ZA KUČKA STUJARDESE SU KUČKE

ZA KUČKA STUJARDESE SU KUČKE

13. svibnja, 2013.

 

SKOZ2

Predsjednik uprave već je bio prijavljivan zbog napada na stujardese

 

Piše: Franjo Dobrović

Foto: Croatia Airlines

Skandal s protuzakonitim otkazima zaposlenicima Croatia Airlinesa, za koje je službeno utvrđeno da su opravdano bili na bolovanju, bliži se vrhuncu. Taj postupak nasilnog uručivanja otkaza izričito i nedvosmisleno dokazuju da Republika Hrvatska nije pravna država. Čak štoviše, mnogi promatrači upozoravaju da je posrijedi otvoreni mobbing Uprave spram dijela zaposlenika.

Prema našim izvorima, stanje napetosti u kompaniji zaiskrilo je 31. ožujka kad je počeo ljetni red letenja, a s njim i otvoreno odbijanje potpisivanja novih kolektivnih ugovora. Samostalni hrvatski sindikat zaposlenika u zrakoplovstvu, Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova i Hrvatski sindikat prometnih pilota nisu pristali da potpišu novi kolektivni ugovor koji im je ponudila Uprava. Nakon što je pokušaj mirenja propao, sindikati su ostvarili legitimno pravo na štrajk, što će vjerojatno potrajati do ispunjenja njihovih zahtjeva.

 

SLUČAJNI PREDSJEDNIK UPRAVE SLUČAJNOG PREMIJERA

 

Kako je već pisao naš portal, Krešimir Kučko je postavljen na čelno mjesto Croatia Airlinesa samo kao lutka na koncu, koja je pristala biti predsjednik Uprave pod određenim, samo njemu poznatim uvjetima. Među djelatnicima Croatia Airlinesa Kučko je poznat po tome što, navodno, nije bio u stanju završiti tečaj za prodaju zrakoplovnih karata, što ga svi zaposlenici u prodajnoj mreži kompanije moraju imati. Svojedobno imenovanje Kučka za prvog čovjeka Croatia Airlinesa izazvalo je veliko čuđenje među zaposlenicima, njegovim kolegama  i u cijeloj turističkoj branši.

Njegovo političko postavljanje na čelno mjesto hrvatske zrakoplovne kompanije neodoljivo podsjeća na identičan scenarij imenovanja Meri Matešić u Hrvatskoj turističkoj zajednici, s tim da ona barem ne može nanositi izravnu štetu državi poput njega, nego samo pogrešno utrošiti ograničena državna sredstva u marketinškim nastupima diljem svijeta, jer ne zna osnovne postulate turističkog posla.

 

VLADA UPOZORAVANA

 

Još prilikom prošlogodišnjeg prijedloga imenovanja Kučka za čelno mjesto Croatia Airlinesa ženska udruga B.a.B.e. pokrenula je inicijativu da kompanijom, koja ima više od 1100 zaposlenika ne može rukovoditi osoba koja je na sudu osuđena za zlostavljanje zaposlenika. Zaposlenica predstavništva aviokompanije u Amsterdamu Kučka je prijavila Etičkom povjerenstvu  za maltretiranje i vrijeđanje, zbog čega mu je ono izreklo opomenu.

Da on prezire kabinsko osoblje, odaje i incident na letu Amsterdam – Zagreb, kad je javno izvrijeđao stjuardesu pred svim putnicima, iako je ispravno i vrlo profesionalno postupila upozorivši ga da njegov kućni ljubimac nepropisno putuje zrakoplovom. Više je nego jasno da dosadašnje Kučkovo ponašanje nije slučajnost.

 

ŠIKANIRANJE NA POSLU

 

Prema svim javno dostupnim podacima, djelatnici Croatia Airlinesa su šikanirani, a samo u posljednjih godinu dana kompaniju je napustilo više od deset posto letačkog osoblja. Navode kako se Uprava iživljava i zastrašuje ih, posebno simpatizere Sindikata.

 

Kabinskom osoblju Croatia Airlinesa kojem je Uprava najavila otkaze zbog bolovanja podršku su pružile mnoge udruge, posebno Centar za mirovne studije, radničke studije i ženske studije, Documenta, Domine, Eko Zadar, Kuća ljudskih prava, B.a.B.e., Pravo na grad, Subversive Forum, Ženska mreža Hrvatske i Ženska soba. U tim udrugama ističu da Uprava Croatia Airlinesa u neposrednoj koordinaciji s resornim ministarstvom i Vladom RH svjesno zatire radnička i ljudska prava kabinskog osoblja koje se drznulo i usudilo pružiti otpor politici svaljivanja višegodišnjih propusta Uprave na radnička pleća. Podršku zaposlenicima dale su i neke međunarodne organizacije.

HZZO, državno tijelo mjerodavno za provjeru opravdanosti bolovanja, nije pronašao naznake zlouporabe kod zaposlenika Croatia Airlinesa. Uprava na čelu s Kučkom priznala je da je kontrola HZZO-a potvrdila da su stjuardese bile bolesne, ali ne odustaje od otkaza, premda je on itekako svjestan da će izgubiti sve sudske sporove. Navodno, odvjetnički uredi diljem Hrvatske zadovoljno trljaju ruke i otvoreno nude svoje specijalističke pravne usluge štrajkašima.

Zabrinjavaju i neke izjave ministara koje, umjesto da smiruju tenzije, djeluju upravo suprotno, očitujući bahat odnos izvršne vlasti spram djelatnika u državnim tvrtkama. Ministar rada Mirando Mrsić izjavo je da je štrajk stjuardesa, koji tada još nije ni počeo, nelegalan, a njegov kolega, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hajdaš Dončić da će Uprava Croatia Airlinesa na najbrži mogući način zamijeniti dio kabinskog osoblja drugim osobama poput rezervne gume iz prtljažnika zrakoplova, očito nemajući pojma da je zrakoplov bez profesionalno educiranih stjuardesa jednako opasan kao i bez pilota.

Da Kučko jedno radi, a drugo priča, dokazuje i licemjeran napis na službenim internetskim stranicama (www.croatiaairlines.com), koji pod naslovom “Odnos prema zaposlenicima” prikazuje bajkovito poslovno okruženje: “Zaposlenici su najveća vrijednost kompanije. Zbog toga se vodi briga o njihovu zadovoljstvu i motivaciji, ali i školovanju te stručnosti i odgovornosti svih zaposlenika. Njeguje se atmosfera uvažavanja i suradnje, kao i timski rad.”

 

ZA KOGA RADI VLADA

 

Već dulje vrijeme hrvatskoj poslovnoj javnost i širim društvenim slojevima poznate su glasine o fantomskom vlasništvu nad hrvatskom nacionalnom aviokompanijom. Naši izvori u domaćoj zrakoplovnoj tvrtki upozoravaju da temeljni kapital koji stvaraju zrakoplovi tipa Airbus, a i drugi, nisu u vlasništvu Vlade RH kao nominalnog i većinskog vlasnika Croatia Airlinesa, nego drugih pravnih osoba, a spominje se Lufthansa kao prikriveni vlasnik. Navodno, to sve lijepo piše u ugovorima o nabavi zrakoplova, ali ih još nitko nije objelodanio. Sporni ugovori na koje ukazuju naši insajderi skrivaju nekoliko članaka i njihovih aneksa koji odaju prikriveno vlasništvo nad zrakoplovima. Glasine što kolaju čine bivšu i sadašnju Upravu vrlo nervoznom zbog straha, ali i nade da nitko na ugovore neće obraćati pozornost. Budući da su avioni registrirani na jednom od off-shore otočja (Kajmanskom), bit će zanimljivo hoće li Mladen Bajić, glavni državni odvjetnik, istražiti fantomske ugovore. Neslužbeno doznajemo da mu je još lani upućen usmeni poziv da ode na egzotično tropsko otočje s pitanjem ima li pribor za kupanje u Zagrebu ili samo u Splitu. Navodno, pozitivno je odgovorio. Nije to nepoznata metoda u međunarodnim istragama. Bajić je već prije svoga zamjenika, Josipa Ćulu, znao slati u potragu za dokazima, i to u Afriku. U pitanju je velika količina novca svih građana Republike Hrvatske. T

 

Još nema komentara

Uskoči u raspravu
  1. OTPISANI
    #1 OTPISANI 18 svibnja, 2013, 09:34

    Zrakoplovne kompanije Lufthansa, Austrian i Bruxelles Airlines zbog štrajka su suspendirali oznake od C.Airlinesa za zajedničke letove momentalno do 21. svibnja. Da li je to početak kraja?

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. kapitalist
    #2 kapitalist 17 svibnja, 2013, 22:15

    svaka čast mami koja se bori za svoja prava kod privatnika, ja samo prezirem ove u javnim tvrtkama kojima su i plaće i radna mjesta zagarantirana a furt kukaju da im je loše

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. M.
    #3 M. 17 svibnja, 2013, 09:17

    Moja mama nije stjuardesa, ali i ona štrajka. Radi u DTR-u i gladna je.

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. kapitalist
    #4 kapitalist 16 svibnja, 2013, 20:53

    p.s. tog lika treba za premijera mjesto Zokija

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. kapitalist
    #5 kapitalist 16 svibnja, 2013, 20:51

    Ako je to pitao svaka mu čast, taj jedini ima muda. Ovo mislim ozbiljno jer iskreno dosta je bilo trulih kompromisa koje financiramo mi porezni obveznici. Ili nek prodaju kompaniju ili nek ju postave na zdrave noge, ako to znači da u kompaniji može raditi i zarađivati svoje plaće 10 ljudi i jedan avion neka tako i bude. Ja iz svog džepa ne namjeravam i ne želim nikome od radno sposobnih biti socijalna služba.

    Odgovorite na ovaj komentar
  6. dr.
    #6 dr. 16 svibnja, 2013, 17:36

    Zokijev predsjednik NO C.A.,izvjesni Petrović pred pilotima i stjuardesama pitao je predsjednika uprave CA Krešimira Kučka i člana uprave Zlatka Širca:
    Koliko još dana treba trajati štrajk pa da krenemo s prodajom prvog aviona?

    Odgovorite na ovaj komentar
  7. Domunaric
    #7 Domunaric 15 svibnja, 2013, 10:32

    Sanaderovi ugovori: Hrvatska neće kupiti francuske Airbusove, ali će platiti – penale. Državni vrh i trenutna uprava C.A. muku muče s poslom bivšeg premijera.

    Odgovorite na ovaj komentar
  8. PTS
    #8 PTS 14 svibnja, 2013, 08:13

    Ha,ha…Transparenti koje radnici nose puni su duhovitih poruka od kojih možemo izdvojiti: ‘Vežite se propadamo’, ‘Kučko!!!’, ‘S konja na magarca, s magarca na Kučka!’

    Odgovorite na ovaj komentar
  9. ctn
    #9 ctn 14 svibnja, 2013, 04:28

    Negdje sam pročitao da piloti vele da umjesto u USKOK-u i zatvoru, ljudi koji su uništili ovu firmu završili su s milijunskim otpremninama i unaprijeđeni su.

    Odgovorite na ovaj komentar
  10. London Calling
    #10 London Calling 13 svibnja, 2013, 20:04

    Možda uskoči vlasnik Virgina-Richard Branson?

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code