RETROSPEKTIVA BRANKE UZUR

RETROSPEKTIVA BRANKE UZUR

7. prosinca, 2014.

Branka Uzur 1 Custom

Branka Uzur 1954.-2013. naziv je retrospektivne izložbe keramoskulptura, slika i crteža hrvatske likovne umjetnice koja se otvara u petak 12. prosinca 2014. u 19 sati u Gliptoteci HAZU (Galerija II. i Galerija III.),  autorica je teksta muzejska savjetnica Lida Roje Depolo, a otvorit će je voditelj Gliptoteke HAZU akademik Đuro Seder. Izložba je otvorena do 30. siječnja 2015.

Branka Uzur stekla je primjetno ime i zavidnu poziciju u hrvatskoj umjetnosti ovod osamdesetih godina prošlog stoljeća. Izlagala je u prestižnim galerijama i muzejima, dobivala nagrade i priznanja, o njoj su pisala poznata imena hrvatske kritike, da bi  krajem osamdesetih sve to napustila i otišla prvo na Cipar pa u  Australiju,  u kojoj je ostala punih dvadeset godina. Vratila se u domovinu 2010. god. da bi se ubrzo teško razboljela i umrla.
Prikupivši autoričina rasuta djela za retrospektivnu izložbu na kojoj je izloženo 230 keramoskulptura, ulja na platnu, tempera, akvarela, crteža, uporabna keramika, nastojali su osvijetliti i pokazljivo predstaviti autoričin umjetnički opus. Upoznati posjetitelje s njezinim radom, a poznavatelje likovnog izraza Branke Uzur podsjetiti na njezin  specifičan izričaj.

„Promatrajući izložena djela Branke Uzur postajemo svjesni njene svestranosti. Uspješno se snalazila u svim likovnim disciplinama;  kako u skulpturi i uporabnoj keramici,  tako i  u slikarstvu i crtežu. Iako je Uzur postigla znatno priznanje u Australiji izlažući slike velikog formata, naročito portrete poznatih australaca, najvredniji i naj autentičniji dio njenog stvaralaštva su keramoskulpture malog formata.  Taj dio njenoga stvaralaštva, za koji se i nota bene školovala, zaista je specifičan i jedinstven. Konzistentnost i povezanost ciklusa u keramici koji proizlaze jedan iz drugog, možemo pratiti preko ciklusa apstraktnih formi, monolitnih oblika u kojima naglašava svojstva materijala, izvornu fizičnost visokopaljene gline i njenu strukturu. Pa preko ciklusa keramoskulptura izrazito malih dimenzija i elementarnih oblika, bogatih rafiniranim asocijativnim značenjima. Do figurativnih keramoskulptura osebujne modelacije i Ikonografske  imaginacije. Te fragilnih keramoskulptura sa oružjem punih pritajene agresivnosti nastalih u Australiji.
Malog nepretencioznog formata, jednostavnom pomalo sirovom i „nespretnom“ izvedbom,  te upotrebom boje koja oblicima daje dodatnu pikturalnu vrijednost autoričine keramoskulpture zrače posebnim šarmom. Tuga i melankolija isprepliće se sa  humorom i  ironijom.  Angažirana oštrica  Brankinog humora, koja je često puna cinizma i autoironije najčešće je usmjerena prema ulozi žene u suvremenom društvu i  stereotipima vezanim za njenu ulogu.  Njena keramoplastika  je profinjena parodija, često ludička, prepuna maštovitih rješenja i višeznačnih poruka.“ – iz predgovora Lide Roje Depolo

Branka Uzur maturirala je na Školi primijenjenih umjetnosti u Zagrebu, na odjelu za keramiku i staklo pod vodstvom prof. Ivana Švertaseka.  Diplomirala je na Akademiju za primenjenu umetnost u Beogradu  i stekla naziv naziv akademskog slikara – keramičara. Zahvaljujući stipendiji za specijalizaciju na Akademiji lijepih i primijenjenih umjetnosti u Helsinkiju, Branka je 1983. god. provela  u Finskoj.

Ivan Raos T

1 Comment so far

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code