Nakon HŽ Carga uništava se i HŽ Infrastruktura
Napisao: Josip Frković
Kako je moguće da ozbiljne poslove demontiranja devastirane i odavno otpisane stoljetne pruge Sisak/Caprag – Karlovac HŽ-Infrastrukture povjerava ad hoc udrugama, „Četiri rijeke“ i „Kopa beach“? Takva pitanja i najrazličitiji odjeci za i protiv čuju se u javnosti dvaju spomenutih gradova iza nedavna istupa saborskoga zastupnika Mladena Novaka (HL). Kad je riječ o sisačkoj udruzi, utemeljenoj koncem lanjskoga listopada kao nastavak istoimene volonterske građanske inicijative za uređenje lijeve kupske obale i plaže, mnogi su građani imena čelnika (Robert Novosel, Goran Kajgana, Selma i Milan Branković…) iščitali kao akcijaše i podizvoditelje bliske vladajućem SDP-u. Na trasi od Petrinje do Karlovca dugoj 80 kilometara „Kopa“ se ugovorom i njegovim aneksom obvezala demontirati tračnice i 1500 pragova, te očistiti bujno raslinje i stabla na dvostranih šest metara pružnoga pojasa. Tu su i desetak mostova (samo onaj preko rijeke Gline sastoji se od 50 tona kvalitetnoga čelika – nap.p.), građevinski materijal iza rušenja kolodvorskih zgrada, tucanik… Zauzvrat, dakle, udruga dobiva sve sekundarne sirovine, ali kod pasarele u postaji Sisak/Caprag treba urediti parkiralište. Shvativši da su se našli na meti izuzetno osjetljive javnosti, iz KB-a su potom ustvrdili kako – umjesto podjele zarade u uskom krugu – novac namjenjuju zajednici. Koriste, međutim, priliku da prilijepe etiketu „hadezeovsko-udbaškim medijima koji su cijeli projekt tendenciozno prikazali…“. O naličju skandala i ozbiljne krize uvjetovane dugotrajnim izostankom razvoja HŽ-a u kojem HŽ-Infrastruktura olako raspolaže s državnom imovinom razgovarali smo s Mladenom Novakom.
KOLOSJEK ĆIRE DEMONTIRAJU UDRUGARI
Kao nastavljač duge obiteljske tradicije, otpravnik vlakova i željezničarski sindikalac u rodnom Sisku je proveo puna tri desetljeća.
– Bit ću iskren, demontaža kolosijeka u Sisačko-moslavačkoj i Karlovačkoj županiji zanima me prvenstveno stoga što se zbiva u isto vrijeme kada i prodaja firme Pružne građevine. Po mome, nekad najuspješnija tvrtka-kći HŽ-a koja je zapošljavala 400 radnika, ali je kao i druge bila sustavno uništavana. Dobro su mi znani modaliteti takve rabote, ali ih ja ne mogu dokazati. Tvrdim stoga da su za očigledne primjere korupcije i organiziranoga kriminala, te izostanak zaštite imovine Republike Hrvatske zakazala sva mjerodavna tijela. Pružne građevine su, na primjer, imale 400, pa 700 i na koncu (dodavanjem manje uspješnih firmi) 1700 radnika, prodaju se za 256 milijuna kuna. Apsurd je doista da je firma Pružnih građevina potpisala ugovorene poslove za 2,4 milijarde kuna, a ministar prometa Hajdaš Dončić u emisiji HRT-a izjavljuje kako se svakom potencijalnom kupcu mora omogućiti dubinske snimanje tvrtke. Bio je to bijeg od odgovora, zapravo čista laž, pa je moj dojam da taj čovjek uopće ne zna o čemu priča, da uopće ne poznaje problematiku svoga kompleksnoga sektora. Uz HŽ, tu su još Hrvatske ceste, HAC, zračni i pomorski promet. Svakodnevno primam pitanja i primjedbe, iz kojih jedino mogu zaključiti da je riječ o štetočinstvu koje više ne može biti slučajno. Nekolicina esdepeovaca, štoviše, izravno me pitala držim li da se radi o neznanju ili je i ministar Hajdaš Dončić „umočen“ u sve nečasne rabote. Ništa s tim u vezi osobno ne mogu dokazati, ali osjećam revoltiranost socijaldemokrata i pitam se smiju li oni zapravo na svojim skupovima otvoreno reagirati.
MILANOVIĆ DALEKO OD STVARNOSTI
Uz netom spomenutu konstataciju gospodina Novaka, vrijedno je spomenuti kako je vođa SDP-a i trenutni predsjednik Vlade Zoran Milanović Sinišu Hajdaša Dončića potvrdio „kao novu zvijezdu SDP-a“. S druge strane, Milanović se okružuje tzv. turbo-ministrima i top-menadžerima, od kojih je za neke teško pronaći adresu stranih koledža. Izvrsno barataju engleskim jezikom, blefiraju i prodaju maglu, što je primjereno upravo demagozima i populistima kakvima nas etiketiraju. Živo me oduvijek zanima je li itko od te ekipe radio u nekom sustavu gdje postoji odgovornost za promašaje i neuspjehe, krive procjene i rezultate. Spomenut ću ciničnu, grimasama i podsmijehom popraćenu reakciju podosta esdepeovaca na tvrdnje kolege Branka Vukšića o četiri posto gladne djece u školi. „Samo četiri posto?“, pitali su sve oko sebe. U nastavku ponovo potičemo pitanje demontaže kolosijeka „Ćirine“ pruge. Pitamo agilnoga saborskoga zastupnika zašto je velika vrijednost olako prepuštena udrugarima i kooperantima. Mladen Novak odgovara:
– Nije uopće u pitanju velika lova. Nije velika u komparaciji s drugim, velikim aferama. Nije mi logično da uz firmu kojoj je to osnovna djelatnost, posao izvode udrugari. Već spomenuh prodaju dotične tvrtke, a u obrazloženju traženja kredita Pružnih građevina ističe se namjena „održavanja željezničke infrastrukture“. Čini se da je na djelu rasprodaja svega hrvatskoga, a već sada znamo za popis 60-ak vlakova predviđenih za ukidanje ili uvođenje kalendara o neprometovanju vikendima i praznicima. Kad je riječ o „Kopa beachu“, bilo bi korektno da se lokalni SDP očituje, jer šutnjom najprije sebi nanosi štetu. S druge strane, ja iznosim samo sumnju u nečiste poslove i mogući početak kriminala. Sasvim sigurno, ovim je napravljena šteta Hrvatskim željeznicama, HŽ-Infrastrukturi, ali i hrvatskoj državi. Vlasnik infrastrukturnih objekata je Republika Hrvatska, a HŽ-Infrastruktura je upravljač, kojem se objekti na određeno vremensko razdoblje stavljaju na raspolaganje. S obzirom da pruga prema Karlovcu odlukom Sabora nije u funkciji, Vlada ju je potom izbrisala iz popisa. Bilo kakvu pravnu promjenu vlasništva zemljišta i materijala trebala bi, držim, provoditi isključivo Vlada RH, zaključuje M. Novak.
Još nema komentara
Uskoči u raspravustetocinstvo od postavljenih na vlast Hrvatima od gore do dolje nikako nije slucajno nego namjerno. Pa oni su i postavljeni da sustavno sjebu i hrvatsku drzavu i narod!!!!!!!!!!!!!
Samo u HR saniraju prugu a onda zatvore putničku liniju.