PELJEŠKE CRNE MILJARDE

PELJEŠKE CRNE MILJARDE

11. listopada, 2012.

Piše: Saša Radović

Zaključak trilateralnog sastanka na ministarskoj razini, Hrvatske i BiH te Europske komisije, u Bruxellesu 19. rujna 2012.:

Pelješki most najvjerojatnije nikada neće biti izgrađen.

 

Logično, racionalno i ispravno, jer je kriminalni „projekt Pelješki most“ dio pljačkaškog plana hrvatske političke mafije. HDZ je kopirao staru shemu talijanske mafije.

Sateliti političke elite HDZ-a nakupovali su u bescjenje goleme prostore na Pelješcu koji bez mosta nemaju nikakvu, ni vrijednost, ni perspektivu. Isti ljudi planirali su most, kupili su zemlju i grade most! Sve je tu; korupcija, sukob interesa, još jedna pljačka hrvatskih resursa – ukratko, kriminal! Izgradnjom mosta – Bandi lopovskoj smiješe se milijardske zarade!

Primjer Pelješkog mosta dokaz je da desetljećima zaostajemo za razvijenom Europom – ne samo u pozitivnom smislu, nego i u kriminalu. U Italiji je mafija davno – između dva svjetska rata kupovala zemlju u bescjenje na planiranim trasama autocesta. Sve je jasno; korupcija, umreženost s državnim službama koje planiraju ceste i t.d. Mafija je zatim skupo prodavala istu zemlju državi.

Prošla su desetljeća, hrvatski model ipak je moderniji od sicilijanskog, poboljšan je pljačkom u samoj gradnji mosta. Kriminalne poluge s genijalnim Radićem na čelu, pobrale su vrhnje i prije same gradnje. Radi se o stotinama milijuna predujmova o kojima naivni hrvatski puk nema pojma. Nakon početka gradnje, zakopale su se prve lopate i gradnja je odmah stala. Godine su prolazile, na napuštenom gradilištu, zarđale su lopate i po koja mješalica za beton, no milijuni su se redovito odvajali svake godine „za Pelješki most“. I nestajali u privatnim džepovima.

Insert iz predzadnje Latinove Latinice krajem 2008. godine:

 

Voditelj Denis Latin:

Gospodine Radović, premijer se boji (to je Sanaderovo doba, op.autora.) da nešto ne bi puklo pa zato straši ljude, kažete vi, ali je jasno da se ne želi odreći ničega, to mi posljednjih dana vidimo. Nastavlja se na nasadima iz 1991. godine. Najbolji primjer je Pelješki most. Možete li nam to pojasniti?

 

Saša Radović:

Da! S obzirom na to da sam kao diplomirani inženjer stručan po tom pitanju, poznam materiju. Radio sam kao građevinski inspektor i kao predstojnik Ureda za urbanizam, graditeljstvo i stambeno komunalne poslove, pa mi je i upravni postupak u gradnji poznat. Pelješki most je po tri elementa, da tako kažem, nepodoban. Sa zakonske strane ima nekoliko zapreka, a najteži problem je to što se stranka u postupku država Bosna i Hercegovina protivi gradnji. Najavljena je i tužba međunarodnom sudu ako se gradnja nastavi. Prema tome, građevna dozvola, ako ništa drugo, vrlo je sumnjiva. Ja osobno mislim da je i nema! To je taj prvi element ili aspekt. Drugi aspekt je materijalne prirode, govorilo se da će most stajati oko dvije milijarde kuna, međutim realna cijena takve monumentalne građevine bit će najmanje pet, šest, a možda i više milijardi. Razlog je vrlo duboko temeljenje, velika dužina, te vrlo velika visina mosta od najmanje 25 metara. Prometni stručnjaci, interesirao sam se, govore da taj most nema opravdanja, građevinski isto tako, urbanizam – nema razloga previše… Zapitao sam se, zašto taj most, zašto tako tvrdoglavo…

 

Voditelj:

Pogotovo što uskoro neće biti granica, pa neće biti problema s prelaskom, zar ne?

 

S. R.:

Pa, da! Međutim, zašto se tako tvrdoglavo ne želi odustati od gradnje mosta. Plaće ćemo skinuti, remen ćemo stegnuti, sve, ali most ćemo graditi. A, sada onaj treći aspekt, moralni ili bolje rečeno nemoralni. Pogledajmo negativnu stranu koja prevladava u praktično svim javnim radovima u Hrvatskoj, a to je, tko gradi i po kojoj cijeni? Tu su milijunske vrijednosti u takozvanom papirnatom dijelu gradnje; elaboracije, studije, idejni projekti, glavni projekti, provedbeni, detalji… Sve to radi IGH s kooperantima, Konstruktor, što znači direktno jedan dio Vlade Republike Hrvatske. Gospođa ministrica Matulović Dropulić suvlasnica je IGH, savjetnik je gospodin Miomir Žužul, čovjek visoke inteligencije, povjerenik Mense, vrlo inteligentan, vrlo školovan, jako dobro pozna hrvatski model poslovanja. Uvjeren sam da je izvukao teške milijune u tom poslu. Sada treba graditi most da bi se izvuklo još više, još… Gospodin iz samog vrha političke elite, projektant i koordinator Jure Radić, odnosno IGH, treba mnogo novca. Mora platiti posao, ali i napuniti crne fondove za koje hrvatski puk ne zna. Tu su i milijuni koje treba isplatiti na inozemne privatne račune. Nije važno što ćemo se još više zadužiti, što će hrvatski narod još teže živjeti, s još većim minusom…

 

Voditelj:

IGH treba platiti i onaj teren za Zagrepčanku, zar ne?

 

S. R.:

Tako je! Mora, a nema odakle. Mora, i oni od Pelješkog mosta ne odustaju. Nisam spomenuo „šećer na kraju“; IGH i Konstruktor kupili su u bescjenje stotine tisuća kvadrata zemljišta na Pelješcu čija će cijena izgradnjom mosta višestruko narasti. Dakle, oni planiraju most, oni kupuju zemlju, oni grade most: korupcija, sukob interesa, još jedna pljačka hrvatskih resursa.

Bilo je to davne 2008. godine. Do sada je Banda lopovska izvukla priličan broj stotina milijuna kuna. No, priča prilazi kraju. Ako je već hrvatski puk naivan – Europa nije! Uostalom, sadržaj „Pelješke operete“ ZNA SE! Poznato je i to da su politički lideri pokrali i opljačkali sami svoj narod. Potpredsjednik EK Siim Kallas, nadležan za pitanja transporta, i povjerenik za regionalnu politiku Johannes Hahn, dali su hrvatskim ministrima jasno do znanja da europski porezni obveznici neće platiti gradnju mosta sve dok se studijama ne dokaže njegova puna opravdanost i isplativost. Svoju skepsu potkrijepili su retoričkim pitanjem: „Zašto se most za Siciliju ‘gradi’ već 40 godina?“.Odgovorili su sami – zato što nije isplativ! Čini se da je svima jasno – da je Pelješki most isplativ samo hrvatskoj političkoj mafiji.

HDZ VRIŠTI, PLAČE, PRIJETI…

 

Zbog propasti uloženih milijuna za bezvrijednu zemlju ako se most ne izgradi – HDZ vrišti, plače, prijeti… Ali nije taj plač samo zbog zemlje. U pitanju je i sama gradnja mosta. Po oprobanom hrvatskom modelu gradnje autocesta – naplaćuje se duplo više nego što vrijede radovi. To znači da bi izgradnja grandioznog Pelješkog mosta stajala oko 5 milijarda kuna – ali naplatilo bi se najmanje desetak milijarda. Privatni računi naše elite u bankama poreznih utočišta (Bermuda, Bahami, Kajmanski i Djevičanski otoci, Cipar, Panama, Jersey, Guernsey, Isle of Man, Gibraltar…) – nabujali bi!

Lopovi vrište, plaču, prijete…, zaboravljaju da propali milijuni kojima su pokupovali bezvrijednu pelješku zemlju nisu bili njihovi – nego naši!

Anno Domini MMXll. T

5 komentara

Uskoči u raspravu
  1. Tpqepm
    #1 Tpqepm 3 ožujka, 2024, 18:15

    buy methotrexate medication methotrexate generic buy coumadin 5mg generic

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. Jlfokb
    #2 Jlfokb 9 veljače, 2024, 16:27

    serophene order clomiphene 50mg cost clomiphene brand

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. Dlnduh
    #3 Dlnduh 28 siječnja, 2024, 13:40

    synthroid 75mcg canada purchase levothyroxine generic synthroid 100mcg over the counter

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. Wuxsfk
    #4 Wuxsfk 2 siječnja, 2024, 06:35

    allergy medication without side effects alternative allergy treatment options best allergy medicine without antihistamine

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. miki tapetar
    #5 miki tapetar 15 listopada, 2012, 06:26

    Ovo je pogođeno.Bravo Saša

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code