Piše: Igor Koruga
Punih devet godina vrućinu zagrebačkih ljetnih večeri umirivao je i oplemenjivao otvoreni festival Zagreb Classic koji je i ove godine, u organizaciji Turističke zajednice grada Zagreba, domaćoj i stranoj publici na Trgu kralja Tomislava predstavio impresivan raspored kanonskih djela klasične glazbe, opernih arija, baletnih točaka i video projekcija. U tih nekoliko dana, od 19. lipnja do 2. srpnja 2025. godine, uspjelo se ugostiti nekoliko vodećih svjetskih i hrvatskih solista, orkestara i dirigenata, a time i zadovoljiti uglavnom domaće posjetitelje kao i turiste iz cijeloga svijeta navikle na slične priredbe usred prostranih, javnih gradskih prostora. Uz Zagrebačku filharmoniju tako su nastupili vrsni talijanski pjevači: tenor Francesco Meli, sopranistica Serena Gamberoni, mezzosopranistica Floriana Cicio, bariton Nicola Zambon i dirigent Carlo Bernini, na samome otvorenju festivala, narator Filip Vidović i francuska dirigentica Audrey Saint-Gil, u posebnom programu osmišljenom za mladu publiku, te violinist i dirigent Julian Rachlin, u koncertnom spoju virtuoznosti, lirizma i romantike, dok su se još samostalno predstavili orkestar zagrebačkog HNK, Simfonijski orkestar HRT-a i Jazz orkestar HRT-a.
Broadway Dance Show
Što se tiče video projekcija publiku je iznenadio filmski klasik Walta Disneya, Fantazija (1940), možda više nego očekivano kvalitetne snimke operete Cervantes (2025), Johanna Straussa mlađeg (1825-1899), iz kazališta Teather an der Wien, i opere Carmen (2024), Georgesa Bizeta (1838-1875), iz prestižnog londonskog Covent Gardena. Međutim, još atraktivniju zabavu publici su uživo podarili sjajni plesači iz ansambla Zagrebačkog gradskog kazališta Komedija, koji su u eksploziji pokreta inspiriranoj slavnim brodvejskim plesovima i originalnim konceptom autorice i redateljice Tihane Strmečki, pod imenom Broadway Dance Show, prikazali ritmični jazz i step dance, moderni fusion, vrtoglave sekvence i svevremensku energiju američkog mjuzikla.
Solist
Posljednja večer bila je pretočena u glazbeni hommage, oratorij Anno Domini 925. Kralj Tomislav, za veliki zbor i orkestar, spoj povijesne vizije i duhovnog nadahnuća skladatelja i pijanista Mateja Meštrovića (1969), stvoren povodom 1100. obljetnice krunidbe kralja Tomislava. No, možda je ipak nešto veći broj zaljubljenika u povijesnu, dobro poznatu glazbu tijekom posljednje lipanjske večeri svjedočio iznimnom nastupu poznatog litavskog violinista i dirigenta Juliana Rachlina (1974). Programski odabir bio je idealan za Rachlinovo solističko i dirigentsko predstavljanje ispred neobično nadahnute Zagrebačke filharmonije, pa je koncert započeo iznimno uravnoteženom izvedbom Mendelssohnovog Koncerta za violinu i orkestar u e-molu, op. 64, dubokog i virtuoznog djela koje je genijalni njemački skladatelj napisao sa svega četrnaest godina. U njegovom se uvodnom stavku (Allegro molto appassionato) trebalo itekako iskazati, primjerice u tumačenju zamršenih i čvrsto konstruiranih fugalnih tehnika, ali i nadalje, u polaganom stavku u C-duru (Andante) s tipičnom Mendelssohnovom, prevladavajućom prozračnom transparentnošću i teškim virtuoznim pasažima najvišeg reda, za čije vjerno (i moderno) izvođenje izvorna notacija nije imala preveliku ulogu. Valjalo je dakle svirati uvjerljivo, u skladu sa suvremenošću, ali i na tragu povijesnih kadenci (pra)izvođača Ferdinanda Davida, Huberta Léonarda i Josepha Joachima. A upravo je tako bio odsviran i treći, najkraći stavak (Allegretto non troppo – Allegro molto vivace) prožet dijalogom između violine i limenih puhača, pjesmom klarineta, gromkim orkestralnim dijelovima i zapanjujućim solističkim dionicama.
I dirigent
Veliko umijeće Rachlin je pokazao i u nastavku koncerta, isključivo kao vispreni dirigent naglašenog i senzualnog pokreta, dovoljno sugestivnog Zagrebačkoj filharmoniji pri zahtjevnom tumačenju grandioznih uvertira i valcera iz baleta i opera Petra Iljiča Čajkovskog (1840-1893) i Mihaila Glinke (1804-1857). Redom su se nizala sljedeća djela: Romeo i Julija, uvertira-fantazija, TH 42, ČW 39, Blumenwalzer iz baleta Ščelkunčik (Orašar), op. 71, Ruslan i Ljudmila, uvertira, a na zahtjev publike, kao dodatak, Poloneza iz trećega čina opere Jevgenij Onjegin, op. 24, TH 5. Završilo se ovacijama, ali i nevoljnim rastancima ljudi koji su još neko vrijeme, na travnjacima Tomislavca i obližnjim klupicama, dijelili preostale dojmove, grickalice i kapljice rashlađenih tekućina. T

1 Comment so far
Uskoči u raspravuOPIPLJIVE INFORMACIJE O BOŽIĆNOM KREDITU ZA PLANIRANJE…
Ovo nije normalna objava koju svakodnevno vidite na internetu gdje ljudi daju lažne izjave i lažne informacije o ogromnoj financijskoj pomoći.. Svjestan sam da su mnogi od vas prevareni i da su lažni agenti iskoristili one koji traže kredite. Neću ovo nazvati normalnim iskazom, nazvat ću ovo situacijom u kojoj sam živi svjedok kako možete dobiti svoj kredit kada ispunjavate uvjete tvrtke. Zaista nije važno imate li dobru kreditnu ocjenu ili odobrenje vlade, sve što vam treba je važeća osobna iskaznica i važeći IBAN broj kako biste mogli podnijeti zahtjev za kredit s kamatnom stopom od 3%. Minimalni iznos je 1000 eura, a maksimalni iznos koji se može posuditi je 100.000.000 eura. Dajem vam 100% jamstvo da možete dobiti svoj kredit putem ove pouzdane i poštene tvrtke, posluju 24 sata online i daju kredite svim građanima Europe i izvan Europe. Poslali su mi dokument koji je provjeren i testiran kao valjan prije nego što sam dobio kredit, stoga pozivam sve kojima je potreban kredit da ih posjete ili kontaktiraju putem
E-pošte: [email protected]
WhatsApp za Europu: +385915608706
WhatsApp za SAD: +1 (717) 826-3251
Nakon što ih kontaktirate, obavijestite ih da vam je gđa. Dejana Ivica iz Zagreba dala informacije. Vidjeti znači vjerovati i zahvalit ćete mi kasnije kada dobijete kredit od njih. Dao sam obećanje da ću nakon što dobijem kredit od njih, objaviti dobru vijest svima online. Ako imate prijatelje ili rodbinu, uključujući kolege, možete im reći za ovu ponudu i da se događa ovog BOŽIĆNOG VRIJEME