KORUGA: PAPANDOPULO JE HRVATSKI MOZART

KORUGA: PAPANDOPULO JE HRVATSKI MOZART

2. rujna, 2020.

 

 

Piše: Igor Koruga

 Gotovo je s brojnim zagrebačkim neprilikama; potres smo preživjeli i od tada čekamo obnovu koja se najvjerojatnije neće dogoditi sama od sebe. S koronom smo se također naučili živjeti, a samoizolacija je postala intuicija, ponajprije ona kojom se svatko izolirao od sebe samoga, a tek potom od rastuće skupine novozaraženih. Izuzeli smo opasnost od zaraze koronom na moru, što je bilo vrlo praktično, jer smo ondje uglavnom proveli svoje (pre)plaćene godišnje odmore. No, po svemu sudeći, povratak u Zagreb ipak nije bio loš. U nedostatku cjepiva i politike, u našoj se metropoli pribjeglo fenomenu umjetnosti. Uličnim festivalima poput naknadno održanog Cest’ Is d’Besta 2020, Ljeta na Strossu i, primjerice, manifestacije Okolo nastojalo se postupno oblikovati svijest građana (i malobrojnih turista), i to u smislu svojstvenog buđenja, redigiranja i srukturnog usvajanja, ili pamćenja. S takvom pozitivističkom filozofijom mnogi su se od nas, upravo ovih dana, mogli pomiriti s ispravnom predodžbom žive, scenske umjetnosti, udaljenom od stupidne, sveprožimajuć(ij)e predodžbe virtualne stvarnosti.

 Sviramo Zagrebu

Istaknutiji događaj minulog tjedna bio je vezan uz koncert Sviramo Zagrebu održan u subotu, 29. kolovoza od 21 sat, u dvorištu Doma Zagrebačkih solista na Markovom trgu 9, unutar projekta Okolo/Glazbeno dvorište, već treću godinu za redom ostvarenog u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba. Ondje su Zagrebački solisti, u ozračju prostorne instalacije promjenjivih dimenzija Ples kroz život autorice Ane Marije Maravić (1995), pred malobrojnom publikom pretpremijerno obilježili ulazak u novu koncertnu sezonu 2020/2021 kao i dvadesetu obljetnicu smrti pionira domaće zabavne glazbe, skladatelja i baštinika brojnih međunarodnih uspjeha, legendarnog Mister Morgena, Ive Robića (1923-2000). Osim izvanserijskih gudačkih obrada (za jedanaesteročlani 3/3/2/2/1 sastav) zagrebačkih salonskih pjesama te Robićevih zimzelenih uspješnica (Tebi grade moj, Vraćam se Zagrebe tebi, Ta tvoja ruka mala, Stranci u noći), domaći su umjetnici doista impresivno izveli Mozartov trostavačni Divertimento u D-duru, KV 136, nešto prije Papandopulove Pintarichiane za gudački orkestar (1974), u osnovi posvećene našem franjevcu, skladatelju i orguljašu Fortunatu (Josipu) Pintariću (1798-1867) i napisane baš za Zagrebačke soliste. Prijelaz je stoga bio vrlo osjetljiv, dakako za Papandopula. Međutim, preciznije gledano, ugođaj profinjenog Mozartovog rukopisa nastavio se i u sljedeća četiri (Papandopulova) stavka, a prisutna su bila i mocartovski duboka instrumentalna promišljanja na jedinstvenom tragu kako gudačkog kvarteta, tako i simfonije i opere. Razlika se mogla uočiti jedino u odmjerenim, šarmantnim, pa i duhovitim folklornim detaljima (Dudaš, Allegro vivace) koji su nedvojbeno ukazali na porijeklo i suvremenost hrvatskog skladatelja. Papandopulo je, dakle opet, po ne znam koji put dokazao da je pravi i jedini hrvatski Mozart!

Mladi interpreti bečke klasike

Sam Mozart bio je glavna atrakcija i na posljednjem koncertu ovogodišnjeg 22. izdanja Festivala sv. Marka, trećem od ukupno šest planiranih, izvedenom u ponedjeljak 31. kolovoza, u Crkvi sv. Antuna Padovanskog na Svetom Duhu 31, od 20:30 sati. Dva dana ranije skupio se cjelovit ansambl poradi konačne probe programa sastavljenog od Mozartovog četverostavačnog moteta Exultate, jubilate u F-duru, KV 165, skladbe Laudate Dominum iz Vesprae solennes de Confessore, KV 339, i vehementnog Trećeg koncerta za glasovir u c-molu, op. 37, Ludwiga van Beethovena (1770-1827). Ovom je zgodom mladi dirigent Filip Šljivac po prvi puta predstavio ¨svoj¨ novi Festivalski orkestar, uvijek zanimljiv Djevojački zbor Zvjezdice, mladu sopranisticu Magdalenu Bačanek te već naširoko priznatu pijanisticu Miu Pečnik (2000). Unatoč unaprijed najavljenom nevremenu, crkva je bila ispunjena poklonicima sakralne glazbe i rodbinom brojnih izvođača koji su, između ostalog, skromno prihvatili zaslužene ovacije nakon hvale vrijednog nastupa. T

Još nema komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code