OSTOJIĆA TREBA UHITITI ZBOG PREPLAĆENIH  EUROCOPTERA

OSTOJIĆA TREBA UHITITI ZBOG PREPLAĆENIH EUROCOPTERA

3. prosinca, 2014.

 

IMG 9173 Custom
Esdepeova politička policija PNUSKOK prvo treba uhapsiti svog šefa

Napisao: Dražen Stjepandić

Fotografija:www.mup.hr

Ko bi gori sad bi doli”, besmrtne su Gundulićeve riječi kojim je prije nekoliko stoljeća opisao kako se okreće kolo sreće. U sjeni najava novih uhićenja, pa kasnijih objava akcija PNUSKOK-a, u javnosti se tiho pojavila informacija  da su predstavnici jedne američke kompanije bili  u Zagrebu. Pregovarali su s  MORH-om o kupnji njihovih  helikoptera.

Nabava tih helikoptera uvelike ovisi o prodaji transportnih helikoptera MI8 koje sada koristi Ratno zrakoplovstvo. Riječ je o šest helikoptera koji su remontirani i dodatnih šest koji će tek u remont. Prema procjenama, MORH bi na tržištu za jedan helikopter mogao dobiti oko šest milijuna dolara, a taj novac bi se investirao u nabavu Black Hawka. Naravno, postoji i opcija da Pentagon od Hrvatske zatraži njene transportne helikoptere u zamjenu za Black Hawk, a potom bi ih SAD ustupio nekoj drugoj zemlji, najvjerojatnije Ukrajini.

Iako je proces nabave ovog helikoptera pokrenut, dug je put do zaključenja ugovora, pisalo se. Puno je izvjesnija nabava 16 helikoptera OH-58D poznatih pod imenom Kiowa Warrior. MORH je nedavno u Pentagon uputio pismo namjere za nabavu tih letjelica koje bi Hrvatska od američke vojske dobila kao donaciju u sklopu američkog Excess Defense Articles (EDA) programa. Kako se neslužbeno doznalo,  iz Pentagona je stigao odgovor da američka vojska u ovom trenutku raspolaže s oko 300 helikoptera koje može ponuditi saveznicima i da je u tijeku njihovo prikupljanje na jednoj lokaciji. MORH je izviješten da je interes za te helikoptere velik i da Hrvatska ima prednost jer je prva iskazala interes za njih.

Cijena polovnih američkih vojnih helikoptera je oko 6 milijuna dolara po komadu. Objavljeno je da bi novi potpuno opremljeni i modernizirani vojni helikopter Black Hawk koštao do 12 milijuna dolara, dakle  do šezdesetak milijuna kuna, dok su polovni oko tridesetak milijuna kuna. Dakle, ti američki holikopteri, za vojne potrebe, čak ni oni novi, nikako ne koštaju kao polovni eurocopteri koje je ove godine za svoje potrebe nabavio MUP.

Podsjećamo o toj aferi, za koju vjerujemo da će jednog dana biti procesuiran, sadašnji ministar unutarnjih poslova  Ranko Ostojić, jedinom čovjeku, koji naravno uz premijera Zorana Milanovića, kontrolira rad esdepeove političke pšolicije PNUSKOKA- a. Onaj koji sada spektakularno progoni trebao bi biti progonjen zbog višestruko više cijene polovnih helikoptera preplaćenih za za MUP.

Javnost da smo u prvoj polovici ove godine prvi upozorili o tim sumnjivim poslovima Ranka Ostojića, citiramo:

“Ministarstvo unutarnjih poslova RH zadnjih je mjeseci, unatoč velikoj krizi i općoj besparici, krenulo u skupi predbožićni šoping: za dva (polovna!) helikoptera i 132 terenska vozila izdvojilo je čak 160 milijuna kuna našeg novca!

I ne bi se, oko nabavka sredstava za rad u MUP-u, digla tolika prašina da su ministar Ranko Ostojić i njegovi suradnici odlučili kupiti terence i helikoptere po racionalnoj i hrvatskim uvjetima primjerenoj cijeni. No, problem je nastao kada je javnost doznala da MUP na vrhuncu sezone ovrha, blokada računa i masovnih deložacija građana iz njihovih domova, kupuje najskuplje helikoptere na svijetu i najskuplja moguća terenska vozila.

Jer nakon što se ministar Ostojić nedavno pohvalio kupovinom rabljenog (?!) Eurocopetra EC 135, po cijeni od vrtoglavih 50 milijuna kuna, u javnost su počele izlaziti informacije prema kojima se novi takav ili vrlo sličan helikopter mogao kupiti za daleko manje novca.

Uobičajena cijena helikoptera Eurocopter EC-135 je, prema dostupnim informacijama, oko tri milijuna eura, odnosno dvadesetak milijuna kuna. Cijene izražene u dolarima mogu se naći i na internetu gdje piše da najskuplji model EC 135 stoji 4.800.000 dolara što je otpriliku dvostruko jeftinije od onoga kakvog je, polovnog, kupio hrvatski MUP.  Takav model koristi i njemački ADAC. Ispada, dakle, da su njemački standardi preniski za Hrvatsku!”

POSLALI SMO UPIT MUP-u

Glasnogovornicima MUP-a slali smo i pitanja o slučaju preplaćenih helikoptera. Kolega Damir Kramarić glasnogovornike MUP-a je pitao je li točno da je Vlada RH Eurocopter EC-135 platila 50 milijuna kuna, radi li se doista o rabljenom helikopteru montiranom 2008. godine u mjestu Albacete za potrebe španjolske policije, te zbog čega je Vlada tako skupo platila (polovni?!) helikopter, kada se zna da novi i opremljeni takvi helikopteri stoje maksimalno od 3 do 4 milijuna eura? Također smo odgovorne u MUP-u zamolili da navedu serijski broj i godinu proizvodnje Eurocoptera EC-135, koji je iz proračuna plaćen 50 milijuna kuna.

Odgovore Službe za odnose s javnošću Ministarstva unutarnjih poslova RH ovdje prenijeli smo u cijelosti.

– Cijena helikoptera EC 135 SN 689, koji je isporučen Ministarstvu unutarnjih poslova RH 3. listopada 2013. godine, iznosila je 50.000.000,00 kuna s PDV-om, a kupljen je iz sredstava Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama. Helikopter EC 135 SN 689 je proizveden  2009. godine, ima 20 sati naleta, a korišten je za potrebe proizvođača, odnosno tvrtke Eurocopter. Cijena helikoptera EC 135 SN 689 uključuje dodatnu opremu, obuku šest pilota i obuku osam tehničara i specijalne alate sukladne priručnicima o održavanju (redovno i osnovno) trupa helikoptera i motora do razine remonta. Helikopter ima dodatnu opremu: električnu dizalicu za spašavanje na lijevoj strani trupa, dva nosila i sustav za montiranje nosila u helikopteru, opremljen je sustavom za prednju zaštitu kod udara u kablove, sustavom za plutanje u slučaju slijetanja u slučaju opasnosti, ima ugrađen dodatni spremnik za gorivo, ima sustav vanjskih zvučnika sa sirenom, sustav za podizanje tereta (1300 kg) na dnu trupa.

Također helikopter ima kompletnu pripremu za ugradnju sustava osvjetljenja reflektorom, ogledala za kontrolu kretanja kuke iz pilotske kabine, sustava video-toplinskog prikazivanja terena i komunikacijskog sustava TETRA Garantni rok helikoptera je 1000 sati leta ili dvije godine od isporuke i preuzimanja te napominjemo da je to uvjet kao i kod kupnje novog helikoptera. Prema našim saznanjima tako opremljen novi helikopter, sa specijalnom opremom i instalacijama kao prvi helikopter, prodaje se po cijeni od osam do devet milijuna eura bez PDV-a. Godina proizvodnje helikoptera EC-135 je 2009., a serijski broj je SN 689 – stoji u odgovoru Službe za odnose s javnošću MUP-a RH.

Potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić po primopredaji prvog helikoptera potpisao je sa španjolskom tvrtkom Eucopter još jedan ugovor o kupnji još jednog helikoptera za 37 milijuna kuna, a sklopljeni posao je ocijenio “jako dobrim potezom jer ćemo po cijeni jednog dobiti dva tako opremljena helikoptera.”

Ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić također je s tvrtkom Eurocopter Espana potpisao u utorak 25. lipnja ove godine ugovor o kupnji prvog helikoptera. E kako sad jedan košta 50 milijuna, a drugi 37 milijuna kuna? Je li MUP kako je rekao ministar Ranko Ostojić dosita dobio popust na količinu ili se radi o nečemu drugome?

JAVNOST IMA PRAVO NA ISTINU

U Hrvatskoj nema mnogo stručnjaka za helikopterske transporte, pa je vijest o kupnji helikoptera i njihovoj cijeni prošla bez komentara. Izjave minstra Ostojića uzete su zdravo za gotovo, premda je uobičajena cijena helikoptera Eurocopter EC-135 oko tri milijuna eura, odnosno dvadesetak milijuna kuna, a ne 50 ili 37. Cijene uglavnom izražene u dolarima može se naći na internetu i piše da najskuplji model EC 135 košta 4 800 000 dolara. Donosimo linkove i posjetiteljima našeg portala predlažemo da pogledaju sami. Nije potrebno neko bolje poznavanje engleskog jezika.

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Eurocopter-EC135-T2i/228

Piše da najskuplji model koristi njemački ADAC, dakle za iste namjene kao MUP, jedino nije jasno kako je tolika razlika u cijeni?

Površnijim pretraživanjem na internetu lako se može doći do podataka o cijenama polovnih ili gotovo kao novih helikoptera tog istog modela EC 135 i s malim brojem sati letenja za još manji novac što se može pogledati na slijedećoj stranici:

http://www.controller.com/list/list.aspx?catid=7&Manu=EUROCOPTER&MDLGrp=EC+135

Svi ti helikopteri korišteni su u različite svrhe, različitih su godina proizvodnje, sati letenja, imaju različitu opremu i nalaze se u različitim državama. U Švedskoj, Monaku, Njemačkoj, SAD-u, Indiji, Brazilu, Novom Zelandu… No, ni jedan ne košta više od tri milijuna dolara. Kako je MUP kupio toliko sukuplji, odnosno zašto je uzeo najskuplji helikopter, a još mu je Ministarstvo zdravlja doniralo dodatnu opremu?

Ranije su objavljeni podaci da se radi se o lakom višenamjenskom helikopteru koji će se koristiti prvenstveno za nadzor prometa i prijevoz osoba koje su nastradale u prometnim nesrećama, a koristit će se još i za nadzor granice, Gorsku službu spašavanja i ostale policijske poslove.
Helikopterom će upravljati piloti Specijalne policije i Zrakoplovne jedinice Lučko, a u cijenu ugovora je uračunata i edukacija pilota i mehaničara. Pretpostavlja se da MUP-ove letjelice imaju uređaje za noćni nadzor i promatranje.
Koliko koštaju ti uređaji? Jesu li zbog toga EC-135 helikopteri koje je kupio MUP dvostruko skuplji od najskupljih modela?

Kakvu sve opremu imaju da su dvostruko skuplji od najskupljih i zašto je ministar Ranko Ostojić govorio o povoljnoj kupnji kad su uzeli najskuplje od najskupljeg što se može pronaći na svjetskom tržištu. Nisu kupljena dva helikoptera EC-135 po cijeni jednog nego su dva kupljena po cijeni za gotovo četiri nova helikoptera. Je li to primjereno ovoj krizi?

Javnost i porezni obveznici sigurno zaslužuju pojašnjenje o ovim”zrakomaltnim” nabavkama. Nažalost pravo na ozbiljan odgovor i analizu helikoptera na svjetskom tržištu nikad nisu dobili.

50 TISUĆA KUNA ZA SAT LETA

Do nedavno u Hrvatskoj su se za medecinsko spašavanje uglavnom koristili vojni transportni helikopteri Mi-171. U klasičnoj hrvatskoj improvizaciji obavlja misije traganja i spašavanja, te medicinske letove. Sat leta tim helikopterom naplaćivao se više od 50 tisuća kuna bez PDV-a. Po službenim podacima u 2011. HRZ je helikopterima obavio 1.383 pojedinačna leta za medicinski transport. MORH nije iznio podatke koliko je to sati leta, ali čak i ako se uzme procjena od samo pola sata po letu, riječ je o više od 650 sati. Kada se to pomnoži s 50.000 kuna po satu, ispadne da je samo na medicinski transport u 2011. utrošeno 32,5 milijuna kuna za troškove helikoptera. Kako se za lani ne mogu pronaći službeni sati naleta za traganje, spašavanje i gašanje požara, ne može se još taj iznos pribrojiti ovome, ali je jasno kako to možda i udvostručava ovih spomenutih 32,5 milijuna.

U vrijeme vlasti HDZ-a cijena sata leta Mi-171 bila je ispod 2.000 dolara.

Premda su najavljivali štednju i smnjenje troškova Vlada Zorana Milanovića i na ovom planu postigla je sasvim suprotno od onoga što su obećavali. T

16 komentara

Uskoči u raspravu
  1. Guest
    #1 Guest 24 prosinca, 2014, 16:13

    CUCIKA>>>Ostavi se više HUNSKIH RATOVA I KOSOVSKIH BOJEVA posebice “istjeraj” iz sebe mržnju.Klali su naime svi na ovim prostorima ,bilo pa prošlo i ne ponovilo se nikada više.U vrjeme ex YU svi mi koji jesmo bili sposobni za curu bili smo sposobni i za “CARA” te smo iz tih razloga služili ex JNA.No nismo služili neprijatelja već smo bili na to po zakonu obvezni a što nam je bila čast .O ex JNA upravo sada na jednome HR portalu imaš članak u vezi hrane koja se je tamo posluživala i od cca 600 komentara svega 10tak ih je negativnih.Svi ostali komentatori pozitivno opisuju tadašnji vojnički život uz živa sjećanja koja bi rado ponovili…..P.S….nije nas napala JNA već ostaci iste gdje su redove zbili veliko srpski expanzionisti uz naravno domaće poturice…

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. cucika
    #2 cucika 24 prosinca, 2014, 15:52

    @guest i sta kad je vec tako mislis da je bolje sluzit nasim neprijateljima? Ne znam da li ti je pozant pocetak hrvatsko -srpske romanse s kraja 1. svj. rata kad su nasa divlja istocna braca tamo negdje na Krimu jednostavno pobili oko 10.000 hrvatskih vojnika iz AU vojske koji su im se predali. Ili ti mislis da su genocid i aristocid od 45. nadalje, a konto lazi i mitomanije (oni su poznati mitomani) o golemim srpskim zrtvama za NDH, pobili preko 500.000 nasih ljudi. Gdje je tvoja svijest o velicini zla koja je ucinjena nasem narodu? Osim toga srpska vojska je u bilo kojem obliku (sa ili bez jna) sramotna vojska barbara.

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. Guest
    #3 Guest 10 prosinca, 2014, 19:45

    CUCIKA>>>Upravo iz dijela činjenica koje si gore u postu naveo proizlazi moje spominjanje prošlosti uz aktivnu evokaciju vlastitih uspomena….

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. cucika
    #4 cucika 5 prosinca, 2014, 13:28

    guest jebo ti te svoje za nas odiozne uspomene. One su za mene ugodne kao i kad se sjetim na dane kad sam imao teski proljev. Sve vise mi izgleda da ti na ovom portalu uzivas u svojim verbalnim proljevima. Hrvatska je na zalost kolonija kao tamo neka Kostarika uprkos hiperintelektualaca i strucnjaka za sve i svasta pa i za obavjestajni rad kao i ovaj guest. Drzava i narod nam pored svih tih veleumova na sramotu svih nas izgleda mizernije nego teritorij Busmana u Africi. Oni imaju vise dostojanstva i rodoljublja od nas umisljenih, sebeljubnih, sebicnih razdjeljenog do interesnih grupica naroda koji sebe zovu Hrvati.(naravno isprika svim dobrim i hrabrim ljudima koji su bili spremni zrtvovati i zrtvovali i najvrijednije sto imaju, a to je vlastiti zivot kako je ispalo za guzice koje nisu nicega vrijedne. Na zalost moj narod moze ujediniti i urazumiti jos jedino jako teska nevolja.

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. Guest
    #5 Guest 4 prosinca, 2014, 19:13

    Dakle setite se drugovi pesme….” Hej vojnici vazduhoplovci,čelična krila naše armije….”nek mi bude oprošteno ali svatko ima pravo na svoje uspomene a ja ih se osobno odreći neću sve do zadnjega trenutka života svojega.

    Odgovorite na ovaj komentar
  6. Guest
    #6 Guest 4 prosinca, 2014, 19:11

    >>>>Usput ovdje upućujem pozdrave svim pripadnicima ex RV i PVO posebice onima koji su tada davno bili aktivni na vježbi slijetanja i polijetanja a na dionici tada jedinog punog profila autoceste u RH i to na predjelu Kraljevečkih šuma između Karlovca i Zagreba.Mnogi danas i neznaju da je ista dionica autoceste sagrađena ciljano upravo iz potreba za rezervnom poletno slijetnom stazom a u slučaju prvog udara neprijatelja posebice na aerodrom Cerklje ob Krki.Na Željavu teško da bi u ono vrijeme, na kritičnu visinu i udaljenost, uspjela doći bilo koja tadašnja neprijateljska avijacija.

    Odgovorite na ovaj komentar
  7. Guest
    #7 Guest 4 prosinca, 2014, 18:53

    >>>>Ono što mene osobno u razmišljanjima brine to je potpora zračnim snagama na zadatku odn. u kakvome je stanju ono što se je nekada zvalo VOJIN.Dakako za razumijeti je da u tom segmentu djelovanja avijacije ovisimo o onima koji nam zrakoplovnu tehniku isporučuju,posebice što se tiče noćnog letenja i sveg što uz to ide.Poznato je svima onima koji se bave ili su se bavili zrakoplovstvom da je u tome segmentu ona ex vojska polagala maksimalnu pozornost te se je po toj osnovi uvijek oslanjala na RAF usprkos tome što smo imali isključivo tehniku iz tadašnjega SSSRa.>>>>

    Odgovorite na ovaj komentar
  8. Guest
    #8 Guest 4 prosinca, 2014, 18:34

    >>>>Što se tiče postupanja PNUSKOK.a sasvim je jasno da je mnogima ista služba trn u oku posebice sada kada je krenulo privođenje onih koji su farbali non-stop tunele po autocestama a koliko je moguće izračunati sat farbanja stajao je baš cca 2000 USD ,zapravo isto toliko koliko i sat leta helihoptera za vrijeme vlasti HDZ.a.Dakle lako je bilo tada prikazivati fiktivnu cijenu sata ekspoloatacije helihoptera kada je razlika i sve još ponešto pokrivano iz fonda naplaćenih sati od prefarbanih tunela .Tko je dakle prefarbao tunele i svekoliku hrvatsku javnost vidjeti će se ,iako se to već zna.Naravno po mnogima svemu je kriv sadašnji PNUSKOK…..

    Odgovorite na ovaj komentar
  9. Guest
    #9 Guest 4 prosinca, 2014, 18:24

    Očito je da je nekome u nedostatku argumenata a pri sveopćim napadima na rad i postupanje policije jedino preostalo napadati resornoga ministra ,dakako i PNUSKOK tretirati kao političku MILICIJU.Mora se reći ovdje i sada to da ako je ministar kriv što nastoji osuvremeniti rad službe i to nabavkom modernih letelica tada je sasvim očito da je ovdje na djelu najprizemnija provokacija koja direktno ide na štetu sigurnosti svih građana RH.Moram reći i to da blokirani računi građana // i moji su blokirani // nemaju nikakove veze sa modernizacijom tehnike koju policija pri svakodnevnim aktivnostima koristi.>>>>

    Odgovorite na ovaj komentar
  10. Splićo
    #10 Splićo 4 prosinca, 2014, 11:34

    A što ćemo s njegovim angažmanom kod Pavića? Zar i to nije za procesuirat?

    Odgovorite na ovaj komentar
  11. klarens
    #11 klarens 4 prosinca, 2014, 00:37

    DREK DREK DREK DREK
    DREK DREK DREK DREK
    DREK DREK DREK DREK
    DREK DREK DREK DREK
    +++++++++++++++++++++
    HRVATSKA DO GRLA
    +++++++++++++++++++++
    DREK DREK DREK DREK
    DREK DREK DREK DREK
    DREK DREK DREK DREK
    DREK DREK DREK DREK

    Odgovorite na ovaj komentar
  12. brcko
    #12 brcko 3 prosinca, 2014, 14:43

    e pa nece cedo radit za tupave i naivne Hrvate. Ne mogu neprijatelji ijednom iole inteligentnom narodu postavit vladare koji ce ih zbog njihovog pedigrea odvesti u sigurnu propast, kao sto se to radi Hrvatima. Najgore od svega je sto iza njih stoje “nasi” savenici sa tzv zapada.

    Odgovorite na ovaj komentar

Kliknite ovdje ako želite odustati od odgovora.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code