Ivica Bubalo, organizator koncerata Miše, Thompsona i klape Kambi na Poljudu
Razgovarao: Dražen Stjepandić
Koncert na prepunom Poljudu je više od koncerta. Redovito se kasnije svrstava u koncerte godine. Napuniti stadion Hajduka do sada je uspjelo samo Miši Kovaču 1993., Thompsonu 2002. i ovog ljeta klapi Kambi. Sva tri koncerta organizirao je splitski estradni menadžer Ivica Bubalo. Poljud je do sada organizirao svih sedam koncerata na svom terenu, uz tri spomenuta solistička koncerta još je četiri puta punio stadion Hajduka s grupnim klapskim koncertima nazvanim “Ne damo te, pismo naša”.
Uz ime Ivice Bubala vezani su još razni rekordi, primjerice s Doris Dragović je jedini tri puta za redom uspio napuniti splitske Gripe, što u gradu pod Marjanom još nikom nije uspjelo. Legendarne Gripe je uspio napuniti 89 puta, najviše s Mišom Kovačom, a 17 godina je u Dalamaciji organizirao koncerte za Prljavo kazalište. S Ray Charlesom i Matom Bulićem punio je i hajdukov stari plac. Bio je izvršni producent Thompsonova koncerta na Maksimiru 2006.
Ukratko, za Ivicu Bubala kažu da je toliko sposoban da bi i iz mrtve krave izvadio živo tele. Novi plan mu je izvoz klapske pjesme u Ameriku i svijet.
S gospodinom Bubalom intervju za portal Tjedno.com napravili smo preko telefona.
Je li točno da ste jedini menadžer kojem ni jedan koncert nije donio minus?
– Točno, imao sam sreću da nikada nisam promašio. Dobro osluškujem što narod hoće i to je sva moja poslovna filozofija. Slušam što je narodu u srcu, ako nešto narodu nije u srcu, od toga nema ništa
Mora se priznati da je Vaša moć prepoznavanja onoga što je narodu u srcu više nego iznadprosječna. Kako uspijevate prikupiti te prijeko potrebne informacije u vrijeme kad estrada više nije ni među sto najunosnijih legalnih poslova?
– Kad sam radio koncert Mate Bulića u Splitu na starom hajdukovom placu mediji su me zvali i pitali tko je to. Nisu ni čuli za njega, a na kraju je na stadionu bilo 27. 500 ljudi. Ove godine u Splitu smo imali svjetska imena, Zuchera, Davis Gheto, i Gorana Bregovića i sve troje nisu prodali ulaznica kao klapa Kambi, a svatko od njih je imao pedesetak puta veću reklamu, televizijsku, radijsku, novinsku, pa i jumbo plakate. Bez jakih sponzora svi ti koncerti završili bi u milijunskim gubicima kao i 90 posto koncerata u Hrvatskoj. Klapa Kambi za koncert na Poljudu nije imala ni jednog sponzora, osim Hajduka, koji nam je besplatno dao stadion i Grada Splita, Turističke zajednice Kaštela i Grada Kaštela koji su otkupili dio ulaznica. Cijena ulaznica bila je 50 kuna, a ukupni prihod bio je oko 600. 000 kuna. Meni je nadraže i najvažnije što je dan prije koncerta pisalo ‘rasprodano’. Na Thompsonovu koncertu na Poljudu 2002. devet dana ranije pisalo je ‘rasprodano’, nije više bilo ni jedne karte.
Koncert klape Kambi na Poljudu prijavili ste Guinnissovu odboru za svjetske rekorde.
– Na prvom koncertu “Ne damo te, pismo naša na Poljudu je nastupilo sedam klapa, pa smo smanjili na pet, onda na tri i ovog ljeta nastupila je samo klapa Kambi. To je najveći koncert jedne klape na svijetu. Jedino što Guinnissovu odboru za svjetske rekorde nije jasno što je to klapa, ne znaju s čim bi to u Europi usporedili. Nemaju kategoriju klape, ali zahvalili su se i rekli su da će nam poslati neku diplomu za nesumnjiv rekord.
Kako klape prolaze izvan Hrvatske?
– U Sloveniji su veliki hit, vikendom redovito održavaju koncerte. Na koncert klape Kambi zvali smo i premijera Pahora. Zahvalio se i obećao da će doći iduće godine. Klape pune dvorane i u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji. Meni je žao što nije došao hrvatski ministar turizma Bajs. Pozvali smo ga i on je na Poljud trebao doći i prisustvovati najvećem klapskom koncertu sezone. Međutim, ministar Bajs je otišao na Zrće i neka mu je sa srećom!
ZVIJEZDE BEZ POKRIĆA
Je li uspjeh klapa postao fenomen zbog nedostatka nekadašnje zabavne glazbe?
– Apsolutno. Hrvatska zabavna glazba je ugušena od medija i HTV-a. Mediji su puni raznih Houdeka, Badrićki i Ivana Kindli, koji svi zajedno ne mogu prodati dvadeset karata. U medijima su zvijezde bez pokrića. Ako ne prodaju ulaznice i CD-e, neka se ostave tog posla, neka pjevaju u svojoj kući. Ali HTV je u sprezi s određenim medijima uništio zabavnu glazbu i to je po meni ubijanje identiteta hrvatskog naroda, a u glazbi je to najlakše napraviti. Na mjesto nekadašnje zabavne glazbe ušle su klape i vodeće su na top-listama. Velika greška zabavne glazbe je što su svi počeli sami sebi pisati pjesme, svi su htjeli biti sami svoji majstori. U klapskoj glazbi autor teksta, glazbe i aranžmana rijetko je isti čovjek i normalno je da se rezultati osjete. Zbog ubijanja zabavne glazbe hrvatska publika je pohrlila srpskim narodnjacima, jer, htjeli ili ne, to nam je najbliže po tekstu i taktu. Nažalost, Srbi imaju daleko bolju glazbenu produkciju i scenu nego Hrvati.
Tko su uz klape još velike zvijezde hrvatske estrade?
– Narod najviše voli Thompsona, Dražena Zečića, Severinu i Gibu. Jelena Rozga je velika zvijezda u zadnjih pola godine.
Kako stoje Prljavci i Valjak?
– To su legende koje se ne mogu svrstavati i uspoređivati s bilo kim. Bare i Hladno pivo su miljama daleko od njih i trebat će desetljeća da dođu blizu njih.
KONCERT NA POLJUDU JE BAJKA
Napuniti Poljud nije događaj važan samo u Splitu. Svaki put kad ste krenuli u organiziranje koncerata na Poljudu osluškivao sam što govore vaši kolege u Hrvatskoj i uglavnom nisu vjerovali da ćete uspjeti. Jesu li su izvođači s kojim ste radili vjerovali da će napuniti Poljud?
– Od kolega kapu skidam samo Vladimiru Mihaljeku – Mihi. Jedini je koji je radio u svim gradovima bivše Jugoslavije i od njega sam mnogo naučio. Ostali više-manje servisiraju potrebe pjevača, šalju im plakate, idu po novce itd. Sa svima sam u dobrim odnosima, ali raditi velike koncerte na Poljudu je sasvim druga priča. Poljud je bajka, nema Hrvata u svijetu koji poslije ne čuje za koncert, posebice sada, u vrijeme interneta. Koncert na Poljudu je bajka i za publiku i za izvođače. Malo je tko od izvođača s kojima sam radio na Poljudu vjerovao da ćemo uspjeti napuniti stadion. Kad smo prvi put s Klapom radili u dvorani Gripe, neki ljudi došli su mi par dana prije koncerta i rekli kako bi bilo dobro da gosti budu Oliver i Gibo. Zahvalio sam se i rekao im da onda to nije njihov koncert. Na kraju koncerta njih sedam su me digli u zrak od sreće. Potpuno razumijem izvođače, jer ako ne napune Poljud, svi dosta padaju u očima publike.
Koliko ste ukupno organizirali koncerata koji su rasprodani?
– Počeo sam 1972. kao menadžer Miše Kovača, on me nagovorio da mu budem menadžer. Napravio sam mu dvjesto i nešto koncerata koji su bili rasprodani. Od toga njih 24 u dvorani Gripe i jedan na stadionu Poljud, kao samostalan koncert. Jednom je Mišo na hajdukovu stadionu nastupio s klapama. S Doris Dragović sam uspio tri dana za redom rasprodati dvoranu Gripe, a u Splitu to nije nikad nitko uspio. Jako su mi dragi dani s Dalekom obalom, s njima sam bio od njihovih početaka pa sve dok nismo napunili veće dvorane u Splitu i Zagrebu. Onda smo se razišli jer nisam mogao ići po diskotekama. Sedamnaest godina organizirao sam većinu koncerata Prljavog kazališta u Dalmaciji. Nisam se mnogo miješao među strane izvođače jer mislim da domaći izvođači mogu privući više ljudi nego bilo koja svjetska zvijezda.
Spremate li još neki koncert na Poljudu?
– Iduće godine je deset godina od Thompsonova koncerta na Poljudu, pa ćemo vidjeti.
Bi li Vam Thompson sada mogao opet napuniti Poljud ili Maksimir?
– Vidio sam ga prije deset dana, a ponovno ćemo se sresti u Zagrebu. Rekao sam mu da ćemo, ako opet budemo zajedno radili, sada ići na 60.000 prodanih karata ili ni na šta. Zadnji put je prodano 42. 000 karata. Ponavljati ono što smo već napravili nije nam zanimljivo. Ili više od prethodnog ili ništa. Volio bih i da Dražen Zečić napuni Poljud, on je napozitivnija pojava na našoj estradi.
Na jesen u Zagrebu nas očekuje koncert Toma Jonesa. Što je bilo sa Vašim pregovorima za koncert Toma Jonesa u Splitu?
– Sastao sam se s njegovim sinom u Las Vegasu i po uvjetima koje sam dobio trebalo mi je najmanje 15. 900 ulaznica. Dali su mi samo jesenji termin, a da je bilo ljeto, bez razmišljanja bih odmah prihvatio. Tako nam je bio potpuno nedostupan i predstojeći koncert u Zagrebu organiziraju drugi kolege. Nije isto raditi velike strane koncerte u Splitu i Zagrebu koji je od većine većih gradova u Hrvatskoj udaljen oko tri sata. Sa Splitom potpuno drugačija situacija.
Vaše ime se spominjalo u vezi s Cecinim koncertom na stadionu u Maksimiru.
– Ne, imao sam potpuno drugu ideju i još od nje nisam odustao. Moj prijedlog je da u isto vrijeme Ceca radi koncert u Beogradu, Lepa Brena u Sarajevu, a Severina u Splitu i da to televizije prijenose. Najveći je problem sve to povezati. Poslije Bred Pitta Severina bi sigurno prepunila Poljud. Na hrvatskoj sceni Severina je najkompletnija umjetnica, ona nema samo jednu hit pjesmu, nego više hitova nego godina.
Otkrijte nam još neke od narednih poslovnih planova.
– Nedavno sam bio u Las Vegasu i pregovaram da u dvorani Planet Hollywood napravimo jedan veliki koncert klapa. Imamo namjeru pozvati tridesetak velikih producenata iz Amerike i, kako kažu u Americi, “ako te pukne-pukne”. Las Vegas je centar show businessa u Americi, na Zapadnoj obali ima oko dvjesto tisuća Hrvata i ima velike hotele gdje se Hrvati iz Amerike mogu smjestiti. Dvorana prima 12. 000 ljudi. U sklopu koncerta u Las Vegasu planiramo napraviti i prezentaciju hrvatskog turizma. Prije pet godina u Trogiru sam otvorio dućan s dalmatinskom glazbom i prodamo dosta CD-a s klapskom glazbom. Za turiste to više nije CD nego suvenir. Više CD-a proda jedna klapa kao Kambi, Intrade ili Maslina nego tridesetak domaćih estradnih zvijezda. Klape prodaju oko 12. 000 CD-a, u tom rangu jedino je Dražen Zečić, dok su bolji samo Gibo i Thompson. Apsolutno sam uvjeren da će klape postati važan segment world musica i pregovaramo s velikim zvijezdama i menadžerima. Mislim da će klapske pjesme postati svjetski hitovi.
1 Comment so far
Uskoči u raspravuNema komentara!
Počnite s raspravom.