Dvoipolmilenijski Sisak jedan je od rijetkih gradova naše domovine, čijim središtem protječe (još uvijek plovna) jesenski ponovo nabujala rijeka Kupa. I baš tu, kod eksponata konzervirane stare parne dizalice granika za pretovar robe iz brodova legendarnoga strojara Muse iz 20. stoljeća, pedagog Gradskoga muzeja Siska Marijan Bogatić doveo je na lijevu obalu Kupe u Rimskoj ulici skupinu srednjoškolaca.
Kraj najstarije sisačke zidanice, Maloga kaptola, pričao je profesor Bogatić o dugoj tradiciji plovidbe i brodarstva, kraj usidrenog broda “Biokova” i turističke lađe “Jurana i Sofije”, o odavno zaraslim obalnim stazama kopitnicama za uzvodnu vuču žitnih lađa prema Karlovcu.
Nije pritom zaboravio ni obnovljenu turističku lađu grada Karlovca, kojom zapovijeda Siščanin, kapetan Ivica Špelić iz nestale flote “Hidroputa” Zdravka Križea, pa ni onu najstarije hrvatske brodarske kompanije “Dunavskoga Lloyda” utemeljene 1952. ili pak prvo lađarsko društvo “Slogu” koje je potkraj 19. vijeka uvelo stalnu liniju Beograd – Sisak i kod Županje doživjelo prvu plovidbenu havariju. Vrlo zanimljivo predavanje o povijesti grada čiji je stanovnik kao sisački zet i vojni časnički kadet postao prije pola stoljeća, za odmora na klupi, pratio je slučajni slušatelj, umirovljeni kapetan makedonske vojske Tomče Panov rođen 1946. u Štipu. Ponosni je djed reporteru kazao da mu je unuk Fran kao pravnik-diplomat član hrvatskoga dijela administracije u Bruxellesu.(J.F.) T
Još nema komentara
Uskoči u raspravuNema komentara!
Počnite s raspravom.