JE LI LUFTHANSA PRIKRIVENI VLASNIK CROATIA AIRLINESA? (II. dio)

JE LI LUFTHANSA PRIKRIVENI VLASNIK CROATIA AIRLINESA? (II. dio)

20. lipanj, 2011.
Print Friendly, PDF & Email

Je li Croatia Airlinesu uspjela operacija Podravka?

Kažu da svaka banana država u vrijeme osnivanja prvo formira policiju, potom vojsku i odmah nakon toga aviokompaniju. Bilo je to i u slučaju s ZAGAL-om, kako se na početku zvala  Croatia Airlines.

Piše: Mihovil Tomić

Dok smo istraživali mnogobrojne dojave i provjeravali je li Lufthansa prikriveni vlasnik  Croatia Airlinesa, došli smo do niza zanimljivih saznanja.

Ovaj slučaj postaje sve zanimljiviji i to naročito ako se poveže s iznenadnim i neobrazloženim odlaskom ex predsjednika Uprave Croatia Airlinesa Ivana Mišetića tijekom ove zime.

 SLUČAJ  PRVI

 Lufthansu je prije više od petnaest godina zastupala ugledna hrvatska turistička tvrtka Generalturist sa sjedištem na Zrinjevcu, dakle u centru Zagreba, dok je danas zastupa gotovo nepoznata agencija Bantel na Črnomercu.

Ne bi bilo ništa sporno u tome da spomenuti  vlasnik ima reputaciju turističkog djelatnika najviše kategorije, ali je upravo suprotno. Nismo upoznati s detaljima njihova poslovnog odnosa, kao što nije jasno ni je li Lufthansa zna da njihov zastupnik svakodnevno u popodnevnim satima na širem području grada Zagreba, a i šire, prodaje čipkasti ženski veš, zvoneći na portafone mnogih kuća i stanova, kao da nema u svom kućanstvu priključak za vodu, pa se isti pere na javnom hidrantu.

Lufthansa ima svoju lokaciju u City Centru (kojoj je na čelu Ante Balić), no zanimljive su i tajanstvene poslovne prostorije IATA (Međunarodne udruge zračnih prijevoznika) koje se nalaze u istoj zgradi (IATA je prije bila smještena unutar tvrtke Croatia Airlines).

Bit će zanimljivo vidjeti je li to slučajnost ili detalj koji povezuje Lufthansu i Croatia Airlines. Još zanimljivije od toga bit će utvrđivanje kako su kupljene te prostorije, čijim novcem, kompenzacijom ili čijim kreditom, čijom preporukom i tko je bio izvođač radova.

SLUČAJ DRUGI

Penetrirajući u koruptivno tkivo naše zemlje, Lufthansa je uz pomoć «državne tvrtke» Croatia Airlines dobivala što god je poželjela, naravno, gratis, a poluga za dosezanje cilja je bio ex direktor Ivan Mišetić.

Nijemci su dobili na dlanu, dakle besplatno, kompletnu Zračnu luku Zadar za školovanje svojih pilota, a na upit mnogih iz državne uprave koliko to plaćaju, hrvatska javnost je dobivala odgovore da Lufthansin kadar u Zadru potroši na piće i noćenje s boravišnom taksom znatna sredstva. Valjda smo i to trebali dati gratis.

No, posebnu zanimljivost privlači sljedeći detalj: pretprošle godine kod Dugog otoka srušio se školski avion s Lufthansinim školarcima i završio na dubini od 80-tak metara. U rekordnom roku od 48 sati organizirana je potraga, vrlo komplicirano vađenje trupa aviona s velike dubine i tijela pilota s najmodernijom tehnikom koju je RH stavila na raspolaganje. Te iste godine, u zimu, na obroncima Velebita srušio se avion s nekoliko iskusnih hrvatskih pilota, međutim, u ovom slučaju našoj državi trebalo je dobra tri tjedna da se pronađu tijela i uništeni zrakoplov, a i do danas su ostale   nerazjašnjene okolnosti pada zrakoplova. Da zaključimo, s obzirom na posebne odnose, neprimjerene okolnostima pod kojima su se dogodile obje zrakoplovne nesreće, stječe se dojam da su «gosti» iz Lufthanse imali povlašteniji status u spašavanju negoli hrvatski građani.Tko im je to omogućio, može se samo špekulirati, ali opet sve indicije upućuju na tajanstvenu tvrtku Croatia Airlines. Ako povežemo ove dvije nesreće s tragedijom na Kornatima, mnogo toga bismo mogli staviti pod zajednički nazivnik, naravno, kada su naši građani u pitanju. Portal “Tjedno.com” ovim zapažanjima želi pobuditi interes medija da se ova nova tema istraži i dade na uvid hrvatskoj javnosti.

SLUČAJ TREĆI

Dok smo obrađivali tržište, saznali smo za  suradnju Lufthanse i Croatia Airlinesa putem PBZ American Express karice, što je jeftini marketinški trik iza kojeg se skriva nešto sasvim drugo. Nejasno je zašto Croatia Airlines ne dijeli reklamu s Air Franceom ili nekom drugom   aviokompanijom u sastavu EU, nego baš s Lufthansom, kao što je nejasno zašto je PBZ Card pristao na takvu podvalu. Krije li se odgovor u činjenici da je jedan član Uprave PBZ-a dugi niz godina u Nadzornom odboru Croatia Airlinesa?

Lufthansa je putem ex direktora Ivana Mišetića  učlanjena u Star Alliance (koju je osnovala i koju vodi Lufthansa), a njega instalirala u predsjedništvo Udruge europskih avioprijevoznika.

On je zauzvrat poslovanje Croatia Airlinesa u potpunosti podredio interesima Lufthanse i to na štetu Republike Hrvatske kao nominalnog vlasnika Croatije Airlines.

Logotip Star Alliancea također je vrlo jasno vidljiv na već spomenutoj kreditnoj kartici American Expresa.

SLUČAJ ČETVRTI

Nije samo državna HINA, odnosno njezin desk zadužen za gospodarstvo, bila u službi interesa Lufthanse. Croatia Airlines je Lufthansin servis kontrole i opslužuje medije u Hrvatskoj putem svojih korumpiranih novinara. Primjer za to je izjava neimenovanog pilota Croatia Airlinesa glede tog fenomena, a koju citiramo u cijelosti: “Novinari, korumpirani našim besplatnim avionskim kartama, pišu naručene članke ili ne pišu ništa o stanju u Croatia Airlinesu”

Kako to izgleda u praksi?

Najveći dio utjecajnih novinara i medijskih kuća u Hrvatskoj također je korumpiran besplatnim avionskim kartama, pa o Croatia Airlinesu neki ne pišu ništa ili pišu samo ono što je ex direktoru Ivanu Mišetiću milo pročitati. Kao primjer navodimo «vrlo cijenjenog» novinara HTV-a Gorana Milića, koji je prije nekoliko godina o temi zapošljavanja stranaca u RH napravio od Mišetića naručeni intervju s Francuzom koji je došao raditi u Croatia Airlines, iz kojeg se moglo zaključiti da je hrvatska tvrtka toliko reprezentativna kompanija da se u njoj mnogi Europljani žele zaposliti. Moš mislit!

Zabilježeni su i slučajevi korupcijskih radnji i direktnog brifinga novinara  D. Jambrovića iz državne novinarske kuće Vjesnik, zatim penzioniranog novinara Večernjeg lista Z. Cesara, kao i novinarke Globusa A. Bratić.

Kao malu ilustraciju prenosimo slikom i tekstom naručeni uradak spomenute novinarke iz Globusa, potpisan njezinim inicijalima.

Nisu oni jedini, ima ih, nažalost, puno više. Bit će zanimljivo vidjeti na koji način su nagrađivani za svoje radove u tiskanim i elektronskim izdanjima matičnih kuća kako bi hrvatskoj javnosti davali lažnu sliku poslovanja Croatia Airlinesa i Lufthanse.

TKO JE POTPISAO UGOVORE ZA KUPNJU AVIONA AIRBUS?

Ono što je problematično u kupnji zrakoplova Airbus jest činjenica da je Croatia Airlines još od 1992. godine koristila američki Boeing 737 da bi, zahvaljujući Šarinićevoj igri i stavljanju predsjednika Tuđmana pred svršen čin, prešla  1997. godine na Airbus. S obzirom da smo tada već pet godina letjeli Boeingom, takva odluka imala je iracionalnu političku, a ne poslovnu pozadinu. Na predmetni ugovor o kupnji zrakoplova Airbus kao i popratni dobiveni kredit primjenjuje se pravo u skladu s EU.

Iz naših izvora iz Croatia Airlinesa saznali smo i za neke pikanterije prilikom preuzimanja jednog od prvih zrakoplova Airbus u Toulouseu u Francuskoj. Naši «državni delegati» koji su došli preuzeti avion i za koje je bila organizirana svečana večera nisu se znali poslužiti ni serviranim priborom za jelo za velikim korporacijskim stolom.

Jedna od osoba u koje su uperene oči sumnje, koja je vjerojatno utjecala na ovaj netransparentan i štetan posao za RH, jest Hrvoje Šarinić. On je, dok je bio premijer RH, izjavio da je prodao svu svoju imovinu u Francuskoj prije no što je stupio na dužnost premijera.
Međutim, kad je 1997. godine otkrivena doznaka vrijedna milijun dolara koja mu je s računa Chase Manhattan Banke uplaćena na  privatni račun u Zagrebačkoj banci, Šarinić se branio da je to novac stečen prodajom cjelokupne francuske imovine.
Unatoč tomu što je šifra uplate na priloženom ugovoru o uplati jasno označavala da se radi o honorarnom poslu, dakle, o poslu vanjskog suradnika, Šarinićevo objašnjenje nije nitko do danas provjeravao. Pitanje je, zašto? Međutim, to nije bilo sve… Naročito kad bivši najviše pozicionirani hrvatski dužnosnik sakrije višemilijunsku nekretninu u inozemstvu pod, zasad, čudnim okolnostima.

Ovih se dana po sličnom scenariju pokušava saznati koje su političke osobe sudjelovale u korupcijskoj aferi njemačkih vatrogasnih vozila Daimler, ali za sada bezuspješno.

ČIJI JE TROJANSKI KONJ EX DIREKTOR CROATIA AIRLINESA IVAN MIŠETIĆ?!

Ako čitatelj pogleda službene internet stranice Croatia Airlinesa, odnosno rubriku «upoznajte nas», nailazi na zanimljivi sadržaj: Akcijski plan za provođenje antikorupcijskog programa   kojemu je, između ostaloga u Cilju 1: Jačanje integriteta, odgovornosti i transparentnosti u radu.

Po  Mjeri 1.2. koja je donesena u ožujku  ove godine stoji da je u Etički kodeks dodana obveza poštivanja Antikorupcijskog programa Vlade RH. Sukladno Cilju 2., za stvaranje preduvjeta za sprječavanje korupcije na svim razinama imenovan je povjerenik za etiku dok se u Cilju 3. promovira «nulti  stupanj tolerancije na korupciju».

Mora se priznati da na papiru sve dobro zvuči, kao što, uopće, sve dobro zvuči u  nacionalnom zakonodavstvu, brojnim strategijama i akcijskim  planovima. No, bilo bi zanimljivo da konačno netko dovede u vezu gore rečeno s aktivnostima Uprave i posebno s aktivnostima ex predsjednika Uprave Ivana Mišetića ako se imaju u vidu njegovi potezi s Lufthansom. Dobili bismo odgovor na glavno pitanje: Tko mu je to sve omogućio?

Radi li se tu o sukobu interesa, kako to lijepo kažu piloti i ostali zaposlenici Croatia Airlinesa, ili je tu riječ o nečemu drugome?

Javnost je također bila posebno zainteresirana tijekom prošle godine, kada se državni gubitaš Croatia Airlines pojavio kao direktni kupac tj. preuzimatelj 10% vlasništva posrnule turističke tvrtke Adriatica.net, što je Vlada RH pepoznala. Na vrijeme je stopirala taj nebulozni financijski poduhvat, ali bez sankcija.

Vrlo je nejasno i kako je svih ovih godina otvoreno hrvatsko nebo low cost avioprijevoznicima, naročito kada smo debelo iza linije koja označava EU zonu, pa tako i njihova pravila igre. Nekima koji nisu baš  upućeni u ovu problematiku bilo bi dovoljno spomenuti ime Božidara Kalmete, ministra prometa i veza, koji se, eto, igrom slučaja također našao u vrtuljku predsjednika Skupštine Croatia Airlines. I ta činjenica mogla bi pomoći da se pronađe objašnjenje za bespogovorno otvaranje našeg tržišta low cost aviokompanijama, od kojih Germanwings i Eurowings najviše lete u Hrvatsku. Pogađate, u vlasništvu su njemačke Lufthanse.

I tako, došli smo i do zadnjeg dijela ove zanimljive priče koja govori o izigranim snovima naših građana, a naročito iseljenika, koji su uložili velik novac u ovu fantomsku tvrtku i ostali prevareni kao mnogo puta dosad. Iako hrvatska dijaspora broji gotovo 4,5 milijuna ljudi, dakle, po broju stanovnika ona je još jedna Hrvatska, ljudska štetočina na čelu Croatia Airlinesa nije u proteklih petnaest godina ni pokušala povezati najznačajnije destinacije svijeta u kojima živi iseljena hrvatska populacija, na primjer Perth ili Sydney u Australiji, Clevland ili Pittsburg u SAD ili Toronto u Kanadi. T

Još nema komentara

Uskoči u raspravu
  1. jakov
    #1 jakov 30 lipanj, 2011, 11:03

    gdje ima dima ima i vatre!!!

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. Javni biljeznik
    #2 Javni biljeznik 28 lipanj, 2011, 06:43

    28.06.2011. u 02:59h Houston** je napisao/la:
    Ovo su samo neki od racuna za koje je torbar Mesic trebao znati jer je sudjelovao u prebacaju novca…Osterreich Landesbank Villach,broj racuna 792-114-468/01, vlasnici Viktor Ostojic, STIPE MESIC i Ilija Dujmovic,Kartner Sparkasse Klagenfurt, brojevi racuna 350-647-678 i 9981-410518,vlasnik STIPE MESIC,Banca di Credito di Trieste, broj racuna 727 8001 000001, vlasnik Croatia Airlines i Croatia banka,Banca Commerciale Italiana Palermo,broj racuna 430486001,vlasnik Veronika Miceli i STIPE MESIC, banka Union Bank of Switzerland u Genevi,broj racuna 511 629 KH, te racun u Midland Bank London.Novac se slao i za organizaciju Knights of Malta, preko koje se kasnije slao u Hercegovinu,kao i na racune u Ludwigshafenu i Friedbergu za koje je kontrolirala Zdenka Babic Petricevic.Novac se na te racune uplacivao s raznih sifriranih racuna Hrvatskog nacionalnog fonda-za Herceg Bosnu isao je sa sifriranog racuna 419 903.

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. novinar
    #3 novinar 22 lipanj, 2011, 11:43

    Bilo bi dobro da HND zatrazi iz odjela marketinga Croatia airlines slubeni popis svih novinara unatrag 20 godina koji su dobili gratis avio-karte,ljetovanja,note-bookove i druge pogodnosti kako bi se precizirao popis imena koji nisu radili novinarski posao po profesionalnoj duznosti vec iz koristi.Hmm,zar nije sadasnji direktor Croatia Airlines bivsi dir. marketinga te iste firmice? Eto,imamo odlicnog sugovornika za rasplitanje koruptivnog novinarskog klupka…

    Odgovorite na ovaj komentar
  4. Surfer
    #4 Surfer 21 lipanj, 2011, 09:29

    Lijepo medjunarodno drustvance…

    Odgovorite na ovaj komentar
  5. Aeroflot
    #5 Aeroflot 20 lipanj, 2011, 16:03

    Sta nisu dali da ih Rusi preuzmu? Bar bi se tocila vodka za vrijeme leta…

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.