PREDALAŽEM DEKRIMINILIZACIJU POZDRAVA ZA DOM SPREMNI

PREDALAŽEM DEKRIMINILIZACIJU POZDRAVA ZA DOM SPREMNI

3. veljače, 2016.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
I među ustašama je bilo dobrih i loših ljudi. Ne svodim to na ljudski element. Kada govorimo o ustaškoj doktrini ja odbacujem ustašku doktrinu kao i komunističku i četničku jer su fašističke i totalitarne. Sudjelovao sam s predsjednikom Tuđmanom u dekriminalizaciji ustaških riječi pojmova. Oko kune smo imali razgovore hoćemo li kruna ili kuna. Predlažem da dekriminaliziramo i pozdrav ‘Za dom spremni’. Mislim da imamo i odluke nekoliko sudaca koji su dekriminalizirali taj pozdrav

LINK:  https://www.youtube.com/watch?v=MYRB4qOqbtQ
Priredio: Franjo Dobrović
Fotografija: Dražen Stjepandić

Akademik i književnik Ivan Aralica bio je gost emisije Markov trg, u utorak 2. veljače, prve nakon zabrane progovorio o zabrani Z1 televizije, četništvu, Miloradu Pupovcu, pravoslavlju, lustraciji, antifašizmu i pozdravu ‘Za dom spremni’
“Ovih dva tjedna bilo je osobito teško za mene i za ovu našu zagrebačku, hrvatsku televiziju Z1 koja je hrabro podnijela sve pritiske. U Hrvatskoj se događa jedna apsurdna situacija u medijskom i političkom prostoru, zamjena teza gdje laž postaje istina i obrnuto. Dogodio se jedan masovni medijski spin, preusmjeravanje s onoga na što sam htio skrenuti pozornost javnosti na odjavu”, kazao je voditelj Marko Jurič na početku emisije, podsjetivši tako na skandaloznu zabranu rada televizije Z1.
Brzinski komentar na ovu zabranu?
“Kontaktirali ste me pred mjesec dana da vam dođem u emisiju, a kako nerado istupam na televiziji zamolio sam vas da to odgodimo, no kako se ovo dogodilo osjetio sam potrebu da zbog vas, televizije Z1, da se odazovem i da porazgovaramo. Ne s tendencijom uzburkavanja strasti nego da smirimo i da razložno o svemu govorimo jer nam je Bog to dao. Čak bih citirao svoju pjesmu Duša robova da nikakav progon ne treba čovjeka skrenuti s puta mira”, kazao je Aralica.
“Dužan sam gledateljima izreći da nisam pozivao na govor mržnje. Ono što sam napravio – ukazao sam na pojave četništva u SPC-u. Ukazivao sam na to i prije i nije se reagiralo. To me uplašilo. Uslijedilo je izvješće SOA-e kako je zamijećeno da su u Hrvatskoj aktivne organizacije i pristaše četništva i da je zamijećen rast tih trendova. Imali smo se prilike susresti s četništvom prije dvadeset godina u Hrvatskoj i oni su radili upravo ono na što sam upozorio u odjavi. Milorad Pupovac je sazvao konferenciju na kojoj je rekao da širim govor mržnje prema Srbima, međutim ja u svojoj odjavi govorim o četnicima. Ja ne mislim da su Srbi četnici, ako Milorad Pupovac misli da su Srbi četnici to je njegovo pravo, njegovo mišljenje. U odjavi nisam se referirao na Srbe, nego na četnike. Krenula je žestoka hajka od raznih mutikaša, beskičmenjaka, Jugoslavena i filočetnika. Podignuta je kaznena prijava i ako budem osuđen biti će to presedan jer bi takva presuda poistovjetila Srbe s četnicima, ali mislim da se to neće dogoditi. Ono što je bila moja namjera jest od Srpske pravoslavne crkve dobiti stav o tim pojavama, da se SPC ogradi od toga. Prije svega jer ima incidenata poput zabrane davanje vojne počasti od strane svećenika SPC-a na pogrebu hrvatskih branitelja. Osim toga čudilo me da se hrvatska javnost i novinari nisu zainteresirali za ove teme”, dodao je Jurič.

Kriva odluka Mirjane Rakić

Hoćete nešto dodati?
“Tim fenomenom četništva ja se ovdje bavim u ovoj knjizi. Ne govorim o tome, priča nije o tome, ali i ta pjesma koja je tu problematična ima u sebi dinarski motiv, počinje s Dinarom, i upravo iz tog razloga mogu nešto reći o tome. Da ste vi, Marko, ijednom riječju povrijedili pravoslavlje kao vjeru i Srbe kao naciju – ja večeras ne bih ovdje s vama sjedio. Ali kako je vaš uvod sad bio na četništvo kao velike opasnosti i vjeri pravoslavnoj i Srbima kao naciji, ja se ovdje osjećam dužnim da nešto kažem. Ponavljam, vi niste povrijedili ni pravoslavlje ni Srbe. Udaranjem na četništvo branili ste i Srbe kao naciju i pravoslavlje kao vjeru. Potvrda tomu je ovo što je uslijedilo. Kako sam mogao pročitati na licu gospođe Rakić u emisiji kod Stankovića, tamo su i mene spomenuli, pa mogu i ja nju, koju izuzetno cijenim i ne slažem se s povicima protiv nje da njoj nije mjesto ovdje, ali donijela je krivu odluku. Krivo je procijenila. Drugi prilog ovakvog stava je izjava oca mitropolita Porfirija. Za mene nije ništa izuzetno da se prekrsti i pokloni i u jednoj i u drugoj crkvi. Njegova je izjava korektna, ali sam priznaje da se našao u nezgodnoj situaciji, da to sam nije poželio. Dao vam je na neki način pravo što ste kritiku usmjerili na pojavu četništva. Gledajući prilog, vidio sam da se i on sam ustegao, da kao da je shvatio da pjeva nešto što ne bi trebao pjevati. Tim gestom dao je za pravo političkom stavu koji ste vi izrazili. Dopada mi se razložnost tog čovjeka kad govori da je vjera ono što spaja Hrvate i Srbe. Razjedinila nas je politika, politika hegemonističke kapitalističke Jugoslavije, a onda poslije komunističke Jugoslavije. Daj Bože da to mišljenje sazrije i u SPC-u da se crkva treba očistiti od četništva kao i Katolička crkva od ustaštva. Žao mi je što on kad govori o vašoj izjavi smatra da je to govor mržnje. To bi bilo kad bi vi onu riječ koju ste spomenuli pripisivali Srbima ili pravoslavnima, ali vi ste je pripisali četnicima. To ne može biti ni po kojoj interpretaciji govor mržnje”, zaključio je Aralica.
Zašto se vodstvo SPC-a ne ogradi od takvih pojava?
“Pa vidite od oca mitropolita da on u svojoj izjavi problematizira vodstvo svoje crkve. Jer kaže, kad je on uputio pomirljive tonove, kad se distancirao od komunističke interpretacije katoličanstva i svetosti Stepinca da je od svoje crkve proglašavan da nije patriot, domoljub. Savjetovao bih ocu mitropolitu i svim svećenicima SPC-a da odustanu od komunističke interpretacije Stepinca, nego da ga sagledaju u kršćanskom duhu. Da ne stvaraju razdor između Hrvata i Srba”, rekao je Aralica.
Što kažete na tu društvenu patologiju da kada upozoravam na takve pojave, onda se javni prostor okrene protiv mene i ostane potpuno nezainteresiran za ono na što sam pokušao upozoriti?
“Vama je poznat mentalni komunizam koji je ostao, o čemu sam pisao. Sustav propadne, ali ostaje živjeti u glavama ljudi kao mentalitet. Ako pravoslavna crkva prihvati interpretaciju Stepinca koju je nametnuo komunizam, onda nema drugo nego to dovodi do razdora. Neka ta crkva krene s kršćanske supstance. Govori se o Stepincu i o prekrštavanju Srba. Nema pokrštavanja ako pravoslavni pređe na katoličko, toga nema, taj čin prekrštavanja ne postoji.”
Pupovac je 92. izjavljivao da je 11 tisuća srpske djece prekršteno na katoličanstvo?
“On je to demantirao ili netko iz njegovog ureda. Izjavio je da toga nije bilo i on je sam to odbio. Pa vidite sam čin krštenja iz pravoslavne crkve se priznaje u katoličkoj, obrnuto, katoličko krštenje se ne priznaje u pravoslavnoj pa tamo može doći do pokrštavanja. Dakle, pokrštavanje pravoslavnih u katoličko je tehnički nemoguće. Ako se želi prihvatiti komunističke laži o Stepincu onda to samo vodi prema razdoru Srba i Hrvata.”

Tuđmanov otac i ZAVNOH

Dogovarali smo prokomentirati antifašizam u Hrvatskoj kao ustavnu kategoriju i kao politički svjetonazor koji je danas vrlo utjecajan, a tu je temu i ministar kulture Hasanbegović otvorio?
“Sve što se događa oko ministra kulture ima ideološki predznak. Stao bih uz njega, kao što sam stao i uz vas. On svojim postupcima je svoj najbolji odvjetnik. Hasanbegović je izjavio da je antifašizam floskula. Od mnogih značenja riječi floskula u ovom slučaju bi najbolje bilo da je to ‘smokvin list’, nešto što prekriva neku sramotu. Kad se tako shvati Hasanbegovićeva ‘floskula’ onda mislim da je to izvanredna misao jer današnji antifašisti koriste antifašizam da prikriju zločine komunizma. Dovoljno je pročitati naš Ustav i vidi se da se antifašizam spominje u odlukama ZAVNOH-a. To je najbolje shvatio Josipović pa je zato htio mijenjati preambulu Ustava. U današnjoj preambuli nema antifašizma osim u porukama ZAVNOH-a. Tuđman je tu bio vrlo pažljiv i on je sastavljao tu preambulu. Smisao spominjanja ZAVNOH-a je smisao kontinuiteta hrvatske državnosti. Tko je osnivač ZAVNOH-a, to je bilo pluralno tijelo. Tadašnju je Komunističku partiju Hrvatske vodio Hebrang. U ZAVNOH-u su sjedili HSS-ovci koje je vodio Bogovac, Jakovljević, Krvce, Sikirica, Škar, Pavlek Miškina i drugi. Bila je u ZAVNOH-u i Srpska demokratska stranka. Komunisti su vodili to tijelo, ali to je bilo pluralno tijelo. Ne treba zaboraviti da je Tuđmanov otac bio u frakciji HSS-a unutar toga ZAVNOH-a, može se vidjeti kako je čak i predsjedao na pojedinim sjednicama. Neki kritičari su ironično komentirali kada bi se Tuđman bolno prisjećao svoga oca. Kako su završili ti HSS-ovci? Ubijeni su, Hebrang je ubijen, Tuđmanov otac je ubijen. Vođa Srpske demokratske stranke Sava Kosanović je, mislim, preživio”, objasnio je Aralica.
Što sve to znači za današnje poimanje antifašizma, je li to sukob antifašizma i komunizma.
“To je primjena Lenjinova doktrine: U prvoj fazi revolucije potaknite i koristite nacionalne snaga, a kada revolucija ovlada onda posijecite te nacionalne snage. Tito je to učinio u Srbiji. Najprije je imao saveze s četnicima. Čim je u rat ušao SSSR on je išao sjeći srpskim komunistima glave i došlo je do raskola. Ostao je na samo jednoj brigadi i zapravo s tom brigadom je bježao iz Srbije.”
Kakva je posljedica svih tih odnosa na današnje poimanje antifašizma. Može li Tito biti ikona antifašizma?
“Tu dolazimo na problem lustracije kod nas. O tome sam pisao u knjizi ‘Smrad trulih lešina’. Zaprepašćuje me da se o lustraciji čuju jedni za, drugi protiv. Često puta ni ovi koji se protive i ovi koji su za ne znaju što bi to bilo. Kad je ono s Boljkovcem bilo sve je pogrešno shvaćeno. Lustracija je proces koji je zahvatio sve komunističke zemlje. On nije završio, nego neprekidno traje. I nas je lustracija zahvatila. I ove rasprave su dio procesa lustracije. Tri su razine lustracije. Jedan je sudski i to je zahvatilo Hrvatsku, ali na Sudu u Munchenu, Perkoviću i Mustaču. Ta presuda će imati dalekosežne posljedice u Hrvatskoj. Neka se nitko ne zavarava jer to je sudski proces lustracionog karaktera. Druga je razina administrativna da se pripadnicima represivnog aparata tog režima zabrani pristup javnom životu. Kod nas je to izostalo. I treći oblik su ove ideološke rasprave. Naša je predsjednica na jedan fin način otpremila Titovu bistu u muzej. Takva nam lustracija treba. Nevladine udruge smatraju da Titova politika mora biti pošteđena od zahtjeva europskih zakonodavnih tijela da se uklanjanjem od totalitarizama jednako uklanjaju komunistički i fašistički totalitarizmi. Oni polaze od pretpostavke da jugoslavenski komunizam nije bio jednako totalitaran kao drugi. Ali time što je bio blaži on nije prestao biti totalitarizam. ”

Čistilište Haškog suda

Što je s jugoslavizacijom hrvatskog javnog života?
“Iz Domovinskog smo rata izašli kao pobjednici. Nažalost taj je rat morao proći kroz čistilište Haškoga suda. Unutar te faze čistilišta mi smo imali promjenu političkih garnitura Tuđmanovu je naslijedila ljevičarska. I ta je ljevičarska garnitura izmislila kako je Tuđmanovo razdoblje bilo totalitarizam i da to treba detuđmanizirati. To zagovaraju sve te nevladine udruge. Vidjeli ste ih sinoć na onim demonstracijama na Markovom trgu, vidjeti ćete ih opet za nekoliko dana. Ali to čistilište se pretvorilo u našu veliku sreću kada je Haški sud proglasio naše generale nedužnima i oslobodio ih. To je važno gotovo kao i Oluja. Da toga nije bilo teško bismo održali slavljenje Oluje. Od toga dana više ništa nije isto. Svi procesi nakon toga se odvijaju u tom ozračju. Treba ohrabrivati ljude poput ministra Hasanbegovića koji nastavljaju tom politikom kojom će biti istisnut komunizam i jugoslavenstvo. Naravno, ne da se prekine suradnja s narodima koji su proizišli iz te Jugoslavije. Jugonostalgija se lako premetne u političku doktrinu i postaje kamen smutnje u odnosima među narodima.”
Što kažete na pojave pozdrava ‘Za dom spremni’?
“I među ustašama je bilo dobrih i loših ljudi. Ne svodim to na ljudski element. Kada govorimo o ustaškoj doktrini ja odbacujem ustašku doktrinu kao i komunističku i četničku jer su fašističke i totalitarne. Sudjelovao sam s predsjednikom Tuđmanom u dekriminalizaciji ustaških riječi pojmova. Oko kune smo imali razgovore hoćemo li kruna ili kuna. Predlažem da dekriminaliziramo i pozdrav ‘Za dom spremni’. Mislim da imamo i odluke nekoliko sudaca koji su dekriminalizirali taj pozdrav.”T

12 komentara

Uskoči u raspravu
  1. FRANO
    #1 FRANO 3 veljače, 2016, 18:59

    IVAN ARALICA, TROFEJNI DVORSKI PISAC, NA DVORU

    TUĐMANISTANA!!!!!!

    PORIJEKLO NIJE NEVAŽANO ,JER IZ NJEGA IZVIRE SVA NJEGOVA ,NE DUHOVNA, JER ON I NAKON ŠTO JE STIGAO VEĆ U 3-ĆU DOB ,NIJE SE JOŠ POPEO PO HEGELOVO TRIJADNOJ LJESTCVICI DA BI SE MOGLO GOVORITI O NJEGOVOM DUHOVNOM DJELOVANJU , JER SE NJEGOVA SVIJEST STALNO KREĆE OD ČULNE IZVJESNOSTI DO STUPNJA OPAŽANJA ,DO OBIČNOG LJUDSKOG RAZUMA ,KAKO TO HEGEL TUMAČI , DA SE NA TOM STUPNJU OBIČNOG LJUDSKOG RAZUMA, NOGAMA GAZE KORIJENI HUMANOSTI. I ZAISTA HEGELOVA TVRDNA SE NAJBOLJE OBISTINILA KOD NAŠEG DVORSKOG PISCA ,POŠTOVANOG GOSPODINA ARALICE, DA KROZ ČITAV SVOJ JAVNI ISTUP ,SA SVOJIM PISANIJAMA,OD KAKO SE OTISNUO S PROMINSKIH OSOJA I PRISOJA ,U HAJDUČKIM OPANCIMA ,I TRIBALNO-TALIBANSKOM TRADICIJOM ,GAZI KORIJENE HUMANOSTI.

    ČITAV NJEGOV OPUS JE PASQUILNE PREDIKACIJE , DINARSKO TRIBALNO-TALIBANSKOG ODREĐENJA I NJEGOV USPJEH I POPULARNOST, O KOME GOVORE NJEGOVI IZDAVAČI I RECENZENTI, SE MJERIO PROPAGANDOM KOJU JE CRKVA I NACIŠOVINISTIČKA ALAŠA PRONOSILI U BIVŠOJ JUGOSLAVIJI, A TAJ TREND SE POSEBNO NASTAVIO U TUĐMANISTANU KADA JE POSTAO I DVORSKI PISAC. SVA NJEGOVA POPULARNOST SE MJERILA UGLAVNOM TRIBALNO-ALTAJSKO-HAJDUČKOM TRADICIJOM UBOJICA ,PLJAČKAŠA ,I IZNAJMLJENIH ESKADNRONA SMRTI U SLUŽBI,UVJEK,ZLOČINAČKE KATOLIČKE CRKVE , JER PODNEBLJE ,ONO GEOGRAFSKO, NJIHOVOG BIVSTVOVANJA , JE TAKVE NARAVI DA NIKDA NISU POSTOJALI UVJET ZA RAZVOJ PROIZVODNIH SNAGA KOJE BI GARANTIRALE MAKAR REPRODULKCIJU PROSTE RADNE SNAGE PA SE TA ALTAJSKA PLEMENA SPECIJASLIZIRALA KAO PLAĆENI RATNICI UVJEK U SLUŽBUI VLADJUĆIH ,A TI VLADAJUĆI SU KROZ POVIJEST EVROPSKE PROŠLOSTI BILE CARSKE I KRALJEVSKE DINASTIJE KOJIMA JE CRKVA BILA DUHOVNI I POJKROVITELJ ČIJI SLJEDBENICI,ČANDALE, SU UVJEK BILI VOJNICI ZA OBAVLJANJE OSVAJAČKIH POHODA U KOJIMA SU SE SPECIJALIZIRALI ZA SVE VRESTE ZLOČINAČKOG DJELOVANJA I UVJEK BILI BRANA SVAKOJ POBUNUI ILI REVOLUCIJI.
    DAKLE, REPRODUCIJA TIH HAJDUČKIH PLEMENA SE UVJEK TEMELJILA NA SLUŽBOVANJU KAO PLAĆENE RATNIČKE HODRDE ONIMA KOJI SU VLADAJUĆI ,A KROZ POVIJEST SE DOKAZALO DA JE UVJEK NA KORMILU VLADAJUĆIH SLUŽBOVALA KRŠAĆNSKA CRKVA KAO NJIHOIV POKROVITELJ I VALSNIK SVOJE SLJEDBENIČKE ČANDALE ,KOJA JE UVJEK BILA U SLUŽBI ZLOČINA I PLAJČKE . PA SE TAKO MOŽE GOVORITI O ARAKLICI KAO IZDANKU TE RATNIČKO-PLJAČKAŠKE HORDE DINARSKIH TRIBALNIH ANTROPIDA ,HIBRIDIZIRANIH HRVATA-KATOLIKA, KOJI SE ISPILIO U OKRILJU I AMBIJENTU NASILJA I POHLEPE .ŠKOLUJUĆI SE U SOCIJALIZMU POD POSEBNIM PRIVILEGIJAMA, JER SOCIJALIZAM , KAO DRUŠTVENO-PRAVEDNI ODNSO U KOJEM SVAKO LJUDSKO BIĆE TREBA POSTATI DOSTOJANSTVENI ČOVJEK SPOSOBAN DA BUDE DRUŠTVENO KORISTAN , PA JE TAKO NAŠ ARALICA, ISPRDAK IZ TAKVIH ZLOČINAČKIH PALEMNSKIH TRADICIJA, IMAO PREDNOST DA NA TROŠAK DRUŠRTVENE ZAJEDNICE STIČE ZNANJA I POSTANE DRUŠTVENO KORISNO LJUDSKO BIĆE ,A NE SLJEDBENIK HOREDE UBOJICA I PLJAČKAŠA . MEĐUTIM, NJEGOVO ŠKOLOVANJE MU JE POSLUŽILO DA POSTANE TRGOVAC PLASMANA OPISA HAJDUČKIH TARDICUIJA SVOGA PLEMENA ,NARAVNO KAO VOJNIKA U SUŽBI,UVJEK ,ZOLIČANČKE CRKVE KAO STALNOG I SIGURNOG STOŽERA IZNAJMLJIVANJA NJIHOVIH HAJDUČKO-PLAČKAŠLKO –ZLOLČONAČKIH USLUGA. I TAKO SE ARALIČINI PRECI KROZ ČITAVU SVOJU POVIJES PREDICIRAJU KAO PRAVI SLUŽBUJUČI ESKADRONI SMRTI ,UVJEK U SLUŽBI ONIH KOJI PLAĆAJU NJIHOVE USLUGE A ONI SU UVJEK, U PRVOM REDU, KATOLIČKA CRKVA KAO VLADAJUĆA DINASTIJA OD SVOGA UTEMELJENJA MILASKIM EDIKTOM 315 GODINE NAŠE ERE .
    TAKO SE NAŠ ,DVORSKI PISAC I ISPRDAK DINARSKIH ZLOČINAČKIH HORDI ,OKRENUO PISANIJI U KOJOJ POPULARIZIRA DJELOVANJE SVOJIH PREDAKA ,PLAĆENIH UBOJICA,PLJAČKAŠA KAO BORCE KATOLIŠTVA A SVAKO KATOLIŠTVO NA OVIM PROSTRORIMA CRKVA JE IDENTIFICIRALA SA NACIOJOM.

    POŠTOVANI GOSPODIN ARALICA SE KROZ ČITAV ŽIVOTNI PUT ,NIKADA NIJE ODVAJAO OD SVOGA, NEĆU KAZATI DUHOVNOG, JER NA POČETKU REKOH DA ON NIJE STIGAO DO TOGA STUPNAJ, NEGO ĆU REĆI SIROVOG PRIRODNOG RAZMIŠLJANJA I DJELOVANJA . NJEGOVA PRIRODNA SVIJEST KOJA SE STIČE NA DINARASKIM OSOJIMA I PRISOJIMA ,NA DINARSKIM RASPUČIMA I BESPUČIMA NIKADA SE NIJE POMAKLA NA VIŠI STUPANJ JER ZA TO TREBA OBRAZOVANJE ,I JER DO TOGA VŠEG STUPNJA ,KAŽE HEHEL, NEMA KRALJEVSKOG PUTA, OSIM MUKOTRPNOG UČENJA .PA HEGEL KAŽE ,SVE ŠTO IMA PREDIKACIJU PRIRODNOG TREBA OSTAVITI PRIRODI KAO NELJUDSKO.
    A NAŠ POŠTOVANI GOSPODIN ARALICA JE NA KRAJU SVOGA KARIJERNOG PUTA DVORSKOG PISCA, TRIBALNO –TALIBANSKE ODREĐENOSTI , NAPREDOVAO DO DVORSKOG, EVET EFENDIJE ,PA ZAVRŠIO ,NIJE MALA STVAR ,SA NJEGOVOM SVIJEŠĆU I STUPNJEM SPOZNAJE ,POSTAO ČALNOM TUĐAMANOVE AKADEMIJE SPODOBNIH.
    I, ETO ,NAŠ SE DINARSKI TELAL PONOVNO OGLASI ,NOVOM PISANIJOM ,I GLE ,DA POKAŽE KAKO JE U AKADEMIJI NAPREDOVAO ,PA NAUČNO DADE NASLOV SVOGA PAMFLTSKOG URATKA =MENTALNI KOMUNIST=.
    I BI ISTINA DA NAŠ PROMINSKI TELAL NIJE SE NIŠTA POMAKNUO NA HEGELOVO LJESTVICI, JER ARLAUČE ,ONAKO U DESETERCU ,BEZ GUSALA URBI ET ORBI ,KAKO JE JOŠ UVJEK TRIBALNI KATOLIK ,I ZATUCANI DINARSKI DRIPAC.

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. Jo
    #2 Jo 3 veljače, 2016, 14:06

    Kiko.. neka Centar Simon Wiesenthal dođe u Hudinu Jamu i neka si tamo konačno pogleda što su antifašisti učinili ljudima kojima je bio jedini krimen što su vjerovali židovu isus kristu!

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. KIKO
    #3 KIKO 3 veljače, 2016, 14:01

    Ateisti se požalili na hasanbegovića Centru Simon Wiesenthal kojega vodi rus zurof kako bi spriječili lustraciju.
    Malo više nego prozirno da ateisti traže savjetnike među izdajnicima isusa krista, dok cijeli svijet danas zna da je zapravo hrvatska u II.rata čuvala više Židova nego neke ” Antifašističke” države!
    Nisu u NDH morali nositi davidovu zvijezdu te nisu postojali logori smrti, već radni logor poput jasenovca u kojem su mogli raditi svoje zanate.
    To je postojalo samo u hrvatskoj i neka pate lažljivci koliko hoće, jer to njima neće čistiti njihove prodane duše.

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. ZDS
    #4 ZDS 3 veljače, 2016, 07:41

    Jeste malo pomješao-ustaše, četnici i partizani su ratni zločinci dok su komunisti najviše zlodjela i najgorih napravili poslije rata-i to u dugom trajanju 45 godina-i dok smo se ovih prvih rješili sa potomcima i nedjelima komunista imamo problema i dan danas u drugom obliku-mentalitet nisu promjenili samo su se promjenile okolnosti pa danas prave nedjela pod krinkom antifašzma dok sa antifašizmom imaju veze isto kao i fašisti!

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. klasik
    #5 klasik 3 veljače, 2016, 06:55

    Pisac u istu vreću strpao ustaše, četnike i komuniste,a što je s partizanima. Njih je abolirao. Aralica da te malo poučim, kao bivšeg skojevca i partizančića.
    Postojala su tri pokreta, kažem, pokreta, čovječe:ustaški pokret nastaje poslije ubojstva hrvatskih prvaka seljačke stgranke u beogradskoj skupštini i radićeve smrte, četnički pokret nastaje nastankom srpske kraljevine poslije drugog svetskog rata,a partizanski pokrtet nastaje kao prototip nacizmu i fašizmu, naravno zabetoniran bezbožnom ideologijom Lenjina, Staljina i Tita. Kamen temeljac partizanskog pokreta je jugoslavenstvo i basta!.
    Bilo je smiješno kad se Aralica nije mogapo opredjelit na koju će stranu. Velik pisac, a mal čovjek.

    Odgovorite na ovaj komentar
    • Anonimno
      Anonimno 3 veljače, 2016, 08:11

      ARALICA – PTICA SA DVA LICA
      Znanje Ivana Aralice je vrlo ograniceno, jer on nikad nije pohadjao gimnaziju, a na Filozofski fakultet u Zadru se je upisao – polaganjem ispita iz ‘ideolosko-politicke podobnosti. Da biste ga shvatili kao isca, procitajte njegov mitoloski sastav “Torba”, objavljen u ‘Zadarskoj Reviji’ 1964, a zatim povijest rusenja njegovih skojevskih iluzija u romanu ‘Filip’. Usporedbom tih dviju knjizevnih tvorevina, dobije se uvid da to nije mogao pisati jedan te isti covjek. Ta skizofrenicna pretvorba poluintelektualca ukazuje na pogubnost mitomanije u nasoj nacionalnoj zbilji. Trebat ce to obraditi u akademskom stilu: ovo jemoja tvrdnjaa ovo dokaz da sam bio u pravu.

      Odgovorite na ovaj komentar

Kliknite ovdje ako želite odustati od odgovora.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code