MEDIĆEVA KRALJICA ARONIJA

MEDIĆEVA KRALJICA ARONIJA

15. lipnja, 2012.

 aronija
Obitelj Medić ponosna je na svoje proizvode

Piše: Zoran Milanović

Aronija, to čudotvorno bobičasto voće, u zadnjih je nekoliko godina , prije svega zahvaljujući pregalaštvu i upornošću pojedinih poljoprivrednih gospodarstvenika, dostupna i u Hrvatskoj. To voće budućnosti, najviše sliči borovnici, nosi i naziv sibirska borovnica, jer je iz Sjeverne Amerike najprije dospjela u Sibir, a i dobro podnosi niske temperature čak i do – 47 stupnjeva Celzija. Za aroniju kažu da je voće koje upija radijaciju,štiti jetru i jača imunitet. Stoga nije ni čudno što je nakon eksplozije u Černobilu  korištena za ublažavanje posljedica radijacije. Prema ORAC i TEAC standardima ima najveći antioksidativni kapacitet među svim bobičastima i orašastim voćem. Aronija ima višestruka blagotvorna djelovanja na organizam, posebno u domeni obnavljanja i rada jetre, u domeni stabiliziranja krvnog tlaka, stabiliziranja šećera u krvi (vrlo brzo i učinkovito). Za aroniju mnogi kažu da je kraljica bobičastog voća što je vrlo dobro shvatio i gospodin Saša Medić vlasnik Obiteljskog poljoprivrednog gospodarstvo Medić koje se od prije nekoliko godina počelo  baviti uzgojem tog čarobnog voća, nevjerojatnih mogućnosti, ali i ostalog bobičastog voća. No, zasigurno sok od aronije koji na hrvatsko tržište stiže iz Velikog Vukovja u Bjelovarsko Bilogorskoj županiji gdje se nalazi to vrijedno poljoprivredno gospodarstvo , postao je pravi zdravstveni hit u Hrvatskoj. To je bio i dovoljan povod da s vlasnikom OPG Medić, gospodinom Sašom Medićem porazgovaramo  o njegovim iskustvima u uzgoju aronije ali i ostalog bobičastog voća, te planovima za budućnost.

 

VELIKA POTREBA ZA BOBIČASTIM VOĆEM

Za početak razgovora možete li nam u najkraćem predstaviti Vaše Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Medić i što Vas je najviše motiviralo da se bavite pretežito uzgojem aronije ali i ostalog bobičastog  voća  (ogrozd, ribiz, josta, vučji trn, žižula, drenjak, malina, kupina, jagoda…) i aromatičnog bilja.

Iako raspolažemo ogromnim potencijalom u proizvodnji hrane, naša zemlja svojom proizvodnjom ne podmiruje svoje potrebe. Na žalost, većinu potreba za hranom podmirujemo iz uvoza. Na taj način smo svakim danom sve siromašniji, ali i sve više ovisni o uvozu. Kao rezultat imamo i sve izraženiju pojavu da se na tržištu pojavljuje roba prikrivenog porijekla i ne baš visoke, da ne velim upitne, kvalitete.

Posebno tragična situacija je u uzgoju voća. Vjerovatno vam je poznato da u uzgoju voća podmirujemo svoje potrebe samo u uzgoju mandarina, osim nešto malo jabuka sve ostalo je daleko ispod potreba. A posebno katastrofalna situacija je u dijelu uzgoja bobičastog voća. Osim nešto malo jagode i kupine, tu i tamo maline, sporadično borovnice, ostalog voća gotovo da i nema. U zadnjih nekoliko godina podignuto je nešto malo nasada crnog ribiza, i evo sada i aronije. Sve ostalo voće je zanemareno i pojavljuje se tek tu i tamo, uglavnom u vidu nekoliko grmova uz vikendice ili na imanjima za osobnu potrošnju. Uzrok tomu je u mnoštvu razloga, a prije svega u izumiranju naše preradjivačke industrije koja gotovo da i ne postoji. Ovi ostaci prehrambene industrije uglavnom koriste sirovine i poluproizvode iz uvoza, tako da u utrci za profitom zanemaruju domaću poljoprivrednu proizvodnju koja malo po malo izumire. No, to je ipak druga tema …

Dakle, zašto bobičasto voće?  Razlog, ili razlozi, su vrlo jednostavni. Prije svega ovog voća na našem tržištu gotovo da i nema, posebno ne iz domaćeg uzgoja. U zemljama EU je situacija nešto malo bolja, ali ni izdaleka sjajna, s tim da EU svoje potrebe za bobičastim voćem podmiruje uglavnom iz uvoza. Dakle, otvorene su velike mogućnosti plasmana na višemilijunska tržišta što čini ogroman temeljni potencijal za rad i razvoj. Osim toga, bobičasto voće ima relativno stabilnu cijenu i dobru prođu na svim tržištima. I na kraju, dobit po jedinici površine opravdava uloženi rad i kapital. Pri tome ne smijete zaboraviti da voćarstvo, time i bobičasto voće, zahtjeva u startu poslovanja popriličan ulog kapitala. Početak povrata investicija je tek za nekoliko godina, u najboljem slučaju u 5 – 6 godini rada. Uz to u uzgoju bobičastog voća, tijekom godine je neophodno uložiti ogroman rad, nesrazmjerno veliki u odnosu na, recimo, ratarstvo.

 

PONOSIMO SE SOKOM ARONIJE

Vaš sok od aronije već je postao poznat diljem Hrvatske. S obzirom da u izradi preradjevina koristite  voće isključivo iz vlastitog uzgoja,  količina proizvoda je vrlo ograničena pa je Vaš sok rasprodan u rekordnom roku. Hoćete  li  u narednom periodu poraditi na tome da povećate proizvodnju soka aronije a da istodobno  zadržite izvornost i izuzetno visoku kvalitetu tradicionalnog domaćeg proizvoda?

Iskreno, ponosni smo na naše proizvode, ali i na reakcije tržišta. Mi proizvodimo potpuno prirodni 100 posto matični sok aronije. U boci je upakiran samo i isključivo voćni sok.

Naš cilj i naša vizija jest isključivo – visoka kvaliteta. Količina proizvoda je ograničena urodom na našem imanju. U tom smislu povećavat ćemo proizvodnju, ali samo onoliko koliko se povećava urod voćnjaka. Pri tome smo, unutar obitelji i gospodarstva, postavili i jasne granice površina pod nasadima, a time i granice prerade odnosno proizvodnje. Mislim da bismo maksimum proizvodnje trebali dostići unutar 2 – 3 godine i dalje nastaviti samo sa ograničenim serijama i količinama proizvoda. Pri tome se tehnologija prerade nikako ne mijenja, jer nismo zainteresirani za megalomansku preradu industrijskog tipa, obzirom da to prije ili kasnije daje narušenu kvalitetu proizvoda i završava poslovnim debaklom. Dakle, i sada ali i ubuduće radit ćemo sustavom predbilježbi i nešto malo maloprodaje kroz nekoliko pomno biranih dućana  … i to je to.

Da ponovim – cilj nam je samo i jedino tradicionalni domaći proizvod vrhunske kvalitete. To je jedino pošteno prema našim kupcima, a ujedno i pravi način da se na tržištu pošteno naplati uloženi rad, trud i znanje. Uvjereni smo da ćemo malim i ograničenim serijama pronaći put do zadovoljnog kupca koji će uvijek i iznova poželjeti domaći kvalitetni proizvod.

 

U NAŠIM PROIZVODIMA NEMA KEMIJE

Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima u uzgoju aronije ali i ostalog bobičastog voća i pripremate li na tržište izbaciti možda neki novi proizvod također po recepturi kako su radili ‘naši stari’, bez ikakvih kemijskih dodataka, čuvajući izvorne okuse i prirodno bogatstvo voća ?

Da, do sada smo zadovoljni postignutim rezultatima. Posebno smo zadovoljni kritikama naših kupaca jer to vrednuje uloženi trud i rad. Reakcije tržišta su jako dobre i učinit ćemo sve da budu još i bolje. Zadovoljan kupac je najbolja preporuka, da ne velim reklama. A posebno kad dobijemo informaciju i da ljudima pomaže, u zdravstvenom smislu. To je najveća nagrada.

Novih proizvoda će svakako biti. Prije svega povećat ćemo ponudu sušenog voća, osobito aronije. Novi proizvod je aronija u prahu, koji se pokazao kao vrlo zanimljiv i upotrebljiv. Osim pekmeza od aronije i aronije u kombinaciji s drugim voćem ove jeseni ćemo kušati rakiju i vino od aronije, ali još neće ići na šire tržište dok ne postignemo željeni nivo kvalitete. U dogovorima smo s odredjenim kolegama poduzetnicima i uskoro možete očekivati i čokoladu s aronijom kao i sladoled od aronije. Isprva u probnoj fazi i količini, a poslije i u komercijalnim količinama, ali i dalje u ograničenim serijama.

I želim još jednom naglasiti – u našim proizvodima nema kemije, nema boja, emulgatora, tvari za želiranje, e-brojeva i sličnih kojekakvih industrijskih zamki i dodataka. Od uzgoja, koji je zajamčeno u nadziranom eko načinu, preko sirovina koje su samo sa našeg imanja do prerade koja se radi isključivo na tradicionalnim metodama, koristimo samo  100 posto voće, 100 posto prirodno i 100 posto domaće.

 

POZITIVNE  REAKCIJE  KUPACA

 

Možete li nam u najkraćem opisati neka  osobna  iskustva s konzumentima Vašega soka od aronije i postoji li neki događaj u tom kontekstu koji posebno želite istaknuti?  

Osobna iskustva i razgovori sa konzumentima su vrlo šarolika, ali sva od reda vrlo pozitivna. Ono što je ograničavajuće – mi ne želimo u javnosti stvarati sliku da činimo i prodajemo “čudotvorni napitak” i time mnogima ullijevati i lažne nade. Osim toga promocija proizvoda na taj način je i neozbiljna, pa i zakonom zabranjena. Naime, mi ne proizvodimo i ne nudimo lijek. Mi nudimo voćni sok. Doduše sok (ali i druge proizvode) vrlo “moćne” biljke. Postoje na webu mnoga istraživanja i znanstveni radovi vezano za učinke aronije u organizmu, od reda vrlo pozitivne.

Ono što zasigurno znamo jest – višestruka blagotvorna djelovanja na organizam, posebno u domeni obnavljanja i rada jetre, u domeni stabiliziranja krvnog tlaka, stabiliziranja šećera u krvi (vrlo brzo i učinkovito). To su nam potvrdili i komentari i iskustva naših korisnika, čak i u domeni odredjenih oblika karcinoma. Imamo  korisnike koji su u roku nekoliko tjedana stabilizirali vrlo narušeno stanje organizma. Medjutim, ponavljam, ne želimo se reklamirati na taj način i u tom pravcu i stvarati “čudesni lijek za sve boljke”. To bi bilo izrazito neozbiljno, pa i opasno.

Mi proizvodimo i nudimo čisti prirodni sok, proizvod, a na konzumentu je da utvrdi da li mu pomaže ili ne. Činjenica je da najveći broj korisnika – traži još.

 

RADIMO NA JOŠ NEKIM VOĆNIM VRSTAMA

Koji su Vam planovi u narednom razdoblju?

Planovi … ah, planovi. Ima ih podosta. radimo na još nekim voćnim vrstama koje su uglavnom neopravdano zapostavljene, pa i zaboravljene. Ali … o tome kad dođe vrijeme.

Za sada recimo da pokušavamo razgovarati sa nekim maloprodajnim dućanima u gradovima Hrvatske, osim Zagreba,  kako bismo naš proizvod učinili dostupnijim što širem krugu potrošača. To je dosta teško, čak i mukotrpno, pa će internet prodaja, uz nekoliko radnji u Zagrebu, i dalje biti okosnica prodaje. Paralelno vodimo razgovore za povećanje prodaje u EU, a posebno UK i USA koji su pokazali znatan interes za naše proizvode. U tom smislu, za ovu jesen preporučam da se na vrijeme predbilježite za željene proizvode i količine kako biste osigurali isporuku. Do kraja ovog mjeseca ćemo na našim web stranicama (www.aronija.com.hr) omogućiti predbilježbu svima zainteresiranima koja će trajati do početka berbe, negdje sredine kolovoza. Nakon toga predbilježbe zaključujemo i ide redovna prodaja ako i dok još proizvoda bude na raspolaganju. T

3 komentara

Uskoči u raspravu
  1. dodo
    #1 dodo 23 siječnja, 2014, 15:25

    postovani da li odkupljujete plodove aronije i da li se dobije poticaj za veci nasdad lijepi poz

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. nena
    #2 nena 23 listopada, 2012, 08:51

    evo jednog članka

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code