HRVATSKI  POLICAJCI U EU NAJVIŠE MRZE BICIKLE

HRVATSKI POLICAJCI U EU NAJVIŠE MRZE BICIKLE

20. veljača, 2014.
Print Friendly, PDF & Email

 

 

BikePolice005 Custom

Službeno kažu da godinama  „aktivno razmišljaju“ biciklističkim ophodnjama 

 

 

Napisao: Damir Kramarić

Policajci koji ‘patroliraju’ na biciklima odavno su svakodnevna slika u velikoj većini gradova Europske Unije. Premda je Hrvatska već gotovo godinu dana u EU te premda se projekt ‘Policija na biciklima’ u Hrvatskoj najavljuje čitavu vječnost (10 godina), na ulicama većine naših gradova još nema biciklističkih ophodnji.

Umjesto jeftinijih, a građanima pristupačnijih plavaca na dva nečujna kotača, kod nas se i u jeku najžešće krize ne odustaje od skupih i zadimljenih motornih ophodnji.

Zašto i Hrvatska napokon ne uvede humanije, jeftinije i čišće policijske ohodnje na biciklima te u isto vrijeme smanji broj automobila i uštedi novac, upitali smo glasnogovornike Ministarstva unutarnjih poslova i Policijske uprave zagrebačke.

BICIKLISTIČKE OPHODNJE

I na naše iznenađenje, doznali smo da u Hrvatskoj odavno postoje biciklističke ophodnje, samo ih se, valjda, teško može zamijetiti.

-Ministarstvo unutarnjih poslova RH je krajem 2003. započelo s uvođenjem pilot projekta ‘Policijske biciklističke ophodnje’ u okviru Straregije djelovanja policije u zajednici. Policijske biciklističke ophodnje formirane su u pravilu od policijskih službenika kontakt-policajaca koji su angažirani na poslovima prevencije kaznenih djela i prekršaja kao i na proaktivnom djelovanju kako bi se otklonili čimbenici koji utječu na pojavu navedenih protupravnih djela. U RH trenutno su formirane biciklističke ophodnje u PU osječko-baranjskoj, varaždinskoj, koprivničko-križevačkoj, međimurskoj, šibensko-kninskoj, karlovačkoj i brodsko-posavskoj. 

Također i predstavnici Policijske uprave zagrebačke aktivno razmatraju mogućnost uvođenja policijskih biciklističkih ophodnji na području grada Zagreba i Zagrebačke županije.

Temeljem dosadašnjih iskustava, uvođenjem biciklističkih ophodnji postignuta je kvalitetnija suradnja između građana i policije te su uočeni pozitivni učinci na prevenciji kaznenih djela i prekršaja – istaknuto je u nepotpisanom dopisu Službe za odnose s javnošću Ministarstva unutarnjih poslova.

PILOT PROJEKTI

Šturi nepotpisani odgovor dobili smo i od PU Zagrebačke. Oni su nas izvijestili

‘da Policijska uprava zagrebačka aktivno razmišlja o uvođenju policijskih biciklističkih ophodnji kako na području Grada Zagreba tako i na području Zagrebačke Županije’.

– Napominjemo da se policijske biciklističke ophodnje trenutno kao pilot-projekti provode u sedam Policijskih uprava, točnije u devet gradova na području Republike Hrvatske. Dosadašnjim praćenjem pilot-projekata policijskih biciklističkih ophodnji pokazalo se da se najveća efikasnost navedenih biciklističkih ophodnji postiže u zonama škola, parkova, bolnica, trgovačkih centara gdje je neprikladan ili nedozvoljen promet automobilima, kao i u područjima turističkih zona – naveli su djelatnici Odjela za odnose s javnošču Policijske uprave zagrebačke.

A koliko dugo u Zagrebu ‘aktivno razmišljaju’ o gašenju motora te izlasku plavo-bijelih biciklista na ulice Gornjeg i Donjeg grada, budući da ideja postoji čitavo desetljeće, nisu nam odgovorili.

Možemo samo pretpostaviti da smo presiromašni da bi štedjeli na prijevozu. Jer štednja je ipak navika bogatih. A budući da siromaštvo i glad sve jače guše Republiku Hrvatsku i dalje ćemo, po svemu sudeći, umjesto službenih bicikala i cijenom pristupačnih automobila, gledati kontigente limuzina koje mi plaćamo, a oni (u)voze.

Jedan takav baš je ovih dana stigao u Hrvatsku. Nisu se, kaže Jovanović, htjeli voziti u kočijama. Pa naručili polumilijunske jahte na kotačima. Za svakoga od njih, da ne bude jala.T

 

4 komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.