OKRUGLI STOL O TOLERANCIJI MEĐU DJECOM

OKRUGLI STOL O TOLERANCIJI MEĐU DJECOM

10. rujan, 2015.
Print Friendly, PDF & Email

tslika_4
U organizaciji udruge Adopta – Udruge za potporu posvajanju u Zagrebu u srijedu 9. rujna je održan okrugli stol pod nazivom „Kako i kada poučavati toleranciji?“ u Uredu pravobraniteljice za djecu. Cilj je bio osvijestiti važnost sustavnog poučavanja toleranciji različitosti kod djece predškolskog uzrasta i raspraviti kako se takav pristup može sustavno provoditi.
Na okruglom stolu okupili su se predstavnici različitih odgojno-obrazovnih institucija zainteresiranih za tematiku poučavanja prihvaćanja različitosti kod djece predškolske dobi, a kao sudionici okruglog stola, uz predstavnike Adopte, bili su i mr.sc. Maja Gabelica Šupljika – zamjenica pravobraniteljice za djecu, prof. Tijana Vidović, viša stručna savjetnica Službe za predškolski odgoj i obrazovanje pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, mr.sc. Andreja Silić – viša savjetnica za predškolski odgoj iz Agencije za odgoj i obrazovanje te doc.dr.sc. Josipa Mihić – socijalna pedagoginja s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.
Na početku okruglog stola predstavljen je Adoptin projekt To-To-Tolerancija koji je Udruga ADOPTA provela u suradnji sa Dječjim vrtićem „Prečko“ iz Zagreba, Dječjim vrtićem „Grigor Vitez“ iz Samobora i Romskim nacionalnim vijećem sufinanciranog od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. U sklopu projekta, razvijena je edukativna cjelina za poučavanje toleranciji i provedeno istraživanje poznavanja obiteljskih različitosti.
Istraživanje provedeno u 4 vrtićke predškolske skupine u Zagrebu i Samoboru pokazalo je da djeca imaju izrazito slabo poznavanje različitih struktura obitelji koje nisu one klasične (majka, otac, djeca). No, istraživanje je također pokazalo da djeca te dobi još nemaju razvijene predrasude prema djeci koja dolaze iz takvih obitelji (rastavljene obitelji, jednoroditeljske obitelji, posvojene obitelji, itd.). Ovim rezultatima je dodatno potvrđena važnost poučavanja toleranciji u predškolskoj dobi kada još nije došlo do negativnih utjecaja okoline na razvoj predrasuda.
Istraživanje je također pokazalo da su djeca, koja su prošla kroz razvijenu edukativnu cjelinu u sklopu projekta To-to-tolerancija, značajno povećala poznavanje različitih struktura obitelji i dodatno razvila pozitivan stav prema djeci iz takvih obitelji.T

Još nema komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.