ZBOR HRT-a I RTS-a NA DUHOVE

ZBOR HRT-a I RTS-a NA DUHOVE

2. studeni, 2019.
Print Friendly, PDF & Email

 

Piše: Igor Koruga

Neosporna je veza između glazbe i pokreta. Promatramo li glazbenika, dirigenta, ili plesača, uočit ćemo niz pokreta uz pomoć kojih se gestikulacijski obrazac prevodi u zvučni i obrnuto. Pokreti instrumentalista, primjerice, imaju svoje djelotvorne i popratne dijelove, dakle one koji se odnose na povlačenje gudala, puhanje, pritisak na tipku, i one koji se odnose na gibanje dijelova tijela poput dlana, podlaktice, ramena, kuka te na disanje. Ishitreno bi bilo sav taj zamišljeni i zamršeni balet, odnosno treću dimenziju svih tih pokreta, svesti na banalnu koordinaciju i motoriku, jer oni zapravo podjednako utječu na stvaranje mentalnih predodžbi kao i na zbiljsku tvorbu zvuka, njegovo simboličko i imaginarno značenje. Transmisija se stoga neprekidno događa, od pošiljatelja koji stvara pokrete do primatelja koji ih opaža. Slučaj mnogobrojnih a zanimljivih pokreta izniman je, vrlo rijedak i povezan samo s najboljim glazbenicima, pa u tom smislu i s Enricom Onofrijem (1967), po mnogima najboljim svjetskim violinistom i koncertnim majstorom sastava od čijeg spomena zastaje dah poput La Capella Real Jordija Savalla, Il Giardino Armonico Giovannija Antoninija, Concentus Musicus Wien, Ensemble Mosaiques i Concerto Italiano, odnosno umjetnikom koji se u nedjelju 27. listopada 2019, od 20 sati, predstavio zagrebačkoj publici u ulozi gostujućeg umjetnika HRBE na njihovom prvom koncertu jubilarne dvadesete sezone 2019/2020.

Ključan solistički istup

U zanimljivom glazbenom putovanju između Napulja i Milana, Onofri je ujedinio sjever i jug (Nord & Sud) ondašnje i današnje Italije uz pomoć pomno odabranih djela Giovannija Battiste Pergolesija (1710-1736), Alessandra Scarlattija (1660-1725), Leonarda Lea (1694-1744), Francesca Durantea (1684-1755) i braće Sammartini, Giovannija Battiste (1700-1775) i Giuseppea (1695-1750), točnije skladatelja iz razdoblja kasnog baroka i pretklasicizma, utemeljitelja klasične simfonije i majstora koncertantnog stila. Dirigentska vještina spretnog violinista mogla se doživjeti već na samome početku – ali i kasnije, jer su mnoga djela bila u formi idealnoj za grupno muziciranje – pri otkrivanju brojnih glazbenih finesa unutar trostavačne Pergolesijeve Sinfonije iz opere ¨Lo Frate ‘nnamurato¨, naravno uz pomoć iznimno usviranih gudača HRBE i preciznog, timbralno širokog continua sastavljenog od čembala, teorbe i kontrabasa. No, Onofrijev decentan solistički istup u Duranteovom Koncertu za 4 violine, gudače i basso continuo ipak je bio ključan za doživljaj cjelokupne priredbe. Ondje je Talijan pokazao svoju naširoko poznatu plesačku spontanost, promišljenu stilsku svjesnost, tehničku profinjenost ukorijenjenu u razumijevanju glazbe, interpretativnu domišljatost, čistu artikulaciju i impresivnu intonaciju. Pače, uspio je tijekom cijele priredbe postići toplu intimnost, i to širokim akordima i samo nagovještajima vibrata u korist osobite tonske kakvoće.

Ciklus Kanconjer

Tonska kakvoća bila je ponuđena i poklonicima raskošnijih pozornica i gromkijeg zvuka, recimo, na prigodnom koncertu uoči Blagdana Svih svetih osmišljenom u četvrtak 31. listopada 2019, od 19:30 sati, u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u okviru ciklusa Kanconijer Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a. Riječ je bila o prvoj suradnji Zbora HRT-a i Zbora RTS-a, sopranistice Cornelije Ptassek, bas-baritona Krešimira Stražanca (1983), dirigenta Tomislava Fačinija (1975) i SO-a HRT-a, sve kako bi se čim potpunije i čim preciznije izveo velebni Njemački rekvijem, za soliste, zbor i orkestar, op. 45, Johannesa Brahmsa (1833-1897). U ispravnom tumačenju uspjelo se u potpunosti, većma zahvaljujući Fačinijevoj izražajnoj motorici (i fizionomiji), upućenosti, erudiciji i iskustvu, pouzdanim solistima, rafiniranom orkestru i uvježbanom hrvatsko-srpskom zboru. Žanrovski neodređeno i simetrično postavljeno djelo (1-7, 2-6, 3-5, 4) otkrilo je tako mladog i zanesenog Brahmsa, potresenog Schumannovom smrću i smrću vlastite majke, koji se u zborskim dionicama nije odmaknuo od kontinuiteta vokalnih linija te od svega četiri glasa u harmoniji i kontrapunktu. S pravom fugom pozabavio se tek na kraju trećeg stavka (Herr, lehre doch mich / Objavi mi, Jahve), a zamjetno dostignuće bez sumnje je postigao u lijepim solističkim arijama, ponajprije u onoj baritonskoj u glazbeno najzanimljivijem petom stavku (Ihr habt nun Traurigkeit / Tako dakle i vi sad ste u žalosti). T

1 Comment so far

Uskoči u raspravu
  1. Marie Alice
    #1 Marie Alice 6 siječanj, 2020, 13:31

    SRETNA NOVA GODINA SVIMA PROCITAJTE OVE KORISNE INFORMACIJE ZA GODINU 2020. KAKO DOSTAVITI ZAJAM PO JEDNOSTAVNOM PORUKU.
    Zovem se Marie Alice, samohrana sam majka 3 djece i takoder sam medicinska sestra u Zagrebu. Ovo je moja prica u 2019. godini, prevarili su me neki zajmodavci, svejer sam tražio kredit dok konacno nisam upoznao ovu lijepu ženu koja mi je pomogla da dobijem internetsku zajam. Ovo je opipljivo svjedocanstvo kako sam primio kredit od 60,000 eura uz kamatnu stopu od 2%. Receno mi je da je zajmodavac i žena kojoj vjerujem, pa sam odlucio kontaktirati s njom i ona mi je pružila priliku da podnesem zahtjev za kredit od njene tvrtke koji sam lako dobio, ali objašnjenje je da sam dobro zaradio kredit zdravlje i s manje stresa. Ako vas zanima zajam, možete joj se obratiti putem e-maila: ([email protected]) (WhatsApp: +16014560144)

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.