GLASOVIRAČKI PRVORAZREDNI ALJOŠA JURINIĆ U LISINSKOM

GLASOVIRAČKI PRVORAZREDNI ALJOŠA JURINIĆ U LISINSKOM

21. veljače, 2017.

 

 

Piše: Igor Koruga

Od 2012. godine, kada ga je šira međunarodna javnost prepoznala nakon što je pobijedio na uglednom pijanističkom natjecanju Robert Schumann u skladateljevu rodnome Zwickauu, mladi pijanist Aljoša Jurinić (1989) nije prestao nizati uspjehe. Netom nakon najvećeg uspjeha u karijeri, ali i najvećeg uspjeha hrvatskog pijanizma općenito uzevši, odnosno nakon ulaska među deset finalista u Varšavi 2015. godine na najprestižnijem 17. Međunarodnom pijanističkom natjecanju Fryderyk Chopin (koje se u novije vrijeme održava svakih pet godina), Jurinić je nastupio u nikad punijem Hrvatskom glazbenom zavodu, snimivši tada (28. listopada 2015.) cjelovit materijal za svoj izniman debitantski album Chopinalive u izdanju zagrebačke tvrtke Cristoforium Art. Takav razvoj događaja po prirodi je stvari rezultirao i pohvalnom inicijativom Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski u obliku samostalnog recitala unutar najprestižnijeg domaćeg koncertnog ciklusa Lisinski subotom, i to ove subote, 18. veljače, u 19:30 sati.

Portreti Schumannovih osobnosti

Program je u osnovi bio satkan od skladateljskih oblika klasične i romantične discipline u prvome dijelu koncerta, to jest, od vrhunski donesene četverostavačne Sonate u Es-duru, br. 13, op. 27, br. 1, Quasi una fantasia, Ludwiga van Beethovena (1770-1827) te od naglašeno kontrastno i raznoliko protumačene Sonate u fis-molu, br. 1, op. 11, Roberta Schumanna (1810-1856). S razvijenom virtuoznošću do zavidnog stupnja perfekcije, vjerujem bez prisile, suvišnih (samo)uvjeravanja i obzira prema ikome, Jurinić je s autentično oblikovanom silaznom kadencom gotovo bezbojne uvodne teme Beethovenovog Andantea uspio trijumfirati već na samome početku nastupa. Glasovirački prvorazredno, u nizu stavaka bez pauze, zagrebački je umjetnik estetski i muzikalno tretirao svaku pojedinu notu, jednako vrijednu u procesu kompozicije u kojem su se, unutar tematskog materijala, nastojale izjednačiti uloge melodije i pratnje. Silazni niz (od pet tonova) također se pojavio i u dobro skladanoj Schumannovoj Sonati, u takozvanoj Clarinoj temi, prisutnoj i u skladateljevim sonatnim opusima 14 i 22. Ondje je bila posebno naglašena Jurinićeva visoka koncentracija i sigurnost s kojom je portretirao kontrastne glazbene metafore Schumannovih osobnosti protegnutih od Florestana, čovjeka od akcije punog životne energije, do Euzebija, melankoličnog sanjara.

Chopin i Jurinić

Iz slijeda programa u drugome dijelu nastupa možda je nepravedno izdvojiti sjajna tumačenja izrazito virtuoznih Šest etida iz ciklusa Dvanaest etida, op. 25, Frédérica Chopina (1810-1849). Ne samo zbog toga što su one bile idealan medij za pročišćen, rafiniran i vrlo individualan skladateljev stil, već i zato što su u njima i Chopin i Jurinić nastojali istražiti raznorazne figure, položaje ruku i prstiju, dakako osnove predstojećih zakonitosti pijanističke tehnike. Te su zakonitosti našem najboljem pijanistu pomogle i u opisu odabranih djela Franza Liszta (1811-1886): glasovirskih transkripcija Schumannovih 12 pjesama (Posvete u As-duru iz ciklusa solo pjesama Mirte, op. 25, br. 1), Koncertne etide u f-molu, br. 2, La leggierezza, S. 144, i Mađarske rapsodije u a-molu, br. 11, S. 244.

U spomen na Branku Musulin

Recital je završio trima dodatnim nastupima u kojima je naš mladi pijanist samo potvrdio svoj vrhunski svjetski pijanistički status, sveukupnu širinu tonskog sjaja, tehničku točnost izgovora i dinamike, sjajnu izvođačku maniru, sklonost jasnoj definiciji te dosljedan glazbeni i kućni odgoj. Za utjehu i kraj, samo obavijest: slijedeći nastup Aljoše Jurinića najavljen je već 24. svibnja ove godine. Radit će se naime o odgovarajućem recitalu unutar ciklusa Pleyel u HGZ-u, prigodno i u spomen na iznimnu hrvatsko-njemačku pijanisticu i pedagoginju Branku Musulin (1917-1975). T

Još nema komentara

Uskoči u raspravu

Nema komentara!

Počnite s raspravom.

Vaši podaci su zaštićeni!Vaša e-mail adresa neće biti objavljena niti prenesena na nekog drugog.

*

code