pare za gorivo za srpski migovi, kao i onomad pare za stete od poplave, prvo njiovi, a rvaticima ako sta ostane

    Odgovorite na ovaj komentar

Kliknite ovdje ako želite odustati od odgovora.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code