ISTINA O VELIKOM USPONU MREŽE TV

ISTINA O VELIKOM USPONU MREŽE TV

21. listopada, 2012.
Print Friendly, PDF & Email

 

slika2g

Novinari bez plaće u uobičajeno lošim radnim uvjetima

Piše: Noa Kolar, Split

Splitski novinari nekadašnje Kerumove TV Dalmacije, a sadašnje Mreže TV plaću nisu primili još od kolovoza. To u ovoj napaćenoj zemlji više i nije neka vijest. Vjerojatno je ako se prisjetimo koliko se krajem travnja, nakon što je splitski gradonačelnik Željko Kerum na rubu ekonomskog sloma svoju TV Dalmaciju prodao novim vlasnicima Zvonimiru Kableku, Saši Engleru i Zoranu Kovačiću inače većinskim vlasnicima kutinske Nezavisne televizije, odnedavno prozvane Mreže TV, u medijima govorilo o tom projektu. Čak su objavljeni natječaji za posao novinara, montažera i snimatelja.

NEHUMANI UVJETI RADA

Vlasnici sa željom umrežavanja regionalnih televizija u startu su napravili krive poteze. U Splitu su preuzeli zaposlenike s kojima je još Kerum sklopio ugovor o radu, te su dodatno zaposlili šestoricu novih za koje splitske kolege novinari tvrde da se među njima nalazi i jedan konobar koji je postao priučeni novinar. Jedino što su novi vlasnici djelatnicima redakcije isplatili bili su Kerumovi dugovi za plaće i doprinose i tu se stalo s isplatom. Zaposlenici te splitske televizije s kojima smo razgovarali žale se na nehumane uvjete rada među kojim tjedno znaju raditi i preko zakonski propisanih 40 sati rada za mizernu plaću od 3000 kuna koju, gle čuda, ne dobivaju.

Troškovi rada po terenu se rijetko kada refundiraju. Za obavljanje posla većinom voze svoje automobile, ulijevaju gorivo svojim novcem, a jedina dva službena vozila koja imaju su tehnički neispravna, pa time i neregistrirana. Tu bi imala što raditi prometna policija.

Prije nekoliko dana dvije su kolegice skoro poginule kada su im se zapalile kočnice. Dosta je ljudi već samo otišlo. Nisu imali što za jesti, nisu mogli plaćati komunalije, podstanarstvo….

JEDNA KAMERA

Kako su nam rekli na teren odlaze sa jednom jedinom ispravnom kamerom, a snimatelji vrlo često sa sobom moraju imati odvijač kako bi mogli izvući kazetu. Studio je uprljan i neuredan, pa često i gosti negoduju zbog toga. Po nalogu vlasnika trebaju raditi priloge za cijelu Mrežu TV dok istovremeno iz svog studija proizvode tek dva sata programa za lokalno stanovništvo. Novinari su spremni prijaviti svog poslodavca koji ih ne plaća za njihov rad, no problem je što izvješće o neisplati plaće nisu primili koliko i plaću – dva mjeseca, pa nemaju potvrdu za takav propust. A tako nešto nalaže novi Ovršni zakon koji je prije par dana stupio na snagu.

ZAPELO NA CARINI

Nadali su se da će se dolaskom novih vlasnika dosta toga promijeniti i to na bolje jer dok je Željko Kerum bio vlasnik plaće su prvo kasnile, a onda su odjednom prestale stizati. Od zaposlenika se traže nemoguće stvari u nerealnim uvjetima. Sramotno je što na montažu priloga  čekaju i po četiri sata. Novi vlasnici su puno toga obećali, a ništa nisu ispunili.  Dio zaposlenika  se sprema i konkretno poduzeti zakonski raspoložive mjere protiv vlasnika Mreže TV.

Jedina promjena, barem što se tiče ulaganja, nastala na bivšoj Kerumovoj televiziji je što su novi vlasnici  uložili u play out softver, jednu kameru i par mikrofona.

Navodno nova oprema stiže samo da je „zapela“ na carini. Ne zna se zašto konkretnostoji na carini tako dugo. Zapolenicima je posebno krivo što je televizija sa nekadašnjeg trećeg po redu mjesta regionalnih televizija sada pala na 12. Mjesto.

Novinari  Mreže TV su nam ispričali da se neke emisije, koje su prijavljene prilikom natjecanja za koncesiju Agenciji za elektroničke medije i na osnovu kojih se dobila koncesija u trajanju od 12 godina, više uopće ne emitiraju.

Do direktorice televizije Mirande Ivanišević Dvornik, nismo uspjeli doći jer ona na naše pozive nije odgovarala.

Portal Tjedno je nedavno pisao kako TV Mreža spašava hrvatsko novinarstvo, među prvim smo spomenuli kadroska pojačanja i radovali  smo se dobrim  vijestma iz domaćeg medijsko prostora.

 Eto,  nije dugo trajalo dok nam se kolege nisu obratile pitajući zanima li nas prava istina o velikom probitku Mreže TV?  T

2 komentara

Uskoči u raspravu
  1. sat tv
    #1 sat tv 4 lipnja, 2017, 16:28

    Vlasnici mreže tv koristu jezik ulice u pogledu nedobivanja koncesija, tv dalmacija je najbolji primjer kako upropastit nekad uglednu tv kuću,vidljivo na svakom koraku, lokalnog informiranja gotovo da i nema ,konobar izvještava sa ulice ,grozno , vlasnici uopće nisu u Splitu , često prekidi signala jer uređaji sami radu,marketing nula 2 reklame imaju sa ST područja,šef tehnike u odjavi emisija ne postoji…ima tu još gluposti bilo bi bolje da se pokriju sa ušima a ne prozivat agenciju za medije za nedodjeljivanje koncesija , oni bi nove ljude zaposlili a u Splitu im konobar vodi program,pametnome dosta.

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. Satelit
    #2 Satelit 12 svibnja, 2017, 10:59

    I nakon 5 godina objave ovog članka stanje na mreži tv isto , priučeni konobar i dalje vodi vijesti ,,jedina novost je njegova frizura koja je uistinu za povraćanje a ne za nijednu tv kuću.

    Odgovorite na ovaj komentar

<