SLUČAJ 21. STOLJEĆE

SLUČAJ 21. STOLJEĆE

8. ožujak, 2013.
Print Friendly, PDF & Email

 

Kuljiš-Jurleka

Tribina u HND-u

Piše: Andreja Smole

Od jučerašnje tribine u Hrvatskom novinarskom domu očekivalo se mnogo. Ponajprije da će javnost dobiti odgovore na barem neka od mnogobrojnih  pitanja koja su ostala nerazjašnjena.

Tko je zapravo pokrenuo  list? Tko su bili pravi vlasnici tih dnevnih novina, odnosno tvrtke Miran dan d.o.o. koja je bila izdavač? Kako to da se redakcija 21. stoljeća uselila u prostor netom ugašenog Vjesnika? Zašto je odmah na početku, u prvim danima, s mjesta izvršnog urednika smijenjen Denis Kuljiš, a potom i glavna urednica Nada Mirković? Što se htjelo postići dovođenjem novog glavnog urednika? Zašto se onima koji su radili novine nisu isplaćivali honorari i plaće? Koliko je novca vlasnik ostao dužan zaposlenicima? Zašto slijede tužbe? Tko koga i za što tuži? Zašto su 21. stoljeću bili blokirani računi? Hoće li još jedan medij postati predmetom neke istrage? Zašto je, nakon nepuna tri mjeseca izlaženja 21. stoljeće ugašeno? Koliko je svojim kratkim postojanjem i izlaženjem 21. stoljeće utjecalo na medijsku scenu?  Pitanja su to na koja su na tribini u HND-u pokušali odgovoriti bivši novinari i urednici 21. stoljeća Denis Kuljiš, Nada Mirković, Borna Keserović, Saša Vejnović i Miroslav Edvin Habek, međutim, gotovo sva su i dalje bez konkretnog odgovora ili nedorečena. Razlog tome vjerojatno je nedolazak glavne osobe koja je trebala rasvijetliti ili opravdati nastalu situaciju. Naime, Marijan Jurleka,  direktor i vlasnik tvrtke Miran dan d.o.o (izdavača 21. stoljeća) nije prisustvovao tribini te je svoje izbivanje opravdao zdravstvenim razlozima, a prave razloge propasti ovog dnevnika, čini se, nećemo doznati još dugo.

ALJOŠA NIJE DOŠAO

Na tribinu je bio pozvan i Aljoša Roksandić kao predstavnik Digitela, no nije se pojavio uz objašnjenje kako se više ne želi javno očitovati o toj temi, ali je tribina ipak otvorena njegovim pismom u kojem objašnjava kako ni na koji način nije sudjelovao u vlasničkoj strukturi 21. stoljeća te sve sudionike tribine upozorava da će morati odgovarati zbog javno izrečenih tvrdnji, te najavljuje možebitne tužbe za klevetu.

Kao razlog propasti ovo dnevnog lista navedeno je Digitelovo povlačenje zadužnice, ali i povišenje cijene tiskare koje pojedinci potvrđuju, a drugi pak opovrgavaju. Također, na tribini se spominjalo i Digitelovo potraživanje 5,2 milijuna kuna od izdavača lista jer je prema Rosandiću tvrtka najveći oštećenik u cijeloj priči.

KULJIŠEV FIJASKO

Od početne ideje da list bude fokusiran na grad Zagreb, a tek povremeno dostupan u cijeloj zemlji se u zadnji tren preokrenuo i 21. stoljeće je postalo dnevnik na nacionalnoj bazi. Ne samo ova promjena u zadnji čas, već i mnoge druge poput tiraže (koja je višestruko precijenjena) samo su dokaz nedovoljne pripremljenosti i neorganiziranosti ljudi koji su ga vodili. Početni kapital također se pokazao kao problem. Rečeno im je da imaju financijsku sigurnost za prvih 6 mjeseci izlaženja što se pokazalo netočnim jer nisu izdržali ni puna 3 mjeseca. Slušajući sve ove podatke o događanjima oko samog osnivanja, a i dalje, mnogi su se zapitali kako iskusni novinar Denis Kuljiš nije prije samog početka projekta primijetio ili bar mogao naslutiti da od toga neće biti ništa te kako je dopustio takav fijasko. On je to obrazložio pomalo naivno i idealistički: Vjerovali smo da imamo ljude koji vjeruju u iste stvari i mislili da će samo to biti dovoljno za uspjeh.

Čini se da idealisti u ovoj državi više ili još (ovisno o tome da li ste idealist ili pesimist) ne prolaze. A ako je suditi prema riječima Borne Keserovića, od balkanskog principa rada na temelju lako ćemo i nećeš razbojniče, kako opisuje pristup projektu, ovakav kraj niti ne čudi. Ostaje samo nada da će se Državno odvjetništvo pozabaviti ovom aferom i da će zaposleni koji su pokrenuli stečaj naplatiti svoj rad. Oni koji su radili bez ugovora, a bili su navedeni u impresumu ne gaje takve nade.

U dva i pol mjeseca izlaženja, list je prošao faze izdavaštva koje mnogi nisu u cijelom desetljeću; smjene urednika, nove formate, nagradne igre bez pokrića, rezanja plaća za 25%.

Među prisutnima, mogli su se čuti i komentari poput: Nije ni čudo da su tako skončali kada je sve to bio samo klasični sajam taštine u kojem se ne može pobijediti. Čini se da je ovako skončala nekoć slavna Poletova generacija…T

RoksandiC487

RoksandiC487-priopC487enje

Još nema komentara

Uskoči u raspravu
  1. Dario
    #1 Dario 9 ožujak, 2013, 22:52

    Prognoziram da ćemo za koji dan opet biti u prilici da “pametni i pošteni” Kuljiš opet sa svojim tekstovima, ili u tv emisijama, ismijava redom “nepoštenje i primitivizam” HRVATSKIH političara i drugih HRVATSKIH djelatnika.
    Koji je to grozan tip!!

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. Pila
    #2 Pila 9 ožujak, 2013, 07:27

    Kuljišu, je li boli kad sa svojim ku*cem mlatiš po trnju? Do sada si to radio s tuđim.

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. Guest
    #3 Guest 9 ožujak, 2013, 06:47

    U novinarskim krugovima zadnjih se tjedana iskristalizirao zaključak da je ’21. stoljeće’ pokrenuto s namjerom da ojača poziciju SDP-a u Zagrebu, te da umanji moć i utjecaj Milana Bandića. Zato je, govorka se , ’21. stoljeće’ i imalo toliko stranica posvećenih događajima u hrvatskoj metropoli… Glavni urednik, Borna Keserović, je izjavio kako se nada da novinari neće ostati neplaćeni. Nitko međutim, prema informacijama koje kruže Zagrebom, do danas nije dobio ni kune!

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.