HRVATSKA PRESKUPA ZA NIJEMCE

HRVATSKA PRESKUPA ZA NIJEMCE

5. svibanj, 2013.
Print Friendly, PDF & Email

jeftijija i Gran Canaria

Zašto smo skuplji od Kanarskih otoka, Grčke, Malte, Turske i Egipta?

 

Piše: Zaran Paškov, Frankfurt

Iako nas najpoznatiji njemački turoperatori odlično marketinški prezentiraju u medijima na vidnim mjestima hrvatski turizam preskup je za njemačku turističku klijentelu.

O tome svjedoče hrvatski nekonkurentni i skupi hotelski aranžmani koji u Njemačkoj odbijaju potencijalne goste od naše obale i zemlje, jer oni koji nisu do sada posjetili “Lijepu našu” pri prvom utisku imaju osjećaj o Hrvatskoj kao skupoj i nekvalitetnoj destinaciji. Primjerice u katalogu “Rewe reisen” jedne od najvećih njemačkih turističkih agencija poznatog trgovačkog lanca, Hrvatska se prezentira kao skupa i nekonkurentna zemlja zahvaljujući ponudi hotela “Podgorke” iz Podgore, kod Makarske, koji sa svoje 3 zvijezdice nudi najskuplji osmodmodnevni odmor na Mediteranu. Mnogi se pitaju, tko to kreira takve aranžmane nanoseći tako ne samo štetu svojoj ugostiteljskoj kući, primjerice hotelu Podgorki, nego i cijelokupnom hrvatskom turizmu.

Takvi marketinški hotelijerski hirovi bacaju negativnu sliku na naš cijelokupni turizam, jer dok hotel “Podgorka” sa svoje 3 zvijezdice nudi sedmodnevni odmor po cijeni od 779 eura naša konkurencija ide sa nižim cijenama, kvalitetnijim hotelima i incluzivom u svojoj ponudi, očito svijesni što to danas u modernom svijetu i velikoj kvalitetnoj turističkoj ponudi privlači potencijalne goste.

 

PODGORKA IZ PODGORE

 

Nažalost izuzev pojedinih manjih agencija i novosagrađenih hotela kod naših hotelijera još uvijek prevladava ono poznato staro samohvalno mišljenje: “Udari cijenu pa ako prođe, prođe, ili tko ima para želi i voli neka izvoli”. Nažalost koliko god bili mi zastupljeni na poznatim turističkim burzama u Njemačkoj od Munchena, Frankturta pa do Brelina iz domovine se nedovoljno kvalitetno prati tržište i ponuda koju na njemu kreira svjetska turistička konkurencija s kojom se zasiguro hrvatski turizam još dugo neće moći nositi, dobrim dijelom i zbog svojih stereotipa, koji se sporo i kao da ne žele mjenjati, odupirajući se tako tržištu i konkurenciji koja preko noći napreduje. A mnogi znaju kako naša zemlja ima izvanredne turističke potencijale, koje nažalost ne prati taj menađerski faktor, jer mnogi gosti se pitaju: Zbog čega se Podgorka tako prezentira i u ovom slučaju predstavlja hrvatski turizam kao najskuplji dok njezini konkurenti primjerice hoteli iz Italije, Španjolske, Grčke, Malte, Turske i dr. i to novosagrađeni objekti sa 4, 5 zvijezdica nude daleko povoljnije aranžmane.

Primjerice osmodnevni odmor u Grčkoj u hotelu “PrimaSol Miraluna Seaside” sa četri zvijezdice košta 629 eura, a gostima se za tu cijenu nudi all inclusiv u hotelu sa svim mogućim pratećim sadržajima, što je za mnoge Nijemce jako privlačno,jer ih ne zanima samo priča o prekrasnoj prirodi već vode računa o džepu i drugim za gosta značajnim užicima, poput gastro ponude i dobrih provoda.

 

TURSKA DOSTA POVOLJNIJA

 

Isto tako u Turskoj osmodnevni odmor u hotelu “Turan Prince Residence” sa 5 zvijezdica i all inclusive stoji 429 eura. Osmodnevni odmor na GRAN Canaria sa letom i polupansionom košta 699 eura. U sklopu te cijene gostima u hotelu “IFA Catarina” sa 4 zvijezdice nude se razni sadržaji za aktivan odmor i rekreaciju. Slično je i sa osmodnevnim odmorom u Egiptu u hotelu “Dana Beach Resort” sa 5 zvijezdica i “all inclusive” što stoji 699 eura uz korištenje 3 vanjska bazena, kao i sa velikom lagunom sa morskom vodom i mnoštvom rekreacijske ponude i korištenja sportskih terena.

Osmodnevni Odmor na Malti u hotelu “Comino” sa 4 zvijezdice i polupansionom gosta košta 499 eura.

A što to nudi hotel Podgorka iz Podgore svojim potencijalnim gostima? Ponajviše izlete, a mali sportski sadržaji poput tenis igrališta se naplaćaju, što je za napredni turizam smiješno. Ali to nije sve od smiješnih iznenađenja zakasnijelog turističkog trenda, jer još zanimljivije je i to da Podgorka

boravišnu taksu i porez stavlja u rubriku inclusiv, dok je kod svih drugih hotela sasvim logično da su te pristojbe već uračunate u cijeni. Ali još je i veći marketinški trik da se u jednom periodu od

8. do 15. lipnja cijena aranžamana diže i do 849 eura po osobi, što je za mnoge Nijemce preskupo.

Pa što drugo onda i kazati za Podgorkinu ponudu, osim tko voli neka izvoli!

 

SLOBODNO FORMIRANJE CIJENA

 

S time se slažu potencijalni gosti iz Njemačke, ali i u Hrvatskoj turističkoj zajednici u Frankfurtu, gdje ulažu velike napore u kvalitetnu prezenatciju hrvatskog turizma u Njemačkoj i u tome imaju dosta uspjeha, što potvrđuje i neprestani trend povećanja interesa gostiju iz Njemačke za ljetovanjem u Hrvatskoj. To nam potvrđuje i direktor frankfutskog predstavništva “Hrvatske turističke zajednice” Mato Radić, mladi i uspješni turistički menađer, koji je izuzetno cijenjen među njemačkim turoperatorima i organizatorima poznatih turističkih sajmova.

” Interes za hrvatski turizam u Njemačkoj je pojačan, pa i ovo ljeto očekujemo još veću posjetu gostiju iz ove nam tracionalno sklone turističke destinacije. Što se tiče ponude hotela “Podgorke” u “Rewe reisen agenciji”, svatko može formirati svoje cijene i prezentirati ih turoperatorima i na to Hrvatska turistička zajednica nema utjecaja, već je to u nadležnosti hotelskih kuća. To je jednostavno slobodno tržište. A činjenica je da je “Rewe reisen” treći po snazi turoperator u Njemačkoj. Poznato je da i naši hotelijeri imaju neke prednosti u odnosu na konkurenciju iz drugih zemalja, pa oni to slobodno mogu prezentirati kroz cijenu” – kaže nam Mato Radić, direktor HTZ-a u Frankfurtu.

Mnogi se onda i s pravom pitaju, koja je to naša prednost u odnosu na konkurenciju izuzev prirodnih ljepota, jakog sunca i čistog mora. No, dali su one dovoljne za izbirljive Nijemce, koji su nakon Kineza najveći svjetski putnici koji godišnje ostvare 54 milijuna turističkih putovanja i ostave 60 milijardi eura širom svijeta. U svakom slučaju ovakve nam reklame o skupoj Hrvatskoj u Njemačkoj ne pristaju dobro, posebice u vrijeme kada je i u zemlji snova na cijeni racionalnost i štednja, bez obzira što mi mislili o bogatim Nijemcima, koji se često odluče odmarati u Thailandu na Phuketu, gdje ih petnaestodnevni odmor kod REWE Reisen stoji 1099 eura. T

5 komentara

Uskoči u raspravu
  1. stjuardesa C.Airline
    #1 stjuardesa C.Airline 10 svibanj, 2013, 19:41

    Neka gosp.Radic iz HTZ-a kaze kako se zaposlio u Frankfurtu!!

    Odgovorite na ovaj komentar
  2. kako to?
    #2 kako to? 8 svibanj, 2013, 10:15

    piše danas da tui i agrokor potpisuju predbračni ugovor i da kupuju kupare

    Odgovorite na ovaj komentar
  3. Šefko Terzić
    #3 Šefko Terzić 6 svibanj, 2013, 15:40

    Sve je istina što tu piše. 7 dana na Bolu na Braču je skuplje od 7 dana na Ibizi.

    Odgovorite na ovaj komentar

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.