Ivo Sanader je po tvrdnjama Ivice Mišetića potrošio je samo u Croatia Arilinesu
Piše: Mihovil Tomić
Posljednji događaji sa suđenja bivšem hrvatskom premijeru Ivi Sanaderu zatalasali su, očito, niz aktivnosti u tvrtkama povezanim s aferom Fimi – medija i iznjeli na svjetlo dana niz pikanterija koji oslikavaju društveni stalež kojem se trenutno sudi, a o čemu smo već prije pisali. Na adresu portala Tjedno, poštar je donio pismo zanimljivog sadržaja. Pismo je upućeno iz Croatia Airlinesa, te ga u nastavku izvorno i ekskluzivno donosimo. Sadržaj dobivenog pisma otkriva rastrošnost na putovanja bivšeg premijera Sanadera ali i onu drugu stranu podaničkog mentaliteta ljudi koji su ga opsluživali. Da ne trošimo riječi i da ne donosimo jednostrane zaključke, čitateljima prepuštamo da sami pročitaju „plastični“ iskaz i način kako „pjeva“ nekadašnji, veliki direktor Croatia Airlinesa, iznjet pred reflektorima i mikrofonima istražitelja USKOK-a.
Kako vidimo svi pokajnički likovi iz Sanaderove financijske slikovnice polagano ali sigurno kapaju jedan po jedan u isprepletenu pravosudnu mrežu. Posljednje vijesti s Vidoševićem u HGK, Nikom Bulićem iz HTZ-a, ukazuju da bi se mogla otvoriti puno veća Pandorina kutija budući je marketinški obrazac „muljanja“ uvijek bio isti.
Svjedok – pokajnik, Ivica Mišetić trenutno je zaposlenik tvrtke “Atlantic” Emila Tedeschija, kućnog prijatelja premijera Zorana Milanovića.
FIRMU PRED BANKROTOM STAVLJAJU U PRIVATIZACIJU
Vlada Republike Hrvatske donijela je na jednoj od svojih poslijednjih sjednica odluku o još jednoj privatizaciji države imovine, te u proceduru službeno stavila prodaju 49 posto dionica Croatia Airlinesa. Croatia Airlines je poznat kao jedan od najvećih gubitaša u hrvatskom gospodarstvu kojeg je država uvijek morala spašavati. Ulaskom u EU ušli smo na tržište koje ne dopušta takav način poslovanja u vidu svakodnevnog spašavanja tvrtki od bankrota.
Za procjenu vrijednosti Croatia Airlinesa zadužen je Centar za restrukturiranje i prodaju te će svoje izvješće podnijeti Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom. Nakon izvješća Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom, Vlada Republike Hrvatske će odrediti početnu cijenu dionica. Međutim, kolika je uopće u ovom trenutku strateška važnost posrnulog Croatia Airlinesa i koliki je njen mogući utjecaj na hrvatski turizam, Vlada za sada nije transparentno odgovorila. Posebno na okolnost i na podatak koji otkriva neugodna činjenica da je domaća zrakoplovna kompanija prepustila sve važnije međunarodne linije nekim ciljanim prevoznicima u EU prekrivajući taj potez ugovorima o poslovnoj suradnji, a postupak storniranih rezervacija u Croatiji Airlines sveden je, bez prava na odštetu, na tri dana pred polazak zrakoplova. Osim toga, neke linije su ukinute bez jasnog i poslovnog obrazloženja.
Naši insajderi u domaćoj zrakoplovnoj tvrtki ukazuju na činjenicu da temeljni kapital koji stvaraju zrakoplovi tipa Airbus, a i drugi, nisu u vlasništvu Republike Hrvatske kao nominalnog i većinskog vlasnika Croatia Airlinesa, nego su u rukama drugih pravnih osoba. Dakle, iz svega bi se moglo zaključiti da zakoplovi koji bi trebali biti najvredniji dio imovine domaćeg avioprijevoznika, a čiji je trup premazan slovima “Croatia Airlines”, nisu nikad ni bili u vlasništvu Republike Hrvatske.
Kao što vidimo, farbanje tunela i zrakoplova slična je društvena pojava svojstvena samo visoko korumpiranim državama i to na softiciran način budući su tim financijsko – ličilačkim radnjama dugi niz godina u stvari premazane i oči hrvatskih građana koji su sve to platili.
OD DIREKTORA DO POTRČKA
Lista najutjecajnijih osoba u Hrvatskoj iz ne tako daleke 2005.godine objavljena u tadašnjem tjedniku Nacional sadržava imena onih koji su stvarno utjecali na politička i gospodarska zbivanja u našoj zemlji, bez obzira na moć koja je proizlazila iz njihovih formalnih ovlasti i funkcija. Na toj listi ime Ivice Mišetića zauzimalo je 148. mjesto. Ispred njega bio je rangiran odvjetnik Čedo Prodanović, a odmah iza njega poznati odvjetnik Anto Nobilo.
Poslovni i politički slom Ivice Mišetića dogodio se u tom istom USKOK-u gdje je dao svoj pokajnički iskaz u slučaju Fimi – medije i korumpiranog Ive Sanadera ali nekoliko godina ranije. Naime, u ljeto 2010. godine temeljem objavljenih vijesti da gospodin sjedi na dvije upravljačke stolice od kojih je jedna bila u Buzinu, a druga u Frankfurtu na Maini i to u Nadzornom odboru Lufthanse, DORH-u, USKOK-u i Nacionalnom vijeću za praćenje i suzbijanje korupcije Republike Hrvatske upućena je prijava o sukobu (nacionalnih) interesa. Nakon te prijave Ivan Mišetić je u jesen 2010. godine smijenjen, a sve drugo, posebno u obliku njegove izjave u medijima o sporazumnom raskidu radnog odnosa s Croatia Airlinesom je lažna i neistinita priča za javnost. Međutim, s kaznene strane odgovornosti za nastalu štetu nacionalnoj zrakoplovnoj tvrtki se od tada ništa ne događa u za to nadležnim institucijama Republike Hrvatske isto kao ni podatak da li je imenovani za višegodišnje protuzakonito nadzorovanje u njemačkoj Lufthansi platio porez u Hrvatskoj ili je taj prihod ostao nezabilježen u našoj poreznoj upravi. U to vrijeme predsjednik Nadzornog odbora Croatia Airlinesa i formalni Mišetićev šef, bio je Miomir Žužul, poznat po zaboravnosti plaćanja poreza Republici Hrvatskoj. Trio Sanader – Žužul – Mišetić jedini je odgovoran za kupovinu loših zrakoplova Dash, koji očito imaju kontinuiranu tehničku grešku u proizvodnji a njihova upitna nabava neodoljivo podsjeća na kupnju vozila „Patria“. Izgleda da je ljubav prema provizijama bila jača od sigurnosti putnika…
Nakon svega, nikoga nije začudio javni poziv zaposlenika Croatia Airlinesa USKOK-u za vrijeme posljednjih štrajkova pilota i stjuardesa koji su otvoreno pozivali tu pravosudnu jedinicu za progon kriminalaca da hitno uđe u Croatia Airlines i ispita poslovanje, što se do danas nije dogodilo.
Nakon odlaska iz Croatia Airlinesa Ivica Mišetić pokušao se bezuspješno zaposliti u HT-u, ali „uhljebio“ ga je tek Emil Tedeschi uz višekratne intervencije. Obzirom na povezanost vlasnika „Atlantic-a„ s novom vlašću, moguće je da gospodin Mišetić trenutno uživa u političko-pravosudnoj zaštiti „plana 21“.
VOLIO NADZORNE ODBORE
Ivica Mišetić je sjedio u nekoliko nadzornih odbora u poduzećima Brune Orešara. Čovjeka je išla karta i stalno je bio na štihu, pa je, eto, sjedio nekim posebnim zaslugama i sposobnostima u nadzornim odborima od Frankurta na Majni pa sve do Pučišća na Braču.
Hrvatska javnost je također bila posebno zainteresirana za jedan privatizacijski postupak prije nekoliko godina, kada se državni gubitaš Croatia Airlines, na čijem je čelu tada bio Ivica Mišetić, pojavio kao direktni kupac tj. preuzimatelj deset posto vlasništva posrnule turističke tvrtke Adriatica.net. Međutim, tadašnja Vlada Jadranke Kosor pepoznala je na vrijeme taj nebulozni financijski poduhvat i isti stopirala bez štete za državu.
Trag s financijskim manipulacijama na štetu države doveo nas je do Zadra. Naime, zadarsku zračnu luku potresa neviđeni financijski skandal zbog samododjele bonusa izvršnoj direktorici na temelju tzv. iznimnih poslovnih rezultata u 2012. godini, koji su, usput rečeno, financirani državnim subvencijama. Na tom aerodromu za vrijeme iste direktorice Mišetićeva Lufthansa na temelju političkih manipulacija dobila je višegodišnju besplatnu uslugu obuke i treniranja svojih pilota. Ove godine Lufthansu je zamijenio Ryanair otvorivši bazu u Zadru. U javnosti se nagađa da će ministar Hajdaš Dončić najvjerojatnije smijeniti direktoricu Zračne luke Zadar uz očekivani daljnji rasplet raskrinkavanja dugogodišnje financijske mreže.
MARKETING S DIREKTORIMA JAT-a
Bivši direktor Croatia Airlinesa, Ivica Mišetić, zajedno s Nikom Bulićem dao je američkom Networld-u posao generalnog zastupnika prodaje aviokarata za Croatiju Airlines u SAD-u. Kako neslužbeno saznajemo, s tom djelatnošću tvrtka Networld se nikada nije bavila. Međutim, Networld u sprezi s Bulićem i Mišetićem angažirao je bivše direktore JAT-a u Americi, među kojima i izvjesnog Radu Milanovića, da napravi elaborat po kojem bi generalni agent postao upravo Networld. U tome, po nalogu Bulića, i uspijevaju, ali uz proviziju od famoznih 17 posto umjesto uobičajenih 5 posto. Da ironija bude veća, danas u Americi za rezervacije aviokarata aviokompanije daju samo 3 posto provizije ili paušalni iznos po karti od 50 US dolara. Ono što je još zanimljivije jest podatak da turističke agencije u Americi koje su prodavale zrakoplovne karte Croatia Airlinesa, radile su sve – od rezervacije, ispisivanja do dostave zrakoplovnih karata, i za to dobivale pet posto provizije. Dakle, na svaku izdanu aviokartu u Americi naša Croatia Airlines plaćala je 17 posto provizije (12% Newtorldu i 5% turističkoj agenciji). Networld kao nekadašnji generalni agent naplaćivao je cjelokupni iznos i, naravno, uzimao 12 posto, a ostalo sa zakašnjenjem slao u Zagreb ili negdje drugdje. Nekadašnji direktor Croatia Airlinesa i trenutni svjedok – pokajnik Mišetić, javno je izjavio da je tada dao posao Networldu po nalogu bivšeg ministra turizma Nike Bulića, trenutno na poziciji savjetnika HTZ-a. Prema neslužbenoj procjeni, Networld je godišnje uprihodio oko dva milijuna dolara a da praktički ništa nije radio. Tu „uspješnu“ američku kompaniji vodi stari kadar iz dubrovačkog Atlasa – «gospar» Đivoje, njegov sin i brat te nevjesta.
Da zaključimo, za deset godina ove uspješne koruptivne simbioze iz Hrvatske je sasvim legalno “isparilo” barem 20 milijuna dolara, a Croatia Airlines godinama bilježi gubitke koje plaćaju porezni obveznici. Ovaj nikada sankcionirani „anex-manex“ posao navodno je dogovoren za vrijeme Olimpijade u Atlanti.
Poslovna tragedija Croatia Airlinesa govori o pokradenim hrvatskim građanima, naročito iseljenicima, koji su uložili velik novac u tu tvrtku i ostali prevareni kao i mnogo puta dosad. Iako hrvatska dijaspora broji gotovo 4,5 milijuna ljudi, koliko i sama Hrvatska, štetočine na čelu Croatia Airlinesa i njihovi politički mentori, sažeti u priloženoj USKOK-ovoj pokajničkoj priči, nisu u proteklih 20 godina ni pokušali povezati najznačajnije destinacije svijeta u kojima živi iseljena Hrvatska, kao što su Perth ili Sydney u Australiji, Toronto u Kanadi ili Cleveland ili Pittsburgh u SAD-u.
Još nema komentara
Uskoči u raspravuamericki hrvati svjedoce da je misetic jos kasnih devedesetih dolazio jednom godisnje u n.york po lovu tj.proviziju kod djivoja u networld a tom prilikom ga je na apt jfk uvijek cekala “limo” s barem 3-5 mladih crnkinja,prostitutki, naravno.
Pjevača Mišetića iz službene bilješke treba još jednom pozvati u Uskok da objasni isplate C.Airlinesa PR agenciji Ratka Mačeka u visini nekoliko milijuna eura po nalogu Sanadera budući je to svjesno prešutio, a ovi poskoci sa značkama ga , eto ,nisu pitali ili su ga “zamoravili” pitati po nalogu Bajića koji štiti perača love Mačeka.
prije je barem Cementara Dugi Rat placala karte Petru Šali
nvh73
Iz Croatia Airlinesa je pokradena ogromna kolicina novaca a gratis kartama bolje ni ne govoriti.
ova nabrojena ekipica oko i u croairu se kupnjom poluproizvoda od dasheva lijepo potkozila pred silazak s vlasti. isto su pokusali i s nabavom aibuseva ali im naum nije uspio jer su ugovori stornirani uz penale. prava kuca cvijeca taj buzin…
[quote name=”Robert”]Kako je ova službena bilješka došla u posjed novina/portala ?
I tko će za to odgovarati ?[/quote]
Najbolje da to pitaš Bajića i Ninoslava Pavića
Kako je ova službena bilješka došla u posjed novina/portala ?
I tko će za to odgovarati ?
Taj zgubidan od Mišetića nikad ne bi nista napravio u životu da nije bilo supruge Ariane Bazala M.,kćerke dr.Alberta Bazale, sveuč.prof. i rektora Zg svučilišta, jednog od najpoznatijih masona u Hrvata.
Danas je tijekom suđenja Ivo Sanader izjavio kako mu je državni odvjetnik Mladen Bajić darovao sliku…
pa pjeva ovaj lijepe borbene…