
OPĆINSKIM NOVCEM PLAĆAO PROSTITUTKE, DAVAO POSLOVE ROĐACIMA, PRORAČUN OŠTETIO ZA NAJMANJE MILIJUN KUNA
15. veljače, 2017.
Iz proračuna Općine Janjina, u više navrata naložio isplatu ukupno najmanje 1.500.000,00 kn, preračunato u cijeni jednog m2, cca 1.500,00 kn za jedan m2, iako je tržišna cijena takovih radova 400,00 – 500,00 kn za jedan m2, oštetivši time proračun Općine Janjina za iznos od najmanje 1.000.000,00 kn
Tekst: Stanovnici Općine Janjinana na Pelješcu
Pismo, koje smo nedavno dobili i dokument objavljujemo bez ikakvih intervencija. Pismo počinje ovako:
“Poštovani! Svjedoci smo već gotovo mjesec dana napisa u različitim tiskanim I elektroničkim medijima, čak i na državnoj televiziji, o ekonomskom čudu – “najbogatijoj općini u RH” – općini Janjina, na poluotoku Pelješcu. Niz je hvalospjeva na račun načelnika zbog toga i naručenih intervjua, uz istovremena njegova infantilna opravdavanja kako to baš nije tako, kako je riječ o pogrešnom tumačenju statističkih podataka i sl. Obraćamo vam se kao stanovnici te “najbogatije općine”, kako bi do javnosti doprla i druga strana medalje. Naime, točno je kako proračun općine iznosi upravo toliko, za koliko općinski načelnik Vlatko Mratović tvrdi kako je riječ o statistici, a ne o stvarnom novcu, ali je istovremeno i činjenica da taj i takav proračun u najvećoj mjeri služi samo za podmirivanje načelnikovih potreba i prohtjeva, kao i bogaćenje njemu bliskih osoba i rodijaka.
Stvarnost je da je općina potpuno zapuštena, da proračun služi samo za privatne potrebe uskog kruga ljudi oko načelnika, da među stanovništvom kolaju priče o korupciji i nezakonitostima, pa sve do onih kako je novcem iz proračuna načelnik plaćao i usluge prostitutkama. Naime, prije nekoliko godina, isti je uhvaćen kao korisnik usluga escort dame u jednom hotelu u Zagrebu, a među stanovništvom je javna tajna kako je i to plaćeno novcem iz proračuna. O navedenom je bilo riječi i u medijima, navodeći kako je u lancu prostitucije uhvaćen i “načelnik jedne male općine na poluotoku Pelješcu”.
Kako je Janjina jedina općina na Pelješcu, čiji načelnik nosi inicjale V.M. lokalnom je stanovništvu poznato o kome je riječ. O “uhljebarskoj” politici koju aktivno provodi uhljebljujući samo sebe, svoje rodijake i nekoliko interesno povezanih osoba, također je već bilo riječi u medijima prije godinu i pol na stranicama portal Index-a. Kako se troši proračunski novac u “najbogatijoj općini”, jednostavno je zaključiti iz kaznene prijave, koju vam dostavljamo. I u toj prijavi, a i na ovom mjestu, molimo za najveću moguću diskrecju, jer je riječ o osobi koja ne preza ni pred čim. Ukoliko, u svjetlu ozbiljnog novinarstva, ozbiljno pročitate navedenu prijavu, u što ne sumnjamo, jer vam se u suprotnom ne bismo ni obraćali, vidjet ćete da se ne radi o lokalnom prepucavanju kakvom smo svakodnevno svjedoci u medijima, već o kriminalu najozbiljnije vrste. Koliko je takvih “incidenata”, odnosno kriminala, u mandatu načelnikovanja V.M-a i stvarno bilo, vjerojatno se nikada neće u potpunosti utvrditi. A imenovani je načelnik od osnutka općine pet mandata, pa slijedeći logiku kaznene prijave koju vam dostavljamo, zaključiti je kako je svoje upravljanje općinom masno naplatio, U interesu je 600-tinjak stanovnika općine, a nesumnjivo i u javnom interesu, da se navedeno i objavi široj javnosti. Budući da ste do sada nebrojeno puta dokazali svoju spremnost na objavljivanje ovakvih priča, pri čemu ste pokazali zavidnu razinu objektivnosti i kvalitete, na koju možete biti ponosni. Stanovnici općine Janjina, Pelješac
DOKUMENT U PRILOGU:
URED ZA SUZBIJANJE KORUPCIJE I
ORGANIZIRANOG KRIMINALITETA
ODSJEK SPLIT
Gundulićeva 29A
21 000 SPLIT
Temeljem čl. 204., st. 1. ZKP-a, te čl. 21., st. 2., toč. 1 Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta, podnosimo
KAZNENU PRIJAVU
-protiv VLATKA MRATOVIĆA, načelnika općine Janjina,
-radi;-kaznenih djela iz čl. 291., st. 2. u vezi st. 1. KZ RH
i čl. 292., st. 2. KZ RH
jer postoji osnovana sumnja da je:
tijekom 2014., 2015. i 2016. godine, u Janjini, kao službena osoba u smislu čl. 87., st. 3. KZ RH – Načelnik Općine Janjina, bez ikakovog prethodnog javnog natječaja, protuzakonito prikazujući građevinske radove kao radove definirane čl. 12., st. 1., toč. 2 Zakona o javnoj nabavi vrijednima manje od 500.000,00 kn, koji kao takovi ne podliježu propisima o javnoj nabavi, iako znajući da je riječ o radovima koji višestruko premašuju taj iznos, povjerio izvođenje građevinskih radova na tzv. “šetnici” na ulazu u mjesto Drače, gledano iz pravca Stona prema Orebiću, u dužini od cca 1000m i širini od 1 m, ukupne površine cca 1000 m2, tvrtki “Krtica d.o.o.” iz Janjine, vlasnika Joška Kalafatovića iz Janjine, koji je njegov bliski srodnik – bratić (roditelji su brat i sestra), prikazujući izgradnju iste u proračunu Općine Janjina kao investicijsko održavanje, a ne kao gradnju, slijedom čega su isti radovi izvršeni bez ikakove projektne dokumentacije i nadzora, za koje je radove tvrtki “Krtica d.o.o.”, iz proračuna Općine Janjina, u više navrata naložio isplatu ukupno najmanje 1.500.000,00 kn, preračunato u cijeni jednog m2, cca 1.500,00 kn za jedan m2, iako je tržišna cijena takovih radova 400,00 – 500,00 kn za jedan m2, oštetivši time proračun Općine Janjina za iznos od najmanje 1.000.000,00 kn,
dakle, kao službena osoba iskoristio svoj položaj i ovlast, prekoračio granice svoje ovlasti i time drugoj osobi pribavio korist i drugome prouzročio štetu, a pribavljena korist i prouzročena šteta su znatne,
te, kao službena osoba iskoristio svoj položaj i ovlast pogodovanjem u davanju, preuzimanju i ugovaranju poslova za djelatnost osoba s kojima je interesno povezan,
čime je počinio kaznena djela protiv službene dužnosti – zlouporabom položaja i ovlasti – označeno u čl. 291., st. 1. i st. 2., a kažnjivo po čl. 291., st. 2. KZ RH, te – nezakonitim pogodovanjem – označeno i kažnjivo po čl. 292., st. 2. KZ RH.
PREDLAŽE SE;
1) da Državni odvjetnik u smislu čl. 216., st. 1. ZKP-a provede istragu, ili u smislu čl. 341., st. 3. ZKP-a pred nadležnim suddom podnese optužnicu;
2) da se u istrazi pozove osumnjičenika radi iznošenja obrane;
3) da se u istrazi pozove i u svojstvu svjedoka sasluša Joško Kalafatović, iz Janjine, vlasnik tvrtke “Krtica d.o.o.”, iz Janjine;
4) da se u istrazi izvrši uvid u računovodstveno – knjigovodstvenu dokumentaciju Općine Janjina, na okolnost kada, koliko, te s kojom svrhom plaćanja je izvršeno
plaćanje od strane proračuna Općine Janjina prema tvrtci “Krtica d.o.o.”;
5) da se u istrazi izvrši uvid u računovodstveno – knjigovodstvenu dokumentaciju tvrtke “Krtica d.o.o.” iz Janjine, na okolnost vremena, iznosa i svrhe uplate novčanih
sredstava iz proračuna Općine Janjina, za korist poslovnog računa tvrtke “Krtica d.o.o.”;
6) da se u istrazi provede knjigovodstveno vještačenje i proračuna Općine Janjina, i tvrtke “Krtica d.o.o.”, na okolnosti iz toč 4) i 5) ovog prijedloga, kao i na okolnost
pod kojom su proračunskom stavkom predviđeni i realizirani građevinski radovi na objektu “šetnica” u mjestu Drače, Općina Janjina, u inkriminiranom vremenu;
7) da se u istrazi provede građevinsko vještačenje na okolnost stvarne vrijednosti izvršenih radova na objektu “šetnica”, u mjestu Drače, Općina Janjina, u svrhu
utvrđenja da li se radi o tzv. bagatelnoj nabavii iz čl. 12., st. 1., toč. 1 Zakona o javnoj nabavi, ili o vrsti radova za koje Zakon nalaže provođenje postupka
javne nabave;
8) da se u istrazi izvvede dokazpregledom projektne i izvedbene dokumentacije, kao i troškovnika za objekt “šetnica”, u arhivi Općine Janjina, posebice na o
okolnost postojanja, ili nepostojanja te dokumentacije i građevinske dozvole, kao i okolnost provođenja nadzora nad izvršenim radovima;
9) da se u istrazi izvede dokaz uvidom u građevinsku knjigu – dnevnik tvrtke “Krtica d.o.o.”, odnosno prateću relevantnu dokumentaciju za izvođenje radova na
objektu “šetnica”;
10) da se u istrazi od Upravnog odjela za prostorno uređenje i gradnju Dubrovačko – neretvanske ćupanije zatraži očitovanje da li je, i ako jest, pod kojom poslovnom
oznakom rješenja izdata valjana građevinska dozvola za objekt “šetnica”, te ukoliko postoji, da se izvrši uvid u istu;
11) da se u istrazi, na okolnost srodstva između osumnjičenika i vlasnika tvrtke “Krtica d.o.o.” saslušaju osumnjičenik i svjedok iz toč. 3) prijedloga, a po potrebi
službenim putem od nadležnog Matičnog ureda zatraži podatak o njihovim roditeljima;
12) da se u istrazi zatraži od Jedinstvenog upravnog odjela Općine Janjina očitovanje o postojanju, ili nepostojanjju odgovarajućih odluka o izvođenju građevinskih
radova na pomorskom dobru, a zbog okolnosti da je objekt “šetnica” izgrađen na dijelu obale iz čl. 10. Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama;.
13) da se u istrazi pozovu i u svojstvu svjjedoka saslušaju sve osobe, na koje rezultati provedenih radnji od toč 1) do toč 13) ukažu da imaju posredna, ili neposredna
saznanja o okolnostima iz činjeničnog opisa kaznene prijave, kao npr. osoba koja je i kada izdala valjani atest za ugrađeni materijal u sporni objekt, ili npr koje su
bili dobavljači materijala za izvođenje radova;
14) da se, u slučau provođenja istrage u smislu čl. 216. ZKP-a, nakon provedene istrage, protiv osumnjičenika pred nadležnim sudom podigne optužnica, ili u slučaju
podizanjaa optužnice u smislu čl. 341., st. 3. ZKP-a, nakon provedene javne glavne rasprave, osumnjičenika oglasi krivim i osudi po Zakonu;
15) da Državni odvjetnik predloži sudu izricanje oduzimanja imovinske koristi ostvarene protupravnom radnjom, kao i tzv. proširenim oduzimanjem imovinske
koristi, iz čl. 78. KZ RH.
OBRAZLOŽENJE
Prije iznošenja saznanja o činjenicama na kojima temelje ovu kaznenu prijavu, podnositelji prijave ističu kako istu podnose anonimno. Na samom početku valja istaknuti, kako se prijava ne podnosi kao anonimna, iz razloga potencijalnog izbjegavanja odgovornosti za činjenje kaznenog djela lažnog prijavljivanja iz čl. 304. KZ RH, već upravo i jedino iz razloga više nego opravdanog straha za vlastiti integritet i vjerojatnih višestruko štetnih posljedica. Kako je i naznačeno, prijava se podnosi protiv Općinskog Načelnika, koji je na različite načine,postupajući s pozicija vlasti, osobama koje su s njim dospjele u bilo kakav nazovi “sukob”, odnosno razmimoilaženje, promptno nastojao zagorčati život pokušajima naplaćivanja različitih nameta iz sfere lokalne samouprave (komunalni doprinosi koje je Visoki upravni sud RH utvrdio nezakonitima, ali samo neistomišljenicima, turističke inspekcije tim osobama, dostavljanje Poreznoj upravi neistinitih podataka, sve kako bi se od takove osobe naplatio porez kojeg nije obveznik i sl.) pa do otvorenih, javno iznesenih prijetnji, čemu je svjedočio nemali broj ljudi. Unatoč činjenici da Državni odvjetnik takav strah od štetnih posljedica može smatrati kaznenopravno irelevantnim, podnositelj prijave ga subjektivno takvim doživljavaju, radi čega prijavu i podnose kao anonimnu, svjesni činjenice da Državni odvjetnik podnesenu anonimnu kaznenu prijavu razmatra s posebnom pozornošću, kako iz razloga mogućnosti lažnog prijavljivanja, tako i vodeći računa o integritetu prijavitelja, uz istovremenu obvezu procisuiranja ovakovih kaznenih djela (način postupanja s anonimnim kaznenim prijavamaa objavljen na službenoj web stranici DORH-a). U prilog toj činjenici govori i to da su podnositelji prijave pokušali za isto angažirati i stručnu osobu – odvjetnika, ali ih je nekoliko njih s tog područja odbilo, opravdavajući se istim takovim strahom od štetnih posljedica, istovremeno upućujući prijavitelje da se obrate nekome izvan zone utjecaja osumnjjičenika. Uvodno se još želi naglasiti kako podnositelji prijave smatraju ne samo da postoji razumna vjerojatnost da će se izvidima prikupiti dovoljno kvalitetni podaci o prijavljenom djelu i osumnjičeniku, već su stajališta kaako i iz javno dostupnih dokumenata proizlazi više nego osnovana sumnja da je prijavljeno djelo doista počinjeno na način i od strane osumnjičenog, kako je u činjeničnom opisu i navedeno.
Predmet kaznene prijave je izvođenje građevinskih radova u ukupnoj površini cca 1000 m2. Radovi klasificirani kao održavanje šetnice i sl. vršeni su tijekom inkriminiranog perioda, a izvođač je tvrtka u vlasništvu najbližeg rođaka Općinskog Načelnika – osumnjičenika (majka osumnjičenog i otac vlasnika tvrtke su brat i sestra). Iz dostupnih podataka u javno objavljenim dokumentima – proračun Općine Janjina, vidljivo je kako su navedeni radovi predviđeni kao “održavanje”, te kako su zavedeni kao tzv. bagatelna nabava, tj. ona koja ne zahtijeva postupanje po Zakonu o javnoj nabavi, jer se nalazi ispod praga vrijednosti od 500.000,00 kn.Ovakova stavka je ponovljena nekoliko puta, prema dostupnim podacima, najmanje tri puta, svaki puta s vriijednošću od 490.000,00 – 497.000,00 kn, kako bi se izbjeglo prelazak zakonskog praga od 500.000,00 kn. Istovremeno, niti jednom proračunskom stavkom nije bla predviđena gradnja šetnice kao objekta. Podnositeljima prijave nije dostupna dokumentacija iz arhive Općine Janjina, kako bi mogli decidirano tvrditi kada je i koliko, odnosno u koliko navrata i u kojim iznosima, vršena isplata. No, ono što je vidlivo iz javno objavljenih dokumenata – proračuna, jest da su proračuni s tako predviđenim stavkama usvojeni i izvršeni u cijelosti. Drugim riječima, predviđena sredstva na način kako je opisano su i utrošena isplatom iz proračuna. Slijedi jedini mogući zaključak kako su opisani građevinski radovi plaćeni na način kako bi se zaobišli obligatorni propisi o javnoj nabavi, razlamanjem stvarnog troška na više dijelova, koji svaki za sebe predstavljaju vrijednost manju od zakonskog praga, ali ukupno ju višekratno nadilaze.
Sami radovi u tehničkom smislu predstavljaju betoniranje nogostupa u dužini cca 1000 m i širini 1 m, s postavljanjem betonskih rubnika između nogostupa i kolnika ceste, na mjestu gdje nikada ranije nije fizički postojalo, što suštinski predstavlja građenje, tj. stvaranje novog izvođenjem radova, a ne održavanje nečeg starog, već postojećeg, kako je klasificirano. Navedeni rubnici su standardiziranog oblika tzv. betonske galanterije, a debljina betona na hodnom dijelu površine iznosi do 10 cm. Cijena takovih radova na tržištu RH varira u intervalima 400,00 – 500,00 kn za jedan m2, i uz tolerancijski odmak, ne može iznositi više od 600,00 – 700,00 kn za jedan m2, a što ukupnu vrijednost radova za površinu od cca 1000 m2 predstavlja u iznosu od cca 500.000,00 kn, ili nešto više. Nasuprot tome, i opet proizlazi iz citranih objavljenih dokumenata, radovi su plaćeni barem tri puta po 500.000,00 kn, što predstavlja iznos od 1.500.000,00 kn. Zbog utvrđenja stvarnih vrijednosti predloženo je i građevinsko vještačenje, koje treba pokazati jesu li opisani radovi izvršeni prema pravilima struke, te da li su plaćeni u cjenovnim okvirima na tržištu RH, ili su višestruko preplaćeni, kako smatraju podnositelji prijave.
Izvođenje takovih radova mora,nadalje, biti projektirano i nadzirano od strane stručnih i ovlaštenih osoba, te je za isto nužno ishoditi i građevinsku dozvolu. Suprotno tome, radovi su izvršeni bez projektne dokumentacije i nadzora, kao i građevinske dozvole, jer da tome nije tako, bili bi vršeni prema propisima, označavajući gradilište posebnim natpisom, s brojem i klasom rješenja o dozvoli za gradnju, podacima o investitoru i izvođaču, itd. A to nije slučaj. Posebno, i u odnosu na propise o zaštiti tzv. pomorskog dobra, jer su radovi vršeni na dijelu obale 10-15 m od mora.
Navedene činjenice je jednostavo provjeriti pregledom financijskih dokumenata Općine Janjina i izvođača, tvrtke “Krtica d.o.o.”. Plaćanja su, zacijelo, vršena putem poslovne banke, te o tome mora postojati pismeni trag, kako u knjigovodstvu Općine, tako i u knjigovodstvu navedene tvrtke. Postupajući po prijavi i vršeći potrebne izvide, Državni će odvjetnik bez sumnje provjeriti ove navode pregledom poslovnih računa navedenih subjekata. Pregledom transakcija po tim računima, bit će vidljivo koliko je novca na taj način iz proračuna Općine prema tvrtci “Krtica d.o.o.”, te za koju namjenu, transferirano.
Prijava se dostavlja USKOK-u. Naime, čl. 21., st. 2., toč. 1 Zakona o USKOK-u predviđa nadležnost tog Ureda u postupanju državnog odvjetništva, kod postojanja osnovane sumnje da je počinjeno kazneno djelo iz čl. 291. i 292. KZ RH. Pri tome se, u odnosu na kazneno djelo iz čl. 291. KZ RH zahtijeva da počinitelj bude službena ooba – definirana čl. 87., st. 3. KZ RH. Osumnjičeni je dužnosnik u jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave – Općinski Načelnik, dakle osoba koju kao počinitelja predviđa citirana zakonska odredba.
Zakonski opis kaznenog djela zlouporabe položaja i ovlasti zahtijeva da ga čini upravo službena osoba, i to koristeći svoj položaj ili/i ovlast, (a u isključivoj je nadležnosti i odgovornosti upravo osumnjičenika raspolaganje proračunskim sredstvima), koja prelazeći granicu te ovlasti drugoj osobi pribavi korist, ili drugome pričini štetu. Radnjom iz činjeničnog opisa, podnostelji prijave smatraju, je istovremeno prekoračenjem ovlasti drugoj osobi (tvrtka u vlasništvu bliskog rođaka) pribavljena nesrazmjerna korist, i s druge strane za iznos te koristi oštećen proračun jedinice lokalne samouprave – Općine Janjina. Ako se kao cijena izvedenih radova prihvati iznos od 500,00 kn za jedan m2, tada razlika od cca 1.000.000,00 kn ujedno predstavlja i korist tvrtke “Krtica d.o.o.”, i iznos štete po proračunu jedinice lokalne samouprave.
Kazneni zakon RH, u svojem čl. 87., st. 29. kao znatnu korist, odnosno znatnu štetu kvalificira svaku onu veću od 60.000,00 kn, a st. 28., onu veću od 600.000,00 kn definira kao štetu, odnosno korist velikih razmjera. Kvalifikatorno obilježje za kazneno djelo iz čl. 291., st. 2. predstavlja iznos od 60.000,00 kn, čime je i taj element bića djela ispunjen.
U odnosu na drugo djelo za koje se osumnjičenika prijavljuje – nezakonito pogodovanje, čl. 292., st. 2. KZ RH zahtijeva da ga čini službena osoba, koja iskoristi svoj položaj pogodovanjem, ili ugovaranjem poslova za djelatnost osoba s kojom je interesno povezana. U konkretnom slučaju rodbinska povezanost, istovremeno predstavlja i interesnu, na način kako ju Zakon definira, pa je ispunjen i taj element bića djela.
Oba je ova kaznena djela moguće počiniti isključivo s izravnom namjerom. Ista, po mišljenju podnositelja prijave, proizlazi iz načina kako je djelo počinjeno. Naime, način izvršenja upućuje na plansko postupanje, s izričitim cljem pribavljanja koristi. Tome u prilog govori i činjenica kako je cijela “operacija” izvedena na način da se podijeli u više faza, sve u nastojanju da se prikrije stvarni cilj. Takovo nešto nije moguće učiniti niti s jednim drugim oblikom svijesti, osim izravnom namjerom.
Zaključno, podnositelji prijave smatraju kako su opisanim postupanjem ispunjena sva obilježja prijavljenih kaznenih djela.
Stanovnici Općine Janjina T
1.808 komentara
Uskoči u raspravuHalo, gdje su komentari? Pa nismo još ni pola protresli!
Kokosi glupe fermajte vise srat i kokodak primite se posla pa ce manje sranja bit
Fermajte više blejat, jer cu zvat specijalce
Ovo je postao janjinski chat.. E onda vam porucujem…odvojite od majcinskih sisa i radite djecu…
Tko će ih uzet tako stare i grube.Izgledaju ko iz 19 stoljeća. Gdje je ti Armani, parfemi, limuzine, kreme protiv bora da ih barem ispeglaju. Nz naju oni što su žene i nisu ikad imali sa njima ikakv kontakt jer žive 1000 km od njih.
Evo kad smo se svi izvrjedali Janjinari,udrugari,advokati,bosanci
sad se mozemo mirno vratit svojim poslovima.
Drago mi je da je I ova gotova
Potpuno nepotrebno.
A piscu ove tuzbe poruka
Bas si pizda kad potpisujes tuzbu sa Stanovnici opcine Janjina
Koliko zloce u nasemen malom umrlom mistu
Šta se prpate, ako ste pravi
VLATKO JE BI MIR
kakvo stanovništvo???? to je seljaštvo..tu ljudi žive ko kamenom dobu. Načelnik krade i ko ga prijavi toljgom u glavu. Napravio je da je opčina pečina gdje žive gladni a on ždere sve.
Gdje mi je onaj iz butige? Čokolade sve na broju?
kad ce maknut plastične tavaje iz kafane. Kad sjednemo do lakta se zamastimo
A da ih je malo očistit?
Malo uložit u poso
kakva je situacija u zadrugi i turistčkoj zajednici,kad će rata
Ljudi moji, jeli to moguće? Ludnica. Koji Alan Ford, koja Petra, koji Nono. Samo naprijed, zlato, bijela tehnika, čevapi, pa čak i pandišpanj, vjerujem da ima toga još. Ne stajati. Boc, boc. ?
Komedija živa, jadni mali obespravljeni Bošnjo bi puštao narodnjake i savdalinke, mlatio bosanski paradajiz i pire krompir te nuždio u bosansko more ali eto zle ustaše mu ne daju.
Kupio Bošnjo dvi paštete u lokalnoj trgovini vjerovatno one najjeftinije domaće ovako bosanske i za taj poticaj turizmu Hrvatska mu mora omogućiti da besplatno otvori hotel prikolicu.
Nije Hrvatska više balkanska prčija, rušene su kuće Hrvata na 2-3 kata po otocima ali eto Bošnji maknuli nelegalnu prikolicu odmah viče đemosaj, đemosajd ustaše etnički čiste Bošnje s hiljadugodišnjeg bosnaskog mora i Pelješca koji im je otet tamo ne znam ni ja kojim kongresom.
Ako smatra da ga Hrvatska diskriminira po vjerskoj i etničkoj osnovi eno mu suda u Strazburu ako je u pravu dobit će para da podigne i čergu a ne samo hotel prikolicu ako dokaže duševne boli nanesene od zlih ustaša.
I ja bi rado parkirao prikolicu na azurnoj obali i iznajmljivao, pa se tužio da su me protjerali na nacionalnoj osnovi.
Srbe i Bošnjake žele otjerati s Pelješca
Poveznica : http://www.avaz.ba/clanak/182414/srbe-i-bosnjake-zele-otjerati-s-peljesca
Prodajem zemljište na moru, lokacija Draće (Pelješac), Vlasništvo 1/1. Mirno mjesto na obali mora. Površina zemljišta je 350m2. Na zemljištu se nalaze kontejner za stanovanje dužine 6m, velika kamp prikolica sa 5 ležajeva, dvije krasne poljske ćenife muška i ženska i septička jama.
Nemojte prodavat,primite Helgu izbjeglicu iz Sutvida.Plaća u naturi.
Koje efikasno sredstvo mi preporucujete za ciscenje i glancanje poljske cenife. Unaprijed se zaFaljujem.
Kineza ili japanca
Navodno je ovo siri problem na peljescu, ovdje se digla strka jer se ovi pozivaju na diskriminaciju po nacionalnim osnovama.
Meho ovo nije Jugoslavija da mozete srat o nacionalnoj osnovi
Ajde braco u Republiku srpsku pa provaj taj zastarjeli model zavrsio bi u Drini
Dječji vrtić
Opcina Janjina http://www.janjina.hr/novost.php?broj=380
Uklanjanje kamp prikolica, kontejnera, šatora i sličnih obje
Vlasnicima kamp prikolica, kontejnera, šatora i sličnih objekata
Temeljem čl. 27., 43. i 48. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine 152/14) izričito se zabranjuje boravak u kamp prikolicama, šatorima, kontejnerima i sličnim objektima van prostora kampa. Za navedeno su predviđene visoke novčane kazne.
Temeljem čl. 57. Zakona o građevinskoj inspekciji (Narodne novine 153/13) zabranjuje se postavljanje kamp kućica, kontejnera i ostalih objekata koji nisu građeni na javnim i privatnim česticama zemlje. Istim zakonom je omogućeno lokalnoj samoupravi vršenje uklanjanja navedenih objekata.
Slijedom gore navedenih zakona pozivaju se svi vlasnici kamp prikolica, kontejnera, šatora i ostalih objekata koji nisu građenje da iste uklone i prije donošenja Rješenja o uklanjanju općine Janjina, kako bi izbjegli dodatne troškove i nadzor Carinske uprave RH.
BOŠNJAČKI EKSTREMISTI TERORIŠU SRPSKE POVRATNIKE
Srbinu demolirali tek obnovljenu kuću u Sarajevu
Bošnjački ekstremisti potpuno su demolirali porodičnu kuću Branka Ignjića, srpskog povratnika u sarajevsko naselje Vraca! Nesrećni čovek, čija porodica je u obnovu kuće uništene u ratu uložila više od 20.000 maraka, optužio je policiju i vlasti opštine Novo Sarajevo da namerno prikrivaju sve češće napade i uništavanje imovine Srba u ovom sarajevskom naselju.
Iako su, prema njegovim rečima, incidenti i stalni pritisci na retke povratnike u Novopazarskoj ulici na Vracama postali gotovo uobičajena pojava, Ignjić tvrdi da federalna policija još nije privela nijednog vandala odgovornog za uništavanje srpskih kuća.
Moj slučaj nije jedini, pošto u Novopazarskoj ulici postoji još nekoliko ljudi srpske nacionalnosti kojima su bošnjački ekstremisti stalno rušili sve što naprave. Lokalne vlasti ne žele ni prstom da mrdnu kako bi otkrile vandale i sprečile dalje maltretiranje i zastrašivanje Srba – kaže Ignjić.
Pokret za Jajce- News dodaje 2 nove fotografije.
16. lipnja 2015 ·
DIVLJE KAMPIRANJE
Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti FBiH
Član 40.
Kampovanje, u smislu ovog Zakona, jeste boravak pod šatorom, u kamp-kućici, kamp-prikolici i drugoj odgovarajućoj opremi za smještaj na otvorenom prostoru.
Kampovanje je dozvoljeno isključivo u kampu.
Zabranjeno je postavljanje šatora, kamp-kućica, kamp-prikolica i druge opreme za kampovanje u cilju kampovanja izvan kampa.
Član 69.
Novčanom kaznom u iznosu od 50,00 KM do 500,00 KM kaznit će se za prekršaj lice koje kampuje van kampa ili postavlja šator, kamp-kućicu, kamp-prikolicu i drugu opremu za kampovanje sa svrhom kampovanja van kampa (član 40. st. 2. i 3.).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana može se izreći zaštitna mjera oduzimanja predmeta kojima je počinjen prekršaj.
auuuuuuuuu,đe me nađe…
a ja upravo planirao jednu kamp kućicu sa pokretnim WC-om iz sresera prebacit na Jahorinu
Kakva bijela tehnika. Odakle sad to??
Zahode poljski sa šupljim srcem, ne može tebe nitko prešišat, pozdravljam tebe dvostrukim prcem,
Sto se tice bjele tehnike!? Unistena na zalost ! Pao krov kosare po njoj!
Udruga je cjela janjina ocito? Vjerovatno i prozvani nacelnik. Ajmo udruga tko ste ajmo, janjina zeli znat tko ste???????????????
Pa hoce li netko tec tko je u toj udrugi
Ha ha ludila
Jeli s tega rostila vlatko jeo cevape, u sreseru
Jel se oganj izgasi kad je u moru
Pročitaš strip i izgoris
Uredite sreser. Renato ima roštilj kakav nitko nema. U moru
Ispricavam se a dje je to D141
Gospođa pa bar vi to znate
Nije D141 nego D414, cesta od Jadranske magistrale D8 do trajekta u Orebicu.
Zarica li van se kosa vise po južini?
Mratovicu kakvi su cevapi
Gospođa ne dopisujete se s Vlatkom. Nije on jedini pismen u selu. To sto šutimo ne znaci da ne znamo.
Slažem se
Ma neka brate stari il mladi provjere te ilegalne priključke na cestu D141
Ovo je nesto novo. Ako bi nam pisac htjeo objasnit o cemu se radi.
Mjenjajmo ove uhljebe vec 25 godina i vise sto nista drugo neznaju radit nego sijedat u koznim foteljama. Kakvi su vam hemoridi od tolikog sijedana
Ima li ko zainteresiran od skolske djece oni su mladi
Ajde kad si pametan koga bi ti umjesto vlatka
To se i ja pitam. Koga ljudi moji. Koga. Kad ih svih izvrtiš on ostaje najbolji.
Mislis
budite mirni..ima ko ali nema za koga…